- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kasya
nagyúr
...és az árak is növekednek 20-25%-kal?
-
Juhaszatti
addikt
Bejött a Jaguarnak ez az elektromos dolog. A Pace széria már most baromi jó náluk, év autója is volt talán az egyik 1-2 éve.
-
darvinya
titán
Engem csak az érdekelne, hogy ennyi akkut mivel fogják feltölteni, ha az összes fosszilis üzeműeket erre cseréljük.
Vagy energia hiány válság miatt 1000x -re (vagy még több) emelik az energiát.
Környezetszennyezés ezektől nemhogy csökken, hanem nő.
Leszen az elnyomott városok, amik így néznek majd ki, s ott laknak majd többen. [link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Noukoum
veterán
Addigra lesz elég energia, hidd el. És nem holnap lesz mire az összes villany lesz.
Energiaválság? Az otthoni klímakészülékek miatt lett ilyen mértékű energia válság? A drasztikusan növekvő népesség miatt lett? A drasztikusan növekvő háztartási energiafogyasztás miatt lett?Miért, miért nem lehet picit utána olvasni aztán írni.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
darvinya
titán
Lehet utána olvasni, de miért lesz jó minden város szélén ott áll majd atomerőmű?
Itt már zetta wattokról beszélünk, ha nem több.
Otthoni klímát tető napeleméről lehet üzemeltetni, hozzá jó szigeteléssel.
De egy akut, mire azzal feltöltőd, addigra 1 hét is eltelik.Kasya
Igaz, könnyebb másra mutogatni.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#24536576
törölt tag
-
altecsóka
tag
Sok smartegg b@sztatja a génmanipulációt,pedig
ki lehetne tenyészteni a dzsivenycshy illatú
nitrogént fingo tehenet.(vagy nem )
DIN 14 040
-
dabadab
titán
ha az összes fosszilis üzeműeket erre cseréljük.
Ez legközelebb úgy kb. 2070 után lesz valós probléma.
Egyébként lehet számolgatni, ha varázsütésre a komplett autópark elektromossá változna, akkor se nagyon változna meg Magyarország elektromosáram-szükséglete.
Jelenleg kb. évi 3,5 milliárd liter üzemanyag fogy (harmada benzin, a többi gázolaj), ha egy durva becsléssel úgy számoljuk át, hogy egy liter üzemanyag kb. 3 kWh elektromos energiának felel meg, akkor ez 10 TWh, miközben a jelenlegi éves áramfogyasztás kb 45 TWh.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
-
zone
őstag
2019-ben, amikor nem volt kijárási tilalom, közel 4 milliárd liter volt a fogyasztás. Egy liter benzin energiatartalma 9,3 kWh/l, nem 3, így máris 36TWh lesz az a "10".
Az igaz, hogy 2019-ben 45,4TWh volt az éves fogyasztás, csak közben 31TWh volt a hazai termelés...
YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
-
dabadab
titán
Egy liter benzin energiatartalma 9,3 kWh/l, nem 3
Ha ezt így lehetne számolni, akkor abból az jönne ki, hogy mondjuk egy Tesla 3 (átlagfogyasztás: 18,7 kWh/100 km) benzines megfelelőjének kb 2 liter benzint kellene fogyasztania - márpedig ez nyilvánvalóan nem így van. Ha mondjuk a 2010 után hármas BMW-ket nézem (amik nagyjából hasonló méretű meg célközönségű autók), akkor azok benzinből kilenc, dízelből 6,5 litert esznek.
(Fogyasztási adatok a spritmonitor.de-ről)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Lehet utána olvasni, de miért lesz jó minden város szélén ott áll majd atomerőmű?
Mondjuk mert tisztább lesz a város levegője? Mert sokkal kevesebbet fogunk szennyezni globálisan?
Otthoni klímát tető napeleméről lehet üzemeltetni, hozzá jó szigeteléssel.
Miért szerinted az autódat nem fogod tudni feltölteni napelemről?
De egy akut, mire azzal feltöltőd, addigra 1 hét is eltelik.
1 hét? Ezt mégis honnan szedted?
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
2019-ben, amikor nem volt kijárási tilalom, közel 4 milliárd liter volt a fogyasztás. Egy liter benzin energiatartalma 9,3 kWh/l, nem 3, így máris 36TWh lesz az a "10".
Az igaz, hogy 2019-ben 45,4TWh volt az éves fogyasztás, csak közben 31TWh volt a hazai termelés...Ezt komolyan leírtad? Elméleted szerint jóindulattal ~ a villanyautók átlagfogyasztása 74.4 kWh /100km.....
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
arn
félisten
Alapvetoen ez rendben is van, de az "analog" motoroknak azt hiszem a jovoben nagy fanklubja lesz :) kb villany vs gozmozdony esete.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
k-adi
nagyúr
egy ilyen Ipace -t elfogadnék azért
-
darvinya
titán
Mert klíma egyenletes fogyasztó, akku ellenállása miatt sokkal többlet energiával töltesz fel.
Megnézem mennyire lesz tiszta levegőd városszéli atomerőművel, és hulladék égető erőművel.dabadab
Szépek számok, de közel sincs a valósághoz.
Nem mindegy, hogy 365 nap alatt fogy 45tW/h, vagy 1 nap alatt.
Tehát 45tW/h×365=16 425tW/h/év, s ekkora teljesítmény nem bír el hálózat.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Teírtad éves fogyasztásnak, én csak valós energia fogyasztás írtam, mikor mindenki bedugja.
Üzemanyag, villany összehasonlítás nem egy az egyben kell.
Van hálózati veszteség, erőmű veszteség, stb.
Tehát 1 egység energiából a végfelhasználónál 30-40%-a lesz csak elektromosság, erre jön még akku töltés veszteség, s marad 20%.
Most csak kedvezményes támogatott villany miatt olcsó eAutó töltése.
De akkor már teljes árat fognak fizetni.Ha meg olyan egyszerű lenne töltő oszlop villamos ellátása, már 10m-ként állna ilyen oszlop.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Noukoum
veterán
Tudtommal ma már árban sokkal gazdaságosabb a napelem, úgyhogy én inkább annak örülnék. De egyébként elég nagy tévhit hogy a villanyautózáshoz milyen sok energia fog kelleni, pedig egyáltalán nem vészes. Főleg annak függvényében hogy a népesség folyamatosan nő, az energiaigényünk meg amúgy is nő. Én picit jobban tartok attól hogy mi lesz 2030-40-50-ben a növekvő népességgel, mint hogy a "villanyautóknak nem lesz elég áram" maszlag bekövetkezzen.
A 22-es tagot meg hagyd a fenébe, nem éri meg a karaktereket.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
darvinya
titán
Mit nem értesz meg?
Mert teljesen egyértelműen írtam, nem teljes szakszavakkal.
Arról nem tehetek, hogy ennél egyszerűbben nem írható le.
Az a tévedés, hogy villamos energia könnyebb előállítani, mint közvetlenül fosszilis anyagból, égetéssel energiát nyerni.Még mindig nem találták fel napelem termő fát.
Emiatt 1db napelem előállításához sok dömpert kell megtankolni, stb.
Vagy atom, víz, hulladék égető -erőmű sem pattan ki a földből, stb.Ez egy összetett probléma, s mostani promóció miatt lett hájp.
Igaz, hogy már 100+ éve volt eAutó, csak akkori akkuk nem tudtak 30km-nél többet.
Majd jön ezután újabb hájp, hogy legyen mire költeni, mert az zöldebb előző zöldnél.
Erről csak ez jutott eszembe:
-Zöld
-Milyen zöld?
-Szuper Zöld.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
W.Wilson
aktív tag
Nem, azért mert az energia mértékegysége (többek között) a Wh (watt szorozva óra), nem watt osztva óra. Plusz az eleve éves fogyasztást beszoroztad még 365-tel.
%-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel
-
darvinya
titán
Akkor gondold végig az évnyi fogyasztásban nincs autó akkuk töltése.
Az, hogy levetítettétek fosszilis üzemanyag W értékben, abból nem lesz egy az egyben villamos energia.
Ebből következtetettek, hogy annyi fognak csak fogyasztani.
1.3 szorzó, jó indulattal is csak saccolás lesz a villamos energia termelésre.
Tegyük fel, hogy közel 3milliós autó parkunkat mindenki egymás után tudja feltölteni.
Ki mikorra kerül sorra, 4 órás ciklus mellett.
Ráadásul, ha ennyire egyszerű lenne, akkor miért nincs 10m-ként töltő állomás.W.Wilson
Tudom, nézetek alapján eAutó termeli az áramot, nem hálózatból veszi el.
Pont ezért W/h, s nem Wh.
Éves közelítet számítot értékben nincs benne eAutó park, ami milliós tételben már sokat számít.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
McSico
senior tag
Mielött számokkal dobálózol feleslegesen, ajánlom figyelmedbe ezt a cikket. Informálódj mielött hülyeségeket számolsz.
Másik. Honnan vetted hogy 1 hét egy autót feltölteni napelemről? Milyen napelemmel számoltál? Én elhiszem hogy túloztál a példával, de azért ne rugaszkodjunk már el a valóságtól.
Hogy miért nincs 10m-enként töltő? Leginkább azért mert nincs rá igény, másrészt pedig pénz. De hidd el mire a felhasználók mondjuk fele már elektromos autóval fog járni addigra lesz elég töltő és energia, ugyanis ez a kettő kéz a kézben jár, és még csak nagyon az elején járunk a dolognak. Nézd csak meg milyen ugrásszerű volt a töltő pontok telepítése az elmúlt években. Láss csodát nem omlott össz az elektromos hálózat."Ha bármi rossz dolog ér az életben, gondolj arra, hogy egy elkényeztetett kurvának mindig rosszabb!"
-
Schuler888
senior tag
Ennyi hulyeseget egy forumban amikor olvas a blikkbrn valamit es elkezdi tanitani...kvajo
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
zone
őstag
Azt írtad az előbb, hogy az egész ország 45TWh teljes éves fogyasztása felugrik 16425 TWh-ra... 3,8 millió autó volt már 2019-ben is, ha mind elektromos lenne, a "jóslatod" szerint az autóként 11800kWh fogyasztást jelentene naponta. Mivel ma 1kWh legdrágább nappali díja 37,5Ft, ez kb. 440 ezer Ft lenne autóként, naponta. Nem hinném, hogy ez reális, de javíts ki, ha tévedek.
YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
-
mjani1172
addikt
válasz Juhaszatti #2 üzenetére
Persze, hogy bejött, mert rosszabb, megbízhatatlanabb már nem lehetett.
-
darvinya
titán
Nem tévedsz.
Ha tényleg ilyen olcsó lenne villany, akkor miért nem azzal fűtűnk, stb.
Eddig ingyen lehetet feltölteni, most már támogatott díjjal, de már az is autónként 8-10eFt.
Ez is szuper zöld hájp, ami lecsengés után változik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#16820480
törölt tag
Aki azt a házat építette, ahol lakom mondta, hogy pár éven belül nem lehet majd bekötni gázt az új építésű lakásokba/házakba. Ezért nálam is már elébe mentek a dolognak és elektromos fűtés van. A hőszivattyú hatékonysága miatt olcsóbb és praktikusabb is.
Ha meg már számolgatsz, akkor azt azért gondold már át, hogy nem úgy működik 3-4 millió autó töltése, hogy mindenki este egyszerre feldugja a 200kW-os gyorstöltőre és egész reggelig szívja az áramot Ahogy benzinből sem naponta üresről tele tankolja az autóját minden sofőr egyszerre.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #16820480 #39 üzenetére
Hőszivattyú és teljesen elektromos fűtés között óriási a különbség.
Szerinted mikor töltené általában, otthon mikor nem használja, az pedig este.
Mint minden akku, van optimális töltési szintje, amit ha nem tartanak, az akku hatványozottan romlik, mind töltésben, mind élettartamban.
Hálózatban nem lehet mindig csúcson tartani a villamos energiát, mert az annyival érne fel, mint alapjáraton járatni az autót mikor parkol, nincs használatban.Én örülnék legjobban, ha elektromos autók lennének.
Csak ez nem olyan egyszerű, mert függünk profit orientált cégektől, kartelltől.
Ha végre energia cellák lennének, ami min. 10.000km hatótávja.dabadab
Most olyan adatból indulsz ki, amiben nincs eAutó.
Tehát jövőben nem növekszik eAutók száma, így állna meg a számításod.
Hozzá, zöldülésként a fosszilis autók kikopnak, leépítik.
A fent említet probléma miatt, a hálózat üresjárati fenttartása a legkörnyezetszennyező és pazarló.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
W.Wilson
aktív tag
Nem zavar, hogy teljesen értelmetlen dolgokat írsz összevissza?
Magyarázd már el, hogy miért szoroztad be 365-tel az ország jelenlegi éves áramfogyasztását.
És nem, továbbra sincs olyan, hogy watt per óra. Az egy értelmetlen mértékegység. Az energia mértékegysége a Wh.%-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel
-
darvinya
titán
Hőszivattyú nem közvetlen elektromos fűtés.
Nem mindegy.W.Wilson
Tehát teljesen normális mai eAutó nélküli értékkel számolni, a jövőbeni eAutóval terheltet.
Ti írjátok folyton, hogy hálózatba termel az eAutó, és emiatt Wperóra.
Nem csoda, hogy mostanság sorba durrannak el trafó állomások, és kábelek.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
W.Wilson
aktív tag
Tehát azt állítod, hogy ha az összes autót elektromosra cserélnénk, az 365-szörösére növelné az éves fogyasztást? Mi az alapja ennek a számításnak?
A watt per óra mértékegység továbbra is értelmetlen, nem tudom, mit akarsz mondani vele. Mi köze ennek ahhoz, hogy a hálózatba termel az autó?
%-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel
-
darvinya
titán
Közel 3 millió autóról beszélünk, azt fel is kell tölteni.
Mint írtam ennyi autó miatt állandó max. hálózati kapacitást fenntartani pazarlás, és ugyanolyan környezetszennyező.
És akkor jönne hálózat kiépítése, ezt kiszolgáló erőművek.
Ha nem számoltok vele, akkor eAutó hálózatba termel.
Időarányosas osztom kivett teljesítmény hálózat felől, eAutó felől pedig szorzom a teljesítményt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
Továbbra sem érthető, hogy miért gondolod, hogy ezt a 3 millió autót minden nap mindenki 0-ról 100%-ra fogja tölteni. Ilyen nem lesz, még elméletileg sem lehetséges, gyakorlatilag meg totál irreális a tizede is.
Ha a mostani átlagautózást nézed, ami 30-40 km/nap/autó, akkor villannyal sem kellene mással számolni. Amire csaknem az összes autó elektromos lesz (még 30-40 év), addigra elég nyilvánvalóan a hatótávjuk is kb. ugyanannyi lesz, mint a mostani belsőégésűeknek. Vagyis egy átlag polgár kb. 1-2-3 hetente fogja tölteni, és akkor sem 0-100-ra. Ráadásul a belsőégésűekkel szemben nagyon nagy arányban tölthető otthon is, napelemes rendszerekről, ami nem fogja terhelni a hálózatot, akinek ilyen van, az hülye lenne nem kihasználni.
De gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy ha egycsapásra minden autó elektromos lenne holnap reggeltől, akkor is bírná a mai hálózat is, de nyilvánvalóan fejleszteni fogják, ha lesz rá igény.Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- További aktív témák...