- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
Hópihe módnak épp az a lényege, hogy emelt feszültséggel, 14,7 V-ig tölt, nem véletlenül szerepel az előtted lévő táblázatban is. Hidegben ez nem árt az akkunak, kisebb buborékolás sem vészes. Mindegy, hogy írják vagy nem, másképp nem is lenne értelme.
A hagyományos felépítésű akkuk rejtett dugóján is szokott lenni egy apró lyuk, ami a nyomást elengedi, ezért csak hevesebb gázfejlődésnél lenne túlnyomás, de ahhoz ennél több feszültség kell.
Ha zárlatos, vagy átvezet valamelyik cella, azt észre fogod venni. Egyre nehezebben indít, még rövid állás után is, tehát ami a megszokottól eltérő lesz. Végül már pár órát sem bír ki és így tovább, képes rohamosan összeesni, pár nap alatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Fordítva érthetőbb lenne, mivel a töltővezetéken is esik némi feszültség, a pillanatnyi áram függvényében. Ezt akár be is lehet kalkulálni a kijelzésbe, hiszen a vezeték gyárilag adott, ismert ellenállású.
Töltőáramot lenne jó ellenőrizni, hogy mennyivel tolja, egyébként 14,4 V-ig kellene menni ennek is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Titmouse09
aktív tag
-
csiga8
senior tag
Az az 1-2 tized V nem lényeges, főleg ebben a hidegben. A töltés végefelé majd pontosabb lesz a kijelző.
Minél nagyobb az akku kapacitása, annál lassabban tölti fel. ( ha nincs feltöltve) Minél újabb egy akku, annál nagyobb a kapacitása.
Tehát van egy jó állapotú akkud, ami jócskán le van merülve. Pár év múlva ugyanez az akkut majd 2-3 óra alatt feltölti. Na, az lesz az igazi baj. A mostani 10-12 órás töltés a jó, ha az akku kapacitását nézzük.
-
ddsteel
aktív tag
Akkor se tennél kárt, ha egy hónapig rajta lenne. A lidlis ugyanis csepptöltő, tehát átáll csepptöltésre, ha feltöltött az akku. Nekem 4-5 napig szokott rajta lenni, csak 7végén autózom. Valahol hallottam, talán itt, hogy csak akkor tölti fel teljesen, ha csepptöltésen is megy valameddig (talán 1 nap? ezt nem tudom), tehát miután csepptöltésre átáll, rajta kell még hagyni. Amúgy asszem 12,7V a full akkufesz, nekem 12,6 fölé sosem megy, már 4 éves az akkum.
-
molnarpeter
nagyúr
Én pl. egyenárammal tölteném (bocs). Nézd meg szalonban, jobb helyeken az összes autó állandóan töltőn van. Ford nagyobb feszt használ, szóval végképp nem kell aggódni (itt Aldis töltő van, sima akkun nem szeretem sokáig rajta hagyni, mert kicsit megszalad a fesz, neked sem javaslom hetekig a kocsin lógatni a töltőt). Nem kell bontani, ott van a testkábel hozzáférhető helyen emlékeim szerint. Javaslom a töltést minél inkább, elég roller a csere (légszűrő ház bontás stb).
Hány km, mennyi idő szokott lenni egy út, és mennyi időre van általában letámasztva?
[ Szerkesztve ]
-
-
ddsteel
aktív tag
Hali, ha ennyire új és csilivili a kocsi, ráadásul start stopos, én nem sajnálnék tőle egy CTEKet. Most ruháztam be egyre, 20E Ft volt. Előtte buta és lidlis töltőm is volt, mind eladtam, jó ez a CTEK. A kocsim 4 éves Civic, szintén start stopos és csak 7végén autózom, igy 5 napig bátran rajtahagyom a CTEK-en, a komfort fejet is beszereltem a kocsiba. Egyáltán nem félek attól, hogy tönkreteszi az EFB-s akkut. Hőmérséklet-kompenzáció van benne, akartam is kérdezni,normális-e, hogy még nincsenek mínuszok, de 14V-tal tölt csepptöltésen. Gondolom, az, mégiscsak CTEK. Mínuszban mennyivel csepptölt majd, 14,5V?
-
ddsteel
aktív tag
Ha egy autóval nem mész, akkor 2-3 hét alatt simán lemerülhet, főleg, ha mínuszban utcán áll. Hogy a fenébe ne rakhatnád töltőre Egy intelligens töltőtől nem lehet baja, a lidlistől sem persze. Nyugodtan töltsd, lecsatlakoztatni se kell semmit. Talán rajta is hagyhatod, hisz a lidlis asszem kicsit normálisabban csepptölt, mint az aldis (nem engedi fel még annyira sem a feszkót), de akár le is szedheted, hogyha megvan...
-
p.t.r
aktív tag
Az akksi feszültség szintjét a hőmerséklet nagyban befojásolja. A napi hőmérséklet ingadozás miatt is jelentkeznek eltérések. A töltő is váltogat az üzemmódok közt, ha az utasítását előkeresed, találni fogsz egy grafikont is erről. Én specziel simán ráakasztanám a töltőt akár 2-3 napra is, hadd bontsa a szulfátot. A fesz persze idővel visszaesik majd megint.
Igen, a generátor sokkal nagyobb áramot tol. -
Laybee
őstag
Ha le van merulve az akku, egy 3.8as töltő nem fog csodát tenni 2 óra alatt, tedd fel 24-48 órára és meglásd feltölti, a töltés közbeni feszültségek értékei meg mindegy, mert programmal tölt a töltő, nem lesz sose a töltés végén 14,5v feszultseged.
plusz az akksi élettartama végét járja.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Óvatosan azzal az akksi cserével. Mivel leírtad a varázsszót (Ford) nem egészen értelmezhető a multiméteres eredményed. Az autó feszültségszabályozója nem úgy működik mint a hagyományos. Te magad írtad, hogy pöc-röf indul. Nem kell elkapkodni azt a cserét. Ajánlom olvass bele amit erről írtam [itt] .
Ha mégis veszel akksit nagyon ajánlott hasolót venni, mert az olcsót évente cserélheted.
Igen, a start/stop leállás jó jele annak, hogy gond lesz. Nálam is ez jelezete. Feltöltöttem az enyémet a 4 napos ünep alatt, és most megy a start/stop.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
A 12,5V még hagyján, az nem olyan vészes. Töltsd fel és szerintem jó lesz. A hópihe mód akkor, ha kint van, ebben az időben már jó.
A régihez nehéz hozzászólni, ennyi kevés hozzá, de ha valóban feltöltötte a töltő, akkor magas az önkisülése, ott már van valami baj. Ha öregebb, mint 3 év, akkor valószínűleg már nem lesz jó. Esetleg egy kisütés C/20-al 10,5V-ig, majd teljes töltést meg lehet próbálni.Üdv Inhouse
-
-
ddsteel
aktív tag
Laikus vagyok. Szerintem az az akku nem jó, vagy valami szívja. Ha nem fáj az autó állása (és az esetlegesen elfelejtett adatok), én kiszedném az akkut, feltölteném rendesen (5 óra az nem rendes töltés, nekem a kis Toyo 45Ah-s AGM akksim töltése egy "okos" lidlis töltővel kb 13 óra után vált át fullra és csepptöltésre.) Szóval én legalább 1 teljes napig tölteném, levenném a töltőt majd napok múlva rámérnék. Ha így is csak 12,3V, akkor az akku szar (vagy a végét járja), ha mondjuk 12,8V, akkor szívja valami. Én így tennék. Ja és nem langymeleg helyre tenném az akkut a mérésig, hanem ki a szabadba, ahol (feltételezhetően) áll az autó. Szerk: a lidlis töltőm által nem akkor van felöltve egy akksi, amikor az összes pálcika látszik, hanem amikor már nem villog az akkut jelölő, a pálcikákat körbefogó négyzet. Ha az nem villog, akkor áll át csepptöltésre.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
A Varta-ról nincs jó véleményem, de induljunk ki abból, hogy nem az a rossz. Először olvasd végig a neked kötelező olvasmányt.
[Itt] . A lényeg 8 naponkénti használat egyik autó akksinak se használ. Az a smart rendszer se erre lett felkészítve.
Ha ilyen ritkán használod akkor vedd ki, és úgy meg tudsz győzödni arról, hogy akksi állapota milyen. Sajnos a legtöbb automat töltő programja a jó akksira íródnak.
Használt, szulfátos akksival nem tudnak mit kezdeni. -
forceberg
veterán
A pontos méréshez le kell venni az egyik sarut az aksiról, majd legalább 4 órát hagyni állni.
Kivéve, ha ugye újabb a kocsi, amiben van, és az nagyon minimális áramot vesz fel bezárva. De a sarut levéve meg lehet győződni arról is, hogy ha valami szívja állás közben.
+ A hideg hatására is csökken a mérhető feszültség.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
-
ArthurShelby
addikt
Én ilyet vettem 6ezerért, egyszer használtam (szerencsére pont itthon merült le az autó), feltöltötte az akksit, azóta nincs gond .
Elsőre azért fura volt, hogy elég kis béna/vékony vezetékek mennek az akksisaruhoz. De mondom, nem panaszkodok, eddig jól működik, így már megérte.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
gabor9991
őstag
Igazából nem akarok több időt tölteni ennek a jelenségnek a megfejtésével, végülis ez csak egy legolcsóbb kategóriás akku, ha egy éven belül rosszabb lesz akkor majd visszaküldöm és ha szerintük is rossz akkor kicserélik.
Valamelyik este teljesen feltöltöttem a lidlös töltővel, levettem az akkusarut, 8óra múlva 12.55V volt a feszültsége, talán még egy ilyen tesztet megcsinálok csak 24 órán keresztül így már jobban látszik hogy magas az önkisülése vagy tényleg ennyire megérzi a hidegebb idő/átlagosnál picit talán magasabb nyugalmi áramfelvételt.Brogyi#8892
Elolvastam amit linkeltél de Mk2 focusban nálam még nincs IBS ahogy írtad ez egy faék egyszerű rendszer.
[ Szerkesztve ]