- Yettel topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nfsu17
veterán
Helloka.
Van a lidis töltőm. Az lcd-s.
Leírás szerint hideg időben lehet a hópihével tölteni.
Ezt meg is tettem, mivel pár fok volt.
12V-ra le volt merülve az aksi. Szerintem sima savas, semmi extra.
11,5 óra kellett, míg a négy csík megjelent.
De majdnem infarktust kaptam, mert a végén láttam 14,7V-ot is. Ha nem is nagyon sokáig. Volt pezsgés is, fülre azért még nem volt olyan erős, talán még robbanni nem akart.Miután levettem a töltőt, gyorsan mértem, 13V fölött volt picivel. 5 perc után már 12,8 körül.
Reggel megint mérek.Az aksi már lehet amúgy kuka, mert nem indokolja semmi, hogy 12V-ra merüljön. Napi használatban a kocsi, bár városban rövid távon.
Lényeg a lényeg, remélem a kocsit nem nyírta ki.
Sarut nem vettem le töltéskor.
Meg talán a töltő is megúszta.
Ha az aksi kuka, akkor csere, de többet hópihével nem merek tölteni.
Amúgy nem maradt rajta semmit csepptöltésen, mert kb pont akkor értem oda, mikor kész lett.
Kell aggódnom?Amúgy a használati nem írja ennél, hogy 14,7 el fog tölteni, szerintem ez nagy hiba.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
Köszi nektek a válaszokat.
Reggel 12,5V-ot mértem. Este is mérek.
Ennek többnek kellene lennie, nem?
2 éves aksi.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
Hello.
Mennyire normális a lidis lcd-s töltőnél, hogy kb 2 tizeddel eltér a kijelzőn látott a valós értéktől?
mérés előtt multival: 12,34V
töltő rátéve: 12,2Vtöltéskor: 13,3V a kijelzőn
multin: 13,5VAzon kívül (megint) marha lassan tölt.
13,1-ről kezdett el tölteni kb du 1, fél 2 felé.
Most mutat a töltő 13,3-at, hogy ennyivel tölt (vagy ugye 13,5V)12,34V-ról kezdtem tölteni.
Zsír új 2 hetes akksi, de a sok város, rövid táv, hideg ennyire leszívta.
12,61V volt beszereléskor 2 hete.Tök mindegy mennyire van lemerülve, ez mindig tölt kb 10 órát?
Ha feltöltöm, megyek egy kört, újra ráteszem, akkor is?Múltkor 11,5 órát töltött egy aksit, az kb 12V volt pontosan.
Ez azért most annyira nincs lemerülve, de 4 órája már megy és alig látszik töltődni.
-
nfsu17
veterán
válasz Titmouse09 #5036 üzenetére
Szuper.
pjen, Kernel szintén köszi.
Akkor nem rossz a töltő. -
nfsu17
veterán
Mindig tanul az ember.
Nem tegnap kezdtem el autózni, de a töltés része csak nemrég óta foglalkoztat, mert meguntam, hogy 3 évig bírják az akkuim.
De ezek szerint akkor tudom már miért...a sok rövid városi táv, hosszú utak nélkül.
Eddig sosem mértem, sosem töltöttem, csak mentem.
Mondom azért van a generátor, hogy visszatöltse.
Annyira az elektromosságot sem vágom, nem tudtam, hogy sok idő, míg visszatölt annyit, amennyit kivett indításkor. -
nfsu17
veterán
Tegnap ugye töltöttem kb 5 órát a "lidissel".
Este 6-kor vettem le, de még szerinte bőven nem volt feltöltve, mert 13,5V-al töltött akkor, 3 csík, és valamikor 14,4V után szokott leállni.
De levettem, mert éjjel nem akartam tölteni.Most reggel 9:30-kor mérek multival.
12,67V (vagy kb ennyi, már hirtelen elfelejtettem, de több mint 12,61)
Egyelőre nem merem tölteni, mert kárt sem akarok okozni.Ez az álmoskönyv szerint egy feltöltött akkut jelent.
De én nem értek hozzá...biztos ez?
Létezhet, hogy mégsincs feltöltve teljesen?
A töltő szerint nincs.
De a fesz. szerint felvan. -
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Amiket majd lejjebb olvastok azokat légyszíves ne úgy olvassátok, hogy nagyképű f.sz vagyok, meg hú de jól megy neki, meg stb, pusztán csak tényleg a tények. Aztán lehet én reagálom túl egy tech.fórumon a 7 éves szgépemmel a dolgot, amikor egy videókártya is többe kerül, mint az egész gépem és én se "szólok be" 1080 tulajoknak
Szóval van egy 2018-as gyártású focus (mk III).
Alig van benne 3000 km.
Júniusi.
Pályán még alig ment, főúton is ritkán, de azért havi 1-2x kiment a városból.
De azért főleg város.
start-stopos, de mindig kinyomom már az elején.
Semmi nem utal rá, hogy aksi gondja lenne....most.
De nyáron is volt hogy 1 hétig is állt.Nem ez az első kocsim, de az előző is ilyen körülmények között volt használva.
Akkor még töltőm sem volt, cserébe 3 (nagyon max 4) év múlva kuka is lett az aksi.
Azóta (az előző kocsihoz) vettem lidl-s töltőt, meg multit, amikor úgy éreztem, már ment is rá a töltő.Na most ez sokkal bonyolultabb, garanciális, elektromosan túlbonyolított szekér, melyben még a motorháztetőt is félve nyitom fel, mert mindenre ráfognák, hogy én tettem tönkre és pápá garancia.
Most hogy töltsek egy ilyen autót?
Egyáltalán kell-e?Kérdezzek rá a szervizben, hogy engedélyezik-e a töltőm használatát aksikivétel nélkül?
Még multival sem merek rámérni, mert ahhoz is bontani kell. -
nfsu17
veterán
válasz molnarpeter #5591 üzenetére
köszi.
egyenáram? azt eszik?
sajnos nekem ahhoz is évek kellettek, hogy egy sima töltőt vegyek és rá merjek tenni, mert a villany téma nálam elég gyengén muzsikál.
Semmiképp nem hagynám rajta napokig, sőt éjjel sem. (bár a régi kocsin rajta volt éjjel).Napi használatban van már a kocsi, de 15-20km-nél több nincs (ez 2x indításra).
És a start-stopot is lelkiismeretesen kinyomom (mi lenne még ha ez menne).
1 hete volt egy 45km oda, meg utána vissza és ha tehetem néha kerülök, vagy többet megyek.
Nyáron is volt, hogy 100km-es túrák többször, stb.
Télen se tervezek kevesebbet menni, de ha tudnám tölteni, akkor de.Nem merem a szerviz tudta nélkül tölteni úgy érzem.
De ha ők meg csak kiszereléssel engedik, akkor meg hagyom a 3.14-ba. -
nfsu17
veterán
válasz ddsteel #5594 üzenetére
persze, nem is a lidl-s töltőn volt a hangsúly (amúgy szerintem a célnak ez is megfelel...ráteszem, kiírja, hogy kész és leveszem), hanem új autónál kell-e ezzel szórakozni, az ilyet a szerviz mennyire veszi rossz néven, stb.
de tudom, hogy ahány ház annyi szokás, még lehet egy cégen belül 2 szerelő is mást mondana...jelentkezem, ha haladtam az ügyben.
(amúgy 20k-ból már van egy fél aksim... ..tudom, tudom) -
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Kis véleményt szeretnék kérni.
4.5 éves autó, aksi már inkább 5, ha legyártástól nézzük.
Gyári varta Ford EFB 60-as.
Nyáron még néha működött a startstop, bár én amúgy kikapcsolom. Nyár óta már hosszú utakat nem megyek.
Város, inkább rövid távok. 5-10km.Megint állt az autó 5-6 napot egyben.
Rámértem kedd reggel, 11.99V. Aztán elkezdett emelkedni 12.08-ig...csak attól, hogy mértem.
Elő a Lidl töltőt (kijelzős, 3.8A).
Rádugtam, egy csíkot mutatott, de nem sokkal később már kettő, majd három csík.
Felment valami 13.7V-ra, majd elkezdett visszaesni.
Bementem a lakásba mondjuk 5 percre, visszamegyek, 13.6.
Megint bemegyek, vissza 13.5
13.2-ig ment le, majd utána emelkedett vissza lassacskán.
13.3....13.4
Nagyjából alig két óra után meguntam ezt és levettem.Másnap reggel megint mértem.
11.98V
Remek, akkor ebbe két óra alatt semmi sem töltődött...annyira nem lepődtem meg, mert tudom, hogy akár egy éjszaka is kevés lehet egy lemerült akkunak.
A töltő még csak nem is langyosodott.Na próbáljuk indítani.
Pöccre, mintha 5 percet állt volna a boltnál.Elmentem tegnap a 'körömre', bevásárlás, ez az.
Legalább 4x indítóztam, és összesen ha mentem 20km-t aznap, akkor sokat mondtam.Most egy órakor megint mértem. Ma még nem mentem a kocsival.
12.2 valamennyi volt, a jó memóriám miatt a végét el is felejtettem. 12.22..12.24? Mindegy.
Szóval tegnap a kocsi magát többet töltötte szerintem, mint a töltő.
Az aksi lassan kuka, nem kérdéses, pénztárca fel van készítve.Kérdésem.
Kuka a töltő? Használtam az előző kocsimhoz ezt a töltőt, ott négy évig állt a garázsban lekötve az aksi, mindig töltöttem rá, hogy 12V alá ne menjen.
Néha mentünk is a kocsival. Be is indult.
Szóval akkor abba vmit töltött, mert már egy év után se indult volna be.Merjem hétvégén tölteni a kocsit úgy rendesen egész nap?
Érhet még vmit? Az elején ennyire gyengén tölt?
Ha kaksi a töltő, akkor most derüljön ki, mert az új aksit majd töltögetném néha, ezt a mostanit nem töltöttem.Szóval az a tervem, hogy vasárnap töltöm amíg négy csík lesz és leáll és megmérem ért-e valamit, aztán még pár hétig járnék vele. Ezzel bizonyítom, hogy a töltő jó.
Viszont ha az aksinak nagyobb baja van, nem piszkálnám már töltővel órákig. -
-
nfsu17
veterán
Olvastam, de annyira nem lettem okosabb.
A működés közbeni töltés része most annyira nem érdekel.Vettem egy EFB Varta 65-öst.
Ma reggel 12.50V volt.
Többet állt valószínű a boltban, mint jó lett volna.Tölthetem hópihe módban a szürke Lidl-sel?
A régi akkum töltése nem volt sikeres, pár nap múlva is 12.08V volt reggel..mint ha semmit se töltött volna
Mégis pöccre indult.
Ennyire nem töltött bele semmit, vagy ennyire kuka volt belül? -
nfsu17
veterán
Üdv.
Kérhetek valami tanácsot, véleményt az alábbiakról?
Nem vagyok nagy szaki.Tavaly novemberben vettem egy Varta EFB akkut 2018 Focus benzinesbe. Startstop
Ezzel feltöltöttem [link] tavaly november végén hópihe módban. Másnap reggel 12.92V-ot mértem. Mondjuk ezt kicsit sokalltam, de hát ez van.
Azóta nem töltöttem, de olyan sokat sem mentem a kocsival. Közel 6000 km, utóbbi két hónapban szinte csak város.
Dec. 20 körül mértem reggel, akkor 12.33V-ot mértem.
SS működött, amikor kellett, bár inkább kikapcsolom.
Ha a kocsi szerint nem elég az akku, akkor nem működik a SS. Szóval gondoltam nincs gond.Most tíz napig állt az autó, reggel mérek, 12,10V.
Hát akkor töltsük...tegnap.
'Autóikon' módban kb alig négy óra alatt azt mutatta, hogy tele van...négy pálcika. 12.9V
A töltés is furán ment sztem.
Először fölment szépen pár perc alatt 13.7...13.8...majd visszaesett 13.1-re.
45 perc múlva kimegyek:13.2
45 perc múlva: 13.3
Na mondom mire ez felmegy 14.4-re az lesz fél nap.
Erre két óra múlva se... kimegyek, már leállt, 12.9-et mutatott.
Oké, leveszem.
Ma reggel mérek: 12.30V
Még rámérek pár perc alatt négyszer, már 12.4Ennyire nem tudta feltölteni legalább 12.6, vagy 7-re se?
Ennyit degradálódott egy év alatt a kevés menés miatt?
Tényleg ennyire 'játék' ez a lidls töltő, ahogy akkus ismerősöm mondta anno?Tavaly se tudta feltölteni az akkor még gyári (négy éves) akkut, talán tolt bele egy tizedet. De akkor ráfogtam, hogy az az akku már belül kuka volt. Bár rendesen indított még.
-
nfsu17
veterán
Hideg? 7 fok? Mondjuk nekem hideg, az tény.
molnarpeter
Igen, ez így van, bár ennek pont ellentmond, hogy 12,33-on volt mégis, sok város után.
Aztán megnéztem másnap is reggel (az autóval továbbra sem mentem sehova), és
12.2V volt.
Wtf?
Előzőekben 10 nap alatt ment le 0.2V-ot, most meg töltés után 36 órával meg már 1 tizedet?Még párszor mértem, aztán elkezdett emelkedni, 12.35 stb.
De ez mi?? Miért?
Töltő szerint fel volt töltve 12.9-re, két nappal később meg reggel 12.2.
Az akksit nem meríti semmi, kivéve ha a 0.2V tíz nap alatt sok. Bár össze vissza jönnek ezek a mérések, már azt sem tudom mi valós.
Nekem az a gyanúm, hogy ez a töltő gyengén tölt.
Hétvégén lesz egy hosszabb út, ott majd tölt a generátor, aztán hétfő reggel megint mérek -
-
nfsu17
veterán
válasz ddsteel #8844 üzenetére
Rohadt nehéz kiszedni, sokat kell bontani.
A régi négy éves akkum 12V-ot tudott reggel a hidegben, töltő rá, két óra se kellett, töltő szerint fel van töltve.
Persze másnap reggel ugyanannyit mértem, szvsz alig töltött bele. Pedig pöccre indult.
De már négy éves volt, mondom kap egy újat...ezt a mostanit.Igen, tudom, hogy ha nem villog, akkor van 'kész'.
Mindig akkor veszem le. Mégis négy óra alatt kész volt.Brogyi
Olvastam még anno, de akkor se értettem. sorry
Viszont még egy valami 'lehet'.
Este zárom a kocsit, reggel nyitom, led-ek elöl hátul ajtónyitásra felkapcsolnak, ajtók bezár, ledek kialszanak, motorháztető nyit.
10s múlva mérés.
Ennyi idő elég ahhoz, hogy ezek a fogyasztók (benzinpumpa, ledek...) 1-2-3 tized voltot lecsípjenek az akkuból mire mérek és ezért kevesebb, mint várnám?Mondom mér'.
Tegnap megint mentem az autóval úgy kb délelőtt egy 45 percet, több megállással, meg délután egy kört, kb 45 perc. Város. Szóval megint semmi pálya, vagy extra.
Viszont éjjelre nyitva hagytam a gépháztetőt, kocsit se zártam le, ergo reggel nem nyitottam, szóval semmi terhelést nem kapott az akku a mérésem előtt.
Éjjel mínusz 8 fok is lehetett kint (garázsban mondjuk mínusz 6...faléc garázs, nulla szigetelés) és...tádám.
12.48V (tegnap du, mikor letettem a kocsit, gyorsan mértem és akkor 12.62 volt)
A köv. próba ezek után az lenne, ha lenne kedvem, de nem lesz, hogy a lidl töltő után sem zárom be a kocsit, és úgy mennyi reggel.Valóban mint ha rémlene olyan, hogy hagyni kell több percet mérés előtt 'pihenni' az akkut és úgy lesz pontos.
Lehet itt hibáztam -
nfsu17
veterán
válasz ArthurShelby #8857 üzenetére
Jah, nekem is ilyen, csak 3.8A-es és szürke és régebbi, de a kijelzős. Végülis nekem is feltöltötte, mint utóbb kiderült.
Azok a kábelek tényleg vérlázítóan vékonyak, de hát csak letesztelték gyártáskor -
nfsu17
veterán
Lassan kezdem megérteni a cikkedet, miután csináltam pár mérést/tesztet.
Reggel hidegen indítom > 15,05V (3x is mértem: 0 fok, 3 fok, 6 fok). Mindig ennyi volt.
Tegnap hazaértem, beálltam a garázsba, alapjáraton ment a motor, plusz tompított: 14,77V
Majd reggel is megmértem, viszont már a saját káromon tanulva "szakszerűen" mértem, azaz nyitva volt a motorháztető, nyitva volt az autó, így nem okoztam terhelést nyitással/világítással az akkunak (ilyen esetben mindig jóval kevesebbet mutat).
Szóval ma reggel megint 12,48V volt.
Az írásodban is írtad, hogy próbálja 80%-on tartani az akkut. Ezek szerint ez nálam is működik, múltkor is pont ennyi volt.
Az SRC-t viszont nem tudom egyedül tesztelni, így az még várat magára. -
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #8891 üzenetére
Ha van gyomrod, olvasd vissza a szerencsétlenkedéseimet itt a fórumon, amit pár hónapja műveltem ezzel (vagyis azért újabb...MK3,5) a smart töltéses/aksis üggyel kapcsolatban.
Végül arra jutottam, hogy nincs gond , ha meg van, akkor majd úgyis kiderül, max nem indul a kocsi, az akkus meg itt van a szomszédban.Mondjuk pont megint pár nappal ezelőtt "teszteltem" kicsit.
A téli hidegebb időkben arra jutottam, hogy a smart rendszer (ahogy Brogyi írása is mondja) nem engedi 80% fölé tölteni az akksit.
Ez nálam úgy jelentkezett, hogy tök mindegy mennyit mentem a kocsival, másnap reggel mindig 12,48V volt az akkuban.
Reggel 15,06V-al is képes volt tölteni, de még ha megjöttem az utamról, akkor is mértem 14,96V-ot is..alapjáraton. Mindegy, is mert másnap reggel megint 12,48V volt benne.Most melegebb lett az idő, plusz messzebb is el tudtam menni (2x100km).
Másnap reggel (na jó...du 1-kor) mértem: 12,56V volt.
Szóval azért csak feljebb tolta, mint 80%, mondjuk 85-re. Talán még nem a világ vége.
Ekkor nem mentem a kocsival, ezért mértem másnap is: 12,53V
0,03V-ot csökkent.
Ezt én nem tudom átszámolni semmibe, ennyire nem vágom a fizikát (se), plusz több mérést már nem csináltam, hogy mondjuk másnap 12,50V-ra esett-e.
De ha ennyit is esik, azért 10 nap kell így is neki, hogy 12,5 > 12,2-re essen.
Szóval olyan tragikusnak nem mondanám.Lényeg a lényeg: vannak az akkusoknak műszereik, amik megmondják, hogy hány %-os az akku, milyen inditókapacitással rendelkezik. A kóbor áram fogyasztását ezek szerint te is ki tudod mérni.
A kettőből már szerintem rá fogsz jönni, hogy mi/hol a hiba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Iphone 11 fehér 128 GB független
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Huawei Matepad 11 Smartg Magnetic Keyboard billentyűzet
- Steam Deck Tartozékok Egyben (Ventillátor, Tok, Kitámasztó, Üvegfólia) - Bolti ár töredékéért
- GIGABYTE Z790 AORUS ELITE AX
- Intel core i7 8700K 16gb ddr4 Rgb Ház Gtx 1070 8gb
- Steam Deck Gyári 512GB - Hibátlan, karcmentes állapotban - Csere/beszámítás van