Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    Az Apple TV+ első sorban nem a Netflix-el és tsai-val akar versenyezni, hanem egy előfizetés alá akarja beterelni a rohamosan szaporodó streaming szolgáltatásokat.
    Az üzleti model lényege az lenne, hogy van Apple TV+ előfizetésed és ha mondjuk Disney vagy HBO tartalmat akarsz nézni, akkor vagy extra fizetsz valamennyit az adott tartalomért, vagy a TV+-on keresztül fizetsz elő a teljes kínálatra, persze némi kedvezménnyel.
    Ez a szolgáltatás nyilván nem tart sehol, mert még az összes szereplő a rajtvonalnál tolakodik, de amint szétválik a mezőny, egyre több olyan stream szolgáltató lesz, amire már nem fognak a Netflix, HBO, Disney és Amazon mellett ötödikként előfizetni, így őket szépen be tudja szipkázni az Apple TV+.
    Ha pedig az összes Apple szolgáltatást egy olcsóbb előfizetési modellbe olvasztják, akkor rögtön ott lesz pár tíz(száz) millió potenciális user, amit már a többi nagy versenyző sem hagyhat figyelmen kívül.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #25 üzenetére

    Ez nem app, hanem piac kérdése.
    A streaming piac még csak most van kialakulóban, de idővel telítődni fog és az emberek nem fognak 20-30-40 szolgáltatásra előfizetni csak azért, hogy megnézhessenek 2-3 dolgot, ami egy adott szolgáltató kínálatából érdekli őket.
    Az Apple TV+ arra lesz jó, hogy egy közös előfizetési rendszerbe tud becsatlakozni bármilyen szolgáltató, így ha mondjuk a Disney Plusból engem kizárólag a Mandalorian érdekel, esetleg néhány Marveles sorozat, akkor nem kell csak azért kifizetnem a teljes havi előfizetői díjat (vagy torrentezni), hogy azt a párat megnézhessem.
    Apple TV+-ban eldönthetem (majd), hogy befizetek a Mandalorianra mondjuk 5$-t és megúsztam az előfizetés kétharmadát, vagy ha annyira jó a Disney kínálata, akkor TV+-on keresztül is előfizethetek az egészre. Ez jó nekem, mert spórolok, jó a Disney-nek, mert ügyfelet szerzett és nyilván jó az Apple-nek, mert jutalékot kap a Diseney-től.

    A piac most még el tud tartani néhány nagyobb stream szolgáltatót, mert főleg a hagyományos tv csatornák ellátják őket elég anyaggal, de minél többen lesznek, annál több lesz az exkluzív tartalom és annál kevesebb a másoktól átvett műsor, mivel az utolsó vidéki kábeltv-nek is lesz streaming szolgáltatása.
    Na onnantól lesz érdekes, hogy milyen "meta szolgáltatás" lesz képes összefogni a teljes kínálatot és mind a nézőknek, mint a szolgáltatóknak megfelelő dealt ajánlani.
    Az Apple ezt a rendszert építi, nem pedig egy n+1-edik stream szolgáltatást.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #16820480 #27 üzenetére

    A matekhoz érdemes megérteni, hogyan egy átlagos, ügynököket alkalmazó cégnél hogyan működik a bónusz rendszer.
    Ha az ügynök teljesíti a kvótát, azért jár a fizetés, azaz 0% bónusz.
    Ha a kvóta felett teljesít, akkor annak arányában részesül a bevételből, hogy mennyivel lépte túl a kvótát. Minél jobban túlteljesíti az elvárást, annál nagyobb a bónusz. Pl. vannak olyan cégek, ahol x% feletti túlteljesítéskor már az ügynök nagyobb százalékot kap a bevételből, mint maga a cég.
    Emögött az a logika, hogy ha az ügynök a kötelezőn túl nem csinál semmit, mert nem motívált, akkor az a cégnek ugye 0 bevétel, míg ha az ügynök túlhajtja magát, akkor ugyan lenyúlja a bevétel többségét de az még mindig jobb, mint a 0 bevétel 100%-a.

    Na most az Apple arra játszik, hogy amikor telítődik a streamer piac, akkor nagyjából minden nagy szereplő látni fogja, hogy kik azok a nézők, akiktől nem számíthatnak bérleti díjra.
    (Ez kb. az az állapot, amikor az ügynök teljesíti a kvótát.)
    Ha ezek az "elveszett" nézők mégis legalább részben tejelnek az ötödik szolgáltatónak, akkor az a szolgáltató számára ugyanúgy talált pénz, mint az ügynök extra teljesítménye, amiért már érdemes a szolgáltatónak lemondani a bevétel nagyobb részéről.

    A streamer piacon ehhez az kell, hogy legyen egy olyan megbízható és sok millió ember számára elérhető szolgáltatás, amin keresztül ezeket az extra tranzakciókat a user automatikusan, macera nélkül el tudja végezni.
    Ráadásul ha a néző megszokja magát a rendszert, akkor a streaming előfizetést is azon keresztül intézi, így egy idő után az Apple azokból a bevételekből is részesülhet, ami normál esetben direktben a szolgáltatóhoz menne. (Pl. egy csomóan akkor is Steamről vesznek játékokat, ha az a kiadó saját oldaláról is elérhető.)

    Ha ez a szisztéma kialakul - azaz ha és amennyiben az Apple rendszere sikeres lesz -, akkor a szolgáltatók kénytelenek lesznek belemenni (ahogy a nagy kiadók is kénytelenek használni a Steamet), mert ha n+1 szolgáltató elérhető a kínálatban, ő meg nem, az már versenyhátrányként fog keletkezni.

    Ugyanez történt pl. az iTunes és a drm esetén. Eleinte a zenekiadók csak drm-el voltak hajlandóak zenét publikálni az iTunes-ban, majd amikor az iTunes felhasználók száma elérte a kritikus tömeget, akkor az Apple egyoldalúan eltörölte a drm-et és a kiadók tehetetlenek voltak, mert addigra a bevételük igen nagy része az iTunes-ból jött, amiről nem akartak lemondani.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #16820480 #30 üzenetére

    Nem azért fizetsz, hogy TV+ alatt nézhesd, hanem hogy ne kelljen egy teljes havidíjat kipengetned, amikor a streamer kínálatából mindössze néhány órányi tartalmat nézel.
    Ha egyetlen sorozat érdekel, akkor melyiket választanád, a teljes előfizetési díjat, vagy a harmadát? (De lehet alacsonyabb is az összeg, csak hasraütésre írtam $5-t.)

    A játék bizniszben a gyűjtőplatformok pontosan azért mennek, mert már telítődött a piac. Ez előbb-utóbb a streamer piaccal is így lesz és az Apple pontosan azért építgeti most a rendszerét, hogy amikor eljön az idő, akkor gyűjtőplatform lehessen.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #16820480 #33 üzenetére

    Tegyük fel, hogy alapjáraton van Netflix meg HBO Go előfizetésed.
    Tegyük fel, hogy Apple TV-n nézed és a keresési szokásaid alapján nem csak a Netflix és HBO, Apple TV+ tartalmakat ajánlaná, hanem mondjuk az Amazon és Disney Plust filmeket is az arcodba tolná.
    Feldobja, hogy a Disney Pluson megjelenet egy új Marvel film. Azért nem fizetnél elő egy teljes hónapra, de $5-t megér.
    Aztán később rájössz, hogy igazából a Mandalorian is érdekelne, meg egyébként a gyerek is nézne ezt-azt, így előfizetsz a Disney Plusra is, esetleg HBO helyett.
    Na most aki az egész médiafogyasztást a Apple TV-n az Apple TV+ alkalmazásban és az Apple TV+ bolton keresztül intézi, az nem fog külön beregisztrálni a Disney-nél, kártyaszám, stb. hanem rányom az Apple TV-n, hogy Disney előfizet, HBO meg lemond. Így az Apple-n keresztül zajlik az egész tranzakció, amiért az Apple természetesen jutalékot kap.
    A Disney-nek azért jó ez, mert máskülönben sokkal nehezebben veszi rá a usert, hogy egyáltalán megnézze a Disney+ kínálatát. "Nem érdekel a Mikiegeres baromság, így is fizetek két csatornát" az alap mentalitás ugye.
    Ha viszont az Apple TV az összes egyéb streaming szolgáltató kínálatát összefogja, akkor az alternatív, kisebb vagy specializáltabb szolgáltatók is el tudnának érni egy több száz milliós user tábort, amit különben csak sokkal komolyabb idő és pénz ráfordítással tudnának.

    A rendszer azért nem működik még így, mert kevés a komoly szereplő a piacon, így jelenleg sokkal több a tartalomgyártó, mint a streaming szolgáltató, ezért 3-4 előfizetéssel az elérhető tartalom 90%-a lefedhető. A piac viszont idővel telítődni fog, a szolgáltatóknál meg fog ugrani az exkluzív tartalmak száma, a stúdiók és a tv csatornák pedig sorra saját streaming szolgáltatás indítanak, ezért idővel szükség lesz a gyűjtőplatformokra.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Necroman_Mk2 #37 üzenetére

    Éppen ez az, hogy nem kell kultuszt kiépíteniük, mert arra ott az Apple márka.
    Egyszerűen ingyenessé teszik az Apple TV+-t vagy - ahogy a mellékelt ábra mutatja - összekötik más előfizetésekkel és onnantól minden Apple cuccon be lehet terelni a nézőket az Apple TV+ alá. Nézheted az Apple saját tartalmait, és ugyanazon a felületen keresgélhetsz a többi szolgáltató kínálatában, előfizethetsz akár többre is vagy csak egy-egy téged érdeklő tartalomra, ez már tökre csak rajtad múlik.
    Egy ilyen gyűjtőplatformmal szemben az adott szolgáltatóra specializált alkalmazás eleve hátrányból indul, mert pl. csak egy szűk kínálatból tudod kiválogatni, hogy mi érdekel, míg a gyűjtőplatformon a teljesből.

Új hozzászólás Aktív témák