- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lvb
aktív tag
válasz Tigerclaw #21 üzenetére
Emlékeim szerint nem a NAV, hanem volt olyan uniós tervezet, amely alapján 2025 után csak olyan elektromos autó hozható forgalomba, amely lekommunikálja a töltést a NAV-val, és te utána befizeted a jövedéki adót (különben hiába dugod töltőre, nem fog tölteni az autó).
Ez alapvetően korrekt, akkor is adóznod kell, ha a saját napelemeddel töltöd az elektromos autót, mert annak is van jelentős költsége a hálózatirányító részéről. Ami nem korrekt: Ha szigeterőműved van - pl.: tanyán, ahol nem tudsz visszatölteni az elektromos hálózatra.
Amiről szó volt még, a dinamikusan változó lakossági áramár. Ami mondjuk -10 és 200 HUF/kWh. Itt majd beállíthatod, hogy csak akkor töltsön az autód amikor pl. 5HUF alatt van az áram ára. Ezt valószínűleg meg is kell lépniük, hála a nap és szélerőművek terjedésének.
-
Zolik
senior tag
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
Maximálisan egyet értek veled, tökéletesen leírtad a rendszer legnagyobb problémáit.
Aki eddig is megengedhettet magának egy hibrid/elektromos autót annak ez a pár ezer Ft töltési díj fog gondot okozni (az más kérdés persze hogy pont a tehetősek fognak a legjobban sírni). És igen, ne az én pénzemből töltsék már a kocsijukat a tisztelt "vállalkozó" urak és hölgyek. Ez kicsit olyan mint az ingyen drog, ami után majd szépen fizetni kell.
A másik, hogy mire föl parkolhatnak ingyen pl a zöld rendszámos 30millás BMW-k ? Nincs pénzük parkolásra? Tegyük föl holnaptól mindenkinek zöld rendszámos kocsija lenne, akkor az egész városban ingyen lehetne parkolni? Persze hogy nem, de ez így durva akkor is.
Sokan írták, hogy miért a töltő kútnál parkolnak, ha zöld rendszámmal bárhol lehet. Hát azért mert NINCS hely BP-n a városban szinte soha. A kutaknál meg elvileg van és sok pofátlan oda áll és elmegy vásárolni meg körmöshöz.
Én pont úgy vagyok vele hogy a zöld rendszámos kocsik fizessenek szépen. Akinek van 30millája egy kocsira az ne akarjon ingyen parkolni és ingyen tölteni a kocsit.
[ Szerkesztve ]
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
WiZARD
addikt
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
A Norvégoknál az eladott új autók 58%-a elektromos. Ha második, harmadik autónak veszik, akkor ez nehezen jön ki. De a százalékszámítás már csak ilyen magas matematika, nem mindenkinek való.
2025-től be is akarják tiltani a füstösök értékesítését...Autó akkuk ára így alakul, nem éppen emelkedő trend. De tudjuk, a magas matematika...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
válasz Tigerclaw #93 üzenetére
Egy Leaf miért, miben inkább egyenértékű egy Poloval, mint egy Focussal?
Vagy E-Golf-ra gondolsz, ami Golf létére szerinted a Poloval egyenértékű?(Mondjuk egy Leaf-et el se érő szintre extrázott Polo listaára 7.7m
Nem tudom milyen 3-4 millás Polora gondolsz, amikor a fapad verzió alapára 4.8 millió)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Core2duo6600
veterán
válasz Tigerclaw #93 üzenetére
Ha már a VW el hasonlítod össze, akkor a wf golf al tedd meg, mivel pl. a Nissan leaf kb golf méretű
Ha a focussal, az is oké, de pakold bele azokat az extrakat amik alapban benne vannak mondjuk a leaf ben.
Máris nem többszörös lesz a különbség.És ez igaz ha a golfba pkolod be azokat az extrakat amik alapból benne vannak a leaf ben vagy akár az e golf ban .
Máris nem többszörös lesz a különbség.
Hogy jön ide a polo ?
Akkor már a vw e up ról beszéléjünk, ami létezik is elektromos hajtással.
Kicsi a hatótávja ez igaz, cserébe gyorsan tölt a villámtöltőről.
Ugye a kis akksi hamarabb megtellik.Marhára nem érzem, hogy annyira zuhannának a használt e autók árai, egy kisebb vagyont kérnek el akár egy e Up ért az e goifról nem is beszélve.
Leaf az van 4 mill alatt is, de a többi e car n em igen.A VW e Up pont úgy néz ki, mint a benzines változat, az e golf szintén ugyanúgy mint a bengzines.
Az első gen leaf tény, hogy fura, de a 2018 as már nem tűnik ki bármely nissan közül.
A Bmw i3 különc, de ez szándékos a gyártótól.
A renault zoe kiköpött mása a renaul clio nak.Most akkor melyik is a fura kinézetű ?
(#95) Tigerclaw
Hát pedig csak úgy lehet kiszorítani a füstös autókat ha ez anyagi érdeke is a felhasználónak.
Nem kell új benzines autot vegyél, vehetsz használt e-cart, és máris rengetekett tettél a tisztább levegőért.Eddig is alig vettek itthon új autót a magánemberek, nem lesz ez másképp az e elektromos autokkal sem, azok is ugyanúgy használtan jönnek kintről, mint ahogy a focusok, és a többi benzines / diesel jött eddig.
El kell fogadni, hogy kis hazánk másodkézből jut hozzá a modernebb újabb autokhoz, és bizony a használt ár esetében már sokkal jobban kijön a matek, még akkor is ha nem lesz ingyenes a töltés.A villanyautoksok többsége az ingyenes töltés ellen van, mivel sokan,
parkolónak használják a töltőt, és nem parkolnak odébb, ha feltöltött a kocsi.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
veterán
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
+1
"...A fény a sötétben az, hogy vannak olyan országok, ahol a cégek és a kormányok nem a sokadik rókabőr lenyúzásán gondolkodnak. Illetve más országokban az emberek mentalitása olyan, hogy nem tűrik, ha tolvajok kutatnak a zsebükben. Ott lehet jövője hosszabb távon az egésznek..."
Pl.Norvégia...
(Dolgoztam,laktam ott.Terveim között szerepel vissza menni, ha sikerül, végleg...)[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.