- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
Én kíváncsi leszek mi lesz a mesterséges üzemanyagoknál, mert ha azt olcsón lehet előállítani és így CO semlegesek (még ha sokkal több energiába is kerül), jó párhuzamos megoldás lehet a városi elektromos autózás mellé... S Európától délre elég nagy sivatagos terület van ahol - ha megoldják a napelemek homoktól való karcolódásának problémáját - lehetne nagyon olcsón nappal energiát termelni... ezzel az nappali olcsó energiával mesterséges üzemanyagot gyártani és olcsón lehetne Európába pumpálni csöveken ...
De városba a legjobb a helyi emisszió mentes elektromos közlekedés... Nagyobb távokra, teherautóknak, hajóknak akár repülőknek lehetne jó a hidrogén helyett - ami azért sokkal veszélyesebb - a mesterséges üzemanyagok használata -
Rolly
veterán
nem teljesen korfuggő... egy kb 5-6 éves fordot láttam ami úgy okádta a füstöt mint egy 30 éves bkv busz... De tény, hogy az autók vizsgáztatását komolyabban kellene venni és aki nem felel meg a névleges határértékek 1,5x-sének azt az autót bevonni...
Nekünk most egy euro 6-os és egy 14 éves euro 5-ös dieselünk van ... egyik se füstöl...
-
Rolly
veterán
Ha 10 Milla lesz az alapára akkor a Corsa e e208 ára lemezét 9 körülre... Ha ezekből kivonjuk a 1,5 milliós állami támogatást akkor máris nem olyan rossz a kép...
Voltam kereskedésben, S az a benzines ami eddig 4,4 volt 5,2-5.3 lesz jövőre ennek az elektromos párja lesz 7,5... A kb 2 milliós különbséget 100e kmnél visszahozza...
-
Rolly
veterán
válasz -Faceless- #51 üzenetére
Cirka 300 km körüli hatótávval már nálunk simán kompromisszum mentes egy elektromos autó... Évi 15-20e kmt megyünk, ebből évi 1 horvát nyaralás van kb 10 600 km körüli család látogatás és sok 400 km körüli út de ez ottalvassal amikor éjszaka fel lehet tölteni az autót... És kb 10000kmt teszünk meg úgy, hogy napi 50-100 kmt teszünk meg
-
Rolly
veterán
válasz #06658560 #65 üzenetére
Lehet hogy fordítva ülsz a lovon és szerintem a PSA kereskedelmi főmufti hobban rálát az autó piacra mint te vagy én...
De ő azt állítja, hogy az autó gyártókra veszélyt jelentenek az elektromos autók...
- egy elektromos autónál 2 évente van minimális szervíz míg egy benzines dieselnél évente
- kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó és az összeszerelés is kevesebb munkaerőt igényel (várhatóan ha teljes átállás lenne akkor az autógyárakban és beszállítóknál dolgozók 50-60%-át lehetne elküldeni)
- mivel kevesebb alkatrészből áll kevesebb meghibásodással - ami a vásárlónak jó - kevesebb szervízpont kell
- a kereskedőknek két bevétele van (autó értékesítés és szervizelés - ez utóbbi gyakran több bevételt hoz mint az előbbi)Fent van youtubeon egy audi benzines / diesel motor összeszerelés fázisai és egy elektromos... sokkal kevesebb lépés sokkal kevesebb ember.
Az elektromos autók árát még jó ideig fent kell tartani, mert a gyárak átalakítása, munkások, szervizesek átképzése rengetegbe kerül úgy hogy egy PSA, VW, BMW nem a Tesla ha ők nem nyereségesek máris mindenki kongatja a vészharangot...
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #92 üzenetére
már kész erőművekről beszélünk amik a kevesebb használat miatt hosszabb ideig működtethetőek és lassabban amortizálódnak... Biztos van költsége a duplikált kapacitás fenntartásnak de biztos nem 2x-es ... és végülis szeretnénk ha a gyerekeink is tudnának még élni a földön...
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #97 üzenetére
azért a szükséges áramfogyasztás előre igen jól meg lehet tippelni... nem másodpercek alatt változik... sajnos grafikont most nem találtam, de itt van az óránkénti adatok... ez alapján jól látható, hogy a 4000-6000 MW közötti fogyasztás volt tegnap óránként melyből az erőművek 3200-4200 között tudtak megtermelni...
Az is jól látszik, hogy a napenergia akkor segít be nappal amikor a legtöbb áramra van szükség... mivel mostanában korán sötétedik így este már nem tud hozzáadni áramot a fogyasztáshoz...
Szerintem az is jól látszódik, hogy Magyarországnak cirka fix 3000-4000 MWh-nyi termelés lenne ideális olyan erőműből ami olcsón és környezetbarát módon állít elő közel zsinóráramat ez lehetne atommal termelés és e felett gyorsan állítható modern erőművek kellenének cirka 2000 MW-nyi kapacitással ugyanennyi napelem mellé így ha napos idő van akkor nem kellene a gáz erőmű ha nincs napos idő akkor mehetne ha nem sikerül megtermelni akkor import.
A napelemek várható termelését (ipari napelem telepek esetén), ha jól tudom 15 percenként kell megadni tudni ... a meteorológia miatt országos szinten ezekre a napelem telepekre könnyen tudnak termelési kalkulációt csinálni akár a felhő radarok és szélirányok alapján illetve mivel ezek szétszórva vannak a helyben közelebbre számított áramon a hálózati veszteség kevesebb mintha paksról vagy mátrai erőműből jön az áram...
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz arnoldito #100 üzenetére
Nem tudom mit kezdjek egy origo cikkel... Illetve, hogy a németek mit gondolnak... (arról nem beszélve, hogy a gáz égetése sokkal kevesebb széndioxid kibocsátással jár mint a széné... és szerintem se jó a német megoldás...)
De ha elolvastad amit írtam akkor abból jól látható, hogy mi az én véleményem:
- sajnos kell atomerőmű mert nincs más ami tud normális feltételek szerint zsinór áramot termelni - reméljük egyszer lesz fúziós erőmű...
- kell napelem és szél és víz... amennyi csak lehet az energiamixben szerintem előbbi kettőnek 30% körül lehet a reális maximuma... míg a víz erőműből annyit kellene telepíteni, hogy a Duna és Tisza vizét megfogjuk ezekkel tudjunk locsolni és hajóható legyen végig a Duna (ahogy anno a 80-as években tervezték a vízlépcsőkkel) Dunán elvileg 3 vízlépőcső lehetséges Tiszán 1-2 plusz még
- nem kell szénerőmű (régi korszerűtlen erőműveink vannak)
- helyettük gázturbinás erőművek kellenének
Továbbá ne felejtsük el, hogy európától délre van a világ egyik legnagyobb sivataga ahol sokat süt a nap
- itt lehetne mesterséges üzemanyagokat előállítani egész évben - mikor süt a nap - -
- s ezekkel mehetnének az európai autók, teherautók és bezony erőművek is -
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #107 üzenetére
Tehát akkor cirka kisebb vízerőművekkel lehetne 100-200 MW plusz áramot még termelni a folyókon miközben a felduzzasztott víz egy részét lehetne mezőgazdasági locsolásra használni aszályos időben ... úgy gondolom a mostani csak átmegy a víz rajtunknál máris jobb megoldás lenne persze nem váltaná meg a világot csak 3-5%-át lehetne kiváltani a magyar áramtermelésnek, de ennél fontosabb a locsolás és a kiszámítható dunai vízállás ami most nincs meg és látszódik, hogy a jövőben komoly problémákat fog okozni....
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
válasz Zorro(hun) #128 üzenetére
Elfogadom, emlékezetből írtam lehet euro4es csak... :(
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest