- [Re:] Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Milyen okostelefont vegyek?
- [Re:] Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Google Wear OS (Android Wear) okosórák topicja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- [Re:] Menetrendszerű frissítést kaptak a Samsung hajlítható mobiljai
- [Re:] Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- [Re:] Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- [Re:] Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Android szakmai topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
johnny500
tag
Elgondolkodtam a vásárláson... 20 év múlva ha esetleg! 1 millió HUF körül lesznek már használtan
-
-
johnny500
tag
Tankolni olcsó lesz (bár sokat eszek jómagam is
), meg cipőt kell venni sűrűbben
-
Talán jobb lenne, ha a két pedál egy rudazattal összeköthető lenne a meghajtással. Bevált módszer, Moszkvicsnál már évtizedekkel ezelőtt alkalmazták ezt a technlógiát.
[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
k-adi
veterán
nyugi, nem az enyém az egymilliomodik Model 3
kíváncsi leszek mennyire lesz ár-tartó ha gyorsan fejlődik az eautózás piaca
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
-
pusszycat
nagyúr
MO. 1 millcsiért vesznek használt autót legtöbben. Ide kellene leszáljanak az árak.
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Samsung 870 Evo 1 TB inside :-))
-
Cannabis7
aktív tag
"amit a Model Y várhatón sokkal hamarabb összehoz."
Hamarabb már nem tudja, hacsak nem tudnak az időben utazni, talán rövidebb idő alatt, gyorsabban.
De jó trollnak lenni
-
Shyciii
addikt
Néző pont kérdésem hogy miben vannak elmaradva. Azért a Tesla-ban levő emmc tároló eléggé gáz. Ráadásul ha beszarik, akkor csak azt cserélni nem lehet, mehet az egész egység a lecsóba. És nem ez az egyetlen ilyen alkatrésze, hogy egybe lehet csak cserélni több százezerért. Aztán a múltkori kiszakadt kerék esetén kiderült, hogy az a felfüggesztésük hagy némi kívánnivalót maga után. Az autopilot-ot meg hagyjuk. Az úgy hazugság ahogy van, miközben világelsőnek hazudják magukat, csak épp önvezetésre nem képes. Youtubeon látható, hogy sokszor még fékezni is elfelejt, s csapódik befele, miközben van már 2-3 cég is, akik önvezető taxikat működtetnek pl, csak ők nem verik a mellüket, hogy milyen istencsászárok, nem úgy, mint elon bácsi.
-
pusszycat
nagyúr
Remélhetőleg mire én Tesla-t veszek kijavítják a hibákat.
Plug Life
Nem az a baj ha egy országban szegények az emberek, hanem h ez öröké tart.
Persze ha csinos vagy és van hozzá affinitásod lehet keresni. Meg nem árt ha nő is vagy.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Samsung 870 Evo 1 TB inside :-))
-
Huntszy
tag
Nem mondom, hogy ez ne lenne így de nem fair nem odatenni mellé, hogy ezt nem a Tesla csinálja hanem a komplett autóipar. Mármint az emmc-re gondolok.
Lehet cserélni külön csak a chipet, a hivatalos Tesla szervízek nem cserélik külön a chipet. Hogy miért? Azért mert nem éri meg nekik sem költségben sem időben, és így külön gyártani se gyártják h legyen rá pót alkatrész. Ezért sokkal költséghatékonyabb számukra egyben cserélni. Egy 3rd party szervíz még MO-on is tudja neked cserélni.
Nem, ez egyáltalán nem jó dolog de nem csak a Tesal dolgozik így. Egy újabb Audiban vagy Merciben a csuda mátrixfényszórós lámpánál is ha megcsesződik valami a hivatlos márkaszervíz nem fogja neked forrasztgatni a pót ledet a lámpáva. A teljes lámpatestet cserélik csak. Olyan 500.000-1.000.000 forintos áron. Ha olcsóbban akarod megúszni (mer tmár nicns garid) ott is keresni kell a 3rd party szervízes Jóskát aki megtanulta, hogy lehet okosban.
Ugyan így a sokat dícsért Priusokról is mindig odaírják, hogy nem kell félni az aksitól, amúgy is max a cella megy meg benne amit egyenként lehet cserélni. Igen, csakhogy hivatalos Toyota márkaszervíz nem csinál ilyet. Ha oda viszed be akkor vagy cserélik az egész aksit vagy mehetsz Isten hírével (a 3rd party Jóskához aki tudja, hogyan kell csak 1 cellát cserélni és meg is teszi neked).
Szóval szerintem sem fasza, hogy egy alulméretezett chip miatt kell cserélni az egész egységet mert baromi sok fölösleges szemét de ha már sárral dobáljuk a Teslát miatta ne felejtsük el, hogy az egész autóiparral karöltve csinálják mind ezt. Szóval ott tartunk, hogy mégse lóg ki a sorból (ebben a tekintetben). -
#16820480
törölt tag
Mondjuk töltésben 90%-ban el vannak maradva. Sok EV még az 50W-ot is alig tudja. Az emmc oké, nem szép, de legalább új korában működik flottul a UI, nem úgy néz ki és nem olyan lassan reagál mint egy 10 éves alsó kategóriás telefon. Motor és légellenállás hatékonyságban is előrébb vannak, akku temperálásban is, meg egy rakás apróságban, ami kívülről nem látszik.
Ehhez képest a neves német cégek annyit tudnak kb, hogy bőrülés meg lakkozott fa műszerfal.Az autopilot nem teljesen önvezető, de senki másnál sem kapható önvezető tech még (sőt, ilyen szintű sem igazából, max sáv, sebesség és távolságtartó, és még néha azok sem működnek rendesen). A Waymo például csinál automata taxit, de az egy előre feltérképezett területen működik, millió méregdrága érzékelővel megpakolva és még úgy is hibázik (volt róla cikkezés múltkor, amikor egy pár út felújítást jelző bója teljesen lebénította, aztán néha megindult magától, újra leállt, stb. Szóval "működik".
Érdemes megnézni az AI day bejelentéseket és demókat, hogy mennyit fejlődik a rendszer, és merre tartanak amúgy. És ezt kizárólag kamerákkal, semmi drága LIDAR meg hasonlók, amitől dromedárnak néz ki szegény autó. -
-
#16820480
törölt tag
Hát, a sima Leaf az 46kW-tal tud tölteni, az e+ változat tud 100-at, szemben a Model 3 170-ével például. Bő 10%-kal nagyobb akksiból az e+ kevesebbet tud menni. Aztán nézzük ezt az infotainmentet, mi ez a lag? Ennyi pénzért ha fognak egy alap ipad-et és oda celluxozzák, már az jobb élményt adna.
Amúgy tetszik nekem is a Leaf, és az első generációhoz képest sokat fejlődött, de azért az ilyenek még mindig nincs ott teljesen, látszik, hogy egy hagyományos autóból indultak ki.Somatom: A 15 évvel ezelőttieknek, amik első generációsak voltak. Azóta már megoldották ők is.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Biztos, hogy nem tizenöt éve olvastam. Ez a cikk15 éves és ez a videó sem.
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
Nem semmi , hogy nem is olyan rég a cégről csak a csőd és pénzügyi nehézségeket lehetett,olvasni , most meg itt tartunk . Azért ez szép.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
vicze1
félisten
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Azért el kell dönteni mit szeretnénk, egy luxus autót vagy egy normál átlagembernek elérhető autót Leaf 22k£-nál kezdődik Modell 3 41k£ valóban nem egy kategória, egyik luxus másik meg egy közép kategóriás autó.
Kevés dolgot rühellnék jobban, ha egy ketyűtartót touchscreen-ről kéne nyitohatni.Leaf felsőbb felszereltséggel pont annyi önvezető techet tartalmaz mint Modell 3, csak van olyan gyártó aki nem vásárló életével játszva teszteli a béta rendszerét... Mindenható Elon megteheti.
-
#16820480
törölt tag
Hmm, volt pedig valami, hogy az újak már hőszivattyúval jönnek, de akkor ezek szerint erre rosszul emlékeztem.
vicze1: Mondjuk normális akksi hűtés nélkül nem lesz annyira jó élmény használni, és az élettartamot is rosszul érintheti. Lehet akkor már inkább egy id3, bár drágább, de annyira sokkal nem.
-
darvinya
félisten
Szeretném azt hinni, hogy mostani villanyautó a jövő.
Pedig már most látható, hogy a vill.hálózat és a töltő energia ellátó nem bírja.
3 hete egyik hazai élelmiszer lánc parkolójában lévő töltője döglött le.
Pontosabb, az energia ellátó fő táp kábelei egyszerűen leégtek, vezérléssel együtt.
1 hétig építették újjá, az utolsó napon üzletben sem félnapig áram.
Azóta már töltés max. 5kW-al tölt, s már senki nem jön tölteni.
Pedig addig állandóan voltak.
Mi lenne, akkor, mikor mindenki töltene.Made Robot by Robot −Xiaomi Poco F2 Pro Electric purple …színes az élet/ '06 Focus kombi szürke
-
DjFlanker
aktív tag
" Standard Rage Plus"
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
Noukoum
veterán
Jó! Csak gondoltam tisztázzuk a helyzetet hogy gyuri bácsi és feri mellett, na meg persze a a Föld lapossága és a rákot okozó 5G mellett még az földbe ásott elektromos autó akkumulátorok is veszélyeztetik a magyar társadalmat. Csak tudnám hogy ennyi veszély mellett hogy fog még jutni energia arra hogy a svájci, holland, belga gazdasági bevándorlókat visszaszorítsuk, hiszen azokban az országokban sokkal rosszabbul élnek az emberek mint Magyarországon. Rendben vagyunk!
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Az biztos, hogy vannak kérdések a töltéssel kapcsolatban. Pl. ha egy benzines autó 7 litert fogyaszt, akkor 100Km -enként 770Ft kerül az államkasszába jövedéki adóként. Ez összesen többszáz milliárd bevételt jelent. A villanyautók otthoni töltésén jelenleg nincs ilyen. Ha egy villanyautó 20KW -ot fogyaszt százon, akkor ugyanezzel az adóval 770/20 = 38Ft -tal kerülne többe a töltőáram KW -onként. Vagyis, a jelenleginek a duplája lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
darvinya
félisten
Többről van itt szó.
Mert olcsóbb gyártani villanymotort, s autót, mint a benzinest.
Mégis 2-3x olyan drága.
Persze jönnek, hogy akku pakk ami drága.
De mihez képest.Szóval, az állami mézes bödönt nem engedik kiürülni.
Ezzel felső10000/szuperlatívuszos 100-ak nem adnák vissza a vagyonukat.
Mert akkor ki dolgozna?Made Robot by Robot −Xiaomi Poco F2 Pro Electric purple …színes az élet/ '06 Focus kombi szürke
-
#16820480
törölt tag
Szoftverrel nem dicsekedhet egyik hagyományos autógyártó sem, annyira pocsék kb mind. Én legszívesebben egy Ioniq5 kistesót várnék, de nem tudom mikor hoznak ki ilyet, ha egyáltalán. Toyota is kb csak egy szaros SUV-ot mutatott be eddig látványterven, a többi meg majd egyszer.
-
vicze1
félisten
válasz
#16820480 #33 üzenetére
Ioniq5 azét lett mert erre van a legnagyobb igény, ahogy az Model Y-nak sincs túl sok értelme(SEXY kirakásán kívül), de erre van igény.
A Leaf nincs túlcsicsázva és számomra pont ideális, személy szerint inkább egy "Dacia" szintű "infotainment"-tel beérem. De a kocsik árazása miatt beleerőszakolnak olyan szarságokat, amire semmi szükség. Csak azért van benne hogy benne legyen és nem azért mert hasznos.Toyota továbbra is elsősorban hidrogénre megy és sokad sorban elektromosra, ha csinálnak csak kényszerből.
-
darvinya
félisten
Ha megcsinálnák a „Dacia” szintű autót a mostani akku pakkal, akkor 1200km-t el menne, s nem töltenék sűrűn.
Persze akku pakk melegedést meg kell oldani.
Mert nagy feszültségnél kis amper sűrűségnél nincs ilyen gond, csak töltéssel lenne.
Általános hálózatból nehezebb nagy feszültséget kis áram sűrűséget kihozni, mint kis feszültség mellett nagy áram sűrűséget.
De akkor jönne akku pakk melegedés probléma.Made Robot by Robot −Xiaomi Poco F2 Pro Electric purple …színes az élet/ '06 Focus kombi szürke
-
Man0gatya
aktív tag
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Mert az autóban mi a fontos, hogy egy a néha használt infotainment system jól működjön simán mint a legmodernebb telefon vagy hogy elvigyen megbízhatóan a-ból b-be vezetés közben úgysem fogod azt bújni. A tesla tett a kocsiba egy játékkonzolt, mégis minek?
értelme mi? ki fog azzal játszani? elárulom neked senki párszor kipróbálják és itt ki is fújt miért? mert kényelmetlen oldalra fordított fejjel játszani, de parasztvakításnak jó...
-
#16820480
törölt tag
Jó, hát vegyél Leaf-et, ha neked az a tökéletes.
Én beérném infotainment nélkül is, vagy max tegyenek bele egy képernyőt, amire kitehetem a telefon tartalmát, de az akadozós logikátlan fos szoftver teljesen felesleges. Csak útban van így a képernyő, mert pont nem tudom tőle odacsíptetni rendesen a telefont, annyi helyet elfoglal. Vagy ha már tesznek bele, akkor csinálják normálisan. Mint amikor a Nokia megpróbált annó modern okostelefont csinálni.A Toyota annyira hidrogénre megy, hogy van egy azaz egy darab hidrogénes modelljük, elektromosból meg bejelentettek egy teljes palettát, és elvileg ők is átállnak teljesen elektromosra pár éven belül.
Man0gatya: Mert arra tesznek bizonyos dolgokat, és mert ott foglalja a helyet a műszerfalon. Vagy hagyják le teljesen, a mostani autómban sincs és megvagyok nélküle. Plusz amennyibe kerül mondjuk egy 7-ről 8"-ra upgrade a beépített kijelzőn, annyiból kb vehetnének off the shelf egy ipad-et, ami sokkal jobb élményt nyújt. Mintha ilyen 70-80 évesek dolgoznának döntéshozó pozícióban az ilyen cégeknél, és a fejlesztők nulláról próbálnák elmagyarázni nekik, hogy mi ez és mire való
-
tovgab
aktív tag
"Toyota továbbra is elsősorban hidrogénre megy és sokad sorban elektromosra, ha csinálnak csak kényszerből."
A Toyota sem első sorban hidrogén hajtású autókra "megy", ez csupán az egyik fejlesztési irányuk 1992! óta.
A Teslán kívűl minden márka kényszerből csinál elektromos autót, nem csak a Toyota.
A Toyotának annyi előnye van, amit a hibrid hajtáslánccal elért az évek alatt.
Őket még nem fojtogatja a CO2 kvóta, mert elektromos modellek nélkül is tudták tartani az előírt áltlagot, ezért ráérnek csak most elkezdeni átállni elektromos modellekre.
O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT
-
Füleske
őstag
Minden hónapban van csodaakku bejelentés, ismert és ismeretlen cégektől. Meg üzemanyagcella. Meg satöbbi. Csak a boltokban nincs ilyen, olcsón. A kattintás vadászaton kívül semmi sincs.
Árban valóban lesz kiegyenlítődés az elektromos és a belső égésű motorok autók között: pár éven belül ugyanannyiba fognak kerülni. De nem az elektromos autó lesz olcsóbb. Ez a drágulás már láthatóan el is kezdődött, a chiphiány ezt csak felgyorsította.
Szerintem kb. tíz év múlva inkább a belső égésű autók tulajdonosainak kell majd aggódni, pl. a megemelt adók és a no-go zónák miatt. (lásd Norvégia) -
Füleske
őstag
A Toyota ha elsősorban a hidrogént preferálja akkor sok babér nem terem nekik, legalábbis Magyarországon. Pár hónap alatt eladtak két Mirai - t.(de lehet hogy ezeket is csak márkakereskedők állították üzembe teszt és kiállítási darabnak) Az áron kívül a technológia is problémás autóba, valamint a töltőhálózat sincs meg.(és csak a marketing szerint öt perc a töltés)
-
Füleske
őstag
válasz
#16820480 #49 üzenetére
Például milyen autóknál vannak ilyenek? Pl. az Ioniq az egyik leghatékonyabb hajtásrendszerrel rendelkezik, temperált akkus túlmelegedésről pedig még nem hallottam. Szóval szerintem semmit se számít a felhasználó szempontjából, hogy dedikált-e a padlólemez .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
ma Lélektani határt lépett át a legnépszerűbb villanyautó – körbejárjuk, hogy jöhetett össze ez a szám, amit a Model Y várhatón sokkal hamarabb összehoz.
- macOS PC-re
- [Re:] Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb)
- [Re:] Az Apple-nél is kötelező visszatérni az irodákba
- Milyen okostelefont vegyek?
- Windows 11
- Windows 10
- Xbox tulajok OFF topicja
- Revolut
- [Re:] Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- További aktív témák...
- ÚJ, BONTATLAN ASUS ROG Zephyrus G14 GA402RK-L4127W 3 év garanciával érdeklődés? 16 GB RAM, 1 TB SSD
- Gamer PC Z690 i7-12700F RTX 3060 Ti 8Gb 512Gb m.2 SSD 32Gb DDR4 Vízhűtés ALU ház 2Év GARANCIA
- HP Zbook Firefly 15 G8 Mobile Workstation - 6Y7Q2E8 - ÚJ 15,6" FullHD IPS notebook
- HP Elitebook 2570p 12.5",i7-3520M,8GB DDR3,256GB SSD,WIN10
- HP Elitebook 2540p,12.1",i7-L640, 8GB,160GB SSD, DVD RW,WIN10
Állásajánlatok
Cég: Időkép Üzleti Szolgáltatások Kft.
Város: Budapest
Cég: ELPRO Systems Kft.
Város: Budapest