- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Reggie0
félisten
"az autós közlekedésnek pont az lenne a lényege, hogy ott használjanak autókat az emberek, ahol nem elég tömeges az igény ahhoz, hogy megvalósítható legyen az elég sűrű és elég jó tömegközlekedés. "
A tomegkozlekedes mindig zsakutca lesz, az emberek miatt, mert a suttyokat/csoveseket is el kell viselni.
-
#86564352
törölt tag
"A dugódíjból pedig lehetne finanszírozni a tömegközlekedés fejlesztését."
Tömegközlekedés fejlesztése (normális jegyrendszer stb.) mellé a közbiztonságon is kellene javítani, kultúra színvonalán. Nyilván egy európai nagyváros nem lehet szingapúri steril környezet, de a lepukkantság mértéke is számít tömegközlekedéskor. Az ember hangulatát elveszi, amikor mások óbégatását, gagyi zenéjét kell hallgatni, bűzét szagolni, pl. nincs annyi hypo a világon, hogy én 4-6 villamoson leüljek egy székre.
Biciklizve nincs jó infrastruktúra, dzsungelben autósok között nem veszélytelen, de még a szabálytalan vagány másik biciklisre is figyelni kell. Rolleresek szanaszét dobálják, nincs rajta csengő, nincs hangja, csak elszáguld gyalogosok között két centire tőled.
Gyaloglás: a keskenynek nem mondható körúti járdán is képes a szembejövő család széles csatárláncban sétálni fogalom nélkül, próbálod kikerülni vadul evez a karjával, cigizve fújja maga után a füstcsíkot a másikra, lóbálja a cigijét, ami kisgyereknek pont fejmagasság, kerülgetni kell a szemetet, kutyaszart, köpéseket, kéregetőket, jobbra tarts szabályt nem ismerik, csak cikk-cakkban mászkálnak.
Sokan ezek miatt akkor inkább ülnek a dugóban és 2 km-re is kocsival mennek, bosszankodik a dugó miatt, parkolás miatt, de legalább nem szólítják le a kéregetők napi ötször, nem hamuzzák le a gyereke fejét, nem kell kerülgetni a koszt, hallgatni mások hangos baromságait, túlélni pisaszagú aluljárókat. Kényelmesebb és kulturáltabb tömegközlekedéssel talán lehetne BKV utast csinálni a kisautósokból. -
dabadab
titán
akkor már problémát jelentene az aránytalan kihasználtság, hogy a kapacitást a csúcsidőre kellene tervezni, miközben az idő nagy részében kihasználatlan lenne a rendszer
Ez most is ugyanúgy problémát jelent: teljesen mindegy, hogy 100 userük van vagy 100000, a vége az, hogy ezek sokkal nagyobb valószínűséggel fognak mondjuk hétfő délután négykor autóba ülni, mint kedd hajnali háromkor.
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
Most komolyan azt a közgazdasági axiómát próbálod cáfolni, hogy valamit nagy tételben üzemeltetni olcsóbb, mint egyéniben?
A személyautózást eddig azért nem lehetett maradéktalanul nagy tételben üzemeltetni, mert az autó vezetéséhez szükséges az élő munkaerő, és ha ez maga a user, akkor más költségek terhelik az egyént, mint a vállalatot.
Az autonóm vezetéssel viszont ez a tétel kiegyenlítődik, így az egyéni vezető versenyelőnye eltűnik a céges megoldással szemben, miközben a nagy tétel minden előnye megmarad. -
#54625216
törölt tag
"Kérlek ne szalmabábozz!"
Folyamatosan azt próbálod bizonyítani, hogy N egyéni autó fenntartásának összköltsége ugyanakkora (vagy legalábbis nem számottevően nagyobb), mintha ugyanannyi ember csak adott A-B közötti utakra venné igénybe egy önvezető flotta szolgáltatását. Ezt nehéz másként értelmezni, mint hogy szerinted a nagy tétel és az egyéni megoldások összessége között nincs lényegi különbség.
"hétköznapibb jellegű használat esetében a csúcsidő hatás is nagyobb"
Ezt még mindig nem sikerült érvekkel alátámasztanod, hogy miért. A tömegközlekedésben is van csúcsidő, aki nem akar bezsúfolódni egy metrókocsiba, az igyekszik nem csúcsidőben utazni. Ugyanez a helyzet, amikor a dugót próbálják elkerülni. Az önvezető autók esetében ha az autók ismerik egymás pozícióit és célpontjait, akkor jobban tudják optimalizálni az útvonalaikat és mérsékelni a csúcsidő hatást, de persze még így is kialakulhatnak dugók, ilyenkor pedig az emberek ugyanúgy igyekeznek más időpontokat választani, mint a tömegközlekedés vagy a humán vezetés esetében.
"A nagy tétel előnye ott ahol sok hasonló uticél vagy útvonal szakasz van, lásd nagyvárosi közlekedés, tömegközlekedés esetében még sokkal nagyobb, ennél messze rosszabb megoldás a carsharing. "Sokszor leírtuk már: a tömegközlekedés nem alternatívája a személyautónak, mert nem mindenki tudja a tömegközlekedéshez igazítani az élete ütemezését.
Pl. ha ahol a busz 20:00 után már csak másfél óránként jár, vagy fél kilométert kell gyalogolni a legközelebbi megállóhoz, akkor az emberek inkább kocsiba ülnek, mert nem akarják a buszjáratokhoz igazítani az életüket.
Új hozzászólás Aktív témák
- iOS alkalmazások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple notebookok
- Ford topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kerékpársportok
- Hegesztés topic
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- További aktív témák...