Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz lee56 #18232 üzenetére

    Sehogy: én találtam ki most a szót, mert olyan jól jön ide.

    A lényeg az, hogy desktopon nincs semmiféle márkahűség, és az utóbbi években nincsenek megújuló vagy *komolyabban előre tervezhető eladások, bevételek, ezért fölösleges piaci részesedésre gyúrni.

    Ha valakinek a laptopjába, egybegépébe vagy a do-it-yourself PC-jébe most egy ZEN (AMD) proci kerül az még semmiképpen sem növeli az esélyét, hogy majd a kövezkező gépcserekor vagy upgrade után is AMD szíve lesz a gépének. Akkor újra le lesznek osztva a lapok és ha az ár-teljesítmény-fogyasztás-piaci elérhetőség négyesében az intel cuccai fognak jobban állni, akkor a userek/gyártók azt fogják venni és nem az AMD-t a múlt dicsősége miatt.

    Ami processzort a tágan értelmezett desktop piacra a közelmúltban vagy most vagy a közeljövőben elad bármelyik gyártó az a pénz egy egyszeri bevétel, még évekig nem fog megújulni, nem lehet arra bazírozni, hogy az a felhasználó, akinek most eladsz egy processzort az belátható időn belül újra vásárolni fog egyet. Jelenleg semmiféle jele nincs annak, hogy a közeljövőben megfordul az a trend, hogy a PC-k (laptop, pc, etc) egyre hosszabb ideig használhatóak. A 90-es években nonszensz lett volna az a gondolat, hogy valaki vesz egy gépet és azzal kihúzza 4-5-6-7 évig, most meg ez már realitássá vált.

    És akkor itt már el is jutottunk oda, hogy még ha létezne is márkahűség, ez a jelenlegi 4-5-6-7 éves csereperiódus (ami a jövőben még simán növekedhet) bőségesen meghaladja azt az időhorizontot amin az AMD-nek lehetősége van tervezgetni. Ha a bevételi oldalukat nem rakják most nagyon sürgősen rendbe aminek nyilván része lehet a ZEN-is ha bejön, akkor teljesen okafogyott lesz 4 évre előre gondolkodni :)

    Ilyen környezetben mi értelme lenne a megszerezhető maximális profittal szemben bármennyire is előtérbe helyezni egy hosszútávú a piaci részesedésen alapuló (és nem tervezhető, nem túl biztos) megtérülést? Szerintem semmi...

    Piaci részesedésre gyúrni, illetve azt bárhogyan jegyezni megújuló eladásoknál illetve kapcsolt eladásoknál van értelme. Egy mobilszolgáltató vagy zenei előfizetés, cigaretta vagy fogkrémgyártó teljesítményét a bevétel és profit mellett van értelme a részesedéssel mérni, mert a felhasználó tehetetlensége, szolgáltatásba beleszokása illetve a váltás nehézkessége miatt sokkal jobban tervezhetőek a jövőbeni bevételek és teríthetőek a meglévő piaci részesedésre alapozva jövőbeni termékek.

    Desktop x86 piacon egyedüli értelmes mérőszámnak én a profitot gondolom.

    J.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák