Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz meroly #393 üzenetére

    Szvsz ez az x ezer forintért x percet kapsz baromság,
    Ez azért erős és méltánytalan.
    Latzy_7 flottáról írt. Tehát valószínűleg ott is lenne ingyenduma flottán belül. Opciós díjért vagy nélküle erről nem írt.
    Valamint olyan flotta lehetőségről írt korábban, ami teljesen korrekt, szabályos. Minden előfizetés a tényleges használó nevén van. Nincs továbbszámlázási és egyéb trükk. És mindenki mindent maga intézhet.
    A vázolt percdíjai sem rosszak. Főleg, mert másodpercalapúak valószínűleg.
    Persze az a bizonyos pannonos jobb. De Intel q8200 esete példázza, hogy van buktatója is. Az elején, meg lehet közben is, meg mi van ha befuccsol a cég, stb.
    És ha sikerülne neki 2 ezerért 80 perces csomagot kreáltatni másodperc alapon, akkor az egy biztonságos és jó privát csomag lenne, sokaknak.
    Lehetne a neve mondjuk Mobilaréna flotta! :DD
    Szóval ne húzd le az alakuló csomagot. lehet, hogy neked nem tetszik, de sokaknak akár jó is lehet.
    Nem magamért beszélek. Én saját elő és számlafizetésű flottában vagyok, sec alapon, max 15-os percdíjjal és a havidíjam (lebeszélhető) is alsókategóriás.

  • sifarr

    senior tag

    válasz meroly #417 üzenetére

    Ez jól hangzik,
    De csak nagyon keveseknek. Csak azoknak, akik nagyon sokat telefonálnak.
    Mert
    - sim-kártya évi díja (?) 6 ezer,
    - egyesületi tagdíj évi 6 ezer,
    - 2500 fele a lebeszélhető, tehát 1250/hó a szokásos 5-600 helyett.
    Ez összesen kb 1600-1700/hó fix költség.
    A percdíj jó, még nettóban is.
    De a fx költség olyan 200-250 perc flottán kívüli hívásnál kezd megtérülni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz csemberlen #737 üzenetére

    ... nem győzött meg.
    Azért, mert körtét hasonlítsz almával. :)
    A csep flotta gyakorlatilag publikus tarifának tekinthető. A feltételét egyszerűbb teljesíteni, mint pl. a Djuice életkor korlátját.
    Tehát a csep-et a publikus tarifákhoz korrekt hasonlítani! :K
    Azok között viszont jónak mondható.
    Nem magas előfizetési díj, 20 forintos percdíj másodperc alapon.
    A csoporton belüli ingyen duma ezer forintos díja megfelel a családbarát féle opciós díjaknak a többi szolgáltatónál. Viszont itt nincs a bevonható számokra felső limit.
    Ha a két T közül is lenne hasonló csomagjuk, akkor én is bevinnék 4-5 kártyát.
    (A Vodánál viszont nekem hiányzik az edge.)

    Persze van nagyon sok jobb nem publikus csomag. De ott szigorúbbak a hozzájutási feltételek, valamint lehetnek "egyéb" díjak és kockázat is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz csemberlen #739 üzenetére

    Ha fontos a csoporton belüli ingyen hívás, akkor jobb a csep a javaslataidnál. De lényegében a többi publikus vállalkozói csomagnál is.
    Ha nem fontos, akkor is. :DD

    Viszont én a privát előfizetőkre gondoltam. Ott vannak nagyon elszállva a tarifák mindháromnál. :W

    Én egyébként a fentieknél sokkal jobb nem publikus tarifával telefonálok (10 és 15/perc sec alapon). Ráadásul magánszámlára. S bár könnyen megtehetném, de nincs kedvem a feltételeket kijátszani, hogy a család is olcsóbban telefonáljon. Ezért figyelem ezt a topicot és szurkolok, hogy a csepnél legyen legalább a 2 T közül az egyik is.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zirowe #838 üzenetére

    ...lehet, hogy ezen dolgok megértése már problémás lehet számodra ebben a kórban..
    Nem érdekel és nem vagyok érintve Páncélossal folytatott vitádban a csep-ről.
    De ebben a hozzászólásodban elég durván, személyeskedve szóltál be neki.
    Ez is megérdemelne moderálást.

