Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hajbel

    addikt

    "Egy idő után unalmas és önismétlő mellék munkák,"
    Sajnos itt is, mint a legtöbb magyar tesztnél az a baj, hogy ebben a játékban a főszál egy mellékszál a sok közül. 40-50 óra után én is kb. ugyanígy 70%-ra értékeltem volna (vagy rosszabbra), mert egyszerűen nem fogtak meg a mellékküldetések, való igaz, hogy az első néhány mellékküldetés unalmas. Viszont a generációban nem találkoztam olyan játékkal, amiben ilyen kevés volt az unalmas holtjáték. A mellékszálak beindultak, sokkal többet adtak gameplay, változatosság és történet szintjén is, mint a főszál. Cult classic a játék, érdemes a shardokat olvasni, rengeteg élményt adnak, vagy a híradót hallgatni, mert csak úgy teljes az élmény. Bár az unalmasnak tűnő shardokat én sem olvasom, azért durva, hogy az egyszerű cyberpsycho küldetéseknek is olyan történetet írnak, amik sok más játék főszálát súrolják, plusz ugye ott van a rengeteg pop-kultúra utalás, easter egg, lore, amik masszív hangulatfokozók. Igazából semmilyen játékban nem foglalkozom az NPC-kkel, ott vannak, hogy legyenek, GTA-ban pedig utáltam a körözési rendszert. Sokszor bug miatt elkezdtek körözni és fél órát kellett szenvednem míg leráztam a rendőröket, szóval nekem a körözési rendszer sem hátrány, a spawnoló rendőrök, npc-k persze zavarnak. A bugok durvák, több game-breaking bugba is beleszaladtam. Még az elején egy mellékküldetést elfelejtettem visszatölteni és ezért nem kaphatok meg egy achievmentet. Art design, level design 10/10, a grafika pedig tényleg nagyon ott van. Mindent belepakoltak, amit manapság bele lehet. Ezek fontosabbak számomra, mint az npc követése... Haveroknak azt javaslom, hogy fél év múlva nézzenek rá, milyen állapotban van, de ha kipofozzák, óriási játék lesz. Akkor szerintem az elmúlt generáció legjobbja lesz.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Ant@ #162 üzenetére

    Pedig jó a level design, nagyon változatos és részletekig kidolgozott, ezért én szerettem mászkálni motorral, autóval. Szerintem pont rengeteg hozzáadnak a mellékküldetések a világhoz (az elején unalmasak, főleg ha a háttérsztorikat nem olvasod), de később sokkal változatosabbak lesznek történetben és gameplayben is. Nyilván nem a rendőrös küldetésekre gondolok, azt csak akkor kell csinálni ha fejlődni akarsz, vagy kell az achievment, cserében lerendezhetőek néhány másodperc alatt.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz mike1334 #172 üzenetére

    Ezek a szó szoros értelmükben benne is vannak a játékban.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #177 üzenetére

    4 évük volt összerakni egy GTA-t, írni hozzá egy teljesen fiktív art és level designt, valamint szerteágazó történetet. Ilyen komplex játékot még soha senki nem gyártott. A fejlesztési költség kb. 5-ik legnagyobb eddig a történelemben, ha az inflációt nem nézzük, mert ha igen, akkor sokkal hátrébb kerül a listában. Azért így is sikerült letenni az asztalra egy olyan játékot, amiben 100+ óra végig érdekes tartalom van. Én ilyet még nem láttam.

    #178 ddekany: "De arra azért példa szerintem, hogy egy döntés hatása akkor is lehet érdekes, ha nincs hosszú távú hatása, egyszerűen mert kicsit más oldalát vagy más variációját láthatod ugyan annak a történetnek." Rengeteg ilyen van a CP-ban is. Ahogy a fórumot olvasom, rájövök, hogy rengeteg dologról lemaradtam, vagy más kifejletet hozott 1-1 mellékküldetés.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #182 üzenetére

    Ezt magyarul?

    #183Szakiii: Igen, de szerencsére jól döntöttek és olyan dolgok maradtak benne, amik (számomra) értékesek és olyan dolgok kerültek ki, amik nem (pl. npc-k 24 órája), a bugokat leszámítva, de 99% hogy javítva lesz a túlnyomó többségük. Bár mások sokan írták, hogy már ps4-en jobban fut, valamint, hogy nem találkoztak game breaking buggal, én sajnos többe is belefutottam PC-n. A marketingesek pedig kakkantsanak sünt, de őket eddig sem szerettem sehol, sem a munkahelyemen, sem pedig a játékiparban, pl. Rockstarnal sem, ahol folyamatosan ígérgetik az rpg elemeket, aztán soha sehol semmi.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #185 üzenetére

    Megkérdezhetem, hogy hány órád van benne?

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #187 üzenetére

    Tehát nem játszottál vele. Köszönjük Emese! :)

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz mike1334 #191 üzenetére

    Igen, mert tárgyi tévedéseket tartalmaznak, mint pl. ez a teszt is. Ez nem az a játék, amit végigrohansz és 30-40 órával a hátad mögött megírod a reviewt, mert pl. nekem 90-110 órában mutatta a legtöbbet és a főszál egy mellékszál a sok közül az egészet tekintve. Bár az npc-k bugosak, a híradóban és a shardokban rengeteg tartalom és lore van. Youtubeon bugos videó miből nincs? Ez alapján ítélsz meg egy játékot? Ne haragudj, de ez röhejes. Itt egy olyan teszt, ahol végig is lett játszva becsületesen a játék, bár ő is kicsit rohant, de legalább értelmesen körbenézett. Igazából a lopakodás és hackelés eléggé fun, főleg gunplayjel kombinálva.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz atike #193 üzenetére

    Jobb esetben már középiskolás korában megtanulja az ember, hogy amihez nem ért, amiben nincs tapasztalata, arról nem mond véleményt, főleg nem floodolja a topikját. Szerintem moderálni kéne a floodot :)

    #194 RubbishBin: Szerintem 0 perces arcoknak recskapartit rendezni egy játék topikjában, youtubeos bugokvideókra a nevetséges, de kinek mi.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #196 üzenetére

    Nyugi, ha körbenézel, egyetlen 0 perces fika kommentem sincs, tehát egy szint alá nem süllyedek, mivel a kommentem eleve nem az a kategória. A CDPR szedette le a Playstoreból a játékot, pont azért, mert a Sony nem tett lépéseket az ügy érdekében, az ő politikájuk ugyanis az, hogy bug és teljesítménybeli hibákra nem adnak refundot. A CDPR tehát azért szedette le a játékot Playstoreból, hogy ott is lehessen refundolni minden egyes embernek. Ez is egy jó példa volt arra, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témában, amiben ragelsz és engem vádolsz azzal, hogy lesüllyedek egy szintre, mert a vitához megkövetelek egy bizonyos jártassági szintet. Én többször is elismertem a játék hibáit, ti viszont csak fikázódtok.

    #196: "Ja. Kőművesnek kell lennem, hogy megmondhassam egy falról ha rohadt görbe, hogy ez sz@r :P"
    Ebben a kommentben konkrétam jellemfejlődésre gondoltam, nem pedig szakmaira. Nem lep meg, hogy nem értetted.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz atike #198 üzenetére

    Ilyen kommentemet linkelj már légyszíves! Azokra a negatív kommentekre reagáltam csak, ahol tévinformációkat terjesztenek és nyilvánvaló, hogy fogalmuk sincs a topik alaptémájáról a kommentelőknek. Ez bizonyosságot is nyert, ahogy azt a mellékelt ábra mutatja.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Ant@ #200 üzenetére

    Jó meglátás, de szerintem 3-3 inkább. A hazugság és a bug rengeteg, de a tartalom és az érték is. :U

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz mike1334 #204 üzenetére

    Mivel más játékoknál pl. red dead 2 is voltak felháborodott emberek, No Man's Skynál is, Stalkernél, aminél mai napig pörögnek a fórumok és cult classic lett és még sorolhatnám, szóval ez is rossz érv. Majd ha neked is lesz vele személyes tapasztalatod, szívesen látunk a topikban :)

    #202Tikakukac: TL2R. Már leírtam amit akartam. Egyszerűen teljesen irreleváns érveket hoztok fel, amiből látszik, hogy nem játszottatok a játékkal, nem ismeritek, így a vita meddő, mivel nincs meg az alapvető jártasságotok a témában. Ergo a tizedik legitim, hiteles forrásból jövő érvre (pl. olyan véleménye, akinek 130 órája van a játékban) is a youtube bugvideókkal érveltek és a steam kommentekkel (akiknek meg pár órájuk van benne), ami megint csak bullshit kategória, mert nem személyes tapasztalat és egybként nem is az én felvetésemre megy a reakció. Fárasztó és sehova nem vezet. Ez olyan, mintha valami szektással vitatkoznék, aki beprogramozta az agyába a dogmáit és egyetlen észérv sem hatna rá. Egyébként 10 évem van programozásban, de a játékfejlesztésnek csak bizonyos százaléka programozás. Mindazonáltal a szoftverfejlesztéshez azért van köze, legfőképpen a kialakult helyzethez, mert az informatikai vállalatok hasonlóan működnek.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #207 üzenetére

    1. Azt írtam, hogy 90 és 110 óra között adott a legtöbbet, nem azt, hogy összesen annyim van benne.
    2.Minden játékban vannak bugok és bugvideók, de 12 éven felül nem érvelnek vele.
    3. Jaja, biztos én vagyok a galamb, mivel csak arról beszélek, amiről tapasztalatom van, Te pedig floodolsz egy olyan topikot, amihez 0 közöd van, 0 tapasztalattal és 0 tájékozottsággal.
    5. A programozást is, mint a többi rengeteg OFFot, Te hoztad fel, értelmes, normális, témához tartozó ON érv hiányában, én csak megválaszoltam a kérdésedet. Hiba volt, mert mégjobban szétfloodoltad vele a topikot.

    #208mike: A kommentedben linkelt reddit postban nem a játék hibáiról van szó, hanem a be nem váltott ígéretekről. Mondjuk az első bekezdés 39:34-es pontban állított nyilvánvaló hazugság után, amire kb. 50x felhívja a figyelmed a játék nem olvastam tovább, de biztos rengeteg olyan dolog van benne, ami igaz. Ettől még ugyanúgy jó játék marad, van az a réteg, aki számára forradlmi. Mondjuk grafikát tekintve mindenki számára forradalmi, ez objektív.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz hombre[EU] #214 üzenetére

    [link] "'A Cyberpunk fejlesztői korábban megígérték, hogy bárki, aki elégedetlen a játékkal és vissza szeretné kapni a pénzét, annak biztosítja ezt a lehetőséget, de a Sony és a Microsoft is jelezte, hogy erre csak bizonyos feltételek mellett kerülhet sor. Ezért a lengyelek inkább úgy döntöttek, hogy levetetik a Cyberpunk 2077-et a digitális boltból, így pedig bárki élhet a refund jogával." Ennyit az ámokfutásról.

    #215brumi1024: Az ilyen véleményekre vagyok kíváncsi, mármint azokéra, akik érdemben hozzá tudnak szólni. Nyilván ha nem floodolják szét a topikot offal, akkor láttad volna, hogy én is megfogalmaztam néhány kritikát a játékkal kapcsolatban. Nekem jócskán kijutott a bugból, de néztem a híradót, olvastam a shardokat, csináltam a gigeket, amik nagyon jó küldetésekhez is elvezettek, kiemelkedő történettel. Mire gondolsz üresség alatt?

    #216Tikakukac: Csak hajrá, floodold tovább a topikot egy 10 éves szintjén. Én nem asszisztálok tovább hozzá. Majd ha lesz személyes tapasztalatod a játékkal, gyere vissza, akkor majd el is olvasom az ON kommentedet :)

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Tikakukac #222 üzenetére

    Szóval 15 éves programozói tapasztalatod van, de anyád mondja meg, hogy hová menj :C
    Egyébként Phelan pont védte jétékot, dícsérte a grafikát és mondta, hogy a bugokat majd javítják. Óvé Zoli háborgott szokás szerint, amit már megszokhattunk. A Metro tesztet is úgy írta meg, hogy 10 órája volt benne, a CP teszt sem volt ilyen szempontból kivétel.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz RubbishBin #224 üzenetére

    Azért ismeri a CDPR-t, mert dolgozott a W3-on, ezért mondta, hogy ahogy a W3 ki lett, majd ez is ki lesz patchelve. Valamint azt állítota még a grafikára, hogy az next-gen. Nem a tartalmi részéről nyilatkozott ha jól emlékszem, bár mintha mondott volna olyat, hogy azt senki sem gondolta komolyan, hogy amit ígértek az mind benne lesz.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Bad Pritt #235 üzenetére

    Nem volt semmi rosszul fordítva. Mindenütt updatelték a hírt a cdpr statementje után. Bűn a tárgyilagosság, vagy mire akar kifutni ez a komment? Én meg azt nem értem, hogy miért kell full 0 tapasztalattal beírkálni egy topikba, és érzelmi alapon fröcsögni. Pl. én PES-es vagyok, de nem megyek a FIFA topikba fröcsögni (pedig arról is van csomó rossz hangvételű teszt és youtube bugvideó), mint a dedósok. A RDR2 topikban persze megfoglamaztam a kritikámat, miután azt végigjátszottam, így jogosult voltam rá.

    #227Tikakukac: Ez egy jó komment, ezért erre reagálok. Még a legrosszabb kontextusban kiragadott szövegek is azt támasztják alá, amit én mondok. Nyilván valamilyen szinten nyalni kellett 30 órás trehánytesztelő OW Zolynak, mivel nem lehet égetni a saját műsorában, de ettől még azt mondta Phelan, hogy next-gen játék és olyan a megjelenés, mint a Witcher 3-nál, ami ugye a generáció egyik legjobbja.

    Ami az utolsó bekezdést illeti: Egyet is értek vele, de ezek a gondok akkor szűnnének meg, ha a kapitalizmus megszűnne, amire nemhogy nincs esély, hanem egyre vadabb lesz. Kellett hozniuk egy döntést a vezetőknek, illetve többet. Hazudtak sokat, majd megjelentették a játékot karácsony előtt. Ha nem teszik, tovább esnek a részvények és kevesebb fogy. Leírtam sokszor, hogy a vezetők, marketingesek munkája kritikán aluli, de ettől még a fejlesztőké szerintem nagyon rendben van. Meg is fizettek érte a vezetők is a fejlesztők is (ez szerintem unfair), mert özönlenek a küldetések felén átrusholva megírt rant tesztek a prevgen fiaskó miatt (tárgyilagosság hiánya), a részvények esése is szép nagyo pofon a cégnek. Tanultunk belőle mi, mégpedig azt, hogy játékot előrendelni nem szabad, meg kell nézni, hogy milyen forrásból tájékozódsz (nem OW Zoly trehánytesztjei pl), a kiadók pedig megtanulták, hogy ilyen állapotban nem szabad játékot kiadni, mert jönnek a rant tesztek + a részvények zuhanása. Legalább itt kivételesen mindenki megkapta a refundot aki akarta. Nem gondolom, hogy félkész a játék, csak béta. Szerintem a marketingesek össze-vissza dobálták a buzzwordöket, de a játákot kb. ilyenre tervezték fejlesztőék.

    #237hombre[EU]: Bocs Mester, de ilyen hiteles érvekkel nem tudok mit kezdeni, pedig nagyon próbálok ámokfutni.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Bad Pritt #245 üzenetére

    Hallotuk, láttuk, olvastuk ezerszer. A játék körül kialakult helyzettel próbálod magyarázni, hogy középszerű a játék úgy, hogy nem játszottál vele, vagy nem játszottad végig. Bár a legtöbb review ugyanezt teszi, szerintem nem helyes. Hoztak rossz döntéseket a vezetők, amiért el is nyerték a méltó büntetésüket (szerintem EA, Ubisoft, Bethesda szinthez képest még jobban is), a kardoskúti gyújtogatóval ellentétben. Meg is van és lesz is következménye hosszútávon ennek. A játék körül kialakult helyzetnek miért kéne befolyásolnia a játékról kialakult véleményemet, ha én egyszer a játékkal játszom?

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Bad Pritt #251 üzenetére

    Pont erről van szó, hogy pl. a Horizon, -ami egyik kedvencem - az első 15 órája hót unalmas, és később is vannak benne unalmas részek, mint minden játékban. A days gone első fele is totál unalom. Azért az a véleményem, hogy végig kell játszani ahhoz, hogy tiszta képet kapja a játékról, mert itt a mellékszálak többet adnak midnenben, mint a főszál. Saját tapasztalatból mondom, mert nálam a 8-as kategóriába úgy kb. 40+ óra után billent át a játék. Nem olyan, mint pl. a Days Goneban, hogy az összes mellékküldetés egy kategórián belül ugyanarról szól és muszájból játszod őket, hogy megnyíljon a főszál újabb része. A leet.hu egy jó kritika a játékról, mert a tesztelő végigjátszotta a játékot, mellékküldetésekkel együtt. Persze, van, hogy valami nem fog meg, csak akkor azt meg kell említeni kommentben, hogy téged ennyi óra után nem fogogott meg ezért és ezért. Az egy normális komment, arra lehet érdemben reagálni. Persze aki erre a kulturális szintre eljut, az nyilván nem is fogja szétoffolni a topikot. Nyilván másként tekintek a játékra, mert adott nekem 100 óra minőségi szórakozást, pedig én könnyen elunom magam ha valami nem fog meg. A véleményed megérteném, ha tényleg egy kaktusz Fallout 76-ot, vagy Anthemet adtak volna ki és nem refundolnának. Meg fogják szívni nagyon vele, viszont lehet ennek a dolognak olyan következményeire, hogy a játékipar mégjobban rámegy majd a tutira és nem mernek majd újítani.

    Nekem pl. nagy kedvencem a Stalker, ami 13 éve pont ugyanígy jelent meg, kísértetiesen hasonló utat járt be.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz saelin #271 üzenetére

    Nekem is rengeteg bug volt benne, de én nem adtam fel 50 óránál. A mellékküldetések az elején unalmasak, de így, hogy mindent megcsináltam a térképen, azt mondom, hogy az egész story 25%-át jelentették. Eleinte én is felültem a bandwagonre, amit a sok serződött tesztelő generált, akik 50 órat tettek bele, mert nem kapták meg előbb és minél gyorsabban meg akarták írni a tesztet, de mivel az én kedvencem a stalker is igen bugos, folytattam. Sok segítséget adott hozzá a cp topik, ahol sok a cyberpunk világában jártas ember magyarázta a dolgokat, valamint a fejlesztő múlttal rendelkező user diskurált a játékról (jómagam is szoftverfejlesztő vagyok). Így összességében nagy élmény volt, más ipen worldökhöz kepest kevés holtjátékkal (gta unalmas küldetések, rdr2 unalmas lovaglás, scriptelt npc jelenetek). Legtöbbet storyban nálma 90-110 óra között adott, vegytisztán mellékküldetesekből, de elmondhatom, hogy a mellékszál sokkal többet adott gameplay és story, lore terén. Persze ha egy akciót vártál, akkor más a helyzet.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz mike1334 #276 üzenetére

    Azóta már volt válasz és viszonválasz is. Scheriert mindenki utálja a szakmában, az ilyen hatásvadász kamu cikkek miatt. Persze ő azt hozta fel, hogy a cikk megírása előtt megkereste az illetékeseket, akik nem válaszoltak a kérdéseire. Nem véletlenül, mivel tudták már róla, hogy kicsoda. Az egyetlen fejlesztő aki vállalta a nevét (tehát nem kamu) egy audioprogramozó, csak a crunchot említett, ami 500x lerágott csont.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Raymond #281 üzenetére

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

Új hozzászólás Aktív témák