Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz #95904256 #911 üzenetére

    A súlyozást úgy értettem, hogy a hétköznapi használat során előforduló ilyen-olyan feladatok közötti arányt is beleszámítva. És az FSB különbözőségéből eredő eltérést is bele kellene számolni - ha tudnánk, mi mennyire múlik rajta. Vélhetően éppen a jétékok és a médiafeldolgozás során jön ki jobban.

    Nos a nagy eltérések miatt nem igazán érdemes ilyen nagyátlagot számolni. Ez a szám az esetek egy részében (átlagos hétköznapi feladatok) erős túlzásnak bizonyul, más esetekben (médiafeldolgozás) meg túl alacsonynak. Tehát érdemes legalább néhány feladat-ketegóriát megkülönböztetni, és csak azokon belül átlagot számolni.

    Jó dolog a Radix16-os osztás, azonban eddig kimondottan lassú volt a C2D osztása a K8-hoz képest, úgy tudom. Így valószínű beelőzte, de nem lett 2x gyorsabb a másiknál. (Az AMD egyébként az osztás megfelelő szorzással helyettesítését ajánlja, mert az meg eleve jóval gyorsabb.)

    SSE4 vs. SSE4A(?): végülis a táblázatban látható új utasítások jó része olyan utasítások új variációi, amik már az SSE2/3-ban is megvoltak. El tudnád mondani, mire szolgálnak ezek az új variációk? Nekem úgy tűnik, korábban inkább floating-pointosak voltak, ezen újak meg inkább integeresek. Hacsak nem 16 bites integerekkel számolunk, nem lesz feltétlenül gyorsabb a dolog, inkább csak pontosabb (mármint egy 32 bites int v. fixpontos számítás egy 32 bites floating-pointnál). Persze pl. az egy utasításos dot product nem rossz dolog.

    ftc: én is el tudom képzelni, hogy az ''SSE4A nagy része'' a Budapestben fog debütálni, hiszen korábban arról szóltak a hírek, hogy az SSE4A-ban majdnem minden benne lesz, ami az SSE4-ben, kivéve pár ''Intel 64''-hez kötődő művelet (bár nem tudom, melyek lennének ez utóbbiak).

Új hozzászólás Aktív témák