    Persze a történtek tükrében indulatod megérthető. Hiszen úgy érzed, míg te segíteni akarsz a sorstársaknak, Páncélos mások baját üzletszerzésre akarja használni. Utóbbi akár igaz, akár nem, beszólni akkor sem illik.

    Viszont a segítségben is legyél körültekintőbb!
    Ha jogi tanácsot adsz, akkor az legyen mindenben megalapozott és teljes körű, minden eshetőségre kiterjedő.

    Csak példaként. Többször hivatkozol arra, hogy a flotta kapcsán ti csak magánszeméllyel vagytok kapcsolatban. Sajnos ez nem teljesen igaz, és ennek a ténynek rátok nézve akár hátrányos következménye is lehet.

    Ugyanis mindnyájan tudtátok, hogy a flottához tartozó sim-ek előfizetője és számlafizetője egy cég. A számhordozás esetében erről papír is van, hiszen cég javára kellett az előfizetésről lemondani.
    Az biztos igaz, hogy szerződést a céggel nem írtatok alá. De megállapodni, szerződni szóban is lehet, amit a ráutaló magatartás egyértelműen igazolhat is. Amikor tehát egy cég nevén levő sim-kártyát egy természetes személy használ, akkor írásos szerződés nélkül is jogviszonyba kerül a céggel. Mert jogosan feltehető a kérdés: milyen jogcímen használta? És ebben az esetben a cégvezető nem magánszemélyként mondott, ígért bármit, hanem a cég képviseletében.

    Ziccernek volt egy fontos megjegyzése: a mobilszolgáltatók nem szeretik-engedik a továbbszámlázást. A szürke, továbbszámlázós flották pedig kockázatosak. A belépők jogilag egyáltalán nincsenek védett helyzetben. Sőt!
    A tagdíj nélküliek különösen veszélyesek. Azt ugye senki se gondolja komolyan, hogy egy cég azért üzemeltet százas vagy többszázas flottát, ráadásul ismeretlen (kockázatos) személyekkel, hogy pár forint további percdíjkedvezményt kapjon. Vagy azt, hogy egy ilyen flotta tartósan fizetőképes maradhat.

    Azt hiszem, hogy ez a nem is első bedőlős eset indokolna egy cikket, mondjuk ezzel a címmel:
    A flottaelőfizetések rejtelmei és buktatói.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zirowe #844 üzenetére

    Ugye érzed te is, hogy ez több helyen is sántít.
    Igen. Az esetet csak a mobilarénán leírtakból ismerem. Ezek alapján sokkal több btk tényállás is valószínűsíthető, mint amit te felvetettél.
    Ezeket azért nem írtam/írnám le, mert akár a használók is érintettek lehetnek.

    A kulcs ebben a mondatodban van:
    A céggel való szerződés azért is problémás az esetünkben, mert számomra addig nem is volt világos, hogy melyik cég flottájában vagyok,

    Itt a probléma és erre utaltam az előbb. Te is azt írod, hogy tudtad, hogy céges, csak nem tudtad, melyik cégé. Azaz nem akarva is jogviszonyba kerültél a céggel.
    Ezt minden használó tudta, tudnia kellett Az nem hihető, nem életszerű, hogy egy magánszemély egy másik magánszemélynek ingyen flottaelőfizetést nyújt. Olyat, ahol a sim-nek ő maga (magánszemély) az előfizetője. Ugyanis ilyen flották köztudottan nincsenek. A mobilcégek magánszeméllyel keretszerződést nem kötnek.

    Ettől a helyzettől válik kockázatossá minden szürke céges flotta.
    Csak az a flotta biztos, ahol a belépőnek megmutatják a keretszerződést és a belépő megtalálja azt a passzust, ami alapján ő jogilag meglapozottan beléphet. De ezekben biztos, hogy a belépő lesz az előfizető vagy minimum a számlafizető.
    Ahol nem így van, azt kerülni kell.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zirowe #846 üzenetére

    Lehet, hogy így volt, lehet, hogy nem.

    A szürke flották, amik csak barátokból állnak működhetnek jól. Mert ismerik egymást és felelősséget éreznek egymás iránt. De egymás számára idegenekből nem lehet flottát szervezni, ami hosszabb távon működő és fizetőképes.

    A tagdíjasok működhetnek jól is. Ha a cég a tagdíjat nem feléli, hanem ha kell a tartozó tagok utáni veszteségre fordítja. De ez a típus azért már sok kockázatot rejt.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pancelos #863 üzenetére

    Idézz pontosan és értelmezz helyesen! :)
    Ezt írtam (Edenykének):
    Hiszen úgy érzed, míg te segíteni akarsz a sorstársaknak, Páncélos mások baját üzletszerzésre akarja használni. Utóbbi akár igaz, akár nem, beszólni akkor sem illik.
    A sorstársak szó után vessző van és nem pont!
    Azaz Edenyke érzésének minősítettem a te "üzletszerzési szándékod". Valamint a következő mondatban kifejezetten téged védtelek! Ha Edenyke vélelme igaz lenne, akkor se szabadna beszólnia neked.

    Ha pedig az utána következő hozzászólásaimat elolvasod és helyesen értelmezed, akkor abban kifejezetten azt mondtam, hogy az a biztos flotta, ahol a sim használója az elő és számlafizető.
    Ha úgy tetszik Edenyke mondhatná, hogy a csep mellett érvelek, hisz úgy tudom, a csep ilyen. :DD

    És nem szálltam be a ti vitátokba, Tényleg nem érint.
    Céges tarifával beszélek, sec alapon, jó percdíjakkal, én vagyok az elő- és számlafizető is. És jogilag teljesen tisztán!
    Részt vettem a keretszerződés feltételeinek összeállításában, nem szolgáltatói oldalról. :))

  • sifarr

    senior tag

    válasz sMogyi86 #877 üzenetére

    Ha számlafizető vagy, azaz a mobilszolgáltató közevetlenül a nevedre (!) küldi a számlát és neked kell befizetni, akkor biztos lehetsz abban, hogy jogszerűen használod a flotta nem publikus tarifáját, mert ezt a szolgáltató ismerte el, amikor számlafizetőnek befogadott.
    Ha te rendesen fizetted a számlát a mobilszolgáltaónak (!), akkor bármi "probléma" adódjon is a flottával, téged az nem fog érinteni. Maximum a számodat veszítheted el. Bár ez esetben több esélyed van a szám megmentésére is.

    Viszont csak számlafizetőként nem biztos, hogy ügyet intézhetsz pl. ügyfélszolgálaton. Nem biztos, hogy készüléket upgradelhetsz, szolgáltatásokat módosíthatsz, hasonlók. Ezek attól függnek, hogy az előfizető felhatalmaz-e rá pl. az ügyfélkód átadásával.

    Számlafizetőként nem a tiéd a szám, nem rendelkezel felette. Nem mondhatod fel a szerződést, nem viheted át a számod egy másik tarifába vagy szolgáltatóhoz, stb. Ezekhez az előfizető hozzájárulása kell. Értelemszerűen az előfizetés nevedre írása útján.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ziccer #878 üzenetére

    2. vagy a flotta igényelt egy számot a szolgáltatótól és a sim kártyát elküldte neked
    Ebben tévedsz. Számlafizetővé a mobilszolgáltatónál úgy lehetsz, ha magad is aláírod számlafizetőként az szerződést. Ha csak sim-et kapsz és nem írod alá a szerződést, akkor nem lehetsz számlafizető.
    A jogszerű számlafizető mindig a mobilszolgáltatótól kapja közvetlenül a számlát mint a mobilszolgáltatóval közvetlenül szerződő egyik fél az előfizető mellett.

    Ha flotta nem fizet,minden kártyát korlátoznak kivétel nélkül.
    Jogszerűen működő flotta esetében ez sem egészen így van.
    Az előfizető (cég) felel a nem fizető számlafizetőkért. A számlafizető nem felel a többi előfizetésért és ezt a szolgáltatók respektálják.

    Te kevered a jogszerűen működő flották esetét a szürkékkel.
    Ha egy cég valóban a saját működése, szükséglete miatt köt flotta szerződést, akkor ezeket a számokat kizárólag a cég alkalmazottjai használják. Ha nagyobb cégről (nagyobb számú előfizetés) van szó, akkor a flotta szerződés része lehet pl. egy "dolgozói" csomag. Erre utaltál te is. Azaz az alkalmazottak házastársnak, gyereknek, stb. kérhetnek kedvezményes előfizetést, ahol ők lesznek a számlafizetők a cég pedig az előfizető. És ebben a konstrukcióban a cég anyagi felelősséget vállal az alkalmazottjaiért.

    Ha a cég az alaptevékenysége során becsődöl (nem fizeti a céges használatú sim-eket), akkor a mobilszolgáltató a pontosan fizető dolgozói előfizetéseket nem korlátozza. A nemfizető cég ugyanis a dolgozói előfizetésekről kész lemondani, a mobilcégnek pedig nem érdeke egy pontosan fizetőt elveszíteni. Azaz a dolgozó előfizető is lesz ebben az esetben és gond nélkül használhatja tovább a számát.

    Sőt! Konkrétan ismerek olyan esetet, amikor a cég szolgáltatót váltott. A dolgozói csomag hűséggel terhelt számlafizetőinek a régi mobilszolgáltató azt is megtette, hogy a dolgozói tarifa szerint adja a hűség lejártáig a szolgáltatást.

    Ha szürke flottáról van szó, akkor persze más a helyzet. Akkor igazad van.

  • sifarr

    senior tag

    válasz sMogyi86 #881 üzenetére

    Tehát végül is ha már a számla az én nevemre jön, akkor az annyira nem gáz ha nem én szerződtem le velük. ...
    Még a legszélsőségesebb esetben is csak egy tel. számot bukok be. (?)

    Így azért már nem hangzik olyan vészesnek...

    Így van. Csak egy dolgot sose felejts el.
    A hozzád érkező számlának a mobilszolgáltató számlájának kell lennie.

    Amit sokan elfelejtenek: céges előfizetés esetében fennáll a telefonadó esete. Ami törvényileg feltételez magánhasználatot.
    Ha a mobilszolgáltatótól kapod a számlát számlafizetőként és neki fizeted, akkor nincs telefonadó. A dolgozói konstrukciókban ezért is a dolgozó a számlafizető.
    Egyéb esetekben ... :)
    Az APEH-hel se szeret találkozni az ember se cégként, se magánemberként :N , csak ha nagyon muszáj. :Y

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Robb202 #1356 üzenetére

    Előrebocsátva, hogy nem vagyok katolikus és flottatag sem. És nem vagyok T-s alkalmazott.
    De egy másik egyház flottájában benne vagyok.

    A késlekedésnek lehetsz te is oka. És a gyakorlat, amit folytatsz.
    Az egyházi flottát azért kínálja egy szolgáltató (bármelyik), hogy megszerezze a szervezet előfizetéseit, az egyházi alkalmazottakét, családtagjaikét. Belemegy abba is, hogy az egyház tagjai kedvezményesen és egymás között ingyen beszéljenek.
    A legutolsó nem nagy veszteség, mert nem olyan nagy az egyszerű egyháztagok közötti forgalom.

    De ez a kedvezmény egyháztagoknak szól. Akik rendszeresen támogatják pl. az adott egyházat, ezzel is bizonyítva az egyházhoz tartozásukat.
    És nem arról szól, hogy az adott egyház bárkinek igazolásokat adjon ki.

    Ezt a topicot a T is biztos olvassa. Lehet, hogy már morog magában.
    Ha az új belépők nagy többsége a konkurenciától lép át, akkor eltűri. De ha nem, nem fogja vég nélkül eltűrni, hogy a saját előfizetői kevesebbet fizessenek.

    Ez a T-s flotta nem fog megszűnni. A katolikus egyházat nem szívesen vesztené el a T. De ha a nem keretszerződés szerinti igazolások száma átlépi a tűrésküszöböt, akkor egy tagrevízió megtörténhet.

    Egyébként jobb a percdíjam, mit a katolikus flottáé. :C

  • sifarr

    senior tag

    válasz beers #1360 üzenetére

    Nem olyan egyszerű az.
    Te hány egyházi flottát ismersz vagy hallottál róla?
    Én hatot. És biztos van még jó pár.
    És egyikbe se lehet keretszerződés alapján úgy belépni, mint ami itt meg volt hirdetve.

  • sifarr

    senior tag

    válasz n@p@lm #1361 üzenetére

    Az egész "konstrukciót" a használók sem ismerik. Mert az nemcsak a perc- és egyéb díjakból áll. A konstrukció maga a keretrendszer.
    És van titoktartási klauzula is. :)
    A percdíjakra is, de a használók nagyobb száma miatt az kivitelezhetetlen.

    Annyi az enyémmel kapcsolatban igaz: erősen versenyképes a katolikussal.
    Pl a másmobil percdíjam jóval kevesebb, mint a katolikusé lesz csökkentés után. :DD

  • sifarr

    senior tag

    válasz club1 #1364 üzenetére

    Pont a kiskapuval van a baj.
    Fenn van a neten, hogy kik jogosultak rá - mondjuk így - nem papként és fizetett egyházi alkalmazottként. Google és megtalálod.
    Nem egyházadó a feltétel, mert az a valóban jogosult személyek esetében hitelvi okokból eleve adott. Ők még többet vállalnak az egyházért és ezért kapják a lehetőséget.

    Szerintem nem plébános lehet, aki a kiskaput nyitotta, hogy megnövelje a plébánia büdzséjét. Ugyanis, ha lebukik, 10 perc alatt az ország másik végében találná magát. :)
    Ráadásul a pécsi ügyek után ...
    Valószínűbb, hogy egy alkapcsolattartó, aki egy kicsit saját zsebre is dolgozik.

    Persze, jó ez a csomag. És érthető, hogy sokan szeretnének ilyen tarifával telefonálni.
    Azt is megértem, hogy ilyen díjért vállalja az ember a szürkezónát is.
    És működhet is, ha mértékkel, ha a hírt fülbegyónással terjesztve. :K

    De neten meghirdetni, nagy látogatottságú fórumon propagálni ... Hát!
    Ez minimum a lelkes naivság kategóriája.

  • sifarr

    senior tag

    válasz krisz1019 #1368 üzenetére

    Mit akarsz hallani?
    Írtam, hogy ezekre a flottákra van titoktartás. Most idézzem a mi flottánk keretszerződését, ami itt csücsül a laptopomon?
    Miért írjam le a díjtáblát, ami több fokozatú jogosult-típustól függően?
    Én nem akarok beszervezni senkit, pedig igazolást kiállító jogom is van. :)

    Vagy elhiszed, hogy a mindenkinek fontos elemekben (lebeszélhetőség, percdíjak, egyebek, sőt net is) versenyképes, vagy nem.
    Hoztam egy példát, a külső mobilhívást.
    Konkrétan megírtam, hogy jobb a csökkentett katolikusnál. És nem 1 forinttal. Többel.
    Elhiszed, nem hiszed, te dolgod.

    Én viszont nem fogom megszegni a titoktartást.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gerasz #1931 üzenetére

    Ne kérdezz ilyet, mert megjelennek a mobilarénás szerzők (sponsored by T-mobile) és hallhatsz majd koncessziós díjakról, amikről ugyan nem tudják, hogy milyen mértékűek itthon, s külfödön, de tuti amiatt magasabbak a díjak, mint nyugaton.

    Bár nem tisztem megvédeni az arénásokat, de ezt nem hagyhatom szó nélkül.
    Ez nemcsak méltánytalan, hanem igazságtalan megjegyzés is volt. :(((

    Gondold meg, a portál (a lapcsalád) reklámokból él. Ehhez képest és ennek ellenére pl. a készüléktesztjeiben maximálisan törekszik az objektivitásra. Nincs tekintettel semmilyen gyártói szempontokra, érdekekre. Szerintem ezt senki sem, te sem vitathatod.
    A szolgáltatók területén valóban volt 1-2 olyan írás (pl. a díjcsomagos), amelyekben lehetett volna mélyebbre ásni egyes kérdéseknél, a szerző pedig elfogadta-nem piszkálta a szolgáltató "hivatalos" magyarázatát. Például a végződtetési díjak árnövelő hatása is ilyen volt. De a szerző nem is tehetett mást. Muszáj a jó kapcsolatot megőrizni a szolgáltatókkal, hogy szolgáltatónak semlegesebb a fogyasztónak viszont érdekes témákban infókhoz jusson később. Tehát nincs szó "lefizetésről".
    Nem várj el egy neked ingyenes laptól húsba vágóan oknyomozó írásokat!
    Viszont a topicokokban a lehetséges végső határig megengedik a szolgáltatók kritikáját. Az árképzés kritikáját is.

    A "miért tud ugyanaz a multi nyugaton olcsóbb árakat adni, mint nálunk" kérdésre egyébként se mobilspecifikus a válasz. Majd inden területen ezt láthatod. A válasz pedig gazdasági és politikai. Ez a területen pedig a fórumon úgy tudom tiltott. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz mano1000 #2093 üzenetére

    valaki tudja a t telematrix percdijjait?
    A Telematrix nem tarifarendszer, tehát nincsenek benne fixen meghatározott díjak.

    A telematrix egy szolgáltatási rendszer üzleti előfizetőknek. Ezen keresztül nagyon jól lehet előfizetői oldalról konfigurálni a szolgáltatásokat.
    Pl. akár számonként lehet beállítani a kedvezményes vezetékes körzetet, vagy számokat egyedileg letiltani, egyirányúsítani, kimenő hívásokat tetszőlegesen korlátozni, szolgáltatásokat akár számonként engedélyezni/tiltani és rengeteg minden más.
    Persze a konfigurálást az előfizető cég által feljogosított(ak) teheti(k) meg.

    A Telematrixhoz pedig tartozhat publikus üzleti díjcsomag, vagy nem publikus teljesen egyedi díjakkal.

    Tehát a kérdésedre nincs válasz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz szokeherceg #2114 üzenetére

    Semmi értelme és nem csak azért, amit club1 írt.

    Az ügyfélszolgálatosnak nem hiszem, hogy van infója a "változásról". Ezt igazolja mano1000 esete is a telefonos ügyfélszolgálattal #2101.
    Az ügyfélszolgálatos persze betelefonálhat a központba, de onnan szinte biztos, hogy azt a választ kapja, hogy az ügyet a központ kezeli. Tehát ezt a választ fogja továbbadni.
    Ugyanis nem a flotta szűnik meg, hanem tagrevízió történik a jelek szerint. Ezt pedig a T-Mobile kezdeményezte. Az ilyen nagy flottákat a központ időnként "átnézi" és kielemzi az állapotokat. Itt feltűnhetett, hogy a várthoz, előrekalkulálthoz képest nagyon megszaladt az előfizetések száma. A T központjában az is könnyen ellenőrizhető, hogy melyik igazoláskiadókon keresztül ment ki a többiekhez képest aránytalanul sok igazolás.
    Biztos, hogy nemcsak Robi, hanem mások is adtak ki a keretszerződésbe bele nem férő igazolásokat. A 34 ezres flottás szám ezt eléggé egyértelművé teszi.
    A T pedig megkereste a katolikus központ illetékeseit, hogy a kérdést rendezzék - békésen. Nem a keretszerződés felmondásán, hanem egy tagrevízión keresztül.

    Jogilag nem áll meg, hogy valaki szabályos igazolással között szerződést, tehát azt a T nem mondhatja fel, nem teheti át a tarifáját egy publikusba. Ugyanis az igazolásnak nemcsak formailag, hanem tartalmilag is szabályosnak kell lennie. Tehát egy jogvita esetében az igazolást kiállítójának és felhasználójának (!) is bizonyítania kell, hogy az igazolást jogosan (keretszerződésnek megfelelően) állította ki illetve használta fel. És nem tévesztette meg a másik felet, jelen esetben a szolgáltatót.

    Már február11-én itt a fórumon volt egy polémia "robi flottájáról". Ott többen, én is leírtam, hogy ez is a szürke zónába tartozik. Tehát. aki használja, az kockázatot is vállal. Sajnos, az ott leírtak bekövetkeztek. Aki korán lépett, nyerhetett, aki a végén, annak inkább a macera maradt.
    Azokat különösen sajnálom, akik több előfizetéssel, ráadásul 2 év rabsággal léptek be. Ők nagyon rosszul jártak.
    Az ő esetüknek egy tanulsága van. Ha nem 100 %, hogy egy flottába igazi jogosultként lép be az ember, akkor sose vegyen a belépéskor telefont rabsággal.

  • sifarr

    senior tag

    válasz mindenkinek1 #2222 üzenetére

    szasztok sorstársak!
    egy kis infó a Robitól hátha segít vagy nem.

    Szerintem te Robi vagy. Miért írsz magadról 3. személyben?

    Kérem, hogy bocsásson meg és ne haragudjon a történtekért. Nem akartam Önnel és senkivel sem kiszúrni. Nem ez volt a célom.

    Ez igazolja az előző vélelmemet.
    Viszont becsülendő a megbánás és a bocsánatkérés.
    Egy tanulság neked is lehet az ügyből:
    "Mert minden rossznak gyökere a pénz szerelme" 1Tim 6,10

    el kell érni hogy, szolgálattevő légy!hogyan?
    Ne tetézd a bajt!
    Szolgálattevővé hitből válik az ember. És önzetlenül, nem anyagi (tarifa) kedvezményért.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz mindenkinek1 #2224 üzenetére

    Kicsit mellé nyúltál de nem gond. :DD
    Nekem a Róbert ezt válaszolta mikor mail-ban megkerestem.

    Elnézést, hogy tévesen azonosítottalak! Nem elemeztem elég mélyen a mondataid összefüggését.
    Viszont a téves vélelmezésért te is felelős vagy.
    Ha idézünk valakit, akkor az idézetet illik egyértelműen jelezni az olvasó felé.
    Mondjuk így.
    XY ezt írta, kettős pont, idézet idézőjelek között, esetleg dőlt betűkkel is.

    Attól nem leszünk előrébb hogy, sárral dobálkozol.próbálj meg inkább segíteni :C
    Próbáltam én segíteni - mégpedig időben! Lásd itt

    Amíg nem tudod mit kérnek a szolgálattevőktől addíg ne keverd bele a hitet.
    Tudom.
    Már llaszlo kérdésére is szívesen válaszoltam volna.
    De katolikus szolgálattevőről (kritériumokról) nem lehet hit nélkül beszélni.
    Amit a katolikus.hu-n erről olvasni lehet a flottával kapcsolatban, az nem bárkinek szóló reklám, hogy gyertek hozzánk heti pár órát dolgozni és cserébe flottatarifát kaptok. Az az oldal a belső (!), az egyházon belüli tájékoztatást szolgálja.
    Ha leírom, hogy hogyan válhatsz bármely egyház igazi szolgálattevőjévé, az akár vallásos "propagandának" is minősíthető, ami - gondolom - nem tartozik a fórum profiljához.
    És nem szeretném, ha emiatt moderátori dorgálást/kitiltást kapnék. :D

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Stafni #2268 üzenetére

    Én nem úgy léptem be, hogy ez illegális. Vásároltam egy szolgáltatást x pénzért. Hogy ő ezt hogy intézte nem tudom, azt se, hogy fizetett e adót utána vagy nem.
    De, úgy léptél be.
    Robi csalást követett el, amikor a jogosulatlanoknak igazolást szerzett/állított ki.
    Amikor ezt megvetted és felhasználtad a T-Mobile-nál, akkor társtettes lettél.
    Lehet, hogy nem tudtad, jóhiszeműen jártál el és akkor büntető jogi felelősséged nincs.
    Bár a jóhiszeműséged épp magad cáfolod. Ugyanis ha jogszerűen vásárolsz egy szolgáltatást, akkor a vásárlásról számlát kérsz és kapsz. Ilyen "szolgáltatásról" mindenképp.
    Már februárban is utalt erre valaki. Tehát ezt inkább hagyjuk.

    Viszont a jóhiszeműség mellett is megmarad az anyagi felelősséged ez esetben. Magyarul: a visszamenőleges tarifakülönbséget a T, ha akarja, kérheti és be tudja vasalni.
    Hasonlattal élve: ha jóhiszeműen lopott holmit veszel és megtalálja nálad a rendőrség, akkor azt lefoglalja, a bíróság a jogos tulajdonosának visszaadja. A vevő legfeljebb beperelheti a tolvajt a kára megtérítésére.

    Ha igaz a Robinak tulajdonított levél, akkor a T bekeményített. Vagy attól fél, hogy be fog keményíteni.
    Persze ez a flottát alapjaiban nem fogja érinteni. Fenntartom, hogy a T békés megoldásra törekszik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz lordvico #2326 üzenetére

    Robi szavai arra utalnak, hogy kapott 1 hét egérutat, ha ezalatt kiüríti a kontóját, még el is simulhat az ügy.
    Bölcsen beszélsz!
    Itt a fórumon senkinek nincs pontos és teljes információja az ügy állásáról és a lehetséges folytatásról. Ez a katolikus központ illetékesein és a T illetékes felsővezetőin múlik.
    A jogosulatlan felhasználók számára szerintem is az a legjobb taktika, ha kilépnek a flottából. Bízva abban, ahogy a 26-a valóban a türelmi idő vége, és utána a T is azt mondja, hogy spongyát a múltra.
    Persze ez még nem garancia arra, hogy nem kell következményekkel számolniuk. Ez sok mindentől függhet. Legfőképp a robis flottatagok számától (veszteség nagysága a T-nél). A felhasználóknak tarifakülönbség visszafizetésénél súlyosabb következménnyel szerintem nem kell számolniuk. Szerencsés esetben akár ez is elmaradhat. De ez egyedül a T-n múlik.
    Persze, aki veri a tamtamot a T-nél, hogy jogai vannak, meg nem írt alá visszafizetést és hasonlók, az akár egy jó kis vegzálásra is számíthat. Ne feledjük, hogy ebben az esetben a T a sértett fél! (Hova süllyedtem! Leírtam, hogy egy multi a sértett. :O De mi tegyek, ha kivételesen így van?)
    Nem olvastam/ismerem az igazolás szövegét, de ha (!) szerepel benne bármilyen megfogalmazásban, hogy egyházi szolgálattevőt jogosítja a tarifára, akkor a jogosulatlan felhