- iPhone topik
- Android szakmai topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szekra
őstag
Nagyon jó kis összefoglaló, köszönjük! Viszont NIO ET7-et hiányolom, bár igaz várhatóan csak 2022.
-
hemaka
nagyúr
Egy kis kiegeszites: A tesla ami kor rekordot futott, kicsit at volt epitve, konkretan az egesz felfuggesztes es a fekek nem gyari alkatreszekvoltak, illetve slick gumival ment.
-
.Szaki.
addikt
Remek összefoglaló!
Személy szerint a FIAT 500e, a Mustang, a Rifter és a SsangYong ami érdekel, illetve természetesen a Model Y. Ezek tesztjeit nagyon várom.
Az 500 egy elképesztően bulis kisautónak tartom, elképesztően ki van találva, minden benne van, ami kell, rengeteg féle verzió van belőle és van egyénisége. Szerintem a legjobb kis elektromos autó lesz 2021-ben.
A Mustangnak tetszik a formavilága, és Fordból van, szívesen elvinném egy tesztre, mert biztosan jó autó. Ugyanez igaz a nagy szerelmemre, az F-150-re is, de azért kíváncsi leszek mondjuk Texasban mennyire lesz kapós egy elektromos F-150.
A Stellantis családija egy nagyon okos ötlet lenne, sokaknak lehetne megfelelő alternatíva, csak a szoftvert tegyék rendbe...
A SsangYong egyre érdekesebb autókat ad, ráadásul egész korrekt áron és már a formavilág sem olyan tré, viszont az ergonómia terén volna még mit tanulniuk. Ha időben elkészítenék az elektromos Korando-t és kifejezetten kedvező lenne az ára, az talán megmenthetné a márkát, különben szerintem lehúzhatják a rolót.
A Tesla pedig Tesla, felesleges részletezni miért érdekes.
-
bkercso
nagyúr
Tetszett a cikk!
Azonban: tegye fel a kezét, akinek ezek az autók elérhetőek. Mindkét kezét pedig, akik számára ezek alternatívát jelentenek.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
.Szaki.
addikt
Alternatíva szerintem egyre több embernek lehet, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a belsőégésű motoros autók árait pedig mesterségesen tornásszák fel az egekbe, ha pedig már minimális felára lesz, akkor sokan szerintem az elektromost fogják választani, mivel már a hatótáv is értelmezhető. Sajnos nem az lett, amit sokan reméltek, hogy le fog kúszni az elektromos autók ára a hagyományosok közelébe, hanem az ellenkezőjét idézték elő.
-
bkercso
nagyúr
Alternatíva szerintem egyre több embernek lehet
A magyar társadalomban ezen emberek száma százalékosan nem számottevő szerintem.mesterségesen tornásszák fel az egekbe
Talán értem, mire gondolsz, a kibocsátásból adódó problémák azonban nem mondvacsináltak.
Az más kérdés, ezekből mennyit old meg az elektromos autózás. 650 lóerővel autónként biztosan nem sokat. Csupán a kibocsátást tolják városon kívülre, illetve lehet rajta jó sokat politizálni meg marketingelni minden oldalról.
(Amúgy szeretem a villanyautókat, szépek is, jók is, én is ilyeneket fejlesztek...)Úgy látom, az elektromosautó-ipar kiéhezve várja az élhető akkutechnológiát, ami már régóta a küszöbön van (és talán még sokáig ott is marad). Addig kompetenciát építenek.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#95462144
törölt tag
Az a Mercedes EQS valami elképesztően jól néz ki.
-
cuebler
senior tag
a bőség zavara... már csak egy újabb atomerőmű fog kelleni, mert délután négy-öt körül ennyi villanyautó tutira leb****a a biztosítékot
nekem a hyundai (illetve mrs cuebler-nek) és a taycan a kerékpárszállítós verzióban. mindkettő bitang szép lett.[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
bkercso
nagyúr
Ez jó! Sehol nem láttam számítást hangoztatni arról, mennyi benzint használ el a lakosság, és ehhez képest mennyi áram fog kelleni, ha az autók X%-át villanyautók váltják majd fel.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Bog
HÁZIGAZDA
És annak egy része is a garázsban fog történni 1x16A áramerősséggel, főleg akkor, ha a munkahelyén erre nem volt napközben lehetősége. Tényleg nem misztifikáljuk túl a dolgot, a közterületi töltés (DC-n) azoknak van, akiknek gyorsan kell etetni az autót, mindenki más elvan egy klasszik konnektor mellett esténként.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
cuebler
senior tag
azért ez a tíz százalék nekem elég optimistán hangzik. és ha jól tudom, pár hete így is csúcson volt az áramfogyasztás, itt is van: [link] . na ezt fejeld még meg az elektromos autók töltésével.
#9 bkercso: a napokban volt egy cikk egy adac-teszt kapcsán, amiben az elektromos autók fogyasztását vetették össze belsőégésű és hibrid modellekkel, DE figyelembe vették a felhasznált áramhoz kapcsolódó kibocsátásokat is, ráadásul a szénerőművekkel nehezített német energiamixet véve alapul. olvasd el, nagyon érdekes információkat kapsz a teljes képhez: [link] egy olvasó rájuk is írt, hogy a magyar energiamix és a német energiamix sem ugyanaz, szóval ez országonként is változhat...
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
-
Derrewyn
senior tag
A TC cikkben szereplő magyar grafikon szép, de az a hibája, hogy csak a hazai termelés energiamixét mutatja, nem pedig a hazai felhasználás energiamixét.
2019-ben 8400 GWh-t importáltunk, ami teljes fogyasztásunk 18,3%-a, és ezt Ukrajnából és Szerbiából tettük, ahol ezt jellemzően szénerőművek állították elő. [link]Szóval végeredményben magasabb arányban kapunk áramot szénerőművekből, mint a németek...
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
A magyar társadalomban ezen emberek száma százalékosan nem számottevő szerintem.
A magyar társadalom számára az összes új autó megfizethetetlen, azért mert a jövedelmek nagyon alacsonyak az autóárakhoz képest.Az más kérdés, ezekből mennyit old meg az elektromos autózás. 650 lóerővel autónként biztosan nem sokat.
Elég sokat.
Attól még hogy egy villanymotor 650 lóerő még nagyon is hatékony.Csupán a kibocsátást tolják városon kívülre
Na ez az ami nem igaz. A villanyautózás sokkal kevesebb károsanyag kibocsátással jár mindent nézve mint a belsőégésű autók.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
bkercso
nagyúr
Pontosan: Régóta mondják, hogy ott környezetbarátabb az e-auto, ahol nukleáris vagy megújuló energiát termelnek nagy arányban.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Kiváncsi vagyok hogy a Leaf harmadik generációja milyen lesz.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
k-adi
nagyúr
jó összefoglaló lett, évente kérünk ilyet esetleg egy plugIN hybrid cikk is lehetne
ami engem érdekel az a Nissan Ary, a Skoda Enyaq iV, a mustang ME és a Volvo reC.. meg érdekes lenne egy NIO ET7 is, de gondolom ők sose jönnek ide
szóval kezd alakulni a kínálat...... ami tök jó...... már csak az árakat kéne mondjuk... felezni
ha sikerülne, akkor a töltést már megoldanánk valahogy, hatótáv-para csökkeni fog idővel de amíg horror az ár (és nem mintha csökkenő tendencia lenne) addig a töltőhálózat kérdése se érdekel... szóval ja.. kell még ennek 5-10 év
[ Szerkesztve ]
-
cuebler
senior tag
én már eleve úgy rendeltem napelemes rendszert, hogy beleszámítottam a villanyautó töltést a későbbiekben. benzines autóm volt az első, utána dízel, majd hibrid, most megen dízel... villanyautóm még nem volt, bár az üzemanyagcellás gépeket sem szabad leírni.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
cuebler
senior tag
komolyan? én meg megettem a maszlagot a napelemes cégektől már mindegy, még jó, hogy a
választások előtti pénzosztásiotthonfelújítási programban fele pénzből meglett akkor megtartom az euro6d-s 3.2-es dízelt is[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
Squirrel
őstag
Én is ezen bosszankodok, de ez van. Ház pedig szuper fekvésű, hegyoldal déli lejtő, telibe kapjuk a napot. Télen viszont olyan alacsonyan van, hogy 2 kW felett még nem láttam termelni. Átlag, amit irtam. Most február közepétől, márciustól kúszik fel, jelenleg a csúcs full napsütésben 5-6 kW között. Ugyanez a szomszédoknál is a helyzet. Télen jött a hó, mikor kicsit enyhült, ráfagyott a panelekre azonnal, le se mertem szedni róla a jeget, annyit nem ér az a napi pár kWh, hogy sérüljön a panel. 3 hétig így 0 termelés volt. Éves szinten persze még mindig megéri hosszútávon a rendszer, de gyors megtérülést ne várj tőle 🙂
-
DjFlanker
aktív tag
A Volvo C40 nagyon bejövős, az kéne a legjobban.
Az ID.3 számomra egy semleges szopottgombóc forma, de a Cupra az nagyon dögös, ebben a színben azonnal elvinnémJó pilóta alagútban nem katapultál
-
Fecogame
veterán
Audi, Ford és Porsche kifejezetten tetszik
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
aktív tag
Én értem,hogy kellenek a csili vili elektromos gépkocsik,csak egy kérdésem lenne. Hol vannak a fapados autók? Ha ennyire a védjük meg a földet járjunk eautóval duma megy,akkor nem ártana kibővítteni a palettát. Pl új alap Suzuki swift 4.2 millió,kaszniba nem benzin,hanem full elektromos hajtást teszünk,vége legyen 5.2m. Gondolom benzin motornál nem drágább az elektromos,meg 1 millát ráraktam az akksira. Egyszerűsítettem a dolgot,de remélem érthető. Ma még nagyon kis réteg számára érhető el az eautó,mert drága. Fapados példányok is elérhetetlenek lennének egy átlag magyarnak,de megsokszorozhatná a jelenlegi vásárló kört.
-
.Szaki.
addikt
válasz cherubion08 #27 üzenetére
Gondolom nem éri meg. Emlékezz vissza a Mitsubishi i-Miev/Peugeot iON/Citroen C-Zero trióra. Egy kis használhatatlan gyösz került ha nem csal a memóriám ~10.000.000Ft-ba. Semmi nem volt bennük, mégis ennyi volt az áruk. Most ehhez képest a VW e-Up olyan 8-9 millió körül van, az fapadosabb, mint egy új Swift, na meg kisebb is. A Swiftből sem tudnál olcsóbban kihozni elektromost, sőt, normál áron még full hybridet sem, nézd csak meg a Yaris Hybridek árát. Nem véletlen találták ki a Mild Hybrid rendszert sokan.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Technikailag nem értek hozzá,csak józan paraszti ésszel gondoltam. Adott egy kaszni,kivesszük a benzint,be az elektromosat. Nem tartom atomfizikának,nagy mérnöki tudásnak. Fölös minden féle drága kijelző,kamera stb beletenni. Én itt inkább a lehúzás szagot érzem az eautónál. Nem hiszem,h extrák nélkül egy profi autógyárnak ez fejtörést okozna és annyival megnövelné a költségeket. Szerintem,de nem értek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz cherubion08 #29 üzenetére
Drága az akksi (és még így is kicsi a hatótáv). Innentől drága az autó, tehát akkor már erős is legyen. Ez a logika.
Amúgy VW MEB.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Fecogame
veterán
válasz cherubion08 #29 üzenetére
Amíg lehet, addig kipréselik belőle azt a pénzmennyiséget, amit csak lehet. A pénz hajtja őket, mint bármelyik másik céget. Ha megveszik így is, miért adnák olcsóbban?
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
bkercso
nagyúr
Annyival jobban egyébként nem éri meg e-autót venni szerintem, mint hagyományosat. Új technika, innentől drága (pl. akkucsere...), tehát én el tudom képzelni, ha a piackutatásból az jött ki, hogy kellenek bele az extrák ahhoz, hogy meg is vegyék nagy tömegben.
Ami igazán drága, az nem a kamera, hanem a LIDAR, de az is nagyon megolcsósodott, mióta nekifeküdtek a fejlesztésnek.A másik az AI, amit stratégiai szinten tol az ipar mindenfelé. Ennek fejlesztéséhez sok-sok strukturált adat kell, már csak ezért is tesznek mindenbe kamerát szerintem. Az IOT is errefelé mutat, hiszen én tudhatom, van-e otthon tej. Miért kell akkor a hűtőmnek is tudnia? Tényleg erre lenne igény? Inkább csak az adatra van gyártói oldalon, aztán hátha kisül belőle valamilyen új, értelmes termék...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz cherubion08 #27 üzenetére
Akku kapcsán alálőttél. Az eGolfnál volt valami infó arról, hogy csak az akku 3 milka önmagában...
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Noukoum
veterán
válasz cherubion08 #27 üzenetére
Nem tudnak elég akkumulátort gyártani, a kapacitásnövelést elviszi hogy évről évre nő a legyártott villanyautók száma.
A suzukis példa pedig sokkal bonyolultabb annál hogy ki be pakoljuk az alkatrészeket és kész az autó.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
aktív tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz cherubion08 #36 üzenetére
Nyilván az eGolf óta változott ez-az a gyártástechnológia és a volumen kapcsán, de nem egyik pillanatról a másikra zuhannak a mélybe az akku árak. Másrészről az akku mellett azért van még ez-az (fedélzeti töltő például), ami nem nagyon olcsó, plusz merevíteni kell a karosszériát az ütközésbiztonság és a megnövekedő tömeg miatt is, szóval ja, nem olyan iszonyú triviális, hogy akkor motor ki, akku meg be.
Hozzáteszem: sajnos.
Hozzáteszem: most azért fejleszt minden gyártó (és még a Foxconn is) univerzális padlólemezt, hogy később ezekre már modulárisan építhessenek e-autókat, de a fejlesztési nem kicsi költségei most jelentkeznek.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
#16820480
törölt tag
válasz cherubion08 #36 üzenetére
Ebben szerintem amúgy benne van az is, hogy mivel jelenleg nem elég a termelés, így magasabb áron adják, ezzel szabályozva a keresletet. Plusz az akku technológiákba ölt fejlesztés jóval nagyobb a benzinesnél/dízelnél, így van is hova tenni a magasabb árat.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #38 üzenetére
Meg hát nagyjából meg is van arra a magyarázat, hogy miért a drága autókból van több elektromos: ott ugyanaz a pár milliós tétel, ami az akkut képviseli sokkal kisebb részt jelent a kocsi komplett árához képest. Ha egy városi miniautó gyártási költségének fele az akku, amin ugye maga a gyártó egy fillért sem keres, mert muszáj egy beszállítótól vennie, akkor nyilván szivacs anyagilag, hogy a fennmaradó összegből kéne valami értékelhetőt összeütni, alig lesz rajta árrés. A másik ostobaság viszont egyelőre eléggé terjed: valamitől minden gyártónak az a fixa ideája van, hogy ha e-autó, akkor az rohadt modern kell legyen kijelzőkkel, meg futurisztikus belsővel és formával, pedig nem. De erről az agymenésről kevesek tudnak lejönni.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
bkercso
nagyúr
De erről az agymenésről kevesek tudnak lejönni.
Ez vajon nem piaci okokkal magyarázható?
Én nem tudom, mindenesetre a vilgításiparban is ezt láttam. Mobilról vagy falról vezérelhető okosrendszerek vannak, változtatható színekkel és fényerővel, NFC-s világításprofil-vezérléssel, smart home integrálással, azonban egyszerű mozgásérzékelős, ám egymással is kommunikáló rendszer nem ment túl az innovációs fázison. Egyszerű, a meglévő villanykapcsolóval állítható fényrejű lámpa sem, amihez nem kellett volna semmit kiépíteni, csak a lámpát becsavarni a régi helyére...Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#16820480
törölt tag
Igen, ez egyébként látszik a Tesla húzásain, ahol az egész cég az elektromos autózásra épült. Drága roadster, drága szedán, közepesen drága SUV, majdnem megfizethető szedán, és most elvileg jön a már kb megfizethető hatchback is, ahogy mennek le az akku és fejlesztési költségek.
Abban teljesen egyetértek, hogy tök feleslegesen túlextrázzák a kocsikat, de gondolom ez pont azért is van, mint amit mondtál: az autó jelentős költségét kitevő akkun nem tudnak keresni, akkor keresnek a jó drága feláras extrákon majd (amit házon belül gyártanak).
-
k-adi
nagyúr
"A másik ostobaság viszont egyelőre eléggé terjed: valamitől minden gyártónak az a fixa ideája van, hogy ha e-autó, akkor az rohadt modern kell legyen kijelzőkkel, meg futurisztikus belsővel és formával, pedig nem. De erről az agymenésről kevesek tudnak lejönni."
Egyrészt az árrés miatt van benne sok extra, azon keresnek
Másrészt pedig a fiatalokat akarják megszólítani amihez kell az innováció, a futurisztikus belső/forma, a trendiség. Na ezért nem lesz olcsó swift se még.
-
<Adamsky>
nagyúr
Az 500e szerintem is tarolni fog. Annak ellenére jól néz ki, hogy elektromos autó, ill. - hál' Istennek - nem látszik rajta az elektromos mivolta. Rosszul vagyok ezektől az erőltetett futurisztikus dizájnú villanyautóktól.
"A Mustangnak tetszik a formavilága ... " - nekem viszont nem.
Attól pedig kifejezetten rosszul vagyok, hogy ezt a villanyöszvért (kp. tényleg úgy néz ki, mint egy ló és szamár keresztezése) Mustang-nak nezezik. Szóval szvsz. a Ford Mul-E találóbb név lenne.#4 bkercso
Még csak "átpörgettem" cikket, hogy lássak milyen modellekről várhatóak, de én is azt látom, hogy messze még a plebsz számára is elérhető, jó ár/teljesítmény arányú villanyautó. Tudom, drága az akksi...#5 .Szaki.
