- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Magisk
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- iPhone topik
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gyáliSanyi #3159 üzenetére
API GL4/GL5 vagy hasonló nincs feltüntetve? Sima SAE 90-es hajtóműolaj gyakorlatilag, hipoid a fogaskerék fogazása, némileg nagyobb igénybevételre tervezett olajat kíván.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyáliSanyi #3164 üzenetére
Az ACEA C-s olaj nem csak dízelbe való, csupán azt jelenti hogy katalizátor/DPF/GPF kímélő összetételű azaz alacsonyabb a szulfáthamu tartalma mint az A/B-s olajoknak, így kevésbé tömíti el ezeket a szűrőket.
Katalizátorbarát olajok :
C1 low SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s
), kis viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén, de behatárolt szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett.C2 mid SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a a C1-04 esetében.C3 mid SAPS tartalmú olaj magas HTHS-viszkozitással ( > 3,5 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A3/B4 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a C1-04 esetében.C4 low SAPS tartalmú olaj magas HTHS-viszkozitással ( > 3,5 mPa*s ), DPF és TWC esetén, azok működképességét meghosszabbítva.
ACEA szabvány benzines motorok gázolajos motorok alsó szint ACEA A1 ACEA B1, ACEA A2, ACEA B2
közepes szint ACEA A3, ACEA B3,
ACEA A4, ACEA B4, ACEA C3,
magas szint ACEA A5, ACEA B5, ACEA C1, ACEA C2.
[link][ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
válasz gyáliSanyi #3178 üzenetére
Én reklámozom? Az a gyári előírás a motorhoz
Honda topikba érdemes benézni, 0W20-at vagy 0W30-at rak bele mindenki.
Nálam nem a pénz az elsődleges egy olajcserénél. Évente egyszer férjen bele hogy nem 8k-t hanem 12k-t költünk olajra. Vagy amennyibe kerül.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bul07
nagyúr
válasz gyáliSanyi #3178 üzenetére
Keres rá a Toyota 1.33 motorok ügyére és ott ara jutottak hogy 20-as helyet 30-as olaj lehetett a gond, így érdemes jól megfontolni és a jobbat belerakni
De itt van
[link][ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
i-sti
senior tag
válasz gyáliSanyi #3178 üzenetére
Én szoktam reklámozni a 0W-20-at.
Keress rá a Honda csoportban a #csak0W20 tagreItt is él a mondás, hogy "olcsó olajnak híg a leve" Mindig a legdrágábbat kell venni, mert csak az a jó.
Viccet félretéve, itt is és Honda csoportban is keress rá BlackSoul hozászolásaira olajtémában.
(#3168) gaston63:
Nagyon szép válogatás, Qru olaj korrekciójával.
Esetleg ü.a szűrőből is nem a gyári az ajánlott?
Azt milyen sűrűm cseréled?[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
válasz gyáliSanyi #3178 üzenetére
Ha valaki megkérdezi hogy "milyen olajat...", az már feltételez egy olyan minimális igényszintet, ami azt feltételezi, hogy az illető szeretne egy a jármű motorja számára ideális, vagy az elérhető optimális/legjobb megoldást megtalálni. Az átlegember vagy beadja a szervizbe, és leszarja mit tesznek bele(cserélik vagy csak felöntik), vagy ha mindenáron olcsón akarja csak megúszni, akkor bemegy a teszkóba, levesz egy olcsó olajat a polcról, és beleönti/belerakatja.
A minimális igényszint azt jelenti, hogy az illetőnek legalább kicsit fontos hogy a motorja megfelelően működjön, esetleg hosszú távra tervez vele, és nem szeretné, hogy 10-20-50-100 ezer km után csak egy tákolt, egyre sűrűbb olajkrémmel locsolt, állandóan kehes, füstölő, olajzabáló ótvar lepukkant szarja legyen, amitől majd megszabadulni is nehezen fog tudni.
Sajnos trend még mindig, főleg a szerelők körében, de sok felhasználónál is, hogy a motornak a kenés az valami jó sűrű zsírszerű ragacsos anyagot jelent, tehát mindig minden esetben jobb a sűrűbb, töményebb, vastagabb olaj, ami ráadásul még olcsóbb is (ráadásul még a szerelők is olcsóbban jutnak hozzá)
Ugyanakkor a valóság az, hogy sok esetben a 0W20-as olajra tervezett, gazdaságosságra és környezetvédelemre optimalizált motorok esetében követelmény lenne előírni a megfelelő viszkozitást, csakhogy az autógyárak nem ismerhetik az üzemeltetés körülményeit, ezért többfélét is megad(hat)nak. Az már utána a vásárló, felhasználó, üzemeltető felelőssége, hogy megveszi az autót és a motor számára legfontosabb üzemanyagon, a motorolajon próbál spórolni néhány száz vagy ezer forintot. Megspórol 5 év alatt mondjuk 20 ezret, majd amikor a Toyotához hasonló eset bekövetkezik, hogy megrottyan a motor, akkor lehet bontogatni, javítgatni, szerelgetni, felújítgatni, alkatrészt keresgélni, és a végén belekerül 5-800ezerbe, amit 20ezer befektetésével tudott volna elkerülni. Nem ezen kellene spórolni, hanem a tüzelőanyagon (benzin/gázolaj) Olajból évente vesz 4-5 litert, de benzinből több százat.Persze ha abszolút cél a fogyasztói társadalom, a 3 évre tervezett autók, az állandó körforgás, akkor nyugodt lélekkel lehet üzemeltetni a legolcsóbb anyagokkal, úgyis teljesen mindegy...
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz gyáliSanyi #4738 üzenetére
Én 2db E5 DPF autóba is 0W-30as C3 Shellt öntök.
Még működnek.
Szerintem kezdj te is egy 0W30-al, ha DFP-el már megengedett. 0/5W csak javítasz a hidegoldalin.Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
válasz gyáliSanyi #4738 üzenetére
Gondolom olcsó ásványi alapú olajok vannak a felsorolásban.
Felhasználás és motor állapota alapján alapján szintetikusból 0w-40-es, 0w-30-as vagy 0w-50-es közül választanék.
Ha rövid utak, kis terhelés (nincs túlpakolva, nincsen hegymenet) és jó állapotú a motor akkor 0w30
Ha hegymenet erőltetve, megpakolva nyáron, egész nap használva akkor 0w-50-es
Ha átlagos motor, nem nyektetve, egész nap használva akkor 0w40[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest