- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Milyen okostelefont vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mr Dini: Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Az 5G-t is kipipálja a Blackview hőkamerás mobilja
ma A BL9000 Pro a FLiR díjnyertes Lepton 3.5 technológiáját használja.
-
2024 - Íme a 19. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik a V Rising és befut a King Arthur: Legion IX is.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zizidor
senior tag
"#17 zizidor
rossz helyen informálódsz vagy nem jól értetted, amit olvastál."Ez sincs kizárva, de azért igyekszem. Itt van pl egy cikk. Szerintem kicsit pesszimista, én nem vagyok ennyire borúlátó (meg hozzáértő sem), de kire lehet hallgatni, ha nem arra, aki ezzel foglalkozik?
Az intelligens ember csodákra képes. Az idióta ember bármire.
-
félisten
válasz arnyekxxx #32 üzenetére
Barátom a belga-francia határvidékről arról számolt be, hogy arrafelé minden új ház úgy épül, hogy előtte becsövezik az alap alatti és körüli területet, amivel nyáron mémi hűvös, ősszel némi langyos levegőt nyernek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
arnyekxxx
veterán
Hogy tudna egy rendszer a semmibe termelni, nyáron is el van fogyasztva az utolsó kilowattóra is, csak mások által.
Ha meg nálunk nem akkor áttoljuk a szomszédoknak, szopjanak ők a feleslegünkkel.És az a baj, hogy a hagyományos erőműveket azért készenlétben kell folyamatosan tartani ennek minden költségével, mert az áramnak akkor is jönnie kell ha jön egy nagy felhő a nap elé vagy eláll a szél.
-
Rick4
félisten
válasz arnyekxxx #50 üzenetére
Nem hinném, hogy nagy talány, de a fürdővíz és a mosóvíz tökéletes a wc-k öblítésére, csak ezt a kettőt kell a lefolyó helyett egy gyűjtőtartályba ereszteni, majd azt a közelében lévő wc-be ereszteni az ivóvíz helyett. Szinte minden lakás és ház kialakítása olyan, hogy ezek a helyek elég közel vannak egymáshoz, durván eltérő időpontokban megoldja a be- kijutást, egy 300 liternyi térfogatú tartály simán, viszonylag egyidőben használva akár 100 literes is elég, és megoldja a víz betárolását majd kijuttatását. Ennyi hely minden lakásban van.
Ha minden család csak napi 4x 6 liter vizet használ a wc-re, és ez kiváltható már eleve nem iható, de wc öblítésre tökéletes vízzel, akkor évente 8700 liter vezetékes víz megmarad tartalékba, vagy más célra fordítható.
Abban meg ne legyen félreértés, a csapból nem ivóvíz jön, hanem vezetékes víz. Az más kérdés, hogy bizonyos feltételek mellett meg tudod inni.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rive
veterán
válasz jocobacsi30 #46 üzenetére
Mi baj van a SUV-okkal...
Hát, csak nagyobb lábnyom előállítani, nagyobb lábnyom mozgatni: önmagában nem jelentősen biztonságosabb mint a többi járgány viszont mindenki mást (kisebbet) hátrányba hoz a közlekedésben...
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
félisten
Igen, ez szerintem is baromi jó lenne, ezért is tervezgettem.
Aztán a kiépítésére kaptam egy több százezer forintos árajánlatot az egyébként is szétvert házba...
Ha lennének rá valamennyire előkészített, félkész megoldások, az szerintem sokat segítene, de a tartály elhelyezése azért nem mindenhol annyira triviális. Persze közösségileg...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
A 2035-ös határidő elvi jelentőségű.
Egyrészt nyomást gyakorol a gyártókra, hogy fejlesszék a technológiát és a gyártó kapacitást. Másrészt nem a belsőégésű járművek használatát tiltják be, csak az új járművek forgalomba helyezését.Nagyjából 10 évvel később kezdenek majd kikopni és 2055 után tűnnek majd el az utakról az utolsó járművek.
Ekkor már kényszer is lesz, mivel kevés üzemanyagtöltő állomás fog üzemanyagot forgalmazni ezekhez az autókhoz.De a folyamatot be kell erősíteni és ehhez jó a 2035 mint határidő.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Rive
veterán
Mind környezetvédelmi szempontok alapján, mind a technikai fejlődés okán a nyerő út kis méretű, városi/elővárosi járműveket készíteni pici pakkokkal, a nagyok meg legyenek csak hibridek.
...
És mit látunk?
Hát, ugye azt látjuk, hogy az elért általános mobilitást szépen és szükségtelenül be fogják áldozni egy sötétzöld elitizmus oltárán.[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rick4
félisten
Viszont az azonos mennyiségű anyagból drágábban eladott termék több profitot hoz, amiből több adó kerül átkerül az állami számlákra, azaz mindenre több pénz kell hogy jusson, környezetvédelemre.
Nyilván van, ahol ez lehetőségszinten működik, de te se láttál szegény országot komoly környezetvédelmi tervekkel...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
arnyekxxx
veterán
Tehát kompletten szét kell verni a vizes helyiségeket, be kell építeni egy 100+literes tartályt valahova amit egyrészt be kell kötni a szennyvízbe is túltöltődés ellen és be kell kötni az ivóvíthálózatba is, hogy akkor is le lehessen húzni a szart ha esetleg nem fürdött/mosott senki ott heteken át. Persze kell a rendszerbe a szivattyú mert a víz magától nem fog a zuhanykabin aljából a tartályba felmenni, és ki kell építeni, hogy áramszünet esetén a zuhanyzóból el tudjon a szokásos úton menni a víz. És ezt minden háztartásban. És persze az a mosószeres dzsuvás viz jót fog tenni a wc szelepeinek.
Az más kérdés, hogy bizonyos feltételek mellett meg tudod inni.
lassan 50 éve iszom, a feltétele, hogy megnyissam a csapot. -
P00By
nagyúr
-
nihill
őstag
válasz arnyekxxx #53 üzenetére
Köszi de erről mind tudok amit írtál, 2016 óta csak nem omlott össze mégsem a rendszer, ha már 6 éves cikket linkeltél. Egyébként meg vagy ezzel a helyzettel kell együtt élniük a szolgáltatóknak, vagy nem kell napelem és jöhetnek a szénerőművek, jelenleg nem vagyon van más opció.
Az eredeti felvetés viszont nem ez volt, hanem hogy hogy tud a semmibe termelni nyáron a napelem. Arra valamit?
-
Tewe013
őstag
válasz jocobacsi30 #46 üzenetére
Egy Golf 8 pont annyival nehezebb, mint amennyivel nagyobb egy Golf 4-nél. A SUV meg egyszerűen előforráspazarló "divatolás", semmi más. (jó, ha 60-on felül vagy akkor még talán megértem a be-ki szállást)
-
ecaddsell
aktív tag
válasz jocobacsi30 #46 üzenetére
Az európai CO2 kibocsátási szabályokkal -- pontosabban azzal, hogy megengedték a gyártóknak, hogy a tömeghez arányosítsák a kibocsátást, így kedvezve a nagyobb SUV-oknak (és a plug-in hibridek fogyasztását elismerték 2 liter alattinak) -- megölték az olcsón gyártható, egyszerű hajtásrendszeerű, könnyű autókat.
Ez (is) mutatja, hogy mennyire lobbiérdekeknek van alárendelve ez az egész nem a racionalitásnak.
#48 nihill
Hogy tudna egy rendszer a semmibe termelni, nyáron is el van fogyasztva az utolsó kilowattóra is, csak mások által. Napelem nélkül ezt is termelhetnék a szénerőművek (is)Már lehet, hogy a hálózatba sem tudja betolni az inverter ami lejöhetne a napelemről mert ha elég sok ilyen rendszer van a környéken kívül kerülhet(ne) a hálózat a normális paramétereknek...
Jelenleg ez még nem probléma (legalábbis nálunk), de most még eléggé a kezdetén vagyunk ennek a történetnek...
Viszont ennek tárolására lehetne valami sokkal költséghatékonyabb akku (mint a Li), mert pl. itt (otthoni/kiskörzetes) a súly/méret stb. nem igazán tényező.
Persze hosszabb idők áthidalására ez sem alkalmas és annyi napelem ami nyáron az egész országot ellátná télen a töredékére se lenne elég.#51 zizidor
Bár szerintem kicsit túltolta a Gelencsér, de van abben a riportban bőven gondolkodni való és jól kompenzálja a lobbik hallgatását meg csúsztatását.#71 Gargouille
Értsd úgy mintha törvénybe foglalnám, hogy 2035-től minden légitársaságnak kötelező menetrend szerinti járatot indítania a Marsra.
De csakis megújulóból termelt hidrogén alapú hajtóművet használva, hogy eléggé zöldek legyünk.Egyébként nem lehetne on topic maradni, a vízes téma eléggé messze van már az akkus/EV témától?
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Na, sikerült megírni azt amiről évek óta beszélek.
Egyes autógyártók szartak az elektromobilitásba, hát majd most megisszák a levét. Nem fogjuk sajnálni őket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Gargouille
őstag
"szerinted mire kellene inkább építeni? orosz olajra?"
Értem a cinizmusod (valahol értékelem is ), de nem arról beszéltem, hogy mi az alternatíva, hanem arról, hogy öntökön szúrás törvényekkel rákényszeríteni valamire magunkat, amihez nem áll rendelkezésre még megfelelő technológia, erőforrás stb. Értsd úgy mintha törvénybe foglalnám, hogy 2035-től minden légitársaságnak kötelező menetrend szerinti járatot indítania a Marsra.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
#16939776
törölt tag
Nehogy kitalálja valamelyik nagyokos, hogy k. gazdaságtalan 100Kg élőállat a-ból b-be eljuttatásához 2,5t fémet is a-ból b-be elcipelni vele. Aztán kiderülhet, hogy magát a problémát nem is úgy kellene megoldani, ahogy 100 évvel ezelőtt elkezdték őseink.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt501
nagyúr
Magánházas szinten most is léteznek megoldások, jó társasházi szinten már nehezebb a megoldás, de ne ragadjunk le az árnál, mert amint egyre drágább lesz a víz és a víz tisztítás a lakosság is keresni fogja a víz újra hasznosításának a lehetőségeit.
Nagyon emlékszem mikor a szennyvizet még szivárgó rendszerű aknákban gyűjtötték, majd rokon az ilyen vizet valami emésztő baktériummal keverte és az így tisztított vízzel locsolta a fákat, a konkrét részletekre nem emlékszem de óriási mennyiségről volt szó éves szinten amit így megspórolt, apámat is csak az akna kiépítés tartotta vissza akkor, no meg jött a környék becsatornázása, és így elengedte a dolgot, de az biztos hogy mióta be van Szeged csatornázva jelentősen csökkent a talajvíz szintje illetve a környékbeli tavak jelentős része kiszáradt, illetve az erdők állapotán is észrevehető, hogy a talajvíz szint jelentősen mélyebbre került.''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''
-
Rick4
félisten
válasz arnyekxxx #63 üzenetére
Pont úgy szét kell verni, hogy a többség megteszi ezt költözés után, vagy 15 évente felújításkor csak azért, mert az asszonynak nem tetszik a csempe színe.. Ha ott nem probléma, akkor itt se lesz az, mindössze a mértek és a hogyanok merülnek fel annál, akinél ez nem önmagától értetődően szükségszerű része a saját háztartásának
A két irányváltó szelep aztán marha nagy műszaki gond, az egyik túltöltés esetén a szennyvizet a szennyvízhálózatba irányítja, a másik áramszünet esetén a vezetékes vizet ereszti a wc tartály bemenő csövére, a motor meg, ami a tartályba kell hogy nyomja megint párezer forintos történet...
Egy normális hidromasszázs zuhanykabin tripla pénz egy ilyen megoldáshoz képest...Felőlem mindenki azt iszik, amit akar, akár a vezetékes vizet is ihatod, én kb 30 éve víztisztítóval tisztított vízből főzöm a teát és a levest, ásványvizet iszok.
Amúgy a wc-re egy filléres (30K alatt van az ára) megoldás, tizenéve létező dolog, mert az, hogy nálunk ezek a problémák most kezdenek jelentkezni, az nem jelenti azt, hogy a világ bármely másik részén ne foglalkozna ezzel a témával sok sok mérnök:
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
cinemazealot
addikt
válasz arnyekxxx #63 üzenetére
Nem egy nagy ördöngösség, ha barkácsolós típus vagy. Ez az én megközelítésem: egy vitorlásboltból vásárolt fenékpumpa, valamint egy polcként is funkcionáló acél állvány (aminek a tövében ott a vécé:
A fenékpumpa a kád fölött vár, hogy a fürdővizet felszívjuk az állvány tetejére helyezett tartályba (60 literes műanyag hordó). Ami miatt sok-sok éve jelen állapotában áll a dolog, az az, hogy még nem töltöttem el elég időt annak megálmodásával, hogy
1. hogyan lehetne a fenékpumpa csövezését dekoratívan a fürdőszoba falán úgy, szivárgás és páralecsapódás nélkül felvezetni a majdani hordóhoz, hogy azt asszonykám is elfogadja;
2. hogyan lehetne egyszerűen megoldani azt, hogy ha a tartály megtelik, akkor ne pukkadjon ki a fenékpumpa, hanem folyjon túl a felpumpált víz a vécébe (nem a vécé saját tartályába);
3. hogyan lehetne azt megoldani, hogy a vécét közvetlenül ebből a tartályból tudjuk leöblíteni amellett, hogy
3.a) a hordóból érkező cső mindig telve legyen vízzel (tehát a gravitáción túl más vízvételt segítő mechanizmusra ne legyen szükség);
3.b) a magasabban lévő hordóból lehúzáskor elinduló használt víz ne akarjon visszacsapni a vécé saját tartályába (ha csak egy szimpla Y-nal kötöm össze a két beömlőt);
3.c) a hordó legyen lezárva, hogy az esetleg ott felejtett használt víz, ne büdösödjön, de amikor lehúzom, ne is akarja a hordót behorpasztani (bár most belegondolva, a fenékpumpán keresztül kapna levegőt...).Hozzáteszem, ez egyetlen lakás egyetlen fürdőszobája, ahol kizárólag a fürdővíz lenne újrahasznosítva. Minden mechanikus, az egyedüli segítségem a saját erőm és a gravitáció. Nagyobb mennyiségű használt víz gyűjtését nem tartom szerencsésnek, mert az idő után elkezdhet büdösödni.
Ha eljutok egyről a kettőre, a házi barkács topicban bemutatom a végeredményt. A falon lógó kábelek egy másik projekt részeredményei, ami sajnos szintén nincs még kész.
-
hibavissza
veterán
22 fokosra hűtött szobából nézve, 1.8-as benzinmotorral munkába járva most pont 100 millió kéne az ökoházhoz és villanyautóhoz. Lehet itt okoskodni, de ez is pénz kérdés. Lehet számolni globális szinten.
Másik azonnali megoldás, hogy ledaráljuk a teljes gazdasági és politikai elitet. A tudósokat elküldjük követ törni a maradék pedig visszasüllyed 16. századi szintre.Persze logikus lenne több pénzt tolni az ITER-be vagy DEMO-ba. Abból most még nem tud sokat lopni a politikai és gazdasági elit. Tehát marad az első kettő.
-
félisten
Annyira szeretném, hogy igazad legyen, mint ahogy igazadnak kellene lennie...
De ismétlem: rohadt drágán csinálják meg.
Ennek tiszteletére megkérdeztem az éppen itt dolgozó szakit, aki mellesleg nem drága és elég ügyes és kreatív. Ő 3-400e Ft + burkolási költséget saccolt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
btprg
senior tag
Szerintem a hibrid támogatása egy baromság.
A vezetési élmény elég szar (engem borzasztóan idegesített, hogy randomra felbőg random fordulatszámon a benzinmotor), a fogyasztás nem számottevően jobb, ugyanúgy csinál kipufogógázt, de legalább még egy elektronikai hulladékkal teletömött 2022-es sima autóhoz képest is bonyolultabb. Nem lennék a tulajdonosa miután lejárt a garancia... Ezt minek kéne támogatni államilag?
Az az érvelés a Toyotától, hogy zöld műbenzinnel majd környezetbarát lesz, meg egy vicc, mert azzal egy Lada is ugyanúgy környezetbarát lesz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
arnyekxxx
veterán
Nem is azt írtam, hogy összeomlott hanem azt, hogy szopnak miatta mások.
ezzel a helyzettel kell együtt élniük a szolgáltatóknak
Kénytelenek ha állambácsi kiadja parancsba.hogy tud a semmibe termelni nyáron a napelem. Arra valamit?
Úgy, hogy többet termel mint amennyire szüksége van a hálózatnak. Ilyenkor kibasznak a Mavirral mert az olcsón termelő Paksot tekerik lentebb csak hogy legyen helye a felesleges és sokkal drágább napáramnak. -
Noukoum
veterán
válasz hibavissza #77 üzenetére
Mert nyilván az nem pénz kérdés hogy 22 fokos szobában ülj és füstös autóval járj munkába.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Addig addig filózunk amíg eljutunk oda hogy legkörnyezetbarátabb legfenntarthatóbb módon szénából és ivóvízből lehet energiát előállítani ami húzza a kocsit. Az átalakító eszközt lónak hívják.. és már sokszáz éve is használták. Ha elhasználódik még mindig újrahasznosítható kolbászként.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz arnyekxxx #84 üzenetére
Paksot szerintem nem tekerik lejjebb, de minden mást igen. A logikám meg az erőművekről szóló tanulmányaim szerint egy a reaktorhoz csak akkor nyúlnak, ha azt maga a reaktor kéri.
Az viszont tény, hogy a hálózatnak állandó puffer felesleggel kell dolgoznia, annyival, amit a gyors reagálású, jellemzően gázos erőművek le tudnak követni.
A felesleg kezelése egyszerű: az elpazarlás. Valamilyen szintem a rendszer törvényszerű része, de a zöldek szerint több kéne belőle.
Persze a szabályozás technikai megoldásai nagyon különbözőek lehetnek attól függően, hogy csak a kimenő teljesítményt akarom visszavenni, vagy egyben az energiafelhasználást is.
Ennek eredményeképpen létezhet egyre kevésbé szélsőséges helyzetekben is a negatív áramár.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
arnyekxxx
veterán
Klíma pár órás feladat a szakinak, egy vizesblokkot szétkapni és átcsövezni beépíteni a szükséges gépészetet aztán újra burkolni szintén meg van ennyi idő alatt? A napelem tök más téma, a háztetőn annyit matat a szaki amennyit akar, attól lehet élni.
miért verne szét a többség egy vizesblokot minden költözéskor? Megjegyzem a vizesblokk újraburkolása szerintem legalább akkora ökológiai lábnyommal jár mint amekkorát spórolsz a a vizen.
Az a kézmosó nagyon tré de legalább minimális vízmennyiséget lehet vele megspórolni.
-
arnyekxxx
veterán
válasz cinemazealot #76 üzenetére
Egyedi barkácsmegoldás egy dolog, fentebb össznépi világmegmentésről volt szó. És még te sem csináltad meg
-
arnyekxxx
veterán
Paksot szerintem nem tekerik lejjebb,
de8 nap – 3 paksi visszaterhelés
A Paksi Atomerőmű visszaterhelése a növekvő naperőművi kapacitások miatt egyre többször fordul elő. 2022. április 10-én a paksi 1-3. blokkot összesen 150 MW-tal, április 17-én 220 MW-tal és április 18-án 100 MW-tal csak azért kellett visszaterhelni több órán keresztül, mert éppen jobban sütött a nap, és a naperőművek által termelt áramot kötelezően át kellett venni. Bizonyos esetekben a szélerőművek nagyobb áramtermelésének a kötelező átvétele is a paksi blokkok teljesítményének a csökkentését eredményezi. -
8th
addikt
Az a szomorú valóság, hogy bármennyire is hadakoznak ellene egyes sötétzöldek az elektromos autó piaci alapon még mindig teljesen életképtelen és továbbra is csak egy szűk tehetős réteg úri hóbortja. Azt az aprócska ám el nem hanyagolható tényt felejtették ki a döntéshozó urak az egyenletből, hogy csak azért mert kitiltják a benzinest még nem lesz varázsütésre felesleges 15+ millió senki zsebében, hogy vegyen egy normális méretű emberhez méltó teret és használati értéket nyújtó elektromos autót. Nagyjából onnan indul a már autónak nevezhető elektromos autók ára az alatt csak kis városi szappantartót kap az ember azt is bő tízmillióért. Baromi vonzó ajánlat, ja nem. A magam részéről hidegen hagy ez a baromság és maradok a jól bevált atom stabil kiforrott dízel technikánál még néhány évtizedig a töltő mellett pingvinezést meghagyom másoknak. Vidéken élek innen úgy sem tiltják ki még évtizedekig és mivel 80%-ban lakott területen kívül használom az autóimat őszintén szólva baromira nem hat meg mennyit szennyez. Ez van. Én nem játszom meg magam. A szemét klímagyilkos anyámat stb... köröket ne fussuk le sokadjára mert már baromi unalmas és amúgy is lesz*rom...
-
Sdi
addikt
Én ezt évek óta 2 vödörrel oldom meg . Egy viszonylag kis méretű lakásban lakom, így tartály nem játszik. Egyedül élek, és mivel szinte minden nap fürdöm, a vízből két vödörrel elrakok a wc öblítésére. Csak akkor húzom le, ha ez elfogy.
[ Szerkesztve ]
"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!" /Manuel Scorza/
-
btprg
senior tag
Amúgy nagyon remélem, hogy azt még sokáig nem merik meglépni, hogy betiltsák a veterán autók használatát (szóval nem a találkozókon való mutogatást, hanem hogy normál rendszámmal normális módon lehessen közlekedni velük).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
nagyúr
válasz tha_answer #92 üzenetére
Szerintem Magyarországon pénzügyi motiváció van a napelemezés mögött, nem pedig környezetvédelmi.
Thanos was right.
-
#27070592
törölt tag
válasz arnyekxxx #63 üzenetére
Nagymamám jut eszembe, aki késő tavasztól kora őszig az ún. "nyári konyha" nevű objektumot használta főzésre/sütésre, sőt, az oda épített téglakemencében sült meg a saját maga gyúrta házi kenyér is.
Minden tavasszal az volt az első dolga, hogy kimeszelje ezt a nyári konyhát. Ezt hívták tisztasági festésnek, és szó szerint fillérekből meg lehetett oldani, megfelelő mennyiségű (egy vödörnyi) oltott mész és egy db kéziszerszám (vö. meszelő) felhasználásával.
Nem az volt a kiindulási alap, hogy keressünk szobafestőt, aki azzal kezdi: anyag 200k, munkadíj 200k, egy hónap múlva tudok jönni..
Szóval elég sok dolgot meg lehet oldani, ha az embernek megfelelő a hozzáállása, pölö a fürdőkádból is ki lehet szedni a fürdővíz egy komoly hányadát és át lehet transzportálni a vécécsésze irányába, alkalmas edényben tárolva, amíg felhasználásra kerül, fekália leöblítése céljából. -
arnyekxxx
veterán
válasz #27070592 #97 üzenetére
Mióta 500huf lett a kenyér a lidlben én sütöm a kenyeret, DNK 3 perc munka, finom és olcsó, a házunk felújitásban a villanyszerelésen kivül kb mindent én csinálok szóval első kézből tudom mekkora meló szétkapni egy fürdőszobát és rendberakni.
Zuhanyzónk van így a vödrözés lehetetlen, és mondjuk egy random panelban ahol a fürdőszoba akkora, hogy a mosógépből is csak a keskeny fér el nehezen tudom elképzelni, hogy egymás mellé pakolt vödör sorban várja mondjuk az előszobában a szappanos víz, hogy másodvirágzását érje.
-
hypno skate
senior tag
Én azt nem értem, hogy miért nem ezt a koncepciót fejlesztik?
[link]
Belső égésú motor alacsony fogyasztással aggregátorként üzemeltetve, viszonylag kis akkupakkal.[ Szerkesztve ]
A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
Tyrel
őstag
válasz hypno skate #99 üzenetére
Mozdonyokban már rég bevált technológia, sőt egyébként olyannyira nem új ötlet már ez sem, hogy anno a nácik még tankokban is próbálkoztak vele, csak túl bonyolult ill. kiforratlan volt (az akkori technológiai szinten).
Persze ezek nem mai értelemben vett hibrid rendszerek, akku-csomag ill. energiatárolás alapvetően nincs bennük, így a motor fordulatszámát kénytelenek változtatni, ha több kakaóra van szükségük... De alapvetően azt az ötletet, hogy a motor kizárólag csak generátort hajt, azt tökéletesen megvalósítják.Igazán én sem értem, hogy személyautókban miért nem használja senki sem az ötletet, szerintem is tökre megérné.
Jelenleg a belsőégésű motorokkal szemben azért sok elvárás van, még egy hibrid autóban is. Kell hogy legyen kellő nyomatékuk (amit sokszor csak "megfújással" érnek el), kell hogy viszonylag széles fordulatszám-tartományban működjenek, meg ugyanúgy kuplungolni és áttételezni kell őket, hogy részt vehessenek a hajtásban... Tökre nem hatékony és túl sok alkatrészt igényel...
E helyett építhetnének egy egész pici, mondjuk 900 köbcenti körüli motort, amit abszolút kihegyeznek egyetlen egy konkrét fordulatszámra. Nem kell változó szelepvezérlés, nem kell semmi, csak egy konkrét fordulatszámon legyen végtelenül hatékony, majd így hajtson egy generátort, de csak azt és nyilván azt se mindig (mondjuk X% akku szint alatt).
A gyorsításokhoz valószínűleg nem tudna elég áramot generálni, de nem is kell, azt megoldja az akkucsomag meg a villanymotorok. Ha éppen csak ahhoz elégséges energiát tud generálni, hogy 130-as autopálya tempó tartása mellett ne merüljön a kocsi, már jó... Ehhez meg mennyi kell, mondjuk 25kW? Egy mai, tisztán belsőégésű motoros autó motorjának teljesítménye jellemzően legalább 80kW.
Nyilván amikor az autó állna, lassítana, gurulna, fékezne, vagy csak lassabban haladna, akkor tudná tölteni is magát, így volna ideje ellensúlyozni azokat a szakaszokat amikor a generált áram mennyisége nem elég, és belenyal az akksiba is.Így végső soron csak egy "puffer" méretű akksi csomag kéne, akár olyan kicsi amivel max. 10-20km tisztán elektromos hatótáv van.... Így gyakorlatilag ez is egy hibrid lenne csak, de a jelenlegieknél magasabb hatásfokú, hiszen a belsőégésű motorja sokkal jobban kihegyezhető egy konkrét feladatra. Ugyanakkor egyszerűbb is, hisz nem kell egy csokor kuplung, nem kell bonyolult hajtáslánc, semmi hókusz-pókusz. Kisebb helyet foglal, könyebb, olcsóbb, és hatékonyabb.
Win-win... Miért nem csinálják??[ Szerkesztve ]
Turenkarn
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen autót vegyek?
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Rendszergazda topic
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- DIGI internet
- További aktív témák...
- -31% ÚJ BONTATLAN Lenovo Legion 5 Pro:R7 6800H,16GB DDR5,1TB,16" QHD+ 500nit 100% sRGB,RTX 3070 150W
- Asus Rog Ally Z1 Extreme
- SAPPHIRE INCA EP-10 - 10 x RX 5700 XT - professzionális bányászgép - eladó!
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest