- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
Bloom = ragyogás
Heat haze = pára melegben, ennél jobban nem lehet lefordítani
Sun Flare = "becsillanás" nemtom mi a magyar neve
Az expozíció kompenzáció meg valami profibb fotós fogalom, én nem vagyok fotós, de arra tudok gondolni, hogy a fényviszonyokat kiegyenlíti, hogy ne legyen adott esetben a képernyő fehér a naptól, vagy ne legyen full sötétség árnyékban. -
JoinR
senior tag
Nincs akkor semmi, ha 4-5 éves, de nem várható el tőle, hogy egy mai csúcsigényű játékot kimaxolva szépen vigyen, ami ráadásul még optimálva sincs. A végső változat biztos jobban fut majd.
Ismerem az i7-920-at. Egy komolyabb új i3-as erősebb nála (negyed annyit fogyasztva).[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Természetesen mindenkinek más a preferenciája és igénye (nekem pl. számít a fogyasztás, mert nem akarok 400W-nál nagyobb tápot venni ), nem mondtam, hogy az i7-920 alkalmatlan lenne, de annak aki ma gépet rak össze, nyilván nem ezt ajánlanám, akármilyen olcsó is. Nem tudom a Project Cars mit kezd a sok maggal és szállal, ki tudja-e rendesen használni, szívesen megnéznék egy teszet. De ha visszolvasol, egyébként sem a CPU-ra kívántam kihegyezni a dolgot, nyilvánvalóan a 6850 sem mai darab, főleg ekkora felbontáshoz.
-
JoinR
senior tag
Ez elég autófüggő, egy utcai rwd autónál tényleg hamarabb megáll ha magasabb fordulatszámra váltunk vissza. Fwd-nél csak a féket tehermentesíti.
Egy versenyautónál meg fékerőelosztás kérdése, ott hátra lehet tolni a fékerőt tetszés szerint, és akkor nem kell üveghangra visszaváltani (kivéve ha fwd ). -
JoinR
senior tag
Hát ez amiről írtok, abszolút egyénfüggő..nekem semmi szükségem AI-ra (emberek ellen akarok menni), nagyszabású csili-vilire (Oculus-on úgyse látszik ), se közönség hangeffektekre (rendes versenyautóban nem hallatszik).
Vannak, akik szimulátort keresnek, nem pedig játékokat, persze nekik a pénztárcát is úgy kell megnyitni; az AC, LFS, rF2 viszont jó középutak. A Cars meg olyan amilyen, szerintem nagyon autófüggő, hogy hc szim vagy simcade-be sorolnánk be. A szimulációnak a lényege nem a hangulat, vagyis inkább úgy írom, ha effektezni kell a versenyszimulációt ahhoz, hogy hangulatosnak találja valaki, akkor ő valszeg nem a célközönség (ami teljesen rendben is van, nemhiába rétegkategória a szimvilág, illetve pont erre vannak a simcade cuccok).
Persze egy szóval se mondom, hogy baj a csili-vili, de nálam abszolút nem elsődleges. A mai napig jó móka, hogy az Ariel Atom-nál próbálja érzékelni a manöken, hogy melyik lábbal fékezek (ha a gázon rajta tartom a lábam, bal lábbal fékez, ha leveszem a gázról, akkor jobbal ), na meg a sisak plexijén a lefolyó esőcseppek...azt hittem magam alá hugy0zok amikor azt megláttam a Riftben De ezekre sose cserélném le mondjuk az rF2 deformálódó gumimodelljét, vagy az iR autók hajtásrendszerének tehetetlenségét, vagy akármit, ami valódi szimuláció..viszont kipróbálni őket meg néha szórakozni vele teljesen jó. Mondjuk egy AI elleni versenyre nem tudom mi tudna rávenni
Alapvetően a baj szerintem akkor van, amikor egy magát szimnek előadó, amúgy is kapacitáshiánnyal küzdő szoftver/kiadó próbál a pénz miatt szélesebb közönség felé nyitni, belerak nem működő AI-t, külső nézetet, szélrányék szorzót, meg sok más butaságot..több lovat nem lehet megülni egyszerre, ekkor jön a sok bug meg bosszúság.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz #70869248 #798 üzenetére
Nézd, a valóságban sem mindenki profi, a legmagasabb szint is tele van középszerű fizetős pilótákkal, meg úgy alapvetően a pénz egy akkora szűrő az egészben, hogy a tehetségek törvényszerűen csak egy töredéke jut valaha kormány mögé. Mindenhol vannak felelőtlen versenyzők, mondjuk én iR multin kívül sose próbáltam mást (a pár óra LFS demo nyíltszerverek komikumát nem venném ide), Empty Box csatornáját szoktam nézni Youtube-on, és hát ő sokat mesél a nyílt online szimezésről elhiszem meg látom is, hogy tud tragikus lenni a helyzet. iR-ben nem érdemes se pillangózni, se pályát levágni, úgyhogy ilyen jellegű probléma nincs (meg az ára önmagában riasztó, hogy aki ott megy, az valamennyire azért komolyan gondolja, nem hop-in versenyzők), persze attól még kilökhetnek, de a valóságban is kilökhetnek még profik között is, ez a "szimuláció része". Nyilván a kilökési arány nem mindegy, de nekem (igaz még 3 éve se megyek aktívan) nincs annyira negatív tapasztalatom az online versenyekkel kapcsolatban, hogy AI-k ellen menjek, de ez nyilván szubjektív, egyéni megítélés kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Erre mondják, hogy kinek mi A simcade az első lépés az autósjátékok után a szimulátorok felé, úgyhogy én örülök nekik.
"ez számomra nem szimulátor hanem egy fos játék"
De igen szimulátor, és játéknak tényleg fos. Mivel jó esetben nem annak készült, csak sokan arra akarják használni.
A valóságban is kell érteni a beállításhoz, ha gyors akarsz lenni...még akkor is, ha van versenymérnököd, hiszen a saját visszajelzéseidre lehet főként alapozni (a telemetria önmagában nem biztos, hogy sokat ér, ha nincs mihez hasonlítani).
A setupos frusztrációdra azért több megoldás is létezik a szimulátoros világban is:
- fixed setupos bajnokságok
- sok megosztott setup
- olyan autó választása, ahol szinte nincs lehetőség állítani -
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #805 üzenetére
Attól függetlenül, hogy éppen mi van a piacon, még vannak, akik szimulátort keresnek. Én azt keresek, ha van, ha nincs, vagy az ahhoz legközelebb állót. Persze nincs több(száz)millióm F1-es csapatot saját szimulátoraira, szegény ember vízzel főz.
Az, hogy 0 köze van a valósághoz, egy elég erős kifejezés. Illetve ha mondjuk ennek 0 köze van a valósághoz (az egyik igazi telemetria, a másik egy szimulátoré), abban az esetben jól elvagyok a jelenlegi kínálattal is.
Nyilván van sok reklámduma, de nem gondolom, hogy anno Michelisz reklámból kért volna kölcsönacc-ot a sonoma-i wtcc előtt, hogy megismerje a pályát De profi versenyzőktől elvonatkoztatva nekem is rentegeteget segített a szimulátorozás, gyakorlatilag azon tanultam meg "rendesen" vezetni, mielőtt kimentem igazi versenypályára, így én nem tudom osztani a véleményt, miszerint 0 köze lenne a valósághoz.(#807) rambustibi: ez elég erősen szintfüggő...ha azt hiszed, hogy egy profi pilóta nem tudja, hogy mit kell állítani az autón, elég rosszul gondolod...ugyanis amíg eljut oda, egyszerűen megtanulja. Elhiszed hogy az AC tesztbajnokságban Michelisz WR-setjét nem Bári Gergely csinálta?
Amatőr szinten pedig nyilván nem muszáj érteni hozzá, de elég sokat segít...ha már itt tartunk, én a saját magam versenymérnöke vagyok, és szerelője is, ami a beállítást illeti[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
+1 az angol pályákra, nekem Cadwell Park a kedvencem, ráadásul az is laserscannelt. Durva lehet élőben
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #961 üzenetére
Ha Average Joe lenyomja a 100% AI-t alap setuppal, akkor mit csináljanak azok az AI-val, akik értelmesen tudnak menni (neadjisten setupolni is)?
Amúgy fenomenális a gondolatmeneted a rendszerfüggvényeket illetően, mintha minden szimuláció hasznavehetetlen számolás lenne -
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #963 üzenetére
Igen volt már szerencsém olvasni az emeltszintű eszmefuttatásod a trafikos F1-ről, gondolom rendkívül sok kutatómunka előzte meg a megállapítást
Azért kíváncsi lennék arra az 1000 dologra, amit nem számolnak a szimulátorok (és mondjuk a végeredményben 1%-nál nagyobb eltérést okoznak).
"tudományos alapok hiányoznak ahhoz, hogy a valóság akár csak közelítő mértékű mását meg lehessen alkotni a virtuális térben" - Majd szólok a kollégáimnak, hogy mondjanak fel nyugodtan, mert értelmetlen, amit csinálnak...
Pontosan mihez nincs is számítási kapacitása a mai gépeknek (amire a témánál szükség van persze) a nemlineáris anyagmodellek valós idejű szimulációján kívül? Ma már nagyon könnyű merev testeket mind kinematikailag, mind dinamikailag valós időben modellezni. Persze ha ésszerűen csináljuk...semmi értelme a hegesztési varratok hatását belevenni a számításba, ha érdemben nem kimutatható a változás tőle - hiszed vagy sem, egy váz csavarodását is be lehet építeni egy szimulációba úgy, hogy (abban a konkrét számításban) nem definiáltál Poisson-tényezőt vagy rugalmassági moduluszt...valszeg az az ember vagy, aki ha egy FEA szoftver közelébe kerülne, 5 millió elemes szimulációkat végezne egy 6-os anyán is, biztos ami biztos[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #966 üzenetére
A teljes autó 5000 darabból áll. Az iRacing F1-es modellje a legjobb esetben sem áll többnél, mint 150 részből. Ez körülbelül 3-4%-os pontosságot jelent. Ezt nevezzük szimulátornak?
Eddig a pontig csak megdöbbenve olvastam, de ekkor kitört belőlem a röhögés
Azt hiszem nem kezdem egyesével megválaszolni ezt a sok butaságot, amit ide bemásoltál, bár párat muszáj kiragadjak.
Persze ha számodra ezt jelenti a szimuláció (súlyos fogalomzavar!), akkor a mai programok tényleg nagyon messze vannak ettől. Sosem fognak DEM szimulációkkal lemorzsolódni a gumidarabok, és nincs is rá szükség. Ahogy a motorban mozgó alkatrészek szimulációjára sincs szükség, anélkül is pontos a szimuláció. Szerinted befolyásolja a köridőt, hogy maxon forog a hűtőventi vagy lassabban?
Minek lenne benne anyagfáradás, amikor a versenyek többsége nem tart tovább 1-2 óránál?
Nincs hatása az abroncsok hőciklusának sem, hiszen optimális esetben egyszer bemelegszik a gumi, majd ledobják, ha elkopott...
A szimuláció nem a valóság, és nem is célja annak lenni."egy 3D-snek álcázott, valójában 2D-s tér" - ezt miből vontad le, hogy a monitorod 2D-s? Én 3D-ben játszom, akkor nálam 3D-s? Nézd már meg egy szimulátorban lévő modell tömegeloszlását, hogy az hol 2D-s. Illetve ha ez le van egyszerűsítve szerinted 2D-re, akkor melyik dimenzió van megszűntetve a számolás során?
"Vagy van egy valóság, vagy nincs, és ami nem valóság, az nem realisztikus semmilyen értelemben."
Akkor miért létezik az a szó, hogy realisztikus?"A levegő viselkedése függ az aktuális hőmérséklettől, az függ az évszaktól, napszaktól, felhőréteg nagyságától, légnyomástól, a Föld-Nap távolságtól, a Föld tengelyének pozíciójától"
Te ezt komolyan gondolod, hogy ezek releváns dolgok egy autó- vagy versenyszimuláció során?"Komolyan gondolja valaki, hogy ha egy szimulátor valóban egy teljes autó tulajdonságait képviselné, akkor azt a középiskola tanulmányai közepén járó kispistike képes lenne megfelelően beállítani, úgy, ahogyan a nem egyszer mérnöki diplomákkal és több éves valós gyakorlattal rendelkező stábtagok?"
A különbség ott van, hogy Pistike egyrészt jó eséllyel nem tudja beállítani az autót, másrészt gyakorlatilag végtelen ideje van rá. Egy autót beállítani önmagában nem egy holdraszállás bonyolultságú feladat, a valóságban a nehézséget az adja, hogy mondjuk 2x15 perced van rá a quali előtt."Úgy is fogalmazhatnék, hogy egy szimulátoros autókezelési képességei úgy viszonyulhatnak egy valós autóversenyző tudásához, mint egy általános iskolás, az angol nyelvvel első évben ismerkedő gyermek készsége egy anyanyelvi szinten beszélő szinkrontolmácséhoz."
Gyakorlatilag az összes valamennyire jegyzett magyar autóversenyző szimulátoros múltja valószínűleg csak a véletlen műve.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #973 üzenetére
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #981 üzenetére
Nagyszerű. Távolról sem akartalak meggyőzni, természetesen azt gondolsz mindenről, amit akarsz. Csak akkora elánnal és magabiztossággal adod elő magad, hogy az valódi veszélyt jelent a fórumot olvasó laikusok számára. Érdemi vitát viszont láthatóan nem tudsz folytatni, egyetlen állításodat sem tudtad alátámasztani (ami mondjuk nem is csoda). Csak némi ellensúlyt kívántam megjeleníteni a fórumon, így a vitát én is lezártnak tekintem. További jó fórumozást!
-
JoinR
senior tag
Pedig nem fogom bizonygatni, hogy a bolygóállásoknak nincs közük az autószimulátorozáshoz.
Vagy hogy miért baromság 3-4%-os pontosságra következtetni abból, hogy egy 5000 alkatrészes autót 150 alkatrésszel szimulálnak. Miért pont alkatrészekben mérjük a pontosságot, miért nem mondjuk atomokban? Vagy kvarkokban? Hiszen egyik alaktrész sem végtelenül merev (és van ahol még fontos is ennek a szerepe, mondjuk egy F1-es fixen befogott lengőkarjainál)...akkor akár a 0%-ot is el lehetne érni.
Az almát a körtével rengeteg módszertan szerint össze lehet hasonlítani, és 0 és 100% között bármit ki lehet hozni belőle.
Egyébként nemcsak laikus meg szakértő létezik, elég hosszú utat lehet bejárni a kettő között. Annyi biztos, hogy akárki akármicsoda, alapból ugyanannyit ér a szava (akármilyen stílusban is adja elő magát) - aztán egyénileg mindenki levonja a konklúziót, ahogy tudja. Lehet, hogy teljesen félrevezetik, lehet, hogy sokat segítenek neki. Persze nem muszáj senkire sem hallgatni. Valami ilyesmi lenne a fórum lényege (szerintem).Súlyt a mondandómnak csak egy pü formájában adok neked, hogy ne kezdődjön újra az, amire valszeg csak kevesen kíváncsiak.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Najó...közkívánatra.. de csak saját felelősségre ajánlom! Ha semmibe nézed a mai szimulátorokat, ne olvasd el (meg amúgy is csak akkor, ha kifejezetten érdekel egy egyéni vélemény, ami nem mérvadó)
Ez az egész "Mit nevezünk szimulátornak?" kérdés nagyon messzire vezető filozófiai kérdés. Amivel nekem semmi gondom nincs, amíg értelmes keretek között erről tudunk vitázni. Én igyekszem nem megbántani a másikat, bár sajnos néha én is úgy fogalmazok, amit második nekifutásra nem úgy írnék le...persze amíg a másik oldalról érvek helyett csak olyanok hangzanak el hogy "autóversenyző" (pont ráhibázott, még ha amatőr szinten is), "Napóleon", "Orákulum", "nyolcórábanalkalmazottkéntdolgozó" (ha ez tényleg sértés volt, az nagyon szomorú ) akkor jó eséllyel semmi értelme a vitának. Nincs szó mindent elsöprő bizonyítékokról, csak az állítások egy része ellentmond a józan észnek, de főleg az eddigi tapasztalataimnak.
Szoftveres oldalról:
Annyi biztos, hogy a szimuláció általánosságban (meg mondjuk mérnökök között, igen, akár napi 8 órában is) nem azt jelenti, hogy minden alkatrész egyesével le van modellezve. A pontossága végképp nem a lemodellezett és valódi modellek hányadosa. Azt sem jelenti, hogy olyan folyamatokat próbálunk leírni, amik nem hoznak kimutatható különbséget (pl. Föld-Nap távolság). Az egész lényege a célszerűség, hogy minél egyszerűbben (bonyolultan bárki tudja, csak győzd kivárni) egy olyan működő rendszert hozzunk létre, melyet használva le tudjunk vonni olyan következtetéseket, amelyket a valóságban is tapasztalnánk. Most hogy ez a konklúzió milyen szintű kell, hogy legyen, mennyire kell közel álljon a valósághoz, na itt kezdődik a filozófia és ez az amit nem lehet számszerűsíteni. 1 m^3 levegő nagyságrendileg 10^25 lemodellezésre váró atomot tartalmaz...sok sikert egyszerűsítések nélkül! A fentebb írt, - általam kritizált - gondolatmenet szerint a világon ma nem létezik olyan, hogy realisztikus szimuláció. Mert garantálom, hogy egyetlen termodinamikai vagy áramlástani szimulációban sem lesznek benne egyesével az atomok ekkora vizsgált térfogatok esetén (már ha megállunk az atomok részletességi szintjén, ugye).
Számomra a versenyszimulátor olyasmit jelent, amely a valóság viszonylag pontos kinematikai és dinamikai másaként egy, a valósággal legalább geometriában megegyező virtuális pályán a lehetőségek szerint azonos körülmények között, mondjuk 1-2%-nál kisebb eltéréssel futja meg a valódi köridőt. Ezt egy elég szigorú feltételnek tartom, tekintve, hogy a valóságban ennyit egy 10-15°C-os hőmérsékletváltozás is könnyen okoz (gumikeverékekről nem is beszélve). Tehát 1 perc alatt 0,6-1,2s különbség, vérmérséklettől függően lehet variálni a tűréshatárokat hogy mindenkinek a maga kedvenc szoftvere éppen tűrésen belülre essen
Ennél pontosabbat hova? Minek?
Hardveres oldalról:
"Elég sokan hiszik vagy próbálják elhitetni, hogy a szobai szimulátoruk több egy szimpla játéknál." - Ha egy kisgyereket beültetünk egy F1-es mozgó szimulátorba, ő játszani fog vele, de ha egy versenymérnök akinek még ha csak egy Momo-ja is van, hobbiból Atlas-ban telemetriát elemez, az számomra lehet több, mint játék. Ha van egy adott minőségű szoftver, ami alkalmas komolyabb alkalmazásra, a felhasználón múlik, hogy abból mi sül ki. A legtöbben játékra használják, azonban az nem determinálja a benne rejlő lehetőséget. Van igazság abban, hogy a fotelben (bár nem hiszem, hogy akik komolyan szimulátoroznak, nincs saját cockpit-jük) nem igazán élethű az egész, ez így van. Nem mozog, nem fordul fel a gyomra, nem csattan a plexin a darázs, nem utolsó sorban, ha törik a technika, nem evőkanállal kell összeszedni a sofőrt. Persze, sokan nyomják pillangóval, ezt megfelelő szoftverek esetén ki lehet küszöbölni, és nem jelent előnyt. Ezek nagy része mind elhatározás és pénz kérdése. Az összes általunk szimulátornak hívott szoftver alkalmas mozgó cockpitek vezérlésére, és megfelelő hardver esetén nincs értelme olyat leírni, hogy "csökevényes FFB, aminek köze nincs semmihez, nincs rázkódás, nincs semmi". Főleg ha esetleg valakinek volt szerencséje a 90-es évek villanyszervóihoz
"Micheliszt egyszer kérdezték, hogy mi a véleménye a szimulátorokról. Kristálytisztán megmondta: max pályaismeret tanulásra jó akármelyik, autóvezetés, autóversenyzés tanulására az összes konfekció szimulátor vicc osztály. Pont." - Én olyanra emlékszem, hogy azt mondta, a szimulátor legnagyobb előnye, hogy az ember megtanul benne szemmel vezetni. Nekem sincs forrásom, csak mondom...persze lehet csak azért mondta, hogy ne legyünk szomorúak (lehet ő is már megbánta a saját bevallása szerint 1 millió megtett virtuális km-t).
Nyilván egyik szim se tökéletes, egyiktől se lesz valaki Schumacher, a szimversenyzők nagy része a valóságban egy profi környezetben - felkészülés nélkül - természetesen labdába sem rúgna, aki meg igen, az meg valszeg alapból is tehetséges volt, csak nem jutott addig neki lehetőség stb.
Viszont aki azt mondja, hogy a szimulátoroknak semmi köze a valósághoz, első kézből (és több ezer valódi pályakm után) mondom: hazudik.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Szerintem a várakozásnak megfelelő dolgokat mondta a srác, elég korrekt teszt volt. Mondjuk egy AC-összehasonlítást is belevettem volna, ha már ott is van Mclaren. Röviden a konklúzió: a PC megbocsátóbb, könnyebb elérni a határokat, és a határon túl is még van remény. Illetve a fű nagyon tapad, amit már én is észrevettem, még a vizes is.
Érdekes, amit mondott, hogy Brands Hatch mennyivel döcögősebb a PC-ben, holott mindkettő laserscannelt. Persze ha évek elteltek a két scannelés között, mindkettő helyes lehet. Vagy az egyik túl van effektezve, esetleg a másik túl van egyszerűsítve(#1011) b-type: és az arcade gamerek hol maradnak? Persze költségben az se sokkal olcsóbb, valszeg az is China...
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Egyébként a tengerszint feletti magasságot úgy is bele lehet venni, hogy az semmi valós idejű számítást nem igényel: pl. a pálya átlagmagasságához hozzá lehet rendelni egy teljesítményszorzót. Persze így nem lesz más a pálya alján meg tetején, de nem Pikes Peak-ből kell kiindulni...az az 1% különbség 100 méterenként a pályák túlnyomó többségében semmit nem számít.
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #1032 üzenetére
Na ezen a pályán biztos nem lesz értelme összehasonlítani az időket az igazi köridőkkel Amennyire el van találva Zolder az iRacing-es (laserscannelt) Zolderhez képest, Laguna Seca annyira csapnivaló, ami a szintkülönbségeket illeti. Persze kicsit nehezebb meló lehetett megcsinálni, de nem sikerült valami jól.
Eközben mondjuk egy Oulton Park-ot vagy Brands Hatch-et simán össze tudnám téveszteni az iR-es verziókkal.
Hosszabb idő után tudtam kipróbálni a legújabb update-eket a PC-n, az FFB nagyon meggyőző. Ahogy az átterhelődésekkel változik az erő, ilyet még azt hiszem egyik szimben sem tapasztaltam (L49-cel a legegyszerűbb kipróbálni, jó móka..rF2-ben nem vagyok biztos, hogy nem tud ilyet, de azt most nem tudom kipróbálni).
Sajnos AMD-kártyákkal még mindig tragikus a teljesítmény, minden minimumra véve (így is nagyon jól néz ki mondjuk, ami azt illeti feleslegesen jól, meglennék az integető közönség meg stb. nélkül), de még így is be kell kapcsoljak egy kis ködöt, hogy ne legyen hányingerem a szaggatástól 1 perc alatt (Rift; i5-3570k + 7870XT)..[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz SityiSXT #1041 üzenetére
Köszi, majd kipróbálom.
Tudom, sajnos csak az angol pályák azok (vagyis az se mind).(#1040) dino_m:
Ezt videóról mégnehezebb megmondani, mint ingame. 3D-ben viszont kijönnek a különbségek, egyszerűen nem volt meg a "korábban már jártam itt" élmény. Nem hiszem, hogy a pálya hosszával gond lenne, egyszerűen csak más a dőlése, a nyomvonal gradiense. Emiatt a viszonyítási pontok is néhol elmásznak, többször mást lehet látni a pályából (meg a környezetből), mint egyébként. Az első videóban 1:04, 1:17, 1:28-nál látszódik leginkább. -
JoinR
senior tag
És hogyan szeretnél visszajelzést kapni róla? Ezt nem értem AC-ben sem, hogy ahogy blokkolnak a kerekek (még azelőtt, hogy kockára fékezném őket, szóval nem emiatt), úgy ráz a kormány, mintha felszabályozásra várna a féktárcsa Pedig az összes létező effektet kikapcsoltam...ilyen egyetlen másik szimben sincs (szerencsére) - max amikor az ABS rezgését felviszik a kormányra (Fanatec CSP pedálok híján), ami még talán elfogadható dolog.
-
JoinR
senior tag
Maradjunk annyiban, hogy ideális esetben (sík úton, egyenesen haladva) blokkoláskor a kormányba nem nagyon szabadna belerántania semminek Az egyetlen dolog, ami érződhet rajta, hogy az felkönnyül és könnyebb tekerni (persze akkor már régen rossz, ha ez történik).
(#1049) b-type: én azt nem gondolom negatív dolognak, szerintem praktikus. A többségnek úgysincs olyan komoly kormánya, hogy clipping nélkül érzékeltetni lehessen a különbséget. A G27-et mindig úgy állítom be, hogy éppen ne legyen clipping, és emiatt előfordul, hogy (iR-ben) kell állítani egy túlszervózott Mustang meg egy GT2 között (különben a Mustang-nak kb. nem lenne FFB-je). Persze van mikor a nagyobb utánfutás miatt is annyit nehezül, hogy amiatt is kell
-
JoinR
senior tag
AC-nek mozog leginkább a futóműve, a többi keményebbnek tűnik.
AC és R3E-nek több kormánymozdulat kell általánosságban (apró korrekciók, finom mozgások) és ellenkormányzásnál is.
Csúszás utáni megtapadás jellegre hasonló.
PC-ben a féktávon a bukkanóknak súlyosabbak a következményei.
Ha választania kéne, az AC-vel menne. -
JoinR
senior tag
Ja azt kifelejtettem, hogy a R3E és PC csúszása nagyobb lendületvesztéssel jár, mint AC-ben.
Egyiket se helyezte a másik fölé, mind egy külön világ.
Szó esik az extra feature-ökről, amiket amúgy csak összerizsázott, hogy hosszabb legyen a videó - AC-nek a tragikus Oculus Rift támogatását pozitívumként kiemelni nevetséges, még a PC is jobban támogatja, ha azt nézzük, hogy utóbbinál egyáltalán lehetséges setup-olni vele.
A PC-nél a dinamikus időjárást, illetve a R3E-nél a multit emeli ki.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #1152 üzenetére
Egy fix setupos verseny eredménye azonos képességű indulók között annyin múlik, hogy az a set kinek a vezetési stílusához illeszkedik leginkább...ebből minden következik, csak a kiegyenlítettség nem.
Persze a lassabbaknak jó nyugtató a fix set, attól még nem létezik olyan setup, ami magától körbemegy a pályán...egy komoly mezőnyben senki nem a setuppal nyeri a versenyeket. -
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #1172 üzenetére
Tetszik, nem tetszik, a setupolás része a szimulátorozásnak. Hogy valakinek nincs rá ideje, érzéke, tudása, akarata, senkit nem érdekel. Vagyis lehet hívni az NFS-es haverokat, hogy ajvékoljanak a hivatalos fórumon, és akkor majd lesz setup lock. (amit, mint már említettem, nem tartok hülyeségnek, de az erőviszonyokat nem egyenlíti ki, csak megváltoztatja)
Aki alapvető dolgokat nem tud beállítani (most nem arról van szó, hogy tudni kell az utánfutás növelésének hatását egy bukkanós kanyarbejáraton), az úgyse tud konzisztens köröket megtenni, nyilván 5 kör alatt kap egy ráadást azoktól akiknek van közük a szimezéshez, és nem a set miatt. Ha valaki nem érzi, hogy minden kanyarban kockára fékezi az első kereket, vagy hogy 2 kör után össze-vissza csúszkál a túlfújt keréktől, nem várható el, hogy versenyképes legyen.
Ha már feljött az iRacing, fix set az egyik rookie és egy alacsony licenszkövetelményes bajnokságban van. A maradék ~20 nyitott. Komoly bajnokság nincs fix settel, márpedig a szimulátorok szeretik magukat komolynak feltűntetni.
"ahhoz már kevés, hogy vállalja az egyenlő megmérettetést" - a megmérettetés egyenlő, csak egy olyan versenyszám is a része, amihez nincs közöd. Ez kb. olyan, mintha egy sakkmester ellen úgy akarnál játszani, hogy ő ne mozgassa a huszárokat, mert te sem tudsz azokkal játszani, és így egyenlő (persze tudom, a sakkozás egy tétlenségre kényszerítő, egészségtelen, rossz testtartásban végzett pótcselekvés, ahelyett, hogy kimennék a frontra háborúzni ).[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #1180 üzenetére
"Nagy divat a fórumokon olyasmit beleadni a másik szövegébe, ami ott sincs" - és ezt képes vagy TE leírni, aki minden hozzászólásból csak a neki tetsző mondatok közül szemezget, és színezi a saját kis világa szerint
Nem a setup lock-kal volt gond, hanem amilyen visszataszító hangnemben előadtad. Vannak emberek, akik szeretnek házhoz menni a pofonért, egy szimes topikban előadtad, hogy aki ért a setupoláshoz, az mind kocka, nem tudom mit vártál, hogy majd mindenki tapsolni fog? -
JoinR
senior tag
-
JoinR
senior tag
Készítem a popcorn-t
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #1573 üzenetére
Ezt csak megerősíteni tudom, Rifttel a PCars nagyon komoly látványra, csak sajna nagyon durva a gépigény (amikor próbáltam). A legjobb élmény mondjuk open wheeler+eső, amikor a bukósisak plexijén folyik le a víz, háttérben villámlik...az tényleg besza-behu
-
JoinR
senior tag
Nem lett rossz, de azért elég vegyesek az érzéseim. Az engine simán nevezhető szimulátornak, nekem tetszik az FFB (terhelésváltás hatása az FFB-re továbbra se sok szimben van), bár csak G27-em van, és itt eléggé kijönnek a kormány gyenge pontjai.
Az más kérdés, hogy milyenre vannak hangolva az autók. Elég nagy szórás van a minőségben minden tekintetben. A fű meg úgy lassít, mintha éppen a kötő betonba gázolnék bele
A környezet minimumra véve is kielégítő Riftben, bár jöhetne egy AMD-profil, mert egyelőre csak ködben és viharban produkál vállalható FPS-t -
JoinR
senior tag
válasz rambustibi #1958 üzenetére
Tudhatnád, hogy ebben a topikban két vélemény létezik, Penge@Boriszé és a rossz. Még akkor is, ha most kivételesen vele értek egyet, a hangok elég sokszor nincsenek köszönőviszonyban a valósággal komoly szimeknél sem.
-
JoinR
senior tag
Aki annyira rá van feszülve, rakjon fel egy Win10-et, azon megy rendesen AMD-n is, ha jól értem a #2138 hivatkozását
-
JoinR
senior tag
A szimulátor-nem szimulátor vita jobb volt
-
JoinR
senior tag
válasz Gabesz87 #2463 üzenetére
Tegyük fel mész 50 m/s-mal, ami azért nem egy elrugaszkodott tempó (180 km/h), 50FPS mellett minden megtett méterre jut egy frame. Most nem csak az a lényeg, hogy mennyit látsz ebből a monitoron (120Hz-es monitor ég és föld gyors tempónál), hanem hogy az inputok is ennyi időközönként tudják befolyásolni az autó mozgását. Persze mindennek megvannak a maga korlátai, (régi ISI engine 100Hz, Thrustmaster kormány 100Hz (nem tudom ezt javították-e már), rF2 400Hz, Logitech kormány 500Hz, Leo Bodnar kábel 250Hz), szóval egy idő után nincs értelme a nagyobb FPS-nek. Szvsz. kb. 150 FPS az amivel már komolyan lehet nyomni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Linux kezdőknek
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Óra topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...