Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mohabá 007

    aktív tag

    válasz neversellit #87268 üzenetére

    Üdv!
    Igérem, hogy minden kérdésedre válaszolni fogok, :K de már csak holnap (szombaton)
    Közel egy évig variáltam, va tapsztalat bőven, akár képekkel is ha szükséges. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

  • mohabá 007

    aktív tag

    válasz neversellit #87268 üzenetére

    Az, hogy a válaszom mikor fogod elolvasni, csak tőled függ.
    Ezt azért írom, mert a kérésed leírtad péntek du fél háromkor, de szombat este 23óra59-ig még csak meg se nézted, hogy kaptál e választ.

    Én meg megigértem, hogy szombaton válaszolok, ezért meg is teszem. :K

    "…mi a véleményed mindkét kartervezeték(mind a pillangószelephez, mind az alapjárati ág szívósorba vezetett csövének) külön-külön lecsapatásáról…"

    Én így csináltam meg, ezt láttam a legegyszerűbbnek, mivel így nem kell a vastag,vékony cső csatlakoztatásával cicózni.Alapjárati szűrőnek vettem egy gázolajszűrőt, vékony rézdróttal megtömködtem, + cső semmi nem kell. teszi a dolgát, lecsapat
    Ha az alapjárati kartergáz csövét lehúzod a fojtószelepházról, szig szalaggal, ujjaddal lezárod a csatlakozó csőcsonkot, meggyőződhetsz róla, van e szüksége a motornak a visszavezetésre.Ugyanezt a vastag csőcsonkkal is.

    Nekem 4 éve működik a rendszer, de se a kartergázt, se a lecsapatott kartergázt nem hiányolja a motor.Lényeges működésbeli különbséget nem érzek, de már az előny, hogy ennyi idő után is patyolat a fojtószelepház, mivel az égéstérbe nem jut trutyi, így kevesebb a kokszosodás,,,stb.

    "…Nem tudni azt sem, hogy (esetemben a Z10XEP) szelepfedélnek belső kartercsatornái valójában már magában a fedélben is közösítve vannak-e,…"

    Ha figyelmesen megnézed a szelepfedelet, a választ is megkapod a kérdésedre. ;)

    "…vagy tudatosan a hengerfejből kilépő csatornák valamelyikéhez vannak hozzárendelve külön-külön…"

    Biztos bennem van a hiba,de egyszerűen nem értem amit leírtál, bocs. :F

    Túlbonyolítod az egészet. ( bolhából elefánt) Ha csinálsz egy lecsapatót, azzal semmiben nem teszel kárt, de minden kérdésedre választ kapsz.Ha mégse tetszik az eredeti állapot bármikor visszaállítható. „Puding próbája az evés”

    Egy kis kedvcsinálónak:
    Igy volt kiépítve, az első lecsapató rendszerem. ( azóta már 2-szer átépítve, módosítva) ;)

    Kizárólag városi használat mellett többnyire koszos deszt víz volt a tartályba, a víz tetején úszkáltak [ilyen egybeállt olajos trutyik ]

    A motornak nincs szüksége a kartergázra, benzingőzre, kipuf gázra, csak a szigorú környezetvédelmi normák miatt a lehető legtöbb károsanyagot visszavezetik, megetetik a motorral.

    Engem a lecsapató meggyőzött,ezért marad, ki nem veszem :K

    Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

  • mohabá 007

    aktív tag

    válasz neversellit #87350 üzenetére

    Ha kérdeznek, szivesen megosztom tapasztalataimat. Akit érdekel elolvassa, akit nem továbblapoz.

    Érdekelt a lecsapató téma, olvastam róla jót, rosszat, kíváncsi voltam mi az igazság, elhatároztam, próbának csinálok egyet.10 – 15e között lehet készen venni. Ennyit nekem nem ért meg, tudok én otthoni anyagból is csinálni, ingyen van, csak molyolni kell vele.Láttam, hogy többen csináltak olcsóbban, ezt a megodást választották:Kerti szivattyúhoz vízszűrő 1
    és 2
    Ezzel nekem az volt a bajom, hogy a motortér szűk, nem fért be sehová.Találtam műanyag ovális „bedeco” kakaós dobozt, ami pont befért, és rögzíteni is tudtam.Csatlakozókat is találtam a lomosban, amit be tudtam építeni.Mivel látni akartam,hogy működik,ezért átlátszó csöveket tettem bele. Így már láttam, hogy a beindulás után már jön a [vízpára ] a lecsapatóba,még az olaj felmelegedése előtt.
    Akik rendszeresen hosszabb távon autóznak,akkor lehet, hogy nem lesz koszos deszt víz lecsapatva,ezért a bevezetett olajpárát nincs ami megfogja, ezért az megy vissza a fojtószelepházba. Ők azok, akik azt mondják, hogy nem működik a lecsapató, mert a lecsapató nem fog meg semmit, ezért ki is dobják. Ha csak annyi fáradtságot tennének, hogy a száraz lecsapatóba öntenek 1 deci deszt vizet ,lenne ami megfogja a forró olajpárát.
    Kíváncsi voltam, hogy tul képpen mi is megy vissza a fojtószelepházba, ezért bütyköltem a lecsapatónak is egy lecsapatót, folyékony szappanos flakonból, és injekciós fecskendőből [kép] A fecskendő rész a kilépő ág.Ezt megtömködtem gézzel, hogy lássam, megy e még ki valami olajos trutyi a levegőbe. A géz tiszta maradt, nem volt koszolódva.
    Így volt kiépítve az egész
    Találtam olyan lecsapatót, aminek nincs visszavezetése, csak simán kis szűrő beépítve a visszaágba.( nincs visszavezetés) [kép]

    Most találtam egy megfelelő méretű fémdobozt, abból csináltam egy [másik lecsapatót] itt van a helyén[kép]
    Ez a jelenlegi helyzetről egytotál
    Visszavezetés nincs, majd most kap a visszavezető ág egy kis szűrőt

    "..az általad használt vastagabbik fekete gumicső milyen eredeti rendeltetéssel bírt? .."

    Régen ilyenek voltak a locsolótömlők.Vászonbetétes, a kompresszoron bizonyított,a mai napig bírja a gyűrődést.Nekem a ½ colos jó minőségű locsolótömlő pont a méret,eért abból kapott.
    Szikikonos,szálerősített csöveket tudsz venni mindenféle méretben.

    Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

Új hozzászólás Aktív témák