Hirdetés
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz HUfantom #13354 üzenetére
Igen, én is ezen a véleményen vagyok. Közúton sosem tudhatod, hogy a másik autó vezetője fel van-e készülve a nála háromszor gyorsabban közeledőre. Ráadásul a motorok, főleg a speedgépek az egy darab apró lámpájukkal nagyon nehezen észlelhetőek. 100 méter az a focipálya másik vége, az autós csak egy apró pöttyöt lát a tükörben, talán nem is tudatosul benne, hogy az egy jármű.
-
vlevi
nagyúr
válasz NINJA_V #13386 üzenetére
Most én maradtam le valamiről, vagy ez a régi F650GS, amiben az 1 hengeres rotax blokk volt? Mert asszem, minden alkatrésze ismerősnek tűnik így a képekről, de nem értem, mi ebben az újdonság, saccperkábé kinn van a piacon az a 650-es GS
Tévedtem. 12 éve létezik, a wiki szerint
-
vlevi
nagyúr
"Ha Britt, akkor jobbkormanyos xD"
De ami már valós probléma lehet a motoron is, az a tompított fény.
Nem tudom hogy van ilyenkor, vagy egyszerű-e átállítani, hogy a tompítottból lehetőleg ne a bal oldalra világítson távolabbra, mint az angoloknál
Persze, motorja válogatja, mert van, amelyik típusnál ezzel nem variálnak, és az az egy szem lámpa, ami van benne, az szimmetrikus. De pl. nekem a V-Stromon kettő van, mindkettő világít is, és pont ugyanúgy, mint az autón. Egy angol műszaki vizsgán biztos furcsán néznének rá... -
vlevi
nagyúr
Ha pontosak akarunk lenni, akkor nem a valahány duplavé valamennyi számít igazán, hanem az olaj teljesítménye.
Mert a két w-s szám inkább azt határozza meg, hogy milyen hidegen hőmérsékletek között fogja a viszkozitása elérni a kívánt szintet. És azt is, hogy mennyi a max. hőmérséklet, ahol még használható.Például, ha lenne egy 20w30 olajod, akkor azt nagyjából 0fok alatt és 30fok fölött nem célszerű használni, mert ezeken a hőmérsékleteken kívül nem tudja a szükséges viszkozitási paramétereket.
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #13964 üzenetére
"De itt az olajcsere periodus orakban merheto"
Valamelyik 24 óráson volt róla szó, hogy milyen módszereket dolgoztak ki arra, hogy boxkiállás, tankolás közben az olajat is utántöltsék. Persze a lényeg, hogy időt ne veszítsenek.Volt idén egy elég érdekes, de OFF (mert autós) boxkiállás az ALMS sorozatban. Csávókám kiállt a boxba, és kerékcsere, tankolás közben hűtőt! cseréltek. A riporter mondta, hogy ezt nem sok csapat tudja megcsinálni, mert ebben az autóban a hűtőcsövek megfelelő helyein szelepes gyorszárak vannak, és ki lehet kapni a hűtőt anélkül, hogy néhány deci víznél több kifolyna.
"megszereztem a motoros jogosítványt"
Azt tudod, hogy tizensokvalahány éve az újságban láttam ilyen apróhirdetést, nagyon hasonló szöveggel?[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz NINJA_V #14342 üzenetére
Na jó, de ha Biaggi nem taknyol el az első futamon az egyenes végén, akkor nincs miről beszélni, mert huszonsok ponttal lett volna bajnok.
De nincsen "ha", szóval fél pontAz Indycar utolsó futama is hasonló volt, bár kicsit máshogy. Ott a két bajnokesélyes egyike (Will Power) hamar kiesett, a másik pedig (Hunter Reay) valahol hátul kullogott. Szegény Power a boxutcában nézte a műsort, és azt, hogy Reay jön-jön előre, és végül a annyira előrejött, hogy már bajnok lehetett. De aztán a végén meglassult, és jöttek rá, vagy 2-en megelőzték, de még éppen megvolt a pont előnye, de jött rá a harmadik versenyző is. Azonban Takuma Sato, akinek köze nem volt az egészhez, a pálya másik végén, az utolsó körben falnak vágta az autót, sárgazászló, satöbbi. Ha nem csapja oda az autót, lehet, hogy Reayt megelőzik, és akkor Power a bajnok.
-
vlevi
nagyúr
válasz NINJA_V #14433 üzenetére
"majd eljon az az ido, amikor en is ilyeneket epitgetek estenkent "
Inkább az az idő, amikor a nálunk kicsit fiatalabban úgy fognak nézni paginale és társaira, mint mi most ezekre
Fú, azta, látod, na ez még motor volt, nem olyan műagyag elektronikus gázkaros kiprögésgátolós, mint az R6Ehelyett, majd az lesz, hogy úúúú, képzeld, az R6 még olyan király volt, az még benzinnel ment, volt rendes hangja, meg váltó benne, és gumiból volt a kereke, meg húúúú, de jó is volt az
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #14435 üzenetére
Igen, én is szkeptikus vagyok az elektromos hajtással kapcsolatban. Jelenleg az olaj alapú üzemanyagfélékre jellemző könnyű tárolhatóságot (novemberben teletankolom, márciusban beröffentem, ha az akksi fel van töltve ) , energiasűrűséget (18-20Kg benzinnel elmegyek 400km-t, szemben a 100kiló akksi 50-60km-ével) jelenleg mással nem lehet pótolni.
De a biodízel sem az igazi. Volt nemrég a nat. geo-n egy kicsit utópisztikus film a benzin nélküli világról. Ott mondtak egy olyan feltételezést, hogy az USA összes növénytermesztő vidékén bioüzemanyagnak való kukoricát termesztettek, de ezzel csak kb. a korábbi fogyasztás 1 (egy) százalékát tudták előállítani. -
vlevi
nagyúr
válasz alvaro #14440 üzenetére
Gondolom, kicsit szenzációhajhász is volt ez a film, sajnos a nat.geo jónéhány éve lesüllyedt erre a szintre, nem csak az autóközlekedésről van szó. Vasút, hajók, repülők, satöbbi. Rengeteg olajtüzelésű erőmű, és azt sem szabad elfelejteni, hogy szinte minden, ami műanyag, az olajból készül.
-
vlevi
nagyúr
"Ma kis híján fogtam egy fácánt."
Néhány napja (hete? hónapja? ) nekem is volt hasonló. Esélyem nem volt reagálni rá, ahogy az út szélén jobb oldalt a bozótból kábé 45°-os szögben felszállt és átrepült az út fölött, előttem 1-2 méterre. Csak akkor kapcsoltam, hogy mi történt, amikor baloldalt már el is tűnt... Ja, és gurultam éppen vagy 40-50-el, mert nézelődtem.
Hülyék ezek egyébként.
Régebben volt egy hasonló, csak akkor kocsival voltam, és bennt a faluban. Akkor sem mentem gyorsan, de láttam, hogy egy csirke nagyon nézelődik az út jobb szélén. Namondom, ez a hülye átszalad előttem. Úgy is lett. Csak annyira rám koncentrált, hogy azt már nem vette észre, hogy szemben jön a távolsági busz. Belenéztem a tükörbe, és egy akkora tollfelhőt láttam, mintha egy párnát téptek volna szét -
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #14707 üzenetére
És vajon melyik a jobb, egy olaszok által összedobált honda, aminek elég sok alkatrésze helyben készült, vagy egy japánok által összeszerelt szutyuki?
Vagy, a törökországban összerakott toyota, vagy az az opel, amit ugyan németországban szerelnek össze, de török vendégmunkások? -
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #15152 üzenetére
A témához még hozzátartozik, hogyha szabálysértésről kapsz csekket, és nem közig. bírságról, akkor arra nem vonatkozik az objektív felelősség!
Ezért nyugodtan lehet arra a régi szövegre hivatkozni, hogy nem én vezettem, satöbbi, és akkor kidobják a csekket. Nekem legalábbis 2 éve az oktatáson a miskolci motorosrendőr így tanította. -
vlevi
nagyúr
válasz Ramius #15165 üzenetére
Kétesélyes a dolog. Vagy akkor pakoltak ki, vagy éppen be, vagy nálad bejött az, amit a miskolci motorosrendőr mondott a vezetéstechnikai iskolában.
Azt, hogy, mivel 15km/ó túllépésig még csak szabálysértés, és ott nincs ojjektív felelősség, bizonyítaniuk kell ki vezetett, és arról nagyon jól tudják, hogy manapság már esélyük nincsen. Ezért nem szivatják saját magukat azzal a néhány környi felesleges papírmunkával, mert akkor csak úgy van valami értelme, ha megállítják a delikvenst, és helyszínen lerendezik. Ezért inkább úgy oldják meg, hogy rögtön 70-re állítják a műszert, mert akit az bemér, annak rögtön meg a közig. bírság. -
vlevi
nagyúr
Az a baj, hogy a high-side nem akkor történik, amikor megcsúszik a motor, hanem amikor újra megtapad. Ráadásul akkor a kormány ebben az időszakban teljesen agyament, keresztbe állásban van, ami, ha megtapad a kerék, egy akkora felállító nyomatékot generál, aminek az az eredménye, amit látni szoktál a tévében, nevezetesen, hogy a versenyő 4 méter magasan repül...
Néha van, amikor elég korán megtapad a kerék, és nem lesz belőle high-side repülés, de kívülről az is úgy néz ki, mint egy vadló, ami le akarja dobni a hátáról
Akkor már inkább nyélgáz, és csússzon ki teljesen a hátulja, és végigsiklik az aszfalton, de abban a tizedmásodpercben ezt úgysincs senkinek ideje végiggondolni, reagálnia meg végképp nem.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #15471 üzenetére
Ismerem ezt a fóliát, élőben nagyon meggyőzően néz ki, az autóm fekete díszlécét dobtam fel vele egy kicsit.
Motorra is gondolkodtam, 1-2 fekete darabra ráragasztani, de nekem a fekete az pont a tank alatt, ülés előtti rész, szerintem térddel fél nap alatt ledörzsölnék onnan mindent, mert most is fényesedik. -
-
vlevi
nagyúr
Az 5w40-es olaj (ha nem tévedek) csak abban jobb a 10w40-nél, hogy nem csak -20, hanem -30 fokig használhatóak. Tehát, ha tervezed Szibériában használni a motorodat, akkor kell az 5w, egyébként nem nagyon.
A másik oldal, a 40 helyett 30 már érdekesebb. Nekem a szutyuki kézikönyv rajza szerint a 10w30 olaj saccperkábé 30°-os hőmérsékletig javasolt. Namármost, 30° az lazán van nálunk, sőt gyakran sokkal több is. Ezért én nem használnék 10w30 olajat.Azt azért még hozzáteszem, hogy ez egy DL650 könyvéből származik, de azért nem hiszem, hogy a Honda homlokegyenest mást javasolni. Főleg, hogy ott is 10w40-ből indul a gyári ajánlás.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #15773 üzenetére
"egyébként nem nyomásjelző gyulladt ki, hanem szintjelző"
Csak a trollkodás kedvéért, szerintem az mégiscsak nyomásjelző. Ha ég, akkor az azt jelzi, hogy az olajszivattyű nem tudott elegendő mennyiségű olajat felszivattyúzni.
Az olajszintet mutatni marha nehéz lenne, mert elég sűrű trutyi, kell neki egy kis idő, amíg még forró állapotban is összefolyik annyira, hogy a szintmérő műszer elfogadható értéket mutasson.
Egyébként magának az olajnak a nyomását szintén nem lehet mérni, mert maga az olaj nincs nyomás alatt, ott lötyög szabadon a teknőben, csak az a szám a mérvadó, hogy az olajszivattyú éppen pumpál-e valamit, vagy semi. -
vlevi
nagyúr
Na, hogy én is végképp OFF FLAME legyek, íme egy kép. Írhatnám, hogy vicc, de sajnos nem az.
Múltkor volt egy riport a retekklubon egy fiatal sráccal, németországban dolgozott, valami kőműves, vagy hasonló munkában, szóval a lényeg, hogy nem mérnöki fizetéssel. Ő mondta, hogy igen, egy kicsit összehúzza magát, nem költekezik feleslegesen, de 1000eurót félre tud tenni havonta. Ez a nem mindegy.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Archer #15846 üzenetére
"Mondjuk az EU-ból bármit ki tudok nézni."
A franciák is megoldották. Sajnos
Jelen esetben mondjuk engem nem érint, mert egyrészt a régi motorokra ezt nem tehetik meg (mint ahogy ABS nélküli, meg EURO4-et nem tudó autót sem lehet forgalomba helyezni, a régieket mégsem kell kivonni), szóval a mostani motorom alig 70 ló, és nem szándékozom motort cserélni, és ha cserélnék, akkor sem lenne szempont a 100+ ló, de ki tudja, ha rámszakadna a Szerencsejáték RT, és beruháznék egy GS, vagy Triump Explorer, vagy hasonló 1000cm3 feletti túramotorba, akkor keményen kkkkkk anyáznék, a 100 lóra lefojtott ZZR1400-on ülve... -
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #15900 üzenetére
Hát, elvileg jövőre ZÉPKÁTYÁVAL lehet majd sportevékenységre is költeni a pénzt, pl. sporteszköz, pályabérlet... Kíváncsi lennék a pénztáros arckifejezésére, amikor 4-500 ember összedobná a kártyájáról a pénzt egy hungarorringni pályanapra. Sporttevékenység az is, meg pályabérlet is
-
vlevi
nagyúr
válasz Tomate #15936 üzenetére
Jól néz ki! Fekete-sárga mindíg oda....sz
"Színkeverős srác mondta, hogy nem takar olyan jól a sárga sötét színre"
Nagyon jól mondta. Neked pedig szerencséd volt, hogy fehérrel alapoztál, nem középszürkével, mert ez a köcsög szín azt sem képes elfedni, és ocsmány zöldes színben átüt alóla a szürke... -
vlevi
nagyúr
Szó volt itt korábban a 100 lovas korlátról.
A fagyi visszanyal, mondhatnánk, mert nemhogy arról van szó, a bevezetésén gondolkodnak, hanem épphogy a franciák is el akarják törölni. -
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #16145 üzenetére
" A motorba meg nem is teszek, fűtött garázsban van."
Nem csak a hideg miatt kell a fagyálló, én legalábbis ezt olvastam. Egyrészt a sima csapvízzel összehasonlítva sokkal kevésbé hajlamos a korrózióra, másik pedig, hogy a forráspontja is magasabb, mint a víznek. És a mai motoroknak ez utóbbi dolog nem hátrány. -
vlevi
nagyúr
Na, ez már elmebeteg :
-
vlevi
nagyúr
Topcase? Ugyanmár :-)
Nemsikerult a kepet beszurni :-(
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
"És ezen F1-et is rendeztek"
Még mindíg rendeznek rajta versenyeket, pl. Nürburgringi 24 órás, és hasonlók.
De az év nagy részében, ahogy írtátok, valóban nyitva van a pálya bárki előtt.Aki ki akarja próbálni, otthon, a fotelből, az szerezzen be egy Race07+GTR Evolution játékot (vagy, asszem mostanság Race Injection néven fut), és élvezkedjen
Mondjuk a játék természetesen nem adja vissza elég élethűen a dolgot, de hát ez nem csak ezzel a játékkal, vagy pályával van így. Mentem már párezer kört a Hungaroringen (fotelből ), de amikor egyszer, nyílt napon felkeveredtem a valódi pályára, fingom nem volt merre vagyok... Pedig az csak 4km, nem 22, mint a Nordschleife."Erre csak azt tudom mondani, hogy a jó k. anyjukat. Én nem igen láttam olyan sulit, ahol Hornetnél vagy GS-nél (ER6-nál) komolyabb gépen tanítottak volna."
Tényleg ritka. Amikor én tanultam (2004), akkor is még a G500, ER-5 volt a nagy többség, de én egy FZ6-al mentem. Gondolhatjátok, hogy be voltam fosva, amikor megláttam, hogy a fordulatszámmérő 5-el kezdődik, és 16-ig van számozva
De aztán rájöttem, hogy "ideális tanulómotor", mert 7-8 ezer alatt nulla ereje van[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #16767 üzenetére
A Hungaroring sosem volt meg ezekben a játékokban, csak valamiből átmoddolt verzióban, több-kevesebb sikerrel. Vannak olyan rettenetek is, ahol akkora szakadékok vannak a pályában, hogy eldobja az autót.
Azonkívül rengeteget számít a látványban a játékban használt látószög. Sajnos abban nagyon sokat kell csalni, hacsak nincs valakinek 3db60"-os tévéje. Nekem 40"-osból van 1 darab, ami azt jelenti, hogy kb 30-40°-os látószöget kellene beállítani, hogy reális legyen a kép. Úgy viszont játszhatatlan. -
vlevi
nagyúr
válasz Backspace #17196 üzenetére
190 centivel nezegess ra a turaendurokra is :-)
peldaul dl650, elvisz barhova, de nem egy idegbetegballat, viszont van rajta hely.
kawa versys, szinten 600 korulimkethengeres.Az, hogy neked mennyire kenyelmes egy 600-as naked motor, sajnos csak te tudod eldonteni, ha szalonban felulsz nehanyra.
-
vlevi
nagyúr
válasz SirKero #17241 üzenetére
Nem lehet egy lapon említeni a GS500-at, és az SV650-t. a GS500-t 1989-ben kezdték gyártani, azóta szinte változatlan. Kéthengeres léghűtéses blokk, rohangálásra szinte szétüthetetlen.
Az SV650 viszont egy sokkal újabb konstrukció, 1999-es kezdete óta, 2003-ban esett át nagyobb változáson, akkor kapott pl. a 64 helyett 73 lovas blokkot, ami nagyon bevált. -
vlevi
nagyúr
Most komoly, hogy a juro hajnal kettőkor adja a futamokat, aztán négytől az ismétlést?
Egész nap meg végig síugrás.
F...m -
vlevi
nagyúr
válasz Daywalker #18224 üzenetére
"Lehet nagyon jó ruhákat kapni "normális motorozáshoz" olcsón, ami nem kerül háromszázba, még a töredékébe sem!"
Jól beszélsz!
Tudom, hogy nem összehasonlítási alap, de amikor egy plázában egy utcai cipőért, farmerért elkérnek huszon-harminc-negyvenezer forintokat (nem mintha vennék), akkor egy motoros ruhára sem szabad sajnálni a pénzt. Persze nem ész nélkül venni a legdrágábbat, csak összehasonlításképp írtam.Csizmán nem érdemes spórolni, abból meg kell nézni nagyon sokfélét, ami véd is, lehetőleg tényleg vízálló, és ha túrázósabb az ember, akkor járni is lehet benne. Persze, ha használtba aprópénzért van valami, akkor az jó dolog, és, ha tényleg használható, akkor az mégjobb.
A többi ruhanemű (sisak, kabát, nadrág), hát egy árszinten belül olyan hatalmas különbségek nincsenek.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #18291 üzenetére
Szerintem kicsit túlreagáltad az itt a fórumon leírtakat. Két végletről beszélgetünk, az egyik a pólóban papucsban motorozás, a másik pedig a többszázezres felszerelés. Az igazság a kettő között van valahol. Én is nyálcsorgatva nézegetem a louis catalgusban az 500€-ba kerülő rukka kabátot, nadrágot, de aztán inkább megveszem a helyi bótban a töredékébe kerülő shoxosat, ami majdnem olyan jó. Csak nincs benne húszféle vízálló szellőző tökömtudja réteg, meg rukka embléma, ezért sokkal kevesebbe kerül. De ugyanúgy van benne térdvédő, csípőprotektor, gerincvédő (amit rögtön kidobok, mert az van külön).
Sisak, csizma hasonló dolog. A legolcsóbbat értelemszerűen nem szabad megvenni, de egy bizonyos árszint fölött már korántsincs egyenes arányban az árnövekedés a nyújtott szolgáltatásokkal. Mondjuk ez nem csak motorosruházatra igaz, hanem mindenre."Mz pannónia"
Hát ja. Motorok azok is, meg szép is jó is, már amikor megy
Féreértés ne essék, nem ócsárolni akarom ezeket a motorokat, de mivel az én műszaki érzékem a nullához közelít, jobban szeretem az olyan motort, amit este betolok a garázsba, reggel pedg elfordítom a kulcsot és beindul...
Persze, ha lenne egy kis érzékem hozzá, vagy legalább érdekelne a dolog, akkor valószínűleg a bütykölés örömét látnám a dologban és nem a "faszérnemmegymármegint" szívást, de ahogy utaltam rá, én nem ilyen vagyok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!