Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dreampage

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #5 üzenetére

    A Microsoft most teljes mértékben a PC játékosok felé nyit. PC-n alig használja valaki a Microsoft Store-t, aminek ráadásul sok egyéb megkötése is van (lásd UWP, amit meg a fejlesztők utálnak), úgyhogy az Xbox Play Anywhere funkció nem igazán jött be. A játékok nagy részét továbbra is konzolon adják el - igen ám, csakhogy a konzol eladásai viszont nagyon alacsonyak, főleg a riválishoz képest.

    Az Xbox tehát csapdába került: a konzol alacsony eladásai miatt nem tudják megfelelő mennyiségben eladni a játékaikat (plusz a külsős kiadók is azt látják, hogy PS4-en, sőt esetenként Switch-en is sokkal több játékot adhatnak el), a Microsoft Store viszont nem alkalmas arra, hogy elérjék a nagy piacot jelentő PC-s játékosokat. Úgyhogy egy út maradt, a Steam, plusz a jövőben akár más PC-s piacterek (Epic Games Store, GoG, akármi) is. A Microsoftnak az a fontos, hogy a játékait sokan vegyék. Jelenleg ez sem konzolon, sem PC-n nem megoldott.

    Ezt egyébként már a felvásárolt stúdiók alapján is lehetett sejteni. Az Obsidian és az inXile kifejezetten PC-s fejlesztők, furcsa lett volna, ha egy konzolplatform mögé állnak be. Az összes stúdiónak egyébként az volt az első kikötése, hogy teljes szabadságot akarnak. Vagyis nem "Xbox exkluzív húzócímekben" akarnak részt venni, hanem tenni akarják azt, amit eddig, csak pénzügyi biztonság mellett. A Microsoft ebbe belement, ezért evidens, hogy ezek a csapatok Steamen is meg akarnak jelenni, mert ha konzolra lennének korlátozva, az akár a játékok minőségén (kontrolleres irányítási mód) és az eladásokon is látszana.

    Maga a Microsoft is szívesebben fektet PC exkluzívokba, mint konzol exkluzívokba: Age of Empires sorozat, Minecraft Dungeons, Gears Tactics (bár a pletykák szerint ez konzolos portot is kap). Egyszerűen nagyobb piac, ezt a nagyobb piacot viszont csak Steammel lehet elérni, a saját Store-jukkal nem. Kétlem, hogy Sony kaliberű, mozifilm-szintű nagyszabású lineáris single-player kalandjátékokba fektetnének, ez PC-n annyira nem menő. Inkább sok kisebb játék, RPG-k, stilizáltabb produkciók (lásd Fable). Olyan igazi mega-blockbuster hollywoodi erődemonstráció játék, mint amik PlayStationön vannak, csak nagyon kevés lesz, ha lesz egyáltalán.

    Szerk.: Mellesleg több kisebb (ez persze erősen relatív, hogy mit nevezünk annak) játékkal a Game Pass-t feltölteni is jobban fest, mint kevés és drága produkcióval.

    [ Szerkesztve ]

    A játéknak soha nincs vége.

  • Wesder

    félisten

    válasz .LnB #7 üzenetére

    Elég naívnak tűnsz, ha azt hiszed hogy itt majd Last of US meg God of War jàtékok lesznek. Esetleg nextgen vége felé. Most jön 14 firstpaty cím ami max oké lesz, de nem olyan hogy eldobod a hajad. (vagy jön 14db CD3) Legjobb esetben nextgen olyan alapozàs lesz MS-nek mint Sonynak volt a PS3 meg most így 2018. Szerintem maradnak a legerősebb multiplatform konzol, meg a mindegy hol veszed meg a jàtékunkat taktikànàl. Ezért még a sajàt Store-jukat is "kukàztàk".

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

  • Wesder

    félisten

    válasz .LnB #13 üzenetére

    Elhiszem, de nem làtok rà esélyt.

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

Új hozzászólás Aktív témák