Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz arnoldito #6 üzenetére

    Én úgy gondolom és figyelve a technikai lehetőségeket, hogy a hidrogén személyautóban nem fog elterjedni, egyszerűen nem éri meg. És a töltés se kellőképp biztonságos annyira, hogy mezei Pistát a töltőrendszer közelébe engedjék csak úgy személyzet nélkül.

    Sokkal inkább az elkövetkezendő 20 évre ezt gondolom, hogy mint irány lesz:
    Az autózás "kettészakad" (vagy inkább 3 részre), lesznek városi autók amik "olcsók" de kis akku kapacitással 150-200km-re vannak méretezve.
    Nagyobb akku kapacitású drágább autók.
    Esetleg egy 3. kategória ami a hibrid járműveket tartalmazza a még nagyobb távokat megtevőknek (esetleg furgonok is idekerülhetnek, bár a technika bonyolultsága miatt lehet még se).

    A szállítmányozásban és távolsági buszjáratoknál viszont lehet életképes a hidrogén mint hajtóanyag.
    Ami a lítiumot illeti már vannak alternatív kutatások.. bár az akkumulátoros tárolás is kettészakadhat. Az egyik esetben nem fognak lítiumot használni hanem az asztali sóban is megtalálható nátrium alapra térnek át.. a hátránya, hogy a maximálisan elérhető kapacitás úgy a fele a lítiumos akkukhoz képest, egy max. kis távolságú autóba vagy házi telepekhez, erőművekhez lehet jó (viszont úgy tizede lehet az előállítási költsége!)

    Egyébként visszatérve a mostani elektromos autókra, igen olcsóbb lett az akkumulátor, de az autók nem lettek olcsóbbak. 2 lényeges oka van ennek, azonos árszinten maradtak és extra akkumulátor kapacitást kaptak az autók így "nem jön ki az olcsóbb akku" elsőre. Illetve a fejlesztések drágák, teljesen új platformok ezek nem csak a korábbi modellek "tovább fejlesztései" amik kb. 40-50 éves technikát visznek tovább... azoknak volt idejük megtérülni, ezeknek még nem(!).. De majd olcsóbbak lesznek idővel (a városon belüli "szaladgálósok" mindenképp, a kevesebb akku miatt).

    Ha a hidrogéncellás autó annyira jó üzleti irány lenne, sokkal többen kutatnának az irányába.. de jelenleg inkább olyan mint amikor a 90-es évek elején az 1 liter körüli "mini" dízel motorokkal próbálkoztak a franciák ... keveset fogyasztottak, de valahogy nem terjedtek el, egyszerűen "túl bonyolultak" voltak, hogy megérje velük foglalkozni.. A hidrogénnek is ez a baja eltekintve a hidrogénelőállítás problémájától, hogy "túl bonyolult" egy sima gépjárműbe, főleg ha az alternatíva meg "pont egyszerű" és egyetlen gondja jelenleg az akkumulátor (az elektromos hálózat már most épül ki hozzá folyamatosan)

    A mostani gyártók meg.. lehet sokan most még a kvóta miatt csinálják (vagy adják piacra az autót.. Honda e-prototype .. baromira tetszik, de kb. "csak demó" a gyár által bevallva is, kimondottan a kvóta miatt).. de "tanulnak" a dolgokból és készülnek a következő és a majd utáni generációkkal már a tapasztalatokat levonva gyártani a "jobb esélyű" modelleket.
    Ezen kívül a gyártók is tudják, az akkumulátorok most csak olyan "kényszer" megoldások bennük a jelenlegi formában, de már bőven kielégítő tud lenni akár hétköznapi használatra is (ha jobb a töltőellátottság valahol mint nálunk, bár szééép lasssaaaan "bővülünk").

    De nem tudom megoldották-e a hidrogénnek azon problémáját, hogy ahogy melegszik a tartály "szép lassan elszivárog".. és kb. egy keveset használt autóból egy hónap alatt "elfogyna a hajtóanyag" használat nélkül..

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Man0gatya #70 üzenetére

    Igazából benzines és dízel gépjárműveknél se a co2 a legnagyobb gond, hanem az "egyéb anyagok" amik a levegőbe kerülnek mellette.
    Ezen "alternatív" üzemanyagok pont ezen "melléktermékek" mérséklődése miatt számítanak "bio"-nak.
    Persze a hatásfok attól még pocsék, illetve ezen üzemanyagokkal még rosszabb lenne, az egyetlen előnye, hogy részben a meglevő infrastruktúrát és járműparkot is lehetne használni velük (csak a drága előállítás miatt jelenleg többszöröse lenne az üzemagyagár ezzel a módszerrel).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz axioma #114 üzenetére

    A vízbontásnál (hidrogén termelésnél) alap esetben tényleg hatékonyabb a bioüzemanyag termelés. De a vizet "szennyezve" is lehet növelni előbbi hatásfokát, csak a szennyezéstől nem tiszta hidrogént kapunk és erősen reakcióképes végeredmény képződik (nem tudom már mivel "szennyezték" és mi is lett a végeredmény, de erősen oxidációs hatása volt az alumínium- és acéllal szemben, így a legtöbb modern motorban használhatatlan lett a végtermék.. valami erősen savas cucc lehetett, bár a gáz helyett keletkező nagyobb energiasűrűségű folyékony állapot könnyebb tárolást tesz lehetővé).

    Bioüzemanyagnak azonban sok mindent nevezünk, léteznek nem teljesen szintetikus változatok is, ahol "takarmányt" is bedolgoznak ... utóbbiak már most sok helyen vannak, a gond velük, hogy az értékes termőtalajt elfoglalják, hogy valami olajokban dús holmit termeljenek rajta...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Man0gatya #120 üzenetére

    Úgy tudom a jelenlegi technikai szint mellett ez tényleg így lenne, hogy egy pár órás működés után több hét karbantartás jönne (mert megeszi a saját "tárolóját" a folyamat).. De ezen próbálnak javítani jelenleg is, és ezért is nem "működőképes" még a fúziós erőmű.. jelenleg kb. 20-30 évre van még a működőképes változat ... de lassan 10 éve ezt tippelik, igaz, csak alig pár éve, hogy az első prototípus elkezdték ténylegesen is építeni (még pár év a befejezés)...

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz vidotom #124 üzenetére

    igazából az első koncepciók kidolgozása és tesztelése után valamit gyorsulni fog a tervezés és építés, jelenleg extra túlbiztosítás van mindennel kapcsolatosan ott, mivel nem megengedett a tévedés és minden egyes elem, tapasztalat számít.. de lényegében, egy atomerőműhöz képest ezek tényleg nagyon bonyolultak, a legoptimálisabb becslések is 2060-70 előtti piacképes elterjedést nem jósolnak (de onnantól mint a gomba mód jelenhetnek meg, ha működőképes lesz a koncepció a valóságban is)...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák