Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jbush

    tag

    A legutolsó Motorola QWERTY-s (Verizon) telefonban is beépített SIM volt (hogy konkrétan eSIM-e, azt hirtelen nem tudom).
    Én ebben az eSIM-dologban elsősorban a SIM-kártya cseréjének nehezítését látom... OK, hogy szolgáltatók számára egyszerűbb lesz a "számváltás" (ha lehetővé teszik), de pl. ha nekem lemerül a telefonom egy utazás során, és nem lenne más megoldás, hogy telefonálni tudjak (vagy elérhető legyek), hogyan fogom tudni gyorsan belepattintani a kártyát egy másik (kölcsön)telefonba?
    A tesztelők vajon hogy fogják tesztelni a csak eSIM-es készülékeket?
    Számomra ez puszta költségcsökkentésnek tűnik, ami sokkal inkább szolgáltatói érdek, mintsem felhasználói.

  • jbush

    tag

    válasz tibaimp #7 üzenetére

    Idézet a cikkből: "Ezt a fajta SIM-et ugyanis az operátor programozza, és a felhasználó akár egy szimpla QR-kóddal is aktiválhatja." Ebből nekem az jön le, hogy a megvásárlást követő aktiválást tudja a felhasználó "egy szimpla QR-kóddal" végrehajtani, amit manapság is meg kell tenni, ha veszel egy új kártyát. A "számváltás" szolgáltatói privilégium. Ami nyilván elektronikusan, és valószínűleg tényleg egy EEPROM írásával történik, de biztosan sokkal macerásabban, mint a jelenlegi egyszerű kiveszem-beteszem módon. Ahogy valaki azóta írta: eladom az eSIM-es telefonom, a szolgáltatónál kell kuncsorogni, hogy az én kártyámat "válassza le", az új tulajét "kapcsolja hozzá" (mert nehezen hiszem, hogy ezt otthoni módszerekkel lehetővé tennék...)?
    (#13) dzsi23: Remélem, Neked lesz igazad, de sajnos vannak fenntartásaim... Azaz valóban így lesz, csak nem a felhasználó által.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák