- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Ilyen specifikációkkal érkezhet a 2025-ös ThinkPhone
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz DigitXT #18800 üzenetére
"hogy ha alátétet tesz a variótárcsák közé ezáltal messzebb kerül a két tárcsa
egymástól, így még kisebb áttétele lesz az induláshoz a gyárinál, és emeli az
elejét a motor"Ezt pontosan így van. Hiszen minél közelebb (lejjebb) kerül a csapszeghez a szíj annál optimálisabb lesz az elindulás (persze ennek is megvannak a határai, egy ponton már nem rakhatsz hozzá plusz hézagolást hiszen akkor ráfeküdne a szíj a csapszegre).
És ennek az ellenkezője történik a kiveszel belőle, mert így álló vagy alapjáraton ketyegő motornál nyitott első tárcsánál messzebb (följebb) van a csapszegtől mint korábban. Ugye ezt úgy kell elképzelni mint a bicikliváltót. Azon is az a legkisebb áttétel, ha elől a három fogaskerék közül a legkisebben hátul meg a legnagyobbon van. Ugyanez van a robogónál is induláskor. És ha te kiveszed a hézagolókat, akkor az olyan mintha elölről kiiktatnád a legkisebb fogaskereket és csak az egyel feljebb lévővel tudnád induláskor megtekerni a biciklit. Jó persze, robogónál azért nem ilyen drasztikus arányokra kell gondolni, de számolni kell a dologgal.
Sőt, hogy még tetézzük is a helyzetet: Amikor babrálsz elől a hézagolókkal az kihatással lesz a kuplung kapcsolására is. Ha kiveszel a hézagolásból, akkor a nagyobb kezdőáttétel miatt már kisebb fordulaton és hamarább fog nyitni a kuplung. Ha hozzáraksz hézagolást, akkor meg a korábban megszokotthoz képest nagyobb fordulaton és később fog nyitni.
Ezeket a dolgokat a kis tuningolt gépeknél érezni nagyon meg, a nagy 4T robogók a nyomatékukkal és erejükkel azért tudják valamennyire kompenzálni a nagyobb kezdőáttételt. A kuplung kapcsolása sincs úgy kihegyezve mint egy 2T robogónál (hiszen lehetőség sincs rá, a töredéke sincs itt a különböző erősségű kuplungrugóknak amit a kisebb 2T tuningok rendelkezésére bocsátanak a gyártók), de az elv ugyanúgy érvényesül itt is.
Na de nem fárasztom tovább a váltó és áttétel témával itt a jó népet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
nagyúr
válasz sityupityu #18805 üzenetére
Egyáltalán nem fárasztottál. Részleteiben persze mindent tudtam, max.
nem sejtettem... Mentségemre legyen szólva, a Madisonban nincs hézagoló.Szerk: ez az Anysoft Keyboard egyre nagyobb rakás szar: visszamennék valamit
javítani, erre kijelöli a szót, és az elején megduplázza a kezdőbetűt? Fostalicska![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz nyogo83 #18776 üzenetére
Majdnem elfelejtettem ehhez hozzászólni, de jobb később mint soha.
Csak azt akartam mondani, hogy ennél a runner-nál ami nálam van ennek dettó ugyanez a nyűgje. Pontosan az van amit leírtál. A héten mentem vele két napot is ezekben a 28 fokokban, és városon belül kis tempónál meg-megállva egyfolytában 3/4-ed környékére ment a mutató, kapcsolgat is ki-be a ventilátor ilyenkor rendesen. Ha nem kell megállni, és tartósan tudok menni legalább 50-60 környékén akkor egészen lassan, de visszamegy félállásba. Városon kívül meg 80-120 közötti sebességnél egészen visszatud hűlni fél állás alá is rövid időn belül, még ha meleg van akkor is.
Mentem vele tegnap este is ebben a hűvösebb időben, ilyenkor meg az van nálam amit csongi ír, hogy gyakorlatilag városi döcögés mellett is alig akarja elérni a normál üzemi hőfokot. Ha meg el is éri, akkor meg amint kiérek a városból és kicsit tempósabban megyek, akkor meg egészen lemegy a mutató negyed állás környékére. Tuti, hogy nálam sem oké valami a termosztáttal.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #18807 üzenetére
Csere .
-
DigitXT
nagyúr
Na, ragazzi, kiderült, hogy nem azért kellett eldúsítanom a keveréket, mint atom,
mert annyira fakezű vagyok, hanem mert akkora falsot szívott, mint ide lacháza.
Egyik fos kínai nyomásmérő ketté volt törve. Cseréltem, erre be sem indult, LOL!
Még jó, hogy meg akartam nézni, miért nem működik, hát elég triviális volt: max
amiatt lehetett valaki bizonytalan benne fülre, mert a szivattyú mellett szelelt.
Mondjuk azon már meg sem lepődök, hogy a szerelő nem hallotta meg...Szerk: azt eddig is tudtam, hogy fújni 0.2 bart tudok. Nade szívni! Mindjárt 0.8...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #18785 üzenetére
BLOG ON
Szegény Marcellre hoztam rá anno a frászt, hogy "5 bar" olajnyomás? Habár
mondtam, hogy nem esküszöm meg rá. Rájöttem, mi volt 5! Az 50 PSI.
Az kb. 3.5 bar. Amit ugye mondott, hogy kb. annyi szokott lenni. És tényleg!Persze hidegen. Itt fogja meg a szabályzó. Melegen 3 bar környéke a csúcs,
érdekesebb, hogy alapjáraton csak 1.2 bar marad, pedig a 15W50 van benne.
Alapvetően ezt sokkalta, hogy minek bele ilyen olaj, rakjak inkább 10W40-et!Gergő azt mondta az olajszivattyúra, hogy kicsit kopott, de majd látom a sok
műszeremen, ha már nincs elég nyomás. Ne aggódjak egyelőre miatta. LOL!Na mindegy nem aggódok, viszont király újítás a benzinnyomásmérő.
Burgi fórumon épp kerestem vmi fószernak, hogy ha tempónál kifogy a nafta,
ott valszeg dugulás lesz a benzinkörben. Mondjuk azóta se írt se bút, se bát.
De mindegy. Én ott outsider vagyok, elvégre Madisonom van. Viszont azért a
szervizmanuált fel bírom ütni, és ott ha 3 bar az előírás, hát 3 bar. És ha egy
adott szállításnál a szivattyú feladja, hát dugulás van... vagy szar a szivattyú.Mindenesetre nálam a csongi-féle AC kiválóan szuperál (az új relével, hehe),
és 0.5 bart nyom max. Természetesen nálam is esik a nyomás tempónál.
De ez normális, hiszen nincs nyomásszabályzóm, a szivattyú tol, amit tol...
Eleget! Burgis kollégának 12.6 lph a specifikáció (tesztelés: 35 ml@10 mp),
ha ennyit nem tud, és a szűrő tiszta, akkor kakukk a szivattyúnak... Ez van.Mit is akartam ebből kihozni? Pár napot szereltem/fasza lett minden, de vmi
nem tetszik a hajtásban, megint fura hangja van: Gergő rakta össze ugye.
De most nem bántom (mondjuk a nívópálca rozsdás(!) lett, az nem begyere),
mert ez a hang már korábban is előfordult: nem is megy annyira a gép most.
Valami kuplung-gebasz lesz, érzem: most a rajtom is szarabb + az a hang...
0-60: 4.2s (ez gyenge, és a szerelés előtt még 3.6 megvolt: vmit elszúrtam?)
0-100: 10.3s (fogjuk rá a kisplexire, bár amilyen fos a rajt, jó is a 60-100: 6.1)Majd ránézek valamikor. De a burkolatokat, meg az elektronikát egy darabig
hanyagolnám: kicsit sok volt a szopórollerfaktor a hibajavításban / tuningban.Szerk: nyehehe, erre pont 5 perce írt a kolléga, hogy talált, süllyedt, szűrő!
És akkor itt vagyok meglőve, hogy olyan típusspecifikus dolgot kérdez, amit
nem tudok, és aránytalanul sokat kellene túrnom utána, hogy képbe jöjjek...[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ugye itt több embernek is gondja van a termosztáttal, én is írtam,hogy nálam sem teljesen okés.
A külföldi oldalakon kapható olcsó termosztátokról mi a vélemény?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
senior tag
válasz sityupityu #18811 üzenetére
En olasz "Teknoetre" markaju termot rendeltem, gyartanak nagyjabal minden nagyobb olasz/japan robogohoz rengeteg utangyartott alkatreszt. Meg nem szereltem be, de errol tudok majd nyilatkozni.
Itt megtudod nezni, hogy mi a cikkszama a Runneredhez az utangyartott termosztatnak. -
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #18811 üzenetére
En kinait probalok hamarosan. .
Ddigitxt, a te pumpad is dolgozik szepen.
Tud valaki olyan embert aki az ECU-t tudja javitani?[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #18815 üzenetére
Ebayen erdemes rakeresni cikkszam+marka alapjan en is ugy talaltam meg.
sityupityu: Egy fajta termosztat egy csomo masik tipusu blokkhoz is jo, pl nekem a Madison 125-os termosztatja jo a Majesty 125/250-esbe, X-Max 125/250-esbe, stb. En a gyarto tipuslistajat vettem alapul, hogy mihez jo.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz nyogo83 #18817 üzenetére
Igen persze, azt tudom. Csak pont az én típusom nem szerepelt több hirdetés leírásában sem. Az a baj, hogy maga a termosztát kijönne 4000-4500 forintból, de rámegy közel 8 ezer forintos postadíj. Ennyiért (12 környéke) meg már itthon is tudnék venni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
senior tag
válasz sityupityu #18818 üzenetére
Jaa, ugy akkor inkabb itthon vennem meg en is. Nalam meg postazassal is tobb mint 10k diffi volt, igy megerte megrendelni.
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #18817 üzenetére
Esetedben arról lehet szó, hogy a Madison 125 1:1-ben Yamaha blokkos...
Amúgy még mindig szegényítenem kell a keveréket: most olyan, mint 2013-ban.
Melegen csak gázzal indul, hidegen pöcc-röff (szívató nélkül), és sokat fogyaszt.
Viszont nem durrog a kipu motorféken. Csak kéne még egy lambda szonda...
Azon agyalok, hogy le tudja-e nullázni a karbit tempónál s ott elszegényedhet-e?Illusztrációnak egy egyszerű ábrát dobnék be. Ezzel kívánva jó éjszakát.
-
csongi
Topikgazda
18-20K környéke.
Injektorosoknál csak ellenőrzésre jó.OEM-Parts szerintem messze kerülendő!!!
Február 21-én rendeltem egy tömítést, és most jött meg.
31-et írtam eredetileg, de javítottamMár rég lemondtam róla, szerencséjükre nem én vettem át. Mert amúgy ment volna vissza a levesbe.
Most szépen kedvesen elküldöm őket a pecsába.
Kezd elegem lenni ezekből a shopokból... irtózatos amit művelnek...
Írtam is a facebook oldalukra, mert más eszközöm már nem maradt.
3300Ft-os rendelésnél az elállási szarsággal nem kívánok szenvedni, nem éra annyit az egész.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Upo
addikt
válasz DigitXT #18823 üzenetére
Mi is vettünk annak idején, szerintem nem volt annyira drága, az azért majdnem fél havi fizetés volt. És ilyen 45°-os tükröt is rá lehetett húzni, akkor oldalól is lehetett sasolni. Még egy jópár éve egyszer megtaláltam szüleimnél, gyári csomagolással, használati útmutatóval együtt, de már fogalmam nincs hol lehet.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
DigitXT
nagyúr
Én még nem is éltem akkor, csak egy neten talált PDF alapján mondtam, amit.
Sőt, lehet, hogy '78 volt a hivatkozási év, lásd zsiguli.hu Nektek ez nem újdonság:
karbibeállítás kapcsán találkoztam már a kifejezéssel, de eddig nem kerestem rá.Bogyó bá': akkor már inkább lambdaszonda a kipuba. Bár Mini-LSU 4.9-et nem
sűrűn találok, és viszonylag vékony a csövem, csak 35 mm, nem tudom, beférne-e
a normál méret. Pontosabban befér, csak 19 mm kell neki, de eléggé belógna...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Az mindenkinek megvan, hogy a szíjon nyilak jelölik a forgásirányt? Jó.
Akkor a szerelőnek miért nem megy az ilyen apróságot észrevenni?
Mindegy. Bedobtam a J.Costa-t, mert a piros kuplungrugókkal még nem
próbáltam. Hát szánalmasan lassú... de legalább takarékos, 90 km/h-ig!
Jövő héten Balaton karika, addig be kéne lőni a fogyit és "KRESZ-teszt":
ja, a múltkori által okozott csíkosság már elmúlt, tényleg az csinálhatta!
A kuplung amúgy elég furán van megkopva, és persze rozsdás is volt.
Ui: igazából nem az a bajom, hogy a 0-100 szar, mivel arra gyakorlatilag
elég ritkán van szükség. Sokkal inkább az, hogy ha egyet ugrani akarok
a forgalomhoz képest (pl. nyílik a hely), akkor ugorjon a motor. Így sajna
sokkal kevésbé hozza azt, amit elvárok tőle, nem engedi eléggé pörögni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #18836 üzenetére
A forgasiranyos .
Nem tudom a gyartojat, de a gyaribol is ki lehet preselni az acel belsot. Honda Fs250 -
veterán
válasz csongi #18837 üzenetére
Azt gondoltam.
Csak azért kérdezem, mert pl a dr pulay sima gömbölyű görgője is ilyen forgásirányos, bár szerintem ennél a görgőnél az estek 80%-ban nem fordulna ki még rosszul berakva sem annyira jó minőséget képvisel. Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne tartsuk be az előírást. De hagyományos görgőnél ennél keményebb és jobb minőségű görgővel én még az életben nem találkoztam, toronymagasan ver mindent.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #18838 üzenetére
Lehet azert mert kis ccm vasaknal ez nem jon elo.
Egy 500ccm vas mar kepes kinyirni a gorgot.
Eddig en sem lattam ilyet, ez az elso. Szerintem a gyari gorgok, vagy valami normalisabb az alapanyagbol itelve.
Kremszinu onkeno, a suly forog a muanyagba, ahogy annak kell.
A gyari szett arany arba van.
RMS megfizetheto, de ugye rms....
Mind ennnek tetejebe az 8 gorgos a gyari m3g hat.
Abba csere gorgot talalni egy elmeny lesz valoszinuleg. -
runner 125
nagyúr
válasz csongi #18835 üzenetére
Szerintem fordítva nem nagyon lehet berakni egy szimmetrikus görgőt, legalábbis erre utaló berakási leírást én soha nem láttam sehol.
Itt szimplán az ment végbe, h a szarrá kopott görgő műanyag palástja olyan mértékben elkopott, h a belső réz hüvely elkezdte kienni a házat.Láttam annó nem egyszer én is ilyet.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #18840 üzenetére
Szerintem is,illetve ha sok Km van a variátorban. Ott is kopik/fogy minden (oldalfal/pálya)
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
veterán
válasz runner 125 #18840 üzenetére
Pedig lehet, mert különböző a két oldala.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #18840 üzenetére
Sajnos pedig van forgas iranyos es szimmetrikus gorgo.
A forgas iranyos gorgonel a szeles muanyagos oldal van a terhelt oldal iranyaba. Ezen az oldalon nagyobb a felfekves, nem tudja a hirtelen gazadasnal kipreselni a muanyag hazbol a fem sulyt.
9 perc.50 tol
https://youtu.be/Po1pV-IHL24 -
nyogo83
senior tag
Hat sracok, szinte szegyellem beirni milyen pitianer, alapveto dolgot neztem be
Na most az van, hogy tegnap este nezegettem a Madison service manualt par aprosag miatt es teljesen veletlenul megakadt a szemem az olajcsere/olajszint ellenorzesen.
Ugy nez ki, sikerult eddig tokeletesen szarul ellenoriznem az oljaszintet es emiatt valoszinu kicsit kevesebb olajjal jartam mint kelleneUgyanis ennel a szarnal nem kell betekerni a nivopalcat a szint ellenorzeshez, en pedig mindig betekertem es ugy neztem...Igaz altalaban max kozelebe toltottem es a gyari olajmennyiseg kozeli ment a motorba, de azota meg mergemben nem mentem le megnezni normalisan, hogy mennyi lehet a szint szabalyosan lecsekkolva.
Nem tudom miert nem tudjak egysegesen megcsinalni ezt a nivos ellenorzest, miert kell varialni motoronkent, hogy egyiken betekerve, masikon nem betekerve kell nezni a szintet. Az eddigi motorjaimon/robogokon mindegyiken be kellett tekerni es ujra ki a szintellenorzeshez.
A tanulsag: Read The Fucking Manual
-
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #18845 üzenetére
Jah, jó nagy baromság az biztos
Olajcserekor, mindig azt figyelem mennyi az előírt mennyiség.
Aztán ha az benne van a nívó nekem mutogathat akármit.
Két eltérő helyen még nem nagyon sikerült azonos olajszintet mérnem.
Főleg azon volt nehéz ellenőriznem melyiken letörték a szint jelző részét. -
veterán
válasz nyogo83 #18845 üzenetére
Én pl ennél a runner-nál sem tudom, hogy hivatalosan hogyan kell nézni. Soha sem néztem még utána. A manual-ban és a blokk oldalán is az áll, hogy egy liter. Én ezt bele is öntöm, és így betekert állapotban a nívó felső határáig ér az olaj ha vízszintben van a motor. Szerintem nálam így is kell nézni, mert általában amit megadnak olajmennyiséget az a maximumot szokta jelenteni, és az a nívó felső határáig szokott érni. Autóknál is sok esetben ezt tapasztaltam, persze biztos vannak kivételek.
De amúgy sem nagyon aggodalmaskodom rajta, mert már kevesebb mint féltávnál cserélni szoktam ebben is az olajat.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
nagyúr
Reveltronics UTCOMP-PRO Ezzel logolok mindent (sebesség, fordulatszám, olajnyomás, vízhőmérséklet, akku feszültség, fogyasztás, stb.), és pár dolgot kizárólag ezzel mérek (szívócsővákuum, benzinnyomás, benzin átfolyás). Ja és óraként is ezt használom. Meg persze a gyorsulás mérésére: viszonylag pontos, 1-2 tized, a kerék jeladója ~25 centi haladás után ad egy jelet (fordulatonként 6-ot).
Szerk: AFR logolásra is "tervezem" használni. Csak az sok zseton, lenne (megint).
nyogo: kis Majával ugyanígy jártam sokáig. Folyton kevés olajjal. Kellemetlen!
csongi: előírt mennyiségről csak annyit, hogy Gergő a 2.2 helyett kb. 1.8-at rakott bele, mikor összerakta (4L kannában bőven 2L fölött maradt). Persze ilyesmin már meg sem lepődök, feltöltöttem, és kész. Az ablakban látszik, hogy jó-e a szint... Nem volt az.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Amugy en is a manual szerinti mennyiseget ontom bele, szoval annyira nem lehetett nagy gaz, csak idegesitett.
Lementem megnezni, es igy pont a nivo min-max kozepen van a szint, betekerve pedig majdnem a maximum kozeleben. Szoval kb 4-5 mm lehet a kulonbseg.
Mindenesetre ezt eszembe vestem egy eletre
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest