Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz vegyszer #2 üzenetére

    Ha szigetüzemben megy, nem kell rá fizetni semmi sem.

    (#6) Taranti
    Az otthontöltést nem fogják betiltani, jelenleg is annak ajánlható az e autó, aki tudja otthon tölteni.
    Az elmü már nyilatkozott, hogy az otthoni autótöltés az ugyanolyan fogyasztás mint bármely más otthoni fogyasztás.
    Mire is kéne a kínai kütyű ?

    (#11) axioma
    Pont a töltőpont kiépítése és karbantartása nincs benne az otthoni árban.
    Ha beszarik az otthoni töltőd meg kell javíttatnod pénzért, szintén a zsebedbe kell nyúlni, ha az autó saját töltője szarik be, amit adtak hozzá azt is pénzért tudod javíttattni / cserélni.
    Az otthoni ár, az nem szabadáras, hanem rögzített.

    (#12) axioma
    Ha lemerültél, és muszály, arra a villámtöltő való.

    (#15) WiZARD
    Jelenleg még nem adottak a feltételek, hogy a lakótelepeken akár mindegyik parkolónál legyen csatlakozó, amint ez megvalósul, akkor ajálható lesz nekik is az elektromos autó
    Jól mondod, ez a baj a 22 kw os AC vel, hogy alig van olyan autó, ami ki tudná használni, 1 fázisú 16 amperes töltő is elég lenne, de abból jó sok kell.

    (#16) WiZARD
    Jelenleg 10 HUF / KWH , a 99 HUF csak egy tervezett, akármennyi is lehet belőle, akár olcsóbb is lehet, akár drágább is, bár ezt nem tartom valószínűnek.

    (#17) LosBlancosrm
    Nem csak új e car létezik.
    A használtak nincsenek 10 mill.

    (#21) Tigerclaw
    Az csak pletyka volt, honnan tudná, hogy a kocsit dugod be a 220 ba vagy a sűtőt kapcsoltad be, vagy a bojlert.
    Életképtelen, hogy az otthoni töltésen bármikor is adótartam legyen.
    Le is fogják váltani, a kérdés, hogy mikor.
    Ugyanis lassan már nem lehet levegőt kapni a sok diisel és benzines járműtől.

    (#30) SkyLine3000

    Lehet, hogy el fog olvadni, de nem most.
    Az autól igen jelentős részének elektromosnak kell lennie, hogy ezt meglehessen lépni.
    Az átállás nem megy egyik pillanatról a másikra, de egy folyamat elkezdődött.
    Ha éppeszűen csinálják a döntéshozok, akkor a füstös autók adóterhei lesznek megemelve, és ebből lesznek az e autok támogatva.
    Vagy sürű töltőhálózat, vagy nagy hatótáv a 2 együtt nem kell.
    Minek a 600 km es hatóváv ?
    Úgyis megállsz 200 km enként enni pisilni stb, és közben feltölt a kocsi.

    Villámtöltő, abból kell jó sok, kiválképp közlekedési csomópontokban.
    Akkor fogsz venni, amikor mást nem lehet kapni, vagy nem fogja anyagilag megérni, ugyanis a többséget csak akkor lehet terelni, ha ezt a pénztárcáján érzi.

    Pl. A hollandoknál 1500 Euró /év csak azért mert van egy füstös kocsid, és akkor még nem tankoltál, és nem fizettél kötelezőt, és nem is szervízelted a kocsit. Ezt nem kellett fizetni a tölthető kocsikra.

    Mostanában jártak le ezek a lizingszerződések, ezért jött / jön be sok használt PHEV és elektromos autó.

    (#31) =Mentor=
    Majd meglátjuk mi lesz, nem látunk a jövőbe, de akár az is elképzelhető, hogy nem lesz olcsóbb az e car, csak a füstös lesz nagyon durva adóval sujtva, hogy gyártani se legyen érdemes.

    (#35) lvb
    Ez konkrétan nem igaz.
    (#37) PreikeStoleN
    Ott sincs ingyen a töltés már jó rég.

    (#39) vegyszer
    Így igaz, ahogy írod az utolsó bekezdésben.
    A gyakroló e autosok most is otthon töltenek, mert kényelmesebb.
    És fizetnének is a töltésért, csak legyen szabad a töltő, ha többet mennek mint a kocsi hatótávja.

    (#41) MrPetya19
    Tud, mivel jellemzően nem teljesen üres akksival ér haza.
    Ha meg előre tudja, hogy másnap messzebb kell mennie, akkor utabejt egy villámtöltőt és feltölti akár csak a felére is, és akkor éjjel felmegy a maradék idő alatt 100 ra.

    Persze, ahogy nőnek az akksi kapacitások, ez már nem feltétlen lesz igaz, ezért is inkább sürű toltőhálózat kellene, kiváltképp az autpályák, főutak mentén, akár a jelenlegi benzinkutak sűrűségével.
    Mivel a helyi/agromerációs közlekedés visszatölthető bármely autóba egy éjszaka.

    (#48) erahurka
    Erről van szó.

    Ha nekem lenne e autó, akkor csak a próba kedvéért töltenék utcán valószínű egyszer próbáltam volna ki, mint hogy parkolgassak, összeszedjem a kábelt stb.
    Ha feltöltött a kocsi odébbálljak mivel ezt így illik, na ezt nem.
    Inkább bedugom itthon, és tart amíg tart.
    Ha meg többet kell mennem, akkor villámtöltő, amiért fizetnék szivesen, csak legyen szabad, ne legyen ottfelejtett autó.
    Bicska nyitógató, amikor taxisok töltenek a jelenleg ingyenes töltőn.
    Mint ahogy az is, hogy egy prius plugin, avagy ampera foglalja a töltőt, és várnak rá tisztán elektromos autok is, mert már nem tudnak tovább menni, a héten 2 szer is szemtanúja voltam ennek.
    Ilyen esetben a hybridnek át kellene engedni a töltőt, mert ő el tud menni a követlező töltőig benzinnel is.

    (#49) ncc1701
    De igen, egyszerübb lenne, és el fog jönni az idő, amikor a lakótelepek parkolójában ki lesznek építve a csatlakozók.
    Hogy mikor azt nem tudom megmondani, de meg lesz oldva, mert a piac ki fogja kényszeríteni.

    (#50) axioma
    Ez napirenden is van.
    Legalább a zöld rendszámos városi terepjároktól kéne el venni, amikben benne van a benzines vagy diesel motor, mivel az a kocsi amelyik több száz LE ös biztosan nem takarékos.
    A plugin hybridek közül egyedül az
    Opel Amerat hagynám meg zöld rendszámmal, mert az mindent tud csinálni villannyal, ellenben a prius plugin pl nem tud fűteni, ami nagy feketepont.

    (#51) Tigerclaw
    Sok esetben cseréli az amúgy csereérett kocsiját, ha amúgy is venne új autót.
    Keményen adóztatva van arrafelé a füstös kocsinak csupán a birtoklása is, és az üzemanyag is sokkal drágább mint nálunk, tehát megéri neki anyagilag is, a norvég sem ellensége a saját pénzének.

    Ki lesz kényszerítve itt nálunk is, a kérdés, hogy mikor.

    (#52) ncc1701
    Ez igaz, de egyrészt a háznak is kell az energia, másrészt a legtöbb kocsiban csak 1 fázisú fedélzeti töltő van.

    (#54) ncc1701
    Na ezektől elvenném azonnal.
    A hatótávnövelt elektromos autón maradhat pl Bmw i3 rex, mivel ha járatod a rexet olyan magas a fogyasztásod, hogy saját érdeked, hogy csak a legközelebbi töltőig menj, de a tréleres szállítást megúszod.

    (#60) Zolik
    A BMW nek jelenleg csak az i3 az elejtromos autója.
    Amiket láttál az hybrid, ami tölthető, na azzal egyetértünk, hogy a plugin hybridre ne járjon zöld rendszám.
    Ne felejtsd el, hogy használtan is lehet elelktromos autót venni, szóval nem kell a 30 milliós szöveg.

    A töltőhely nem parkoló, nem kifogás az hogy nincsen hely, keresni kell egy helyet szükség esetén akár pénzért is be kell állni egy parkoló házba.

    (#64) axioma
    A BMW i3 rex et az ölte meg, hogy a 120 AH típus már kellően nagy hatótávval rendelkezik, amire megfelelő töltő hálózat van a gyártó országában, valamint csökkenni tudodd a kocsi ára, mivel nincs benne benzinmotor.

    (#72) Zolik
    Nem vagy képben,
    Elektromos autóra nincs regadó, nincs vagyonszerzési illeték, nincs sulyadó.
    cascot nem kötezező kötni, teslara nem is lehet/nehéz.
    De még tán olcsóbb is kicsit.
    a kötelező meg hasonló mint ha benzines/diesel

    (#76) WiZARD
    Ott a pont.

    (#78) ncc1701
    Használtért kell odaadni pár évesen akár kevesebb mint a felét, így már sokkal jobban kijön a matek.

    (#86) Zolik
    Kevesebb kockázat van egy használt elektromossal a benzin/diesel hez képest.
    A karoszériát ugyanúgy át kell nézni.

    A robbanómotorosban nem tudod, és az autó sem közli, hogy milyen gyakran cserélték az olajat, mennyit parkettázták hidegen stb.

    Az elektromost rákötik a gépre és megmondja, hogy milyen az akksi.
    + beszerzel egy odb olvasót és viszed magaddal a laptopot / telot, és megnézed, hogy milyen állapotban van az akksi.
    Az az eladó aki ezt nem engedi rejteget valamit.

    A nissan leaf a műszerfalon is kijelzi.
    Átírásért sem kell fizetni.

    Az eredetvizsgában nem vagyok biztos.

    Én sokkal inkább vennék használtan elektromos autót mint belsőégésűt.

    (#88) axioma
    A hasonló áru benzines / dieselnél ugyanúgy.

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz neoforce #90 üzenetére

    Ezt azért mondod, mert még nem próbáltad.
    Az tény, hogy nincs minden méretben, kategóriában, de ez váltózni fog.
    Városi és ingázásra az aglomerációból már most is tökéletesen alkalmas otthoni töltés lehetőség megléte esetében.

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz Tigerclaw #93 üzenetére

    Ha már a VW el hasonlítod össze, akkor a wf golf al tedd meg, mivel pl. a Nissan leaf kb golf méretű

    Ha a focussal, az is oké, de pakold bele azokat az extrakat amik alapban benne vannak mondjuk a leaf ben.
    Máris nem többszörös lesz a különbség.

    És ez igaz ha a golfba pkolod be azokat az extrakat amik alapból benne vannak a leaf ben vagy akár az e golf ban .
    Máris nem többszörös lesz a különbség.
    Hogy jön ide a polo ?
    Akkor már a vw e up ról beszéléjünk, ami létezik is elektromos hajtással.
    Kicsi a hatótávja ez igaz, cserébe gyorsan tölt a villámtöltőről.
    Ugye a kis akksi hamarabb megtellik.

    Marhára nem érzem, hogy annyira zuhannának a használt e autók árai, egy kisebb vagyont kérnek el akár egy e Up ért az e goifról nem is beszélve.
    Leaf az van 4 mill alatt is, de a többi e car n em igen.

    A VW e Up pont úgy néz ki, mint a benzines változat, az e golf szintén ugyanúgy mint a bengzines.

    Az első gen leaf tény, hogy fura, de a 2018 as már nem tűnik ki bármely nissan közül.

    A Bmw i3 különc, de ez szándékos a gyártótól.
    A renault zoe kiköpött mása a renaul clio nak.

    Most akkor melyik is a fura kinézetű ?

    (#95) Tigerclaw

    Hát pedig csak úgy lehet kiszorítani a füstös autókat ha ez anyagi érdeke is a felhasználónak.
    Nem kell új benzines autot vegyél, vehetsz használt e-cart, és máris rengetekett tettél a tisztább levegőért.

    Eddig is alig vettek itthon új autót a magánemberek, nem lesz ez másképp az e elektromos autokkal sem, azok is ugyanúgy használtan jönnek kintről, mint ahogy a focusok, és a többi benzines / diesel jött eddig.
    El kell fogadni, hogy kis hazánk másodkézből jut hozzá a modernebb újabb autokhoz, és bizony a használt ár esetében már sokkal jobban kijön a matek, még akkor is ha nem lesz ingyenes a töltés.

    A villanyautoksok többsége az ingyenes töltés ellen van, mivel sokan,
    parkolónak használják a töltőt, és nem parkolnak odébb, ha feltöltött a kocsi.

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz neoforce #114 üzenetére

    Vannak arra mutató jelek, hogy a jobban használt leaf ek akksija jobb állapotban van, mint ami kimélve volt.

    Nem kell minden nap tölteni, csak akkor amikor szükséges, ahogy benzinkútra sem mész minden nap csak akkor amikor szükséges.

    (#108) neoforce
    Máshonnan megközelítve, a probléma inkább az, hogy kevés a villámtöltő kiváltképp vidéken.
    Az nem gond ha kisebb az akksi a kocsiban , ha van sűrű töltőhálózat.

    Egy példa a VW e Up az aránylag kicsi akksiját a villámtöltő 10 perc alatt feltölti kb 80 % ra.

    A nagyobb aksis kocsiknál hosszabb a töltés az 50 Kw -os töltőt feltételezve , mivel ebből van a legtöbb villámtöltő esetében.

    Nem biztos az, hogy a 100 kw os akksi a jó irány. Drágább is tőle a kocsi, még ha hosszabb is a hatótáv, lásd tesla.

    (#109) Gixxer88

    Igen, jelenleg csillaggarázs esetén nagyon meggondolandó egy e car.
    De ez idővel változni fog.

    (#110) hroberto

    Ez esetben beállsz egy villámtölőre és 10 perc alatt szed annyit magába, hogy beérsz a céghez, ennyi idő egy tankolás is tud lenni, ha szerencsétlenkednek elötted, ami nem is ritka.
    Számlát kér, stb....

    (#111) ncc1701
    Ott a pont, a Tesla val is megállsz többször míg kiemrül.
    Sűrűbb töltőhálózat kell villámtöltökkel.

    (#115) ncc1701
    Jelen pillanatban ez a helyzet.

    (#118) hroberto
    Vagy kifogy a nafta és gyalogolsz a kannával.
    Konektor meg bárhol van, ha nagyon elszámítanád magad.

    (#137) enginev3.0
    Nincs napirenden a zöld rendszám ingyen parkolásának a megszüntetése.
    MAjd akkor ha az autók jelentős része elektromos lesz, de még nem az.

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz neoforce #158 üzenetére

    Télen azért nagyságrendekkel kevesebben mennek hosszú útra mint nyáron.
    Esetleg sielni, de aki síelni jár, annak nem gond erre az alkalomra akár bérelni egy benzinest, vagy 2 kocsi tartani, lévén a síelés az egyik legdrágább sportolás.
    A hőszvattyus fűtés miatt már közel sem esik le felére a kocsi hatótávja a fűtés miatt.
    Átlagban 0 - 5 fokig hatékony, az ettől hidegebb mert azért elég ritka.

    Ha az évente vagy ritkább horvát tengerpartot nézzük, akkor vagy bevállaljuk a kompromisszumot a hosszabb menetidő miatt.
    Vagy bérlünk egy benzinest, de inkább az elöbbi, ha amúgy elférünk a villanyosban.
    Soóroltunk annyit a hétköznapokon, hogy ha bérlünk is egy nagyobb autót, akkor is kedvezőbb, mintha minden nap a nagyobb füstössel járunk be a céghez.
    Otthon töltve, a városi, ingázos fogyasztás árban valahol az 1 és 2 literes fogyasztás között lehet fogyasztás függvényében.

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz hroberto #166 üzenetére

    Annyit jegyeztünk meg, hogy akik az aglomerációból járnak be, zömében kertes házban laknak, lévén olyan az aglomeráció telepüseinek a szerkezete, így aki onnan jár be Bp re kocsival dolgózni, ezt meg tudná oldani elektromos autóval, és még sprórolna is a benzineshez képest.

    Vannak-e hátrányai az elektromos autónak?

    Igen vannak, de ez akkor jön ki, amikor hoszabb útra indulna az ember a hatótávon kivülre, ami a hétköznapokhoz képest elenyésző alkalom.
    A hétköznapi sprólás miatt / mellett (otthon töltve ) is megtakarítunk annyit, hogy bevállaljuk a nyaralás alkalmával a valamivel hoszabb menetidőt.
    Ha egyébként elférnénk az elektromos autóban.

    Csökken télen valamelyest a hatótáv, de a hőszívattyus fűtés miatt nem drámai mértékben.

    Most jöhetne a kifogás, hogy hát 5 ember nem fér be, pl. az i3 ba, ez igaz, de 5 embernek a 800 km es útón még egy luxusautó is kényelmetlen, sőt igazából mindenkinek, az ilyen nagy távokra a repülő való.

    A legtöbb autóban a hátsó középső hely, az szükségmegoldás, igazán kényelmesnek nem mondanám, se egy focusban, és talán még egy mondeoban sem.

    (#163) MrPetya19
    A kinti és a belső hömérséket függvénye, de az utastér szintentartása 1-1,5 kw óránként

    (#170) troviko
    A gond, hogy a kormányzat igérgeti , hogy átjárhatóvá teszik az országot, nos az igért töltőkből (villámtöltökből) eddig 0 db készült el, amik vannak mind magánberuházások
    Viszont emiatt a nagy töltőhálózat üzemeltetők,
    nem mernek nekivágni, mert bizonytalan, hogy mi lesz, és így nem fektetnek be.

    Jobban tette volna a kormányzat, ha nem mondanak semmit, és nem igérgetnek semmit,
    és akkor talán már készen lenne a töltőhálózat (országos villámtöltő) üzleti alapon.
    Az elektromos autósok nem várnak el ingyenes töltési lehetőséget, pláne nem villámtöltőn.

    Az hogy a célállomáson néhány helyen ingyenes marad üzlet étterem, az az adott vállalkozás döntése, hogy akar - e töltési szolgáltatást nyujtani a vendégeinek, vásárlóinak.

    (#173) thebear007
    Az i3 -nál mindegyikben benne van a hőszivattyús fűtés ?

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

Új hozzászólás Aktív témák