- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Magisk
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
1. hidrogenben is kell akku legyen...
2. mennyit fogyaszt szerinted a dizel _ingazaskor_ (foleg varos, dugo)? az elektromos 16kWh per 100km, azaz mintegy 600 Ft (es eleg erosen csak km-fuggo)
+1. a gyar annyira nem jar jol (nincs mire kotelezo szervizt eloirni...), hogy errol cikk is volt nemreg, mondjuk jo felrevezeto... -
Máté94
addikt
Az ne zavarjon, hogy amíg hidrogéned lesz, amit beletankolnál az autódba, kb. 300% több energiafelhasználással jár, mint ha egyből egy akkumulátort töltesz fel.
Mennyibe is kerül egy hidrogén autó? 70-80 e USD?
Kár a gözért. A hidrogénnek is megvan a helye, ilyen a tengeri kereskedelem, és szárazföldi áruszállítás, de nem személygépjárművekben.
Meg aztán, ilyen marhaságokat, hogy mennyibe kerül, mint egy dízel megtankolni. Ember, olvastál te életedben bármit is erről vagy beszélsz a levegőbe? Egy Toyota Mirai-t teletankolni legalább 60-70 USD, míg egy Tesla csak 8-10 USD.
Sakk-matt, olajlobbi.[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
" Lassú a töltése és ha kiszámoljuk, annyiba kerül tankolni mint egy dízelt."
Mindig jönnek, akik már "kiszámolták"...
Az autógyártók meg bolondok... meg főleg szeretnek olyasmiket gyártani, amik nem térülnek meg idővel... Ideje átkapcsolni az agyakat, nem kell kapaszkodni a múltba, a régi lehetőségeket már elcsesztük.[ Szerkesztve ]
-
-
Man0gatya
aktív tag
válasz arnoldito #26 üzenetére
az akkukat újrahasznosítják amit már nem lehet áramtárolásra egyáltalán használni... A hidrogén autó egy zsákutca 500 kmnél nagyobb hatótáv sehogy nem fér bele a töltő drága, veszélyes, a szállítás veszélyes, nem kifizetődő, a hidrogént egy dologért erőltetik mert a hidrogén előllítása 95%-ban szénhidrogének feldolgozása közben történik
Egy villanyautónál 10 év múlva is 800-1000 km lesz a hatótáv, villanyautó gyakorlatilag bárhol tölthető ahol van áram egy töltő telepítése pár millióból kijön és annak a teljesítménye elég szép 50kw +os a
Mairai nehezebb minta model 3 a gyorsulás a több minta duplája hatótáv kb. egyezik szervízégénye, előállítási költsége többszöröse. Ismétlem zsákutca -
Schuler888
senior tag
válasz arnoldito #29 üzenetére
Fogd fel soha nem lesz hidrogenauto!
Akkor most nezz utana hogy
A) a hidrogen mennyivel tobb energiafelhasznalassal es kornyezetterhelessel jar, es hany gyarto all mogotte
B) a litiumot mar tervszeruen milyen technologiara fogjak cserelni, sot mar sok auto fel van keszitve h egyszeru legyen az atallas
Koszi. :)[ Szerkesztve ]
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Pjotr
senior tag
Normális vagy? Városban nem lehet mar csak belső keringessel autózni a büdös szar öreg dízel fosok miatt, amikből a cigó kívágja a reszecskeszurot. Igenis kell az elektromos auto, ki kell vinni a városból a szmogot, hogy a gyereked ne fulladjon bele, ha mar mi igen. Idiota... Smoke & Charm tudom. Az összeset a cső végére kene kötni.
[ Szerkesztve ]
-
DraXoN
addikt
Én úgy gondolom és figyelve a technikai lehetőségeket, hogy a hidrogén személyautóban nem fog elterjedni, egyszerűen nem éri meg. És a töltés se kellőképp biztonságos annyira, hogy mezei Pistát a töltőrendszer közelébe engedjék csak úgy személyzet nélkül.
Sokkal inkább az elkövetkezendő 20 évre ezt gondolom, hogy mint irány lesz:
Az autózás "kettészakad" (vagy inkább 3 részre), lesznek városi autók amik "olcsók" de kis akku kapacitással 150-200km-re vannak méretezve.
Nagyobb akku kapacitású drágább autók.
Esetleg egy 3. kategória ami a hibrid járműveket tartalmazza a még nagyobb távokat megtevőknek (esetleg furgonok is idekerülhetnek, bár a technika bonyolultsága miatt lehet még se).A szállítmányozásban és távolsági buszjáratoknál viszont lehet életképes a hidrogén mint hajtóanyag.
Ami a lítiumot illeti már vannak alternatív kutatások.. bár az akkumulátoros tárolás is kettészakadhat. Az egyik esetben nem fognak lítiumot használni hanem az asztali sóban is megtalálható nátrium alapra térnek át.. a hátránya, hogy a maximálisan elérhető kapacitás úgy a fele a lítiumos akkukhoz képest, egy max. kis távolságú autóba vagy házi telepekhez, erőművekhez lehet jó (viszont úgy tizede lehet az előállítási költsége!)Egyébként visszatérve a mostani elektromos autókra, igen olcsóbb lett az akkumulátor, de az autók nem lettek olcsóbbak. 2 lényeges oka van ennek, azonos árszinten maradtak és extra akkumulátor kapacitást kaptak az autók így "nem jön ki az olcsóbb akku" elsőre. Illetve a fejlesztések drágák, teljesen új platformok ezek nem csak a korábbi modellek "tovább fejlesztései" amik kb. 40-50 éves technikát visznek tovább... azoknak volt idejük megtérülni, ezeknek még nem(!).. De majd olcsóbbak lesznek idővel (a városon belüli "szaladgálósok" mindenképp, a kevesebb akku miatt).
Ha a hidrogéncellás autó annyira jó üzleti irány lenne, sokkal többen kutatnának az irányába.. de jelenleg inkább olyan mint amikor a 90-es évek elején az 1 liter körüli "mini" dízel motorokkal próbálkoztak a franciák ... keveset fogyasztottak, de valahogy nem terjedtek el, egyszerűen "túl bonyolultak" voltak, hogy megérje velük foglalkozni.. A hidrogénnek is ez a baja eltekintve a hidrogénelőállítás problémájától, hogy "túl bonyolult" egy sima gépjárműbe, főleg ha az alternatíva meg "pont egyszerű" és egyetlen gondja jelenleg az akkumulátor (az elektromos hálózat már most épül ki hozzá folyamatosan)
A mostani gyártók meg.. lehet sokan most még a kvóta miatt csinálják (vagy adják piacra az autót.. Honda e-prototype .. baromira tetszik, de kb. "csak demó" a gyár által bevallva is, kimondottan a kvóta miatt).. de "tanulnak" a dolgokból és készülnek a következő és a majd utáni generációkkal már a tapasztalatokat levonva gyártani a "jobb esélyű" modelleket.
Ezen kívül a gyártók is tudják, az akkumulátorok most csak olyan "kényszer" megoldások bennük a jelenlegi formában, de már bőven kielégítő tud lenni akár hétköznapi használatra is (ha jobb a töltőellátottság valahol mint nálunk, bár szééép lasssaaaan "bővülünk").De nem tudom megoldották-e a hidrogénnek azon problémáját, hogy ahogy melegszik a tartály "szép lassan elszivárog".. és kb. egy keveset használt autóból egy hónap alatt "elfogyna a hajtóanyag" használat nélkül..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
vodrosjozsi
őstag
válasz arnoldito #47 üzenetére
"egyre feltűnőbben idióta EU-s klímaszabályzásnak"
Annyiból idióta, hogy rgy elektromos autó mellé 2 benzinest lehet gyártani.
El kéne már felejteni a benzines autókat is, nem hogy ilyenekkel itegetni a gyártókat, hogy ha gyártanak elektromosat akkor dupla annyi benzinest rakhatnak össze.Samsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4
-
axioma
veterán
válasz arnoldito #22 üzenetére
1. leallitottak az atomeromuvet es draga, szennyezo szennel gyartanak aramot... szeretik is a nemet energia-CO2-egyenleget hasznalni az e-autoban ellenerdekeltek erveleskor attol meg az nem az e-auto hibaja
2. igen, voltunk kint, de nem is lehetett sehol se sajat kartya nelkul tolteni, gondolom itt is van valami olyan hogy a listaar amit latsz, de senki nem azt fizeti, hanem a kedvezmenyeset
+1. nalunk otthoni 37Ft-osbol majd "mindjart" napelembol lesz az aram szoval nem kulonosebben izgat, hogy mashol draga, nekem olcsobb is meg zoldebb is igy, mindenki a sajat korulmenyei alapjan dontson -
axioma
veterán
válasz arnoldito #63 üzenetére
Varj, nemeteknel nem az autorol beszeltem hanem az aramrol. Ketlem, hogy az tamogatott lenne, piaci cegek, csak az egyszeri hasznaloval tobb az adminisztracio meg az ugyfelszolgalat (mondjuk pentek hajnali 6-kor nekem nem is vettek fel ), mint a folyamatos hasznaloknal, tehat ez gazdasagilag is indokolt.
A halozat megterhelese helyett en azt mondanam, hogy at kell rendezni a tarifakat (amihez elobb jogi valtoztatas kell), de osszessegeben jobb eloszlast lehet vele csinalni (pl. en nem hazaerek es toltom, hanem 0:05-kor amikor a vezereltek se kernek mar aramot a tul szocialis jogi hatter miatt mert mind tele van, akkor kezdek tolteni).
Igen, aki nem tud otthon tolteni annak nem valo az elektromos auto, ezt mar tobbszor alairtam. (Mas kerdes hogy nekem erre az a kerdesem, hogy ha lenne jogi kornyezet, akkor piaci alapon kialakulna-e a parkolohelyeknel kis teljesitmenyu utcai csatlakozasokat epito ceg... akar az otthoni 230-as toltovel de max. 6A es csak volgyidoszakban.)
Nalunk az outlander es az ampera volt a lehetosegek kozott, az elobbi mellett szolt hogy 5 szemelyes, az ampera csak 4. Utobbi lett, mert az outlander nem biztos hogy be tudott volna fordulni a garazsba (az amperan is vannak nyomok...), es pont azert mert napi 50 km az elvarasunk tole -> augusztus vegi nyaralas utan ingazassal csak arambol ment 1800km-t es utana az auto szolt hogy TMK-ban inditsa be a benzinmotort...
Azt mondjuk nem tudom, hogy miert 20-25 az outlander, en (felhasznaloktol) 35 koruli ertekekrol hallottam, de ha mar akkor nem pofekel amikor a dugoban araszol, mar akkor is jobb a benzinesnel (akar az en korabbi alto-mnal is, fogyasztasban). Amikor nem volt me'g lehetosegunk PHEV-re, akkor a prius-I is pont annyival volt jobb, hogy nem tobbet hanem kevesebbet fogyaszt az ingazaskor dugoban.[ Szerkesztve ]
-
-
Schuler888
senior tag
válasz arnoldito #78 üzenetére
"Elég jó a pénzük, ilyen 300nettó"
Na ez mondjuk tulzas, jo lesz bruttonak is legalabbis sima sori dolgozotol akikrol beszelsz sose hallottam ennyit meselni"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
-
Rolly
veterán
válasz arnoldito #100 üzenetére
Nem tudom mit kezdjek egy origo cikkel... Illetve, hogy a németek mit gondolnak... (arról nem beszélve, hogy a gáz égetése sokkal kevesebb széndioxid kibocsátással jár mint a széné... és szerintem se jó a német megoldás...)
De ha elolvastad amit írtam akkor abból jól látható, hogy mi az én véleményem:
- sajnos kell atomerőmű mert nincs más ami tud normális feltételek szerint zsinór áramot termelni - reméljük egyszer lesz fúziós erőmű...
- kell napelem és szél és víz... amennyi csak lehet az energiamixben szerintem előbbi kettőnek 30% körül lehet a reális maximuma... míg a víz erőműből annyit kellene telepíteni, hogy a Duna és Tisza vizét megfogjuk ezekkel tudjunk locsolni és hajóható legyen végig a Duna (ahogy anno a 80-as években tervezték a vízlépcsőkkel) Dunán elvileg 3 vízlépőcső lehetséges Tiszán 1-2 plusz még
- nem kell szénerőmű (régi korszerűtlen erőműveink vannak)
- helyettük gázturbinás erőművek kellenének
Továbbá ne felejtsük el, hogy európától délre van a világ egyik legnagyobb sivataga ahol sokat süt a nap
- itt lehetne mesterséges üzemanyagokat előállítani egész évben - mikor süt a nap - -
- s ezekkel mehetnének az európai autók, teherautók és bezony erőművek is
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest