- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Tasker
- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz guriga1234 #2 üzenetére
Elektromos autot (persze esszel) lehet vontatni, es meg tolt is kozben, szoval a trelert szeretnek a gyartok/kereskedok bebeszelni, de azert nem ilyen szar a helyzet.
Ha ingyen adnak, hidd el hogy kene. Pont most volt ismerosi korben, hogy valaki serules miatt nem nagyon tudta a korabbi, lapos autojat vezetni (meg nem mondom milyen tipus), es elkert egy "magasabb" ulesu, konkretan olyan epp elektromos volt a lehetosegek kozott, kolcsonbe amig felepul. Egy het mulva mar ott tartott, hogy neki is ilyen kell... (igen, masodik auto, igen, nem azzal akar videkre menni). -
#80439296
törölt tag
válasz guriga1234 #9 üzenetére
Úristen...
-
bencze
senior tag
válasz guriga1234 #2 üzenetére
Hogy maradt ki a legnagyobb hátrány, az egészségügyi káros hatás? Elég sok ember meghal vagy romlik életminősége emiatt, egyik stratégiai cél kellene legyen a légszennyezés drasztikus csökkentése ahol lehet. De minimum a kár kifizetése azáltal, hogy az adóba beteszik az egeszségügyi hatásnak megfelelő kártérítést. Mindjárt nem lenne olcsó az üzemanyag.
-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-
-
Füleske
addikt
válasz guriga1234 #9 üzenetére
"De ha ilyen jó lenne az elektromos autózás, akkor nem annyi lenne hazánkban, mint amennyi van. Azzal ne gyere, hogy az elektromos autó drágább, mert sokkal több, sokkal drágább nem elektromos autót láthatsz minden nap."
Hasonlítsd össze az azonos kategóriájú autók árait, mindjárt meglátod miért nincs annyi elektromos autó. És minél olcsóbb autót nézel annál nagyobb a százalékos árkülönbözet. Pl. golf vs e-golf, up vs e-up. Választék sincs sem az új sem a használt kategóriában. Ami jó vétel lenne új autóban (pl. kona, niro, ampera-e, model 3) azt vagy nem is kapni még itthon vagy 1-2 év a várakozási idő. Még legalább 3-5 év mire a legtöbb autógyártónak lesz egyáltalán olyan elektromos autója, ami az átlag számára is megfizethető és elmegy 4-500 km - t egy töltéssel.
-
válasz guriga1234 #20 üzenetére
Meg arról az apróságról se feledkezzünk el, hogy a lítiumakksik "fantasztikus" energiasűrűségének köszönhetően egy mezei 85kWh-s akksi fél tonna. És ezzel csak 400km-re jutsz sima terepen, 100km/h-nál nem gyorsabban hajtva, +20°C-ban hátszéllel.
Azaz akksicsereberénél az olcsó áram árelőnyét a "drága" (=100-150%-osan adóztatott) üzemanyaggal szemben gyorsan felfalná a rakodási és tárolási költség.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Keem1
addikt
válasz guriga1234 #20 üzenetére
Sejtettem, hogy valahogy a gyártók "megállapodatlansága" az elsődleges gátló tényező. Nehogy már a vevőknek jó legyen, akikből ők élnek.
Amúgy az erőmű nem rossz ötlet
Azt kevesen tudják, de Százhalombattáról emberes átmérőjű földalatti csővezetéken jön közvetlenül az üzemanyag Ferihegyre, szóval...Kicsit kiegészíteném a példádat, mondjuk pár évtized múlva:
- benzin már nem lenne a kutakon (benzines, dízeles autó se az utakon)
- több áram nem fogyna, mint amennyi amúgy is (ha pl. otthon, máshol töltenénk az autót), csak koncentráltan a kutakon lenne felhasználva
- a kutak közvetlen, karnyi vastag vezetéken kapnák a naftát az erőművekből, a tartálykocsik helyett
- kicsit több naperőmű (a Földre jutó egy órányi napsugárzás több energiát hordoz, mint amennyire egy év alatt szükségünk van), lehet optimálisan is felhasználni. És akkor az előállítással már nem kellene foglalkozni, sem azzal, hogy a lokális kibocsátású autók egyébként az áram előállításakor mekkora környezetszennyezéssel járnak.Én abszolút elektromosautó-párti vagyok, csak ez az állandó töketlenkedés (ezt nem lehet, azt nem lehet) bosszant, meg hogy politikai okai vannak a terjedés mérséklésének (Távol-Keleti országokban valakik nagyon jól megélnek a kőolajból, közvetve pedig a világon sokan; ahelyett, hogy okosabban és környezetbarátabb módon hasznosítsák az energiát).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mini-ITX
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD