Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • djozsi

    senior tag

    válasz Mister_X #10737 üzenetére

    Azt ne felejtsük el, hogy 1 éve sincs (sőt, szűkebb értelemben csak pár hónap telt el azóta), hogy a gép egyértelmű sikerként jelenthető ki, az idén megjelenő játékokat pedig tipikusan 3+ éve fejlesztik. A third party egyértelműen kivárásra játszott, nem mertek nagyot commitálni a gépbe, amit a teljes szakma Wii U 2-nek és óriási buktának jósolt. Ha legalább némi hurráoptimizmus körüllengte volna a gépet a launch előtt, akkor szerintem egész más lenne a helyzet.
    A portolás nem úgy működik, hogy megnyomod a "compile executable to Nintendo Switch" gombot a fejlesztőkörnyezetben, pláne nem egy olyan játéknál, amit évek óta fejlesztenek egy jóval erősebb hardverre. Ezek a játékok a fejlesztési fázisuk utolsó harmadára, vagy akár a finishébe fordultak épp akkor, amikor egyáltalán felmerülhetett az management oldalról, hogy van értelme Switchre is elkészíteni, ilyenkor pedig már az eredeti ütemterv miatt is kapkodás és túlóra szokott lenni, hát még ha kitalálják, hogy "és akkor azonos dátummal ki kéne adni egy ötször gyengébb gépre, lehetőleg gyro, local coop és némi touchscreen supporttal".
    Ilyenkor minden épeszű projectmanagement azt fogja mondani, hogy maradjunk az eredeti ütemtervnél, lássuk meg, hogy hogy fogy, készítsünk egy felmérést, hogy lenne-e rá igény Switchen, készítsünk egy feasibility study-t, hogy a motor milyen nehézségek árán ültethető át Switchre és ha minden oké, akkor bízzunk meg egy third party portoló stúdiót a munkával és akkor majd 1-2 év múlva kiadjuk oda is.
    Azok az AAA projektek, amiken a kezdetektől kalkulálnak a Switchel még csak mostanában születtek meg, 2-3 év múlva fognak beérni. Illetve az már reálisabb, hogy mostanában pár early state-ben levő projektet újraterveztek Switch verzióval.
    A third party profitorientált, látják ők is, hogy itt egy egyre szélesedő platform, nem fogják bennehagyni a pénzt csak azért, mert Nintendo.

    Még egy megjegyzés, megoszlanak a vélemények arról, hogy tényleg az-e a jó irány, hogy akkor elkezdünk lebutított far cryt meg ac-t meg codot hozni a gépre, erre van-e igénye a népnek vagy inkább a Mario Rabbidsos irányra, vagyis AAA fejlesztők profizmusával készített Switchre/Nintendora szabott játékokra. Én arra is kíváncsi vagyok, hogy ez a kérdés hova fog kifutni, mert az, hogy az internet hardcore népe far cry-ért üvölt (pun intended :) ) egyáltalán nem jelenti azt, hogy milliós eladásokat lehetne hozni vele Switchen. Volt azért már pár olyan sikeres Nintendo konzol amit legkevésbé se az AAA third party portok tettek sikeressé. A Mario Rabbids elvileg 2 millió környékén jár, ennek nagyjából az ötödére jósolták a Ubinál az eladásait. Az indie-k pedig nemritkán sokszor jobban fogynak, mint más platformon, nemritkán elérve egy kevéssé sikeres AAA eladásait.

Új hozzászólás Aktív témák