- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- MG4 menetpróba
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Tanyakon inkabb, ahol - mivel nincs aramellatasi kotelezettseg - milliokert vagy tobbert hozzak oda a kanocot meg a villanyorat.
Re #9: jelenleg nem eri meg a szigetuzem, mert olcsobb az oda-vissza meros oranal, de ez nem jelenti azt, hogy ha mas lenne a kondicio, akkor ne lenne ertelme[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
1. hidrogenben is kell akku legyen...
2. mennyit fogyaszt szerinted a dizel _ingazaskor_ (foleg varos, dugo)? az elektromos 16kWh per 100km, azaz mintegy 600 Ft (es eleg erosen csak km-fuggo)
+1. a gyar annyira nem jar jol (nincs mire kotelezo szervizt eloirni...), hogy errol cikk is volt nemreg, mondjuk jo felrevezeto... -
axioma
veterán
Jajj... az ervelesi hibakat ki sorolja fel a videohoz? Csak azert neztem vegig hogy ne lehessen ramfogni, hogy nem is tudom mirol beszel...
[Es kb. annyira hiheto, mint amikor - ennel sokkal durvabban "felrebeszelo" - robbanomotor-tervezo 1 oras eloadasaval jottek - ja most latom ez van itt linkelve is, epic fail . A video keszitoje abbol el, hogy eladja azokat a hasznalt autokat, amik szennyezoek.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ebben igazad van, nyilvan. De az viszont mar szinten egy ervelesi hiba (ovodabol ugy ismeros, hogy "De hat a Pistike..."), hogy ha masnak is van sara, akkor a mienk mar nem szamit.
Felreertes ne essek: nem mindenkinek valo az elektromos auto. Tolem legyenek fustosok az utakon, de olyanok, amik a MAI kornyezetvedelmi normat folyamatosan teljesitik. A sajat jol felfogott erdekem, az egeszsegem miatt (olyan budos, fekete felhoket amiket latni a dugokban...) Szoval annyit tegyenek meg, hogy amikor eppen nem merik, akkor is legyen hatarerteken belul az auto. Ami ne legyen megengedobb csak azert, mert regi (tipikus peldam: nem erv hogy a 3 literes 20+eves bmw-nel jobbat nem tud megfizetni, mert a kispolszki egesz biztosan kevesebbet pofog ki es nem is dragabb...)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Bocha: szerintem itt hianyzik egy "nem" a mondatbol:
"2020-ban még párhuzamos lesz a gyártás a Golfokkal, 2021-ben viszont már fognak belsőégésű motoros autókat gyártani Zwickauban." -
axioma
veterán
válasz arnoldito #22 üzenetére
1. leallitottak az atomeromuvet es draga, szennyezo szennel gyartanak aramot... szeretik is a nemet energia-CO2-egyenleget hasznalni az e-autoban ellenerdekeltek erveleskor attol meg az nem az e-auto hibaja
2. igen, voltunk kint, de nem is lehetett sehol se sajat kartya nelkul tolteni, gondolom itt is van valami olyan hogy a listaar amit latsz, de senki nem azt fizeti, hanem a kedvezmenyeset
+1. nalunk otthoni 37Ft-osbol majd "mindjart" napelembol lesz az aram szoval nem kulonosebben izgat, hogy mashol draga, nekem olcsobb is meg zoldebb is igy, mindenki a sajat korulmenyei alapjan dontson -
axioma
veterán
válasz -Faceless- #51 üzenetére
+1
Nem is ertem, miert marad ki a REX a lehetosegek kozul. Kicsi, konnyu, szog egyszeru motor, amivel - a hisztizett toltesi para nelkul - bar a korlatozott sebesseggel kb. barhova eljut, ha muszaj. Toltesi nehezsegek eseten lehet, hogy szumma gyorsabban a 150km + rex, mint a 300km + gyorstolto keresese megoldas.
A hibridbol amelyik varosban tud tenylegesen 50 km-t (bocs, ez exhas, pontosabban a mi csaladunk igenye) az tudhatja azt az erzest, hogy ket autoja van az embernek: egy elektromos a varosba, es egy - nem versenyauto - az orszagutra.
Ennel a kettonel, esetleg a ketto kozott lehetne az optimum (pl. csak annyival nagyobb de tovabbra is egy munkapontos motor a REX-be, hogy tudja a 130km/h-t, de nem kell hajtassal osszekotni). -
-
axioma
veterán
válasz arnoldito #63 üzenetére
Varj, nemeteknel nem az autorol beszeltem hanem az aramrol. Ketlem, hogy az tamogatott lenne, piaci cegek, csak az egyszeri hasznaloval tobb az adminisztracio meg az ugyfelszolgalat (mondjuk pentek hajnali 6-kor nekem nem is vettek fel ), mint a folyamatos hasznaloknal, tehat ez gazdasagilag is indokolt.
A halozat megterhelese helyett en azt mondanam, hogy at kell rendezni a tarifakat (amihez elobb jogi valtoztatas kell), de osszessegeben jobb eloszlast lehet vele csinalni (pl. en nem hazaerek es toltom, hanem 0:05-kor amikor a vezereltek se kernek mar aramot a tul szocialis jogi hatter miatt mert mind tele van, akkor kezdek tolteni).
Igen, aki nem tud otthon tolteni annak nem valo az elektromos auto, ezt mar tobbszor alairtam. (Mas kerdes hogy nekem erre az a kerdesem, hogy ha lenne jogi kornyezet, akkor piaci alapon kialakulna-e a parkolohelyeknel kis teljesitmenyu utcai csatlakozasokat epito ceg... akar az otthoni 230-as toltovel de max. 6A es csak volgyidoszakban.)
Nalunk az outlander es az ampera volt a lehetosegek kozott, az elobbi mellett szolt hogy 5 szemelyes, az ampera csak 4. Utobbi lett, mert az outlander nem biztos hogy be tudott volna fordulni a garazsba (az amperan is vannak nyomok...), es pont azert mert napi 50 km az elvarasunk tole -> augusztus vegi nyaralas utan ingazassal csak arambol ment 1800km-t es utana az auto szolt hogy TMK-ban inditsa be a benzinmotort...
Azt mondjuk nem tudom, hogy miert 20-25 az outlander, en (felhasznaloktol) 35 koruli ertekekrol hallottam, de ha mar akkor nem pofekel amikor a dugoban araszol, mar akkor is jobb a benzinesnel (akar az en korabbi alto-mnal is, fogyasztasban). Amikor nem volt me'g lehetosegunk PHEV-re, akkor a prius-I is pont annyival volt jobb, hogy nem tobbet hanem kevesebbet fogyaszt az ingazaskor dugoban.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #92 üzenetére
Na ez ami nem (feltetlen es teljesen) igaz, ha _normalis_ vezerelt van. Mert nem feltetlen felporgeti a gazeromuvet, hanem lekapcsolja a vezereltet... Nemetek is ugy kezdtek, hogy 4 szintre leszabalyozhato kiseromu (radios alapokon) kotheto be, aztan most meg szorjak a steuerbox-okat. Ott mar olcso/gyors kommunikacio megvan, ido kerdese hogy mikor hasznaljak kisebb felbontasu vezerlesre. Mar persze az ugy megjelolt fogyasztok (ertsd: berendezes, nem ugyfel) kapcsolgatasat.
Itthon van egy rakat vezerelt, lehetne autos tarifa amibol az egesz indult, nem most kene kiepiteni meg a tarsadalommal megismertetni, aztan megse lepnek ezugyben ertelmeset.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #98 üzenetére
Ha nagyon kell meg tudom kerdezni a volt kollegakat, de egy EFR tavirat kuldesi ideje 200 baud-on azert masodperc alatti, a kapcsolas meg a feldolgozas utan azonnali (ha olyan a program, de lefele igen, felefe mondjuk direkt van veletlen kesleltetes benne). Hangfrekin ez lassabb es dragabb, szintentartas/korlatozas megvalositasakor azt is demoztuk, de az mar kiszoruloban.
Mi konkretan demoztunk azzal is, hogy a sajat parameterezo szoftverben gombnyomasra (elore osszeallitott tavirat kuldese), EFR szerver kapcsolat, kisugarozta Lakihegy, es kapcsolt a rele a szoba masik vegeben. Ha nem 200 baud-on menne (meg keret meg mire az efr utemezi a sorban stb.), hanem az is halozaton mint a nemet steuerbox-ok, akkor masodpercen belul kapcsolna (sot, adott esetben pl. nem feltetlen lekapcsol csak csokkenti a felvett aramot). -
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #106 üzenetére
Azt hogy a gyors kapcsolas mar most is mukodik es tovabb lehetne a sebesseget fokozni. Vagyis ebbol az iranybol alkalmas lenne a gorbekovetesre.
Masreszt ha lenne akarat, es nem allna meg a bojler-kalyha raadasul tul szocialis kiosztasu vezereltjenel a dolog, hanem mas termeket is lehetne iranyitani hogy mikor mennyit fogyasszon, az megoldana a hullamzo betaplalasi teljesitmenyt, jobban es olcsobban mint a felfutott gazeromu.
Kicsit out of the box kell gondolkozni, nem csak a betaplalas oldalon lehet megoldani a szabalyzast, ez a legfobb lenyeg. Peldaul a nyafogott utcai autotoltokon pont jol lehetne korlatozni, kikapcsolni, a lassabb toltesert cserebe nyilvan olcsobban (nem a villamtoltokre hanem az alap AC-kre gondolok). -
axioma
veterán
Ehhez a szintetikus uzemanyagosdihoz van linked? Hogy all? Szo szerint autoba (=nagyon popec minoseg), vagy altalaban futesre/kevesbe kenyes motorba hasznalhato az eredmeny? Na meg az se mind1 hogy mi a minimummeret belole. De igy elsore ertelmesebbnek hangzik mint az altalam valamelyik topikba belebrainstormingolt vizbontas, hidrogenegetes mint - akar helyi - tarolas (miert ne ugyanott egetnek el ujra aramot csinalni belole, igy ertem).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Jaja, az energiafuves dologra is emlekszem meg, szerencsere nem terjedt el (raadasul kiderult hogy baromi invaziv, nehezen irthato).
A szennyezett hidrogen meg ugy egyaltalan a hidrogen tarolas az forditva kerdes, nem auto motorjaba hanem helyileg (a tarolas helyen), aram visszataplalasra gondolnam, ott meg az szamit hogy van-e olyan motor ami birja, nem az hogy a speci autos benzinmotor mit szol hozza. -
axioma
veterán
A full szintetikus biouzemanyagra gondoltam mint realitasi kerdes, de majd nezem a linkeket.
A minimum bekeveresi ara'ny miatt kell az Ampera-ba 98-ast tankolni mivel par honapig is el lehet jarni vele csak arambol ha nincs videki ut, bele tud pimposodni a 95-os benzin... szoval ott is segitene ha csak szintetikus lenne benne, bar tudom, egyelore ritka spec.eset (amugy az i3 Rex-motorjara is igy igaz, meg lehet me'g par hasonlo modell).
Új hozzászólás Aktív témák
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Ford topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Xbox tulajok OFF topicja
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- E-roller topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest