Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz arnyekxxx #67 üzenetére

    A taxiban ülő sofőr fenntartása jelenleg drágább, mint külön az autóé. Természetesen valakinek a sofőr nélküli "taxik" esetén is kell profit, de egy jelentős költség kiesik a képletből. Ilyen igények kielégítésére egy 2 személye Smart méretű jármű is több, mint elég, Ez a helyigény és az energiafelhasználás (+emisszió) problémáját enyhítené (ha nagybevásárolni készül, akkor az applikációban jelezze - mehet akár több köbméteres furgon is)

    A kevésbé tehetőseknek (ahol a tömegközlekedés valamiért problémás) a csak érte menő jármű helyett a jelenleg ismert tömegközlekedésnél jóval szabadabban mozgó, gyűjtő-elosztó járművek (pl. mikrobusz méretekben) jelenthetik a megoldást (egy fix útvonal környezetében, de ott ajtótól-ajtóig), mindez automatizáltan szervezve (ilyen akár most is lehetne, hús-vér sofőrrel - illetve van is, de az tipikusan melóhelyhez kötődik). Ez a darabszám, helyigény és az energiafelhasználás (+emisszió) problémát enyhítené.

    Persze mindez csak városokban és nagyobb városok agglomerációjában életképes. Ha a legkisebb városokat kivesszük a képletből, még a kevésbé városiasodott Magyarországon is a lakosság közel 50%-ának lenne elérhető (igénye vélhetően jóval kevesebbnek lenne, de néhány helyre koncentrált akár 1-2millió ember sem kevés).

    "hogy aki ma saját autóval jár"

    Ne vegyél be mindenkit a képletbe. Próbáld meg elképzelni, csak úgy ex has, 20 év alatt apránként az autóval napi szinten városba-városban járó mindenki 1/3-a átnyergel a fentebb vázolt megoldásokra (biztosan nem az, aki midig 3 évnél fiatalabb Mercit tart). Ez még (relatíve) nem túl nagy darabszámú jármű, a csúcsokon kívül is nagyobb részük kihasználható. Mennyi parkolóhely szabadulna fel ezzel (1/3-nál kevesebb, de azért nem kevés), a csúcsokban mennyire csökkentené a jelenlegi infrastruktúra túltelítettségét (az milyen hatással lenne a dugókra - mert 1/3-nál még bőven lennének dugók, mivel a járművek száma nem sokat csökken, csak nem mindegy mekkorák a dugók - mivel a "túl"-ból veszel el).
    A pakliban az is benne vagy, hogy az addig tömegközlekedők egy része is elindul a szabadabb forma felé, így a telítettség nem csökken, de az infrastruktúra kihasználtsága lehet jobban optimizált, ill. többek közlekednek szabadabban (még ez is jobb, mint ami ma van).

    Ez csak ilyen gondolat játék, de szerintem egyáltalán nem hülyeség ezzel játszadozni. Természetesen csak annak, aki "fogékony" a témára - már csak azért is, mert közülük hamarabb/többen válthatnak (saját megfontolt szándékból, nem reklámnak bedőlve), ha lesz rá vállalható lehetőség.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák