Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz ivana #42 üzenetére

    "Pedig a felvetés teljesen jogos, ki és hogyan ellenőrzi, hogy te a villanyautót bedugod a konnektorba? Egyértelműen járhatatlan út a jövedéki adó villanyautó esetén."
    majd az autókra magukra raknak számlálót blombálva ... és vizsgakor vizsgálják a rendszert, hogy "sértetlen-e" ... valahol olvastam erre vonatkozó terveket.

    de futár járműveknek tényleg jó volna, a sok rövid táv a benzines autókat azon üzemben gyilkolja (sose melegszik be, már le is áll)... nem véletlen, hogy sok futárkocsi "szakadt szar" .. de azért is, hogy senki se kívánja meg.
    a városba rohangálni is jó az elektromos, ezek a bérelhető eup-ok budapesten nem rossz holmik... csak eupot nem vennék magamnak 2 okból (az eddigi tapasztalatim alapján). bár méretben elég volna, de ... ahol lakok nem megoldható a töltés (nincs hol), társasházban lakva meg az autó az utcán marad (nincs garázs). a másik, eléggé gyér az eupok hatótávja ... "kiveszek egyet" 120km hatótávval, és akár hogy próbálom óvatosan vezetni, gyorsabban fogy a táv mint amit ténylegesen megteszek ... bár igaz, úgy használom mint egy "rendes" autót... ha meg "nyomom neki" akkor abszolút "esik" a táv...

    lehet az eup gyorsan feltölt, de az aksija is majdnem mint ha "nem is lenne" ...

    .. idén februárba regisztráltam ezekre a szolgáltatásokra (mert kiért hozzánk a "parkolható zóna").. most néztem a saját autómmal a tavaly decemberi vizsga óta 1700km-ert tettem csak meg... "szegény" többet állt mint ment... (mivel sokszor csak "hirtelen" kell nekem autó, és ha a sajátomat vinném akkor az egész napot úgy kéne megtervezni, hogy nálam legyen (plusz parkolást megoldani, esetleg fizetni).. így meg csak keresek egyet a környéken... és remélhetőleg lesz is.. a 2 szolgáltató közül valamelyikből)

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    válasz ivana #50 üzenetére

    Drága lenne magára az autóra kivetni az adót.. üzemanyag után az autónak többszörös újkori árát fizeti be az ember az adóba mire az adott gépjármű az élettartamának végére ér.
    Ha ezt az összeget vásárláskor akarnák rárakni akkor eléggé durván megnyomná az árakat.. A benzines autókon így is van egy szép kis illeték (amit azt mondják nem adó .. bár akkor mi.. tudom illeték .. ami nem adó.. de azért be kell fizetni :DDD )
    Az elektromos járműveken nincs jelenleg ilyen illeték, mivel akkor még nagyobb lenne az árkülönbség.
    Vagy hogy legyen? Kilométer alapú elszámolás és GPS nyomkövetés a megtett távról? ... végül is a hálózatot kiépítették, nem sok akarat kéne onnantól, hogy személyautóba is bekerüljön...

    De tökmind1 ez a vita, szerintem hosszútávon úgy is egyre kevesebb embernek lesz saját autója, ahogy a bele kerülő technika egyre bonyolultabb (és drágább), városba meg se fogja érni (már most is alig), egyenlőre ingyenes az elektromos autóval parkolás, de ez nem marad mindig így.
    Hosszú távon szerintem az autómegosztó szolgáltatások lesznek azok akik "elterjednek" (városon belül és kívül) és egy a jelenleginél erősebb tömegközlekedési infrastruktúra, autonóm, nem feltétlen fix útvonalas járművekkel. Addigra meg vélhetőleg az energiaellátás és tárolás problémája is megoldódik...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák