Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Essentials

    aktív tag

    Ez cikk valami struccpolitika, vagy egy Huawei-hirdetés? Nem kötekedésből kérdem, de a cikk teljesen figyelmen kivül hagyja hogy a Huawei 2020 szeptembertől elvesztette több ( a legtöbb ) főbb komponensének beszerzési lehetőségét ( amerikai szabadalmak miatt, vagy mert USA termék ), ezzel teljesen elakasztva az új tabletek, és telefonok piacra küldését. Gyakorlatilag raktárra rendelt alkatrészekből legózgatnak, amíg lehet. ( Lásd pld P Smart 2021 ) Nem értem hogy jelen helyzetükben miből szeretnének a saját becsléseik szerint 80 millió telefont eladni, amikor Kínában is elkezdtek visszaszorulni az év végén (Q4 ) , vélhetően olyan cég által nem reklámozott okokból, hogy nem tudták kellő mennyiségben kielégíteni a belpiacon sem a fogyasztói igényeket, ezért más gyártókhoz fordultak a fogyasztók. De ez " csak " a lakossági üzletág főbb része, ( hiszen ott vannak még a PC-k, fülesek pld ) na mi van a hálózatival? Egyre több helyen csapják rájuk az ajtót Európában, utoljára Uk döntött úgy hogy az összes hálózati elemüket le kell cserélni 3 éven belül a szigetorszában, de máshol is nagy mozgolódások várhatóak. Németországban hatalmas lobbi megy a telekom cégeknél a hálózat megtartására, a kormánnyal kardoznak éppen, futnak a pénzük után, és még nem látni a dolog végét, és a franciák lehetnek az angolok után a következők akik felszámolják őket a hálózatokból. Az USA a transzatlanti szövetségeseire egyre nagyon nyomást helyez a Huawei ügyben, ez pedig fokozódik majd a jövőben. ( Biden ki is jelentette hogy a kormányzat egyik célja hogy legfőbb szövetségeseivel közösen lépjenek fel Kína agresszív terjeszkedési politikája ellen ) A Huawei egyértelmű célja ( volt ) a nyugati piacok meghódítása, ami most dugába dőlni látszik mindegyik üzletágban, a fejlődés nem csak megtorpan, de visszafele sül el sok helyen azzal hogy lecserélik a hálózati elemeiket, vagy nem tudnak telefonokat, tabletet gyártani alkatrész utánpótlàs híján. Ez egy elég sötét jövőt vázol a cég elé, így elég értelmezhetetlen számomra hogy miért nem foglalkozik ezzel a cikk, sőt, mintha tudomást sem szeretne venni a cég jelenlegi helyzetéről.

    Ezzel kapcsolatban bennem mar felmerült néhány kérdés:

    Magyarországon hivatalos forrásból vásárolt készülékekre januártól összesen 3 év garancia jár ( 250.000Ft-os vásárlás felett! )

    1.) Lehetne-e hosszabbá tenni a frissítések biztosítását, mert jelen helyzetben úgy fest, hogy a 3 éves garancia mellett a Huawei nem biztosít erre a 3 évre android és EMUI frissítést a drágább eszközeihez sem! Pedig te is tudsz sorolni néhány ellenpéldát, akik viszont igen! Ez alapján az idén január után vásárolt P40 Pro-ra még 2023-ban is lesz gyártói garancia, de vajon a szoftveres support meddig húzza?
    2.) A Huawei lakossági üzletágának helyzete miatt a 3 éves magyarországi garancia függvényében remélhet-e 2023-ban is alkatrész-ellátást a vásárló annak fényében, hogy több fontosabb okostelefon komponenst sem tudnak legyártatni 2020 szeptembere óta, kvázi a következő években ( bizonyos termékekből akár már idén ) teljesen kifogynak! Ha a következő években ezzel az alkatrészhiányos helyzettel szembesül a még garanciával rendelkező készüléktulajdonos, az vajon milyen kompenzációra számíhat a cégtől? Visszatérítés lehet a megoldás? Jogilag igen.
    3.) Van-e arról valami hír, hogy a 2019 tavaszán megjelent P30 Pro Android/EMUI supportját saját magukhoz képest kitolják-e abból az okból kifolyólag, hogy 2020-ban megjelentek egy frissített változattal új termékként bevezetve? Vagy pedig 2019-től ketyeg a P30 Pro-ra a Huawei frissítési hajlandósága, és jövőre már nem kap nagy rendszerfrissítéseket a modell, annak ellenére hogy 2020-ban újra kiadták?
    Ezek szerintem fontos kérdések az érintett felhasználók számára, amik vásárlás előtt döntő tényezők lehetnek. :Y

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    És itt van ez a "Harmony OS"... hatalmas várakozás előzi meg a bemutatását ( már évek óta, amióta hitegetik a sajtót a cég magasrangú alkalmazottai gyakran egymásnak totálisan ellentmondó kijelentésekkel ), közben az utolsó információ az a fejlesztői bétákat már használók felől, hogy ez a Huawei ígéreteivel ellentétben egy android 10-re húzott fork. Akkor minek az érkezését is várjuk annyira, miben távolodnak/függetlenednek így a Google-től? Mitől lesz ez saját, mindenen átívelő, és mindenn futó rendszer? A Google AOSP platformja tök jól hangzik hogy mindenki számára nyitva áll, és "közösen fejlesztik", de az egész úgy van kitalálva ( nem mókázásból ) hogy beágyazott Google felügyelet és szolgáltatások nélkül nem tud megfelelő minőségben működni. :U

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz Plazmacucci #9 üzenetére

    Saját véleményekre vagyok leginkább kiváncsi, nyilván egy cég részéről egy ilyen sosem lesz előre kommunikálva. Nyilván nem fognak maguk ellen dolgozni, és ha elérkezünk adott állomásokhoz, ( jelen helyzet szerint esélyes ) majd felfedik a lapjaikat.

  • Essentials

    aktív tag

    válasz #16820480 #11 üzenetére

    Igen, nyilván van benne egy ilyen szándék is, de a cég részéről valahol érthető is, hogy kifele megpróbálnak erőt mutatni. Meg gondolom ők is kísérleteznek a kommunikációval, és a csatornákkal. Biztosan emlékszel arra amikor kezdődött ez az egész a Huawei Magyarország Facebook-on pld dedikált profil kereteket rendelt a velük szimpatizálóknak, megpróbáltak mozgalmat indítani az első tiltás miatt. Gondolom nem jött be, néhány hónap alatt "kivonták a forgalomból" ezt a PR eszközt, talán azt érezték h az ellentábor tetemesebb, aki pedig eddig nem foglalt állást, azokban unszimpátiát szül az ilyen propaganda. Szerintem a Huawei alapból azt hitte hogy jóval márkahűbb már a felhasználói bázisuk, és simábban fog lemenni a torkukon a HMS is. Nem így lett, kizárólag a fan-ok egy bizonyos rétege vásárolja a frissebb csúcsmobiljaikat. Na de ez a cég aktivítása, engem sokkal jobban zavar hogy ilyen orgánumoknak miért kell kvázi kokettálni velük. Olvasd el pld a HWSW írását. Ugyanerről írnak, sokkal tényszerűbben, nem elhallgatva a részleteket. Szerintem ez is a hiteles tájékozatás része kell hogy legyen, már ha a hiteles a cél, nem egy gyártó PR szekerénel a megtolása. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz jeni #14 üzenetére

    Én a jelenlegi helyzetről írtam le a véleményem, ezt fontos leszögezni, amit hiányoltam a cikkből is, mert ez a TÉNYEK jelenleg. Az hogy mi következik, se te, se én nem tudjuk.

    Amit írtál az alkatrészekkel kapcsolatban, az még fikciónak is vad, mivel mind a MediaTek, a Qualcomm, és a Samsung is amerikai szabadalmakkal dolgozik, NEM gyárthatnak nekik chip-et, nincs mit megkerülnie velük a Hujwinak. Kínai belpiacos fejlesztőként egyedül a SMIC-re támaszkodhatnának, de ők nagy mennyiségben 14nm-es gyártástechnológián képesek chip-et gyártani minőségben, az pedig pld a 2015-os iPhone 6s technológiai szintje, tehát jócskán elavult.

    A szoftverekkel kapcsolatban az hogy mit ígér a Huawei, és mit nyúlt, az kéz különböuő dolog szerintem. ( De nem hallottam egyébként semmilyen ígéretet ezzel kapcsolatban tőlük, te igen? ) Az én felvetésem inkább arra irányult, hogy ők 2 fő rendszerverzió frissítésben gondolkodnak a csúcs termékeik esetében is, ergo fogalmam sincs, hogy mi van pld a 2019-ben kiadott P30 Pro tavalyi frissítésével "new edition 2020" címén? 2020-tól számítandó a 2 év ezekre a modellekre? Vagy 2019-tól? Illetve ha most 3 éves garancia jár itthon a 250K feletti termékekte, az nem néz ki kicsit bután hogy a P40 Pro szoftvetes garanciája bőven a készülék fizikai garanciájának lejárta előtt meg fog szűnni? Igazából az érdekelt volna még, amire csak tippelni lehet. Alkatrész utánpótlás híján mi fog történni a szervízre szoruló eszközökkel ha elromlik a 3 éves gari idő belül egy most vásárolt modell.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák