- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cs1csó
félisten
+1 narumon
Akiket én ismerek azok is tojnak már mindenféle fizikai hordozóra: magnó, vhs, bakelit lemez, cd, dvd, bd
A legegyszerűbbek egy külső HDD-n tárolják a filmeket és azt egyszerűen USB kábellel rákötik a tévére oszt jónapot.
Akiknek van házimozija azok meg valami eszközt tesznek a tévé és az erősítő közép hogy az erősítő megkapja az 5.1-es hangot.
Zenéket pedig fene tudja ki hogy hallgat mp3 vagy flac át a telóra és kész egy füles és mehet a muzsika.
-
M107
addikt
"
Zenéket pedig fene tudja ki hogy hallgat mp3 vagy flac át a telóra és kész egy füles és mehet a muzsika.
"+1
Ezt megőrizni minek " nem vagy más csak egy Rapettsarkú "
Iyenekkel van tele a magyar yu.... 40 %-a
fontos legyen meg Wav, mp3 flac ogg és még vagy 8000 zenei formátumban.[ Szerkesztve ]
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
nkmedve
őstag
És narumon, azok a filmek pedig honnan jönnek? Gondolom nem maguktól kerülnek rá a HDD-re, NAS-ra vagy akármilyen adathordozóra amit aztán a tévére/médialejátszóra kötnek.
Nem arról van itt szó, hogy ki milyen módon tudja fű alatt beszerezni a filmjeit és azt milyen módon rakja ki egy tévére (ez 10-20 éve is ment, semmi újdonság nincs benne). Nyilván aki soha életében nem adott pénzt egy filmre sem arról nem is feltételezem hogy fizetne egy BR lemezért, vagy akár a Netflix-ért, teljesen fölösleges behozni ezt a "fogyasztói" réteget a képbe.
A diskurzus arról szólt, hogy a stream ki tudja-e váltani az optikai hordozókat azoknak a körében akik eddig fenntartottak otthon egy BR/DVD filmtárat.[ Szerkesztve ]
-
Cs1csó
félisten
Valószínűleg igen ki tudja váltani a sávszél növekszik a tartalom minősége mennyisége növekszik persze egyre kevesebb lesz a szinkronos tartalom, de ez van.
Amúgy lényegtelen, hogy ezek a filmek honnan jönnek ez egy ilyen világ minden változik.
150 éve csak színház volt, majd jött rádiózás és a mozi ami kicsit hatott a színházakra is majd mikor megjelent a tévé az előzőek népszerűsége is csökkent aztán jött a kábeltévé majd az internet minden egy kicsit tovább faragta a tartalom ipart de ez van.
Jelenleg van színház, mozi, tévé, kábeltévé, házimozi, rádió mindegyiknek meg van a maga szelete. Volt mikor elmentem a videótékába és kivettem egy VHS majd DVD filmet, hát ez nem hiányzik vagy vettem egy DVD vag VHS filmet jó drágán az sem hiányzik. Egyedül a mozi a társasági élmény és a friss tartalmak miatt még létezik de ugye a multiplexek miatt kvázi megszűntek a kis mozik.[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
Nekem a szinkron egyáltalán nem szempont, még a felirat sem annyira, esetleg csak akkor ha szüleimmel akarok nézni valamit. Így ilyen szempontból nincs gondom a streammel, és mint írtam kábeltévé helyett valószínűleg inkább a Netflix-ért fizetnék ha kéne válasszak (jelenleg nincs egyik sem, de volt Netflix-em néhány hónapig).
A gondom a stream szolgáltatásokkal:
- nagyon szűk tartalom-választék. Amikor Netflix előfizetésem volt akkor a saját tartalmukon kívül alig volt bármi értelmes. Népszerű filmeket próbáltam megkereseni és 90%-ban nem voltak meg, cserében volt egy halom ismeretlen film ami legkevésbé sem az én stílusom (beleértve rengeteg Bollywood-i tartalmat is).
- lejáró licenszek és így állandóan változó filmgyüjtemény. Ha újra akarsz nézni valamit valaha akkor nagy valószínűséggel nem lesz már az adott szolgáltatáson elérhető, már ha egyáltalán még fog létezni az adott szolgáltatás néhány év múlva
- internet-kapcsolat és nagy sávszéll igény. Ha teszem azt nem túl stabil az interneted (ne legyenek illúzióink, ez még fejlett országokban is gyakori gond) akkor a szakadozó film inkább csak frusztrációt okoz, mint szórakozást. Ezen valamilyen szinten segít az ha előre le tudod tölteni és offline nézni, de azért nem oldja meg a dolgot teljesen
- a kép és hangminőség fényévekre van egy normális BR lemeztől (főleg az UHD BR-eket tekintve)Nagyjából ennyi. Nyilván ha valaki néha csak meg akar nézni egy teljesen random filmet ami éppen benne van az adott stream-szolgáltató listájában akkor teljesen jó egy ilyen előfizetés, de nekem nem váltja ki a saját filmgyüjteményt (nyilván nem veszek meg minden szemetet, de vannak olyan örök klasszikusok és kedvenc filmek amelyeket rendszeresen néhány évente újranézek).
Azt még hozzáteszem, hogy játékok tekintetében inkább a letöltést preferálom a fizikai/dobozos változatokkal szemben (ez viszont teljesen más elven működik mint a stream).
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Sose értettem, az LP miért szólna jobban? Ez nekem kultúrsznob szagú. Analóg ez igaz, alapvetően szólhatna akár jobban is, de az LP-ről közismert, hogy 2 lejátszás után már serceg, 15 lejátszás után már perceg, 50 lejátszás után már konkrétan pattog, 100 lejátszás után pedig örülhet az ember, ha nincs barázdatörés, és nem ugrik a tű. Értem én, hogy nosztalgia meg minden, de a "jól szól" fogalmába nekem nem tartozik bele az, hogy a zenei műbe mindenféle idegesítő zajok keverednek bele. Egy sercegő, pattogó zaj minden, csak nem oda való...
Jim Tonic
?? Idéznéd, hogy az eredeti posztomban hol támadtam bárkit személyében? Ezt is rosszul értelmezted, ahogy a cikket is. Tényszerűen, én csak a véleményemet írtam le a kérdésről, megemlítve, hogy nem értem ezt a konteó áradatot ami itt megy. Nagyjából így keletkezhetnek az urban legendek is.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
daneel_hu
addikt
válasz #04430080 #253 üzenetére
Amikor volt választék akkor sem vették sokan.
Volt szerencsém az InterComnak dolgozni külsősként amikor a DVD a reneszánszát élte. Nagyjából 2003 és 2010 között. Később az öcsémmel a ProVideonak is toltuk a honosításokat.
Van fogalmam arról, hogy a nyugati kiadáshoz képest mennyire voltak lebutítva a magyar nyelvű címek, mind anyagában, tartalmában és példányszámban is.A legtöbb cím esetében nem volt lehetőség arra, hogy a nyugati kiadás minősége legyen itthon kiadva, egyszerűen nem fért bele a büdzsébe. Csak ha a tartalom gyártója valamilyen szinten támogatta kintről ezt. Pl. Disney, Paramount Pictures.
De ez a Disney esetében azt jelentette, hogy az összes cím az USA-ban lett kinyomva, nemcsak a DVD-k, hanem a hozzá tartozó csomagolás, tehát az O-RING-ek, SLIPCASE-ek, Booklet-ek, minden. Még a diszk is.
Volt amit itthon meg sem tudtak volna csinálni, pl Nemo Nyomában, hologramm-szerű O-RING kiadása, illetve az ehhez hasonló címek. Nem volt nyomda ami ezt kinyomta volna.
Már ott bukó volt a dolog, hogy az O-RING kartonját nem tudtad volna beszerezni.
Volt a hologramm-szerű karton, erre jött rá a fehér (raszteres! ) nyomat, majd sima 4 szin color, + kb 2 féle dombornyomás. A dombornyomó klisé darabonként 40 000 + áfa egy vésnök cégnél. Csak 2 dombornyomat szerszáma 80 000 + áfa.
És akkor eladsz belőle 1000 db-ot? Na persze. Milliós bukta.
USA-ban meg elmegy belőle 100 000 db. Így könnyű.Paramount címek kb nulla költségvetéssel mentek, néha egy-egy nagyobb filmet megtámogattak, pl bőrutánzatú tokkal kiadott Indiana Jones trilógia. De ezeket is mind kint nyomták, volt 1-1 booklet ami itthon ment egy kommunista nyomdában.
De a legtöbb címből eladtak 300-400 darabot, erre semmiféle üzleti tervet nem tudsz elkészíteni.
Annyit tudsz, hogy ne a bukó lebegjen a szemed előtt, hogy veszel egy fekete DVD tokot, legyártatod a diszket kb 1+0-ás diszk-cimkével ( ), booklet hanyagolva, sőt minden extra hanyagolva. Jobb esetben a moziszinkron rajtavan, plusz a feliratok. És csináltatsz belőle mondjuk 500 db-ot.
Ha volt eszed, akkor a durvább gyűjtői kiadványokra mentél rá, pl Gyűrűk Ura vagy mondjuk a Harripotter nevezetű szarhalmaz kiadásaira. Na ezeket karácsony előtt megveszik.És mondom... ez a DVD legjobb időszaka volt, mondjuk még a 2008-as válság előtt.
Iszonyú kicsi piac vagyunk, ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Cs1csó
félisten
válasz daneel_hu #262 üzenetére
Mindentől függetlenül is kicsi piac vagyunk: USA 300 millió ember Magyarország 10 millió ember. (a vásárlóerőről már ne is beszéljünk)
Igazán nem is kell feltétlen egy ilyen kis piacra külön "csak magyar" kiadást csinálni, a DVD-vel jött be az a lehetőség, hogy több szinkront is rá lehetett tenni egy lemezre és mondjuk egy Közép-Kelet-Európai kiadás már gazdaságos lehet: magyar, lengyel, cseh, román, szlovák, horvát, bulgár, szerb stb. szinkronnal vagy akár a lemezen lévő hely méretétől függően akár német, olasz, francia, orosz stb. szinkronokkal 1-2 kiadással az egész kontinenst le lehet fedni.
Az EU lakossága a 28 tagállammal több mint fél milliárd ember egy ekkora piacot is le lehet fedni 1-2 kiadással csak legyen rajta elég szinkron.
-
daneel_hu
addikt
válasz #04430080 #264 üzenetére
Már amikor.
Pl CASINO DVD-kiadására nem tették rá anno a mozisat (Joe Pesci = Harsányi Gábor), mert nem volt 5.1-ben. Teccikérteni… sima sztereo volt, de a fasza harsányis szinkron helyett valami ultraszar gagyi, újonnan felvett ötpontegy ment a helyére.
Természetesen azonnal valaki ráheggesztette a letölthető verzióra a király hangot.A mozis szinkronért is a legtöbbször fizetnie kell a BD-kiadónak.
-
Cs1csó
félisten
válasz daneel_hu #265 üzenetére
Szeretem a szinkront (simán nézek sorozatot felirattal, tehát nem vagyok elvakult) és piszok jó fülem van egyből felismerem a szinkron hangok tulajdonosát, hogy a szinkron régi vagy új stb. amin legutóbb elszörnyedtem az a Trükkös halál c. film volt amit szó szerint megszentségtelenítettek, az új szinkron annyira ótvar lett. Persze lehetne még sorolni.
Amitől tényleg a falra mászom az a Rendőrakadémia új szinkronjai. -
arty
veterán
válasz Jim Tonic #240 üzenetére
Jahogy te azt nézed ami épp elérhető? Ennyi erővel tévézzél... nézd ami épp megy
Ez nagyon nem ugyanaz, hogy eszembe jut a Gattaca és megnézem - ezt biztonsággal akkor teheted meg, ha ott a polcon egy saját példány. Tehát ha TE BIRTOKOLSZ egy kópiát.És pontosan erről szólt a cd, a vhs, a dvd is - a birtoklásról. Nem a formátum a lényeg, pláne nem vágyik szinte senki a mágnesszalag minőségére és nyűgjére.
Amúgy majdnem elképzeltem, ahogy a Gattaca miatt átnézed a streamszolgáltatók kínálatát és előfizetsz érte 1 hónapot Aztán három nap múlva egy másikra. Ha pedig a jogi hercehurca miatt problémás a tulajdonjog és épp sehol nincs MÁR fent.... akkor mit csinálsz, hol veszed meg? És el is érkeztünk az streaming problémaköréhez, ill. egyáltalán: a digitális terjesztés poklának témaköréhez
Lásd be: a "fizikai" birtoklásnak semmiféle "modern" terjesztési mód nem alternatívája.
(aki akarja értse a fizikait a NAS-ának hddjén )"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
válasz #95590400 #266 üzenetére
szuper írás, abszolút emlékszem a korszakra, vásárlói oldalról... szánalmas, hogy bizonyos kiadók a dvd-t prémiumterméknek szánták, pont ahogy 10 évvel később ugyanezt hallucinálják a blurayről és most az uhd blurayről, miközben tök nyilvánvaló, hogy kommersz tucatárú, megfelelő példányszám mellett fillérekből gyártható, ergo jó eladásokkal "mindenki" csak nyerhetett volna...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
daneel_hu
addikt
Jó az üzleti része is:
"Árképzés
Egy film-DVD előállítási összköltsége átlag 2-2,5 millió forint. A legjelentősebb tétel a film jogdíja, ami általában 2 és 20 ezer dollár között mozog; ezért a kiadó meghatározott időre forgalmazhatja a filmet DVD-n, többnyire csak Magyarországon. (Kivételt jelentenek az egész régióra megvásárolt nagy hollywoodi filmek, ám ezek ára jóval borsosabb.) Ehhez jön a gyártási költség, melyben a master felújítása, a szinkron, a korongra kerülő extrák és a DVD-lemez anyagára adja a számottevő tételeket. Jó esetben a filmnek van régi szinkronja; nemcsak takarékossági okokból, hanem mert a legtöbb esetben a szereplők magyar hangja már "hozzánőtt" a filmhez. A digitális korongok tartalmi szerkesztését, a menüzést erre specializálódott, többnyire magyar stúdiók készítik, ami a menürendszer és az extrák összetettségétől függően kétszázezer és egymillió forint közötti árért készül el. A hazai kiadók többsége lengyel, cseh vagy német gyárakban sokszorosítja a DVD-it, ahol a minimális gyártási mennyiség általában 3000 darab. A külföldi nyomást a minőséggel, a jobb árral, de olykor azzal is magyarázzák, hogy így jobban kizárható az idő előtti kalózpiaci megjelenés. A dobozok/tokok nyomdai munkálatai legtöbbször a koronggal együtt zajlanak, ami egy háromezres szériánál másfél-két euró/darab. Plusz a szállítási és - ha van - a promóciós költségek, valamint az adók.
Egy budget film nettó 500 és 640 forint közötti áron kerül a forgalmazókhoz. Érdemes utánaszámolni, hány darabot kell belőle eladni, hogy a kategórián belül a manapság elérhetőnek tartott nyereségplafont, a 4-500 ezer forintnyi hasznot realizálni lehessen."[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
Többen vennének... de nagyon siralmas volt a választék mindig is.
A legtöbb helyen még ma is DVD-t kapsz.Szerintem nincs 300 film ami eddig megjenent - magyar nyelven valamilyen formában, - tehát kiadták itthon Blu-Ray korongon.
Saccra 300 db film 2 hónap alatt megjelenik nyugaton blu-ray-en. -
-
#00137984
törölt tag
DVD filmek egyik nagy előnye a választható szinkronhangok, a < > gyorskeresés és a chapter fejezetek voltak. Most a filmeket többen nem is keresik már szinkronosan, de a felirat sem olyan fontos nekik a jó angoltudás miatt. Viszont a szinkron vagy legalább a feliratok a többség számára fontosak, ezért nem elhanyagolható előny ha a megfelelő szinkron van a film lemezén. DVD és Blu-Ray lemezeken lehet választani...
[ Szerkesztve ]
-
narumon
őstag
"de az LP-ről közismert, hogy 2 lejátszás után már serceg, 15 lejátszás után már perceg, 50 lejátszás után már konkrétan pattog, 100 lejátszás után pedig örülhet az ember, ha nincs barázdatörés, és nem ugrik a tű."
Ez természetesen nem igaz max ha a nagyi lejátszóján vagy valami Crosleyn nyomatod. Normális lejátszóval 100 lejátszás után pont ugyanúgy fog szólni mint újonnan. Nem véletlenül gyűjtenek sokan akár 50-60-as évekbeli lemezeket amik természetesen hiba nélkül szólnak. Van pár alapszabály amit be kell tartani vinyl esetén, de ha ezek megvannak akkor nem gond a sokszori lejátszás. Nekem is van pár lemezem amiben simán benne van 100 fölötti lejátszás - köszönik szépen nem sercegnek nem pattognak.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
#00137984
törölt tag
válasz daneel_hu #274 üzenetére
Szerintem meg bőven több ezer szinkronos DVD és Blu-Ray kiadvány jelent meg a hazánkban. Nekem majd 400 DVD film van itthon, ami egyáltalán nem nevezhető nagy filmgyüjteménynek. DVD videótékákban jóval több DVD film volt, csak itt mind megszüntek. Viszont majd x10 ennyi film elérhető már szinkronosban a NET-en... A szinkronok többsége nem kerül fel az eredeti DVD és Blu-Ray kiadásokra, vagy nem fogják rendesen digitalizálni (zajszűrés és magas-mélyhang kiemelés, majd az 5.1-es térhangzás keverés). A szűkős pénzkeret vagy a kiadó és filmforgalmazó döntése alapján érkezik a szinkron, a kizárólagos DVD kiadás...
-
#00137984
törölt tag
válasz daneel_hu #279 üzenetére
Azért a DVD szinkronok jelentős része a Blu-Ray kiadásokra is felkerülhetett volna. Viszont a filmgyüjtemények jelentős részében a szinkronos DVD nem váltaható ki Blu-Ray kiadásra. Feliratosban már DVD-re sem vettem filmeket. Nekem is csak pár darab feliratos DVD van, mert szinte ingyen volt...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Ortofon fej és az a drága gyémánt tű volt a lemezek hosszú életének a titka. Nem mellékesen jobban szólt az analóg LP az erősitőn, mint a magnódeck és a CD lejátszó. Még a drága S-karos Technics lemezjátszóra sem feltétlenül volt szükség, mert itthon az AKAI lemezjátszó igen népszerű volt. Többen upgradeltek ilyen AKAI minőségű lemezjátszókat és az eredmény általában elég jó volt... Egy kis alapismeret jó volt az LP lemezek lejátszásához, mert a lemezeket karbantartani és a lejátszó karok súlyozására egy kis figyelmet kellett forditani. Nekem ez már egy kellemes emlék, mert váltottam a CD és SACD, és a DVD lemezekre. A digitális hanglemezeknek és a lejátszóknak szintén kell egy kis odafigyelés, mert akkor nem karcosodnak és hosszú évek múlva is hibátlanul hallgathatóak maradnak.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz daneel_hu #279 üzenetére
Szerintem is lehetne már több szinkronos és feliratos Blu-Ray film. Nem kintről rendelnének filmeket vagy a NET-es forrásokat kihagyhatnák végre. Viszont a kedvenc filmek igy vagy úgy, de egyszer csak felkerülhetnek végre a házimozikban a megérdemelt helyre (HDD-re vagy a polcra)...
-
M107
addikt
Kár vitatkozni ezen
Hogy az eredeti témára utaljak, a samu nem lát benne többé fantáziát, marad más, ha marad.
Személyem lemezpárti, én még pont a Bakelit lemez 70 évek vége, Tesla magnó, magnókazetta, CD/DVD, és most a Blu-ray korszakban nőttem fel.
Átéltem dolgokat, és nosztalgiával gondolok vissza minderre.Most így túl a 40-en, már annyira nem fog meg a téma, hogy mi lesz meg, hogy lesz, a jövőt előre senki nem látja, mert akkor megfelezem vele a lottó ötöst, és komolyan mondom közjegyzői okirratba foglalunk mindent szóval nem verném át az illetőt a számokért
Viccet félre téve, gondoljunk bele, ki mint szórakozik és mit hogyan néz az mindenki egyéni dolga.
Van aki tehetős és van aki nem, van akinek vannak neves eszközei és vannak akik a 5-8000 Ft-os lejátszókra stb stb -re futja.
Egy normal ember, dolgozik gyermeket nevel, szórakozik család barátok stb.
Van aki szereti a Marvel univerzumot van aki utálja "bocsánat a kiragadott példáért"S az, hogy most pendrive-on vagy blu-ray-en, vagy egyéb dolgon nézi meg a filmjeit valamilyen formátumban, mindenkinek szíve joga, ha jó az adott műsor, akkor úgy is megnézheti többször , ha nem akkor meg nem mindegy.
Mostanában, már a Stream felé tartunk lásd Youtobe, Twich, stb stb majd megszokjuk ezt is, és akinek meg kell offline az adott média az megszerzi így vagy úgy.
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
#00137984
törölt tag
Nekem a müsorforrás addig nem zavart (optikai lemez vagy online filmnézés), amig az éppen aktuális kijelzőm korszakára jellemző, de elfogadható képminőségben hozzáfértem a filmekhez. DVD és a Blu-Ray, az UHD 4K filmekhez megvan a képminőségben és tudásban hozzá tartozó kijelző. Egy kis átjárhatóság van, de a DVD filmeket nem a 4K HDR10 kijelzőn fogom majd megnézni, ahogyan a NET-es filmek és videók minősége sem mindig nézhető minőség egy FullHD kijelzőn. CRT monitorok korszakában a 700 MB-os ripek és a VCD videók minősége még nézhető volt, de mostanra már egyikre sem számithatunk egy FullHD kijelzőn. CRT monitorok és a 100Hz Progressive Scan TV-k még a DVD filmeket, a PS1 és PS2 konzolokat kiszolgálták. Az online elérhető 720x304 felbontású filmek itt még kiszolgálták az igényeket, de mostanra a néhány GB-os 720P és 1080P filmek némelyikét sem méltatnám a megtekintésre. DVD filmek még az LCD korszakban képesek voltak elfogadható digitális minőséget nyújtani, de a magasabb felbontásokra és az egyre nagyobb képátmérőkkel nem vehették már fel a fonalat... Ezért vannak a Blu-Ray és az UHD 4K filmek és lejátszók, megjelenitők.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ezzel maximálisan egyetértek! Nem is kétséges,hogy dinamikusabb "kövérebb" az LP hangzása, de maga a hordozó idejétmúlt, nincs mit tenni. Baromi kényes, akármilyen tűvel/lejátszóval használod, fokozatosan romlik a minőség és megjelennek az oda nem illő zajok. De azt elfogadom természetesen, hogy van akinek ez hozzátartozik az "élő" hangzáshoz és nem zavarja. Engem zavart mindig is.
A tudomány a valóság költészete!
-
arnyekxxx
veterán
-
#00137984
törölt tag
SACD és az Vinyl értékét több dolog befolyásolhatja. A jó zenei müsorforrás és az LP/CD/SACD lejátszók, az LP hangszedő kérdése az elérhető jó dinamika. Az LP lemezjátszók is képesek 20Hz-20KHz átvitelre és megfelelő hangnyomás szintet létrehozni. Szólnak rendesen ha kell... Ezért viszont több tényezőnek kell megfelelni. MASTER hangszallagon a rögzitési hangminőséget a hangmérnők mennyire tudja a lemezre áthozni. Ez még a hallgatási körülményekre is kihatással van. Mennyire dinamikus és milyen sztereó vagy térhatású tere van a felvételnek. Viszont megfelelő audió hangláncon kell ezt visszahallgatni, hogy a megfelelő minőséget érzékelni lehessen. Szerintem a zenehallgató igényein és hallásán, de még a hallgatás helyszinén és körülményeken is elég sok múllhat (akusztika vagy a zajszint a zenehallgatás közben). SACD és Flac zenék szerintem egy jó féle asztali DVD vagy Blu-Ray lejátszón kihozzák az előnyüket a tömöritett mp3-as zenék vagy némelyik CD lemezre rögzitett zenék ellenében... CD lemezeket könnyedén el tudják rontani a túlvezérléssel vagy a gyengén MASTER-elt és a célnak nem megfelelő hangtechnikát használva. Élő zenék rögzitésénél már a mikrofon is sokat számit. Rögziteni tudnak teljesen digitálisra, de a DAC és a hangmérnők tudása meghatározza a lemezekre felkerült zenék hangzását és dinamikatartományát. SACD hangját viszont csak akkor lehet bárhogyan értékelni, ha megvan hozzá az összes feltétel. Egy jó SACD/CD Hybrid lemez és lejátszó. Az erősitőnek és a hangszóróknak szintén tudni kell az SACD követelményeinek megfelelő szintű hangminőséget nyújtani. SACD szélesebb frekvenciatartományát egyesek feleslegesnek gondolják, pedig a hallható zenei részletek a DSD miatt tökéletesen visszahallgathatóak lesznek. Ahol a CD és a Flac zenében szinte nem érződik semmi hallható részlet, ott az SACD hangja még érdekes zenei részeket jelenit meg. Természetesen az mp3-at szintén ezért nem tartják jónak, mert a tömörités miatt a zenei részletek és a hangszerek hangzása változhat meg. Ez felfelé szintén igaz lehet az SACD estében. Viszont megint a hallgató személy hallása miatt sokan ezt nem hallják jobbnak mint a CD változatot. Vinyl viszont képes lehet bármelyik digitális formátumnál jobbat nyújtani... A tiszta analóg hangzás, amit a digitális DAC csak megközelitőleg tud nyújtani. Már az analógosabb hangzásért is képesek sok-sok pénzt kiadni, mert valaki ennyiért megveszi. Viszont a digitális hangzás a maga csupasz valóságában lehet borzasztóan rosszan kivitelezet, ezért a Vinyl és az SACD (DSD és a Flac) lemezek és zeneszámok létrehozása sokak számára fontos marad.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Ez a téma most megint olyan mint a 4K vagy a magas képfrissités hatása. [link] Ha van hozzá megfelelő kijelző és PC vagy médialejátszó és ez a képminőségben jónak látszik, akkor még a 8K felbontásnak is van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
narumon
őstag
válasz #00137984 #296 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Azt hiszem fentebb már írtam egyébként, hogy nekem volt SACD láncom csak azért szálltam ki belőle mert nagyon kevés az elérhető tartalom rá. Valamiért az sem terjed. A vinyl ennyiből jobb, hogy ott azért szinte minden megjelenik de a fontosabb dolgok biztosan.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Dißnäëß
veterán
Kár, hogy kevesen értik az angolt kishazánkban és a világ más tájain. Érdemes lenne mindenkinek meghallgatnia Dr. Mark Waldrep, a szakma egyik legkomolyabb hangmérnökét (akinek mellesleg a doktorija nem orvosi és nem ügyvédi).
A türelmetleneknek ajánlom 35:40-től, de az érdeklődőknek leginkább az egészet, ahogy van.
A vinyl marha jól tud szólni, de köze nincs se elérhető dinamikában, se egyébben a CD-hez, vagy urambocsá, annál nagyobb felbontású-bitmélységű anyagokhoz. Még csak meg sem közelíti azt (!).
Mondom ezt úgy, hogy amikor még én is ilyen illúziókban éltem, feltankoltam belőlük. Ma már csak port fognak.
Az SACD egy PCM 24/96-al egyenértékű kb (de nem az), legalábbis ő mint DSD64 (DSD128-256-512-1024 is van, de ők már annyira ritkák, hogy kvázi nincs rá épkézláb tartalom). Viszont "analógabbul" szól, sokak szerint (kicsit szerintem is, de erre nincs leírásom, mitől "analógabb"). Ami a DAC-nak köszönhető, de még a DSD is "inferior" (hogy is van szépen magyarul?) a PCM-hez képest + szerkeszthetősége, remastering, stb, gázos, míg a multi bites PCM ma már gyerekjáték.
Élvezzétek a vinyl-t, én is teszem, csak tudjátok, hogy ha szakmai fórumon beszélgettek, mit mondtok, dinamikában ő a ma használatos médiumok között a leggyengébb (SACD, CD jobb, klasszik kazetta szarabb, de már kiment, a mesterszalag és annak 1-2-3. generációs másolatai szintén jobbak, de ők nem kommersz elterjedt cuccok).
Igazából a 24/96 PCM baszottul elég mindenre (úgy, hogy messze túlszárnyalja a legtöbb formátumot). Az más, hogy értelme csak úgy/akkor van, ha a teljes lánc így van felvéve, mert a legtöbb ma elérhető online veszteségmentes cucc (csakúgy, mint CD), 2. - 3. generációs mesterszalagról van digizve és (re)masterelve, tehát az így előállt PCM fájl egy szignifikáns része nulla, azaz nincs benne információ. Nagyobb a cipő, mint a láb, ami belelép. Hi-Res dolgoknál dettó (tidal & co totál kamu, a formátum hi-res, de amiből elkészül, annak semmi köze hozzá).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
narumon
őstag
Pont ugyanaz a válasz erre ami már feljebb is, hogy ELMÉLETBEN tök igazad van, de amig hülyére van loudnesselve egy anyag a CD-n (és sokszor sajnos még a HD fileokban is) addig ez sajnos nincs így. Papíron nagyon sokat tud a CD csak az ennek megfelelő normál master hiányzik mert a CD mainstream ott a kiadó úgy keverteti az anyagot, hogy annak kocsiban, anyu konyhai lejátszóján és minden szaron hangosan és "jól" - tehát parasztvakítósan kell, hogy szóljon. És bár vinylnél is elő elő fordul a jelenség de messze nem olyan elterjedt. Ezért nem veszek már én sem CD-t lassan egy évtizede. Normális rendszeren az ember bele kifordul olyan szar a legtöbb. Ugyanaz vinyl verzióban tök más - általában még a mastert végző ember és stúdió is más.
SZERK: Azért a mai stúdiók többsége digitális és igen sokban már 32bit/384khz a rögzítő technika. Kevés helyen szalagoznak már. Nomeg azt se felejtsük el, hogy vinylre igen magas frekvenciát fel lehet préselni, bőven többet mint a CD-re.
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Dißnäëß
veterán
Igen, csak ma nem sok értékelhető anyag születik. Legalábbis egyelőre. Egyébként Dr. AIX saját 24/96-os felvételeit hallgatva (tehát az egyes hangszerek ilyen bitmélységűek és felbontásúak igizve, amiről Te beszélsz, már a keverés, ami okkal 32 bit, amúgy zéró értelme), szóval az ő saját flac-jai elképesztően szólnak.
De mind CD-nél, mind LP-nél a dinamika sehol sincs tape forrás esetén (azaz LP esetén még szarabb is, CD esetén pedig legalább nem romlott).
Az LP-nél további torzító tényező a RIAA korrekció, illetve nem tudom, kinek mennyire audiofil az, ha a mélyhangokat a kétoldali barázdáltság limitációja miatt mono-sítják, nekem annyira nem hangzik faszán ennek a puszta ténye sem.
Marha jól szól az LP, én is szeretem, hangulata van, de a precíztől vajmi messze van és igen, az eredeti anyag, sőt, a ma fellelhető albumokból a büdös életben nem lesznek digitál felvételek már.
Viszont amikor azt mondom, hogy a létező legjobban szeretném megőrizni a korabeli mesterszalagokról készített "scan"-t, akkor biztos, hogy nem LP ismétcsak a médium, hanem CD minimum, de inkább egy 24/96-os FLAC, vagy DSD ha nagyon analógul akarunk szólni. (A Beatles-nek meg pláne húzza oda valaki a loudness-t, kb. egy Creedence Clearwater-től lehet leállni ezzel, ebben egyetértek). Mondjuk egy Madonna - Substitute for Love-nak vagy Frozen-nek jól áll a "Loudness" vagy mondjuk úgy, mastering során odaadott mélyhang. Csak ne legyen eltúlozva. Az erősítőkön korábban volt megtalálható Loudness jobb implementációkban egy Fletcher-Munson korrekciót adott, ami még jó is, nem a klasszik fos mélykiemelést.
Vinyl és freki: a legegyszerűbb flac-ig se megy fel. A mai online világban nem a CD-hez kell már mérni (csak eddig azért hoztam szóba, mert elképesztő, mennyi minden belefér amúgy). A legjobb CD esetében is egy upsampling és akkor lágy szűrő mehet akkor nagyobb frekinél indítva a DAC mögé, ennyi előnye van. De a sima 44.1kHz-es móka is tökjó.
A fülünk nem változik úgy genetikailag, ami indokolna ennél többet a médiumra rögzítve, legalábbis a Sony-Philips szerint.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#00137984
törölt tag
A sztereó csatornák elkülönitését két különálló mono csatornára a Hi-Fi technikában több esetben is felhasználták. High-End előerősitők és mono végfokok, a monoblokk rendszerű sztereó erősitők több audiofil hangtechnikai eszközben már jól bizonyitottak. DAP és Hi-Res zenelejátszókban a csatornánkénti elkülönitett hangfeldolgozás és a balanced kimenet is nőveli a minőségérzetet. Megfelelő DAP és fejhallgató kell ami a balanced kimenetet használja és ezek megépitése nem mindig jól kivitelezett. Hangminőségre gyakorolt hatása megosztja a zanahallgatókat, de ezen nem kell meglepődni. Mainstream audió minőséget a CD-hez viszonyitják a legtöbben. Nekem a mintavételezés miatt ez nem állja meg a helyét... HDCD már a 2000-es években átlendült ezen a szinten (20bit és 48KHz), de a WMA audió zenék is jobbak voltak adott esetben (24bit és 48KHz/384kbps). Ezek között a zenék között elég jól hallható különbségek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #00137984 #302 üzenetére
Nem biztos, hogy értem, miben releváns a hsz-ed első kétharmada, de akárhogy is csinálják mások, az audiofil világ (vagy sem) és úgy mennek-e (vagy sem), ... nálam minden full balanced és monoblokk felépítés... Lesz ... ha leépítkezek végre és végső helyükre kerülnek
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
narumon
őstag
Hogyne lenne? Én nem győzök új anyagokat venni. Ez csak ízlés kérdése. Nekem van kicsit több mint 1000 vinylem, 60-as évekből talán 1-2db, 70-esből picit több, de 80 utániak többségében a lemezeim és mivel folyamatosan veszem az újakat így az arány egyre jobban tolódik.
A precízségben nem fogunk egyetérteni, pont frászt kap néha az ember, hogy arra a rohadt CD-re miért nem tudták úgy rávarázsolni a szaxofon hangját mint a vinylre. Vagy a nagybőgőét.
A loudness war alatt nem a loudnesst kell érteni, hanem azt, hogy nézd meg egy modern CD-nek a waveformját. Az egész ki van csutkázva elejétől a végéig, minden hangszer fel van húzva mint az állat, így csak a zenét nem lehet élvezni.
Hiába vagyunk modern online világban, alig érhető el valami nagyfelbontású anyagként
A vinyl freki meg hogy a piskutába ne érné el a CD-ét? Egy tisztességes vinylre simán ráraknak 30khz+ anyagot. (Ne felejtsük a sokcsatornás vinyl is pont úgy működött, hogy 45khz hangokat is rávágták és azt szeparálták utána szét). Év végére meg itt a HD vinyl ami hagyományos lemezjátszókon ugyanúgy lejátszható, csak a gyártási folyamatba nyúltak bele, itt a kezdő barázdákon 100khz közeli felbontást ígérnek.https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Dißnäëß
veterán
Szerintem Neked velük kellene beszélgetned, itt szépen le van írva (és le van írva, a szó mindkét értelmében) a vinyl, mint olyan. [link]
Itt pedig a mítoszok dinamikáról, frekvenciákról. És ezek nem hülye srácok. [link]
A vinyl nosztalgia és az is marad, kivéve, ha pottyannak még bele emberek, mint légy a tejbe, tudatlanságból.
Ahogy az egyik hozzászóló nagyon klasszul említi, a vinyl mivel analóg, bármiféle enkódolás hiánya miatt nincs frekvencia korlátja. Ez így elméletben marhaszép, de alul ugye eleve mono-sítanak mindent, különben a sztereó jel nagy kilengése kétoldali barázdáltságba nem fér bele, átmegy a jel egy RIAA korrektoron is, másrészt "fent" meg már csak zaj van, a médium magas alapzaja, mondjuk egy digitál síri csendjéhez képest - és ugye a dinamikatartományt ami meghatározza, alapvetően a jel/zaj arány.
A digitálban pedig a médium által hozott limitációkat küszöbölték ki és hozták be helyette a kódolásbeli limitációkat, viszont ezek már CD-nél is bőven meghaladják az analóg vinyl médium általi korlátokat, nemhogy egy natív 24/96-os felvétel és akkor még csak PCM-ről beszéltünk, 1-bites DSD és a különféle DAC-ok minőségéről nem.
A vinyl halott, ők a mai zenei világ OT-s rendszámú autói. Mivel most minden fronton dívik a retro, ebből is azt csináltak, ennyiről szól.
Precizitásra visszatérve: a hangreprodukció nálam arról szól, hogy amit felvettek és rögzítettek a végső médiumra, attól a lehető legkevésbé térjek el.
Ezt hívják úgy, hogy audiofil, high-end, akármi. Ha ezt direkt színezzük bármilyen módon is, az nem precíz reprodukció lesz. Életet vélünk felfedezni benne, kellemes a fülnek, stb stb, de köze nincs ahhoz, ami rögzítve lett eredetileg, akármi is legyen az.
Szerintem ez végtelen vita lenne, ha folytatnánk, de jön a barátnőm és inkább sétálunk meg kefélgetünk jókat, ennek most több értelmét látom, mint világmegváltani egy kő vinyl-est
Szép napot
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
narumon
őstag
Hát erre mondom én azt, hogy mi meg sok szeretettel váron a magyar forumokban, van ott konrtuktőrtől kezdve, könyvek íróján át (a témában) mindenki. Meg sokféle ember sokféle felszereléssel. Olyannal is ami csak nosztalgiára jó meg olyannal is ami lezenéli a plafont. Ráadásul azt hiszem a témában én sem ma jöttem le a falvédőről
Szerk: Valamiért azért tele van a csoport olyanokkal ahol nem kispályás digitális rendszereket is hallgatnak, de a vinylt részesítik ők is előnyben. Mondjuk nekem is bőven milla felett volt a digit rendszerem, most feleannyiért szól sokkal jobban (Najó ez nem igaz mert a lemezjátszóm meg a hangszedőm együtt kb üti azt az összeget).
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Tetsuo
aktív tag
Érdekes, hogy hozzászólásodban beszélsz az analóg média hátrányairól és a digitális előnyeiről, de fordítva már kerülöd a témát, pedig fair úgy lenne, ha összevetnénk mindkét oldalt teljes valójában.
A jel-zaj arány meghatározza a dinamikát... a digitális rendszerekben, az analóg esetében nem.
A DAC-ok minőségét úgy említed, mintha hozzáadna a hangzáshoz, pedig plusz egy elem, ami csak ront a hangon. Értelemszerűen analóg esetében nincs DAC. Persze előfordulhat, hogy a stúdióban digitális fölvételt rögzítenek hanglemezre, de azt az analógrajongó komoly fenntartásokkal kezeli.Analógból és digitből is van bőven jó és rossz hifi-lánc. A lényeg, hogy az analóg hibák és torzítások bizony kellemesebbek a fülnek, mint a digitálisak; vakteszten pedig általában az analóg rendszerek nyernek.
[ Szerkesztve ]
-
robohw
aktív tag
"Ahogy az egyik hozzászóló nagyon klasszul említi, a vinyl mivel analóg, bármiféle enkódolás hiánya miatt nincs frekvencia korlátja. Ez így elméletben marhaszép, de alul ugye eleve mono-sítanak mindent, különben a sztereó jel nagy kilengése kétoldali barázdáltságba nem fér bele, átmegy a jel egy RIAA korrektoron is
(...) viszont ezek már CD-nél is bőven meghaladják az analóg vinyl médium általi korlátokat, "Nem kéne neked ezt erőltetni.
My own programming language: http://www.robomax.online