- Android szakmai topik
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobilhasználat külföldön
Hirdetés
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
Íme a Valorant trófea/achievement listája
gp Nem sokkal a hivatalos bejelentés után máris felbukkantak a megszerezhető eredmények.
-
Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
ma Ez a piac pedig India. Volt, amíg az Oppo be nem dobta az F27 Pro+-t.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz
AMD Power #60969 üzenetére
Persze, de ez csak szigorúan városi használatnál jön elő. Azért csak előfordul 1-1 hosszabb út is hetente/havonta, ami kipucol mindent. A turbó pedig egy lámpás indulásnál és intenzív gyorsításnál biztosan rendesen felpörög. Ettől függetlenül évi 25.000 km alatt nem vennék dízelt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
14700Ft volt minden kedvezménnyel együtt. A motor nem tudom meddig húzza.
Hol klattyog hol nem.
Egyre inkább erős a gyanúm, hogy a himbáktól jön a zaj. Ha nyakon öntöm friss olajjal és nem várom meg amíg lefolyik, hanem "áznak" benne a tőkék és a himbák akkor babán jár.
(#61172) w333 5 év gari van rá.
Képen tűnik melegnek a fénye, amúgy kékes.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
Declare #61174 üzenetére
Szabályosnak kell lennie, mivel a vezérlő modulja gyárilag ilyen. Bekapcsolt tompított mellett már csak dísz fénye van. Tegnap megvolt este a főpróba is, mert a rendőr nem jött utánam.
"E" jel van, kesztyűtartóban ott van az NKH állásfoglalása kinyomtatva, amit a lumenet a DRL-lel együtt küldött.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
Declare #61176 üzenetére
Nincs semmi probléma, kösz a tájékoztatást, de tuti jó ez így. Még a vadizsír helyközi buszokon is együtt világít a kettő (gyári DRL), ráadásul szerintem dimmerelve sincs, mert egy ideig azt hittem, hogy a ködfényszórója ég.
Én ezt a leírásnak megfelelően kötöttem be, baj nem lehet. Ha mégis kifogok egy túlképzett rendőrt akkor egyszerűen nem ismerem el és mehet a feljelentés, amit pedig el kell küldeni a lumenet-hez, mert vállalják a dolgok intézését.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz
mohabá 007 #61228 üzenetére
Nem azt írtam, hogy a főtengely mechanikus kapcsolattal működteti az AC-t, csak azt, hogy akkor indul az AC amikor már forog a főtengely. Pontosan fogalmaztam.
Az enyém (X14NZ) halkan hallhatóan feltermeli a nyomást gyújtás ráadása után, a másik ami X14XE egyáltalán meg sem nyikkan, szinte üres tanknál sincs semmi hangja amíg nem indítózok.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
2.2-es benzinmotorokkal milyen tapasztalatok vannak? Guglizgatva dicséreteket találtam, végülis nem csoda mert elvileg egy egyszerű szívóbenzin, ami 147-155 lovas. Nem volna rossz egy ilyen C veki ... eddig dízelt akartam, de egy nagyságrendekkel egyszerűbb motor ami ráadásul erős azért mégis jobb lenne.
Jó lenne a dízel nyomaték 1600as fordulaton, de egy ekkora benzines sem hazudik, ráadásul nyúlik is rendesen.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
Calogero #61243 üzenetére
Azt már megtaláltam közben, köszi. 2.2 nem direct benzin és az 1.9 CDTI (150LE) között vacilálok. Igazából megvan az évi 25000km amit megyek, megérné a dízel. 1 misinél kezdődik egy jól felszerelt 1.9 CDTI C veki ...
150 paci körül kéne valami, ezekben van jócskán tartalék egy gyors előzéshez vagy egy szerpentines hegymászáshoz.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
AMD Power #61612 üzenetére
Az enyém akkor örök életű lesz, hacsak a rozsda nem viszi el. Heti 500km megy bele, ennek több, mint a fele pálya.
Sajnos fogy belőle az olaj, április eleje óta mentem vele 7500-8000 km-t és elment belőle 1,5 liter olaj. De nem megeszi, hanem kinyomja a szelepfedél-tömítésnél. Hiába cseréltem tömítést, hiába húztam meg 5000Nm nyomatékkal, akkor is.
Tiszta mocsok a hengerfej és a blokk a 4. henger körül.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz
gerisz23 #61626 üzenetére
Az első műszakiig szerintem akkor is vissza lehet majd tekerni az órát nyom nélkül.
Tegyük fel vágysz egy kisteherautóra a bizniszedhez, legyen max 2 éves mégis simán lehet, hogy benne lesz 500ezer km, de mégis 160-al meg tudják hirdetni gond nélkül mert még maga az első tulaj tekertette vissza.Cimborám egy helyi fuvarcégnél dolgozik, Renault Masterrel közlekedik, ő hozta el a szalonból tavaly márciusban, de már benne van 400ezer km, biturbós istenverése és már párszor járt szervizben is ... mégis ha akarnák egy kis kipofozás után el lehetne adni megkíméltként.
Az ilyesmi ellen nincs orvosság, akinek nincs pénze új autóra az mindig kockáztat sajnos.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
HoaryFox #61950 üzenetére
Elég egyszerű bekötni, másfél órám ment rá, de annak a nagy része a felcsavarozás volt, bekötés már pite. Persze könnyű nekem villamosmérnökként, de akkor sem bonyolult.
Én DRL-102-t vettem, szép homogén fénycsíkkal világít, nem pöttyös. Ez dimmerelős típus, nem kapcsol le teljesen. Amúgy összesen 4 szálat kellett bekötnöm, piros közvetlen az akksi pozitívra megy (gyárilag van a modul előtt a vezetékben biztosíték), fekete közvetlen az akku negatívra, narancssárga megy egy gyújtás pontra (én a trafó alatt a gyújtás modul egyik feketéjére tettem, kilámpáztam), zöld szál a tiltó szál amit a helyzetjelzőről vettem, aztán már csak rögzíted a kábeleket és a modult aztán csók. Gyújtásra már felkapcsol a DRL, helyzetjelzőre le és mivel a helyzetjelző a tompított mellett is világít ezért amikor felnyomod a tompítottat vagy a refit akkor is ledimmerelve marad. Teljesen szabályos. Viszont amikor lekapcsolt lámpa mellett csak villantasz egyet a fénykürttel akkor nem dimmerel le, mivel akkor nem villan a helyzetjelző.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Csak leírtam mennyire nem bonyolult, hátha más is tud vele spórolni 5-10 ezer forintot, ha magának csinálja.
Egyébként a mellékelt leírásban is minden lépés le van írva, pontosabban képekkel bemutatva, különleges szerszám sem kell mert adnak mellé egy jó adag gyorskötegelőt a kábelek rögzítésére, a piros és fekete gyárilag saruzott, csak rá kell szorítani az akkusarura, a 2 vezérlőszál csupasz, de adnak még ilyen bontás nélküli csatlakozót amivel össze kell fogni a 2 vezetéket és rároppantani. Egy villáskulcs kell az akksira szereléshez és egy csillagcsavarhúzó a lámpatestek felcsavarozásához ami szintén 2-2 önmetsző csavar, meg persze 1 fúró kell amivel az állampolgár kifúrja a lökösben a lámpatest vezetékének lyukát.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
realmadrid #62071 üzenetére
Az attól függ ... ha valaki biztosra akar menni az cseréli, de nagyon nem olcsó egy szett, pontosan azért mert nem a kötelező szervizek része.
Egyik transitunkban 400ezer km óta fut a lánc, hang nélkül. Mondjuk az dupla soros, esélye sincs nyúlni.
Cimborám céges 319-es Sprinterében pedig 900ezer km óta fut ugyanaz a lánc, mindig márkaszervizbe lett hordva.
De egyébként minden láncos motor úgy van kitalálva, hogy nem kell rajta sose vezérlést cserélni, ez az előnye a szíjassal szemben. Persze ez csak akkor érvényes, ha mindig időben megkapta a kötelező olajcseréket.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
gerisz23 #62175 üzenetére
Lánc akkor szokott elugrani amikor a motor ellenkező irányba lett forgatva. Pl meggurul előre rükiben, vagy fordítva. Régebben legalábbis erre ügyelni kellett, de a mai motorokról is hallottam már ilyet, hogy az állampolgár este letette az akkor még tökéletes autót, sebességbe tette és kiszállt, majd reggel recs-rop.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Tegnap vettem egy OP-COM-ot és lenne pár mélyebb kérdésem, hátha valaki tudja a helyes válaszokat.
Monitoroztam a kis 1.4 F astrámat a parkolóban és kicsit pöckölgettem a gázt meg munkába menet pályán is rögzítettem mindent screen recorderrel, amit bent visszanéztem.
Néhány értékről nem tudom jó-e.
Pl.:
- az előgyújtás szöge alapjáraton nekem 12-13 °FT között ugrál. sok vagy kevés? pöccintésre 20-ig is elmegy majd gázelvételkor 0-ra esik.
- befecskendezési impulzus: alapjáraton 1ms, padlózva 4,3ms, motorféken 0ms.
- lambda: Alapjáraton azt írja szegény, pöckölés után egy ideig dús majd megint szegény, pályán tartva a tempót szegény és dús között ugrál sűrűn. Vagy 5 féle érték van rá.
-O2 érzékelő alapjáraton 650mV
-O2 érzékelő hurok alapjáraton nyitott, gázadásra zárt.
-O2 integrátor 127-128 lépés (ezt asszem mindig ennyinek írja)
-O2-kör BLM engedélyezve (tanult érték) : AKTÍV (gázelvételkor mintha inaktív lett volna)
-O2-kör alapjárati BLM (tanult érték): 117 lépés
-O2-kör részterhelés BLM (tanult érték): 113 lépés
Jön a többi...:
-Alapjárati levegő vezérlés: 21 lépés (925 fordulaton ilyenkor, gáz 0%)
Ezt teszteltem úgy, hogy kéziféket behúztam, 3-ba tettem a váltót majd gáz nélkül fokozatosan engedtem fel a kuplungot. Ez a 21-es érték elmászott egészen vagy 120-ig és ott már olyan hangja volt mintha nyomnám a gázt, az a tipikus opeles cicergés.Van még ilyen, hogy Lass. üzemanyag lezárás (lassítás, motorfék): Ez akkor aktív ha elveszem a gázt, de gurul az autó.
Van még a teljes terhelés dúsítás, ami akkor aktív, ha koppra van nyomva a gáz, de csak bizonyos sebességig, pályán már egyszer sem volt aktív hiába padlóztam.
Ami leginkább érdekelne ezek körül, az a gyújtás szög értéke, és a lambda értéke, hogy helyes-e.
parkolóból van videó is:
[link][ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
Luck Dragon #62436 üzenetére
Nekem is ilyen van, csak pirosban. 2 éve vettem, F astrára is tökéletes, de a hátsó üléssornál már nem éreztem az ujjbegyeimet.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
Luck Dragon #62460 üzenetére
Pedig ennyiért elég jó, tényleg. Én a fejtámlákra nem húztam rá, jobb, hogy átlátszó a közepe.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Szerintetek mennyire ragad jól a szélvédőre a 3M ragasztó? Van egy akciókamerám aminek van autós módja, de nincs kedvem külön korongot venni így inkább a mellékelt, előre 3M ragasztóval szerelt talpánál fogva ragasztottam a szélvédőre. Rajta fog az maradni? Tisztára töröltem az üveget, jól rányomkodtam, stb.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
trassher #62475 üzenetére
Én a múlt héten vettem egy ilyen kínait, igaz nem allin, hanem vaterán, 5-ször ennyiért.
De minden volt hozzá ami kell (2 cd tele driverekkel és többféle verziójú diag szoftverrel amik közt még magyar is volt). Win 10 kicsit nyögvenyelősen vette be a drivert, de 5 perc net böngészés után meglett a megoldás és gyönyörűen működik. Kis F astrámat monitoroztam vele egészen Mohácstól Pécsig munkába, meg vissza, közben futott a laptopon egy screen recorder program. Mindent rögzített ami a monitoron van és bekapcsoltam az OP-COM szoftverén is a felvételt ami azt jelenti, hogy minden értéket 3 század másodpercenként feljegyez egy excel táblába. Ennek az eredménye a 35-40 perces út alatt egy 47ezer soros excel tábla lett.
Mindent le tudtam követni pillanatról pillanatra, mikor engedtem el a gázt és ekkor mi történt, mikor padlóztam és akkor mi történt, stb. Szerintem nagyon hasznos. Még a kis 1.4 8V központi injektoros motorból is 29 érték figyelhető meg valós időben.
Az eredeti OP-COM forgalmazója persze mindent leír az oldalán, hogy mekkora kaka ez a kínai és leég tőle az autód és inkább vedd meg akciósan 150ezerért az övéket. Biztos van is benne valami, de én nem féltem az ECU-t, 18 éve viseli a hideget-meleget.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Bizony hamisított, ezért is vettem én már itthoni polcról. Nyilván nem veszek 150-ért eredetit, nem vagyok diagnoszta így a pénz sem jönne vissza belőle. Otthoni bohóckodásra jó a 12ezres klón is (nem tudom amúgy ez itt mennyire tiltott téma, wareznek számít-e vagy mi), ha valami gáz van akkor ezzel nagyjából utána tudok járni mi a hiba, arra tökéletes.
Ezek az újabb autóba való OBD2-es ELM-327 bluetooth kütyük is jók, de az F astrákkal nem működnek. Transitunkon viszont bőven tudtam telefonnal monitorozni mindent, igazából azt se tudom már mennyi mindent, de nagyon sokat. Pl turbó nyomás, EGR állás, common rail nyomás stb minden szart + hibakód olvasás, törlés. Az is volt vagy 3000Ft + Torque PRO playáruházas ára.
Ezzel a kütyüvel jártam utána, pontosan mit is akar jelenteni az "EGR" szó amit egy cetlin kaptam a rendes szervizes kiolvasás után... Mondom kösz, azon belül még lehet 20 féle kód. Ezzel kiderítettem, hogy elektronikus a probléma, nem kapott a vezérlő visszajelzést az EGR állásáról, tehát hiába pucolgatjuk mert nem az a baja.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
haddent #62537 üzenetére
Ez a 115 lovas verzió? Csak azért kérdezem, mert ilyen teljesítmény lehet, hogy nekem is elég lenne. Ha csumára pakolva jól szedi a lábát hosszú nagy emelkedőkön is akkor az elég.
Gyűjtöm az infókat a későbbi autóvásárláshoz.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz
lsebestyen #62585 üzenetére
Úgy látom még a vized sem folyt el, szerintem fityingekből meg lehet csinálni. Bontott vagy új lámpa + index, sárvédő, zárhíd esetleg, lökös, ködlámpa ha volt. Futómű hogy áll? nem kapott?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
lsebestyen #62589 üzenetére
Ha jobb kezes lett volna, akkor is te jöttél jobbról, vagy rosszul látom?
Amúgy meg rendőr ... 50ezerrel kezdődik nekik a buli, + kötelező ugye. Futóművet majd beállíttatod újra, az 5000 pénz, az is az ő számlájukra megy.
Szerk.:
ja igen, rosszul látom, a jobb elsőd tört.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
AMD Power #62735 üzenetére
Astrát nagyon le kell meríteni, hogy pl. a kanyarban bedadogjon. De amikor kigyullad a lámpa akkor még van benne vagy 8 liter. Mondjuk az F astrát amiben nem fordulatszámos az óracsoport abban nincs ilyen lámpa, azt érdemes a piros mező tetején megtankolni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nekünk volt egy Toyota Hiace-ünk. Ennél újabb verzió, ami már orros volt. Gyanítom abban ugyanez a motor volt, 2 évesen vettük. 2,4 szívó D, 75 ló körül, hátsókerék hajtással ami független felfüggesztésű volt, nem egy sima híd. Amíg nálunk volt mindig pöccröff volt, egyszer kellett cserélni a behúzó tekercset. Aztán egy részeg rendőr apám elé fordult és totálkáros lett. Fater rakománnyal, utánfutóval ment éppen, akkora volt a csatt, hogy a vonóhorog felkunkorodott.
Toyoták eleve elég tartós gépek még ma is. Egy motorjuk nem sikerült jól, az a bizonyos 2.2-es D4-D ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
haddent #63074 üzenetére
Nekem megfelelne, ha minden reggel egy kb 300kW-os, teljesen önálló Tesla elhozna munkába Mohácsról Pécsre az M60-ason, délután pedig hazavinne. Munkahely tetején van 50kW-nyi napelem is, szépen töltőre tenné magát minden nap. Havi 50000Ft tankolás helyett ingyen jönnék-mennék.
Villamosmérnökként nem mondom, hogy ne tűnjenek el a belsőégésű motorok, imádom a hangjukat, de ez van.
Kíváncsian várom mit hoz a jövő.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Jól bírta az opel.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
Declare #63186 üzenetére
Ebben lehet valami igazság, sőt. De pl egy Volvo-ban elöl keresztben is van egy izmos 'gerenda'. Szóval fordított helyzetben, ha egy Volvo rongyol bele valami másba hátulról, a Volvo akkor sem fog annyira összetörni, mint a többi.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
AMD Power #63216 üzenetére
Pedig 300 fölött nem tudnád eladni. Lehet érte sokat kérni, de a piac úgyis beárazza. Persze minden attól függ mi a cél, árulni akarod vagy eladni.
Nekem is sokat ér az enyém, már többet beletoltam, mint az ára, de ha el akarnám adni mindenképpen százezreket buknék rajta.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz
kmarci25 #63286 üzenetére
Szinte új a pollenszűrő, de elképzelhető, hogy ez a hiba. Olyat is hallottam már, hogy a fűtőradiátor ereszt valamennyire és a fagyálló gőzölődik fel a szélvédőre. De a víz meg nem fogy.
De azért az is érdekes, hogy szinte csak nyáron van ilyen problémám, bár valószínűleg télen a párával együtt lehúzom ezt a réteget a jégvakaró gumis oldalával.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- Hálózati / IP kamera
- Android szakmai topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- creation: Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- További aktív témák...