" ... azt sem szabad elfelejteni, hogy a belsőégésű motoros autók árait pedig mesterségesen tornásszák fel az egekbe ... "
Nehéz is lenne elfelejteni. Amit az utóbbi a belsőégésű motorokkal szemben művelnek - legfőképp az EU-ban - az botrány. Az is szomorú, hogy a villany csak így tud "győzni" ...#13 cuebler
"... pár hete így is csúcson volt az áramfogyasztás ... " - és az év elejei majdnem blackout-ról se feledkezzünk meg. Nem volt ugyan vezető hír, de intő jel.#27 cherubion08
"Hol vannak a fapados autók? Ha ennyire a védjük meg a földet járjunk eautóval duma megy,akkor nem ártana kibővítteni a palettát."
+1
A cikkben felsorolt járművek többsége egy oximoron. Zöld, villany, eco ... közben mindennél fontosabb a gyorsulás, és hogy annyi kijelző legyen benne, mint egy repülőben.
Piszok messze van még valódi népautó.... és. Nagyon várom már azt a villanyautót, ahol a töltőkábel elhelyezését vére meg tudják oldani. Már az is nagy flash lenne, ha nem kellene a csomagtartóból mindent kipakolni (mert alatta van), ha éppen szükség van rá, de az se lenne ördögtől való, ha úgy működne, - mint a porszívók esetén, - hogy a kocsi "magába húzza" a kábelt.
Az is megérne egy misét, hogy miért a villanyautósnak kell a kábelt magával cipelnie, és miért nem a töltő része? -
bkercso
nagyúr
válasz <Adamsky> #44 üzenetére
Az is megérne egy misét, hogy miért a villanyautósnak kell a kábelt magával cipelnie, és miért nem a töltő része?
Ami nem saját, hamar megsérül. Simple.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
<Adamsky>
nagyúr
"Ami nem saját, hamar megsérül." - és?
Ez legyen a töltőoszlop üzemeltetőjén a gondja. Simple
Egyébként kezdem magam szerencsésnek érezni, hogy mikor tankolni megyek, akkor nem kell magammal vinni a csövet és a töltőpisztolyt a benzinkútra.#46 .Szaki.
Lehet a Rakéta porszívónál így volt, nem tudom / emlékszem rá, de Electrolux és Rowenta porszívókkal szerzett eddigi tapasztalataim alapján ezt meg kell cáfoljam.#47 Bog
"... más átmérőjű és végződésű kábelt jelent.. "
Épp az átmérő miatt kellene előbb / utóbb leszokni arról, hogy milyen autós cipel magával egyet, nem? Mikor a telefonokhoz ma már töltőt - és talán kábelt - sem adnak a szebb, és zöldebb jövő reményében, akkor minden villanyautós cipel magával egy durung vastag kábelt, aminek az elhelyezésére 10-ből 9 autónál nem is gondoltak.
A végződés miatt pedig elég lenne ilyen-olyan átalakítókat rendszeresíteni, ne adj' Isten, hozni 1db (!) szabványt. Ha, már ez a jövő ... -
k-adi
nagyúr
válasz <Adamsky> #44 üzenetére
"Rosszul vagyok ezektől az erőltetett futurisztikus dizájnú villanyautóktól. "
vagy csak maradi vagy? amivel nincs gond, csak a piac változik, fiatal generációnak több stimuláció, trendiség kell.. ezt persze nem kell elfogadnod, de láthatóan nem a te igényed alapján terveznek -
<Adamsky>
nagyúr
" ... vagy csak maradi vagy?"
Nem hiszem. Van olyan - szerintem - jövőbe mutató forma, ami tetszik. Pl. a Lamborghini Sián Roadster szvsz. eléggé odab@**.
De, hogy ha már villanyautó. Design fronton szerintem nagyszerű példa az erőlködésre (majd a gatyába reccsintésre) az ID 3. Ugyanarra az alapra a Seat-nak sokkal jobb forma sikeredett (más kérdés, hogy a házon belüli belsőégésű társa a Formentor még jobban sikeredett). De nagyon szuper lett a kis Fiat is (azért az olaszok ritkán lőnek mellé...)
További "kapufa gyanús" design-ok: BMW iX, (fiatalság ide, fiatalság oda, akinek ez tetszik, az nem látott még szép BMW-t), Mercede EQA. A Mercedes EQS határeset. Nem mondom, hogy csúnya, de láttam már ennél szebb szedánt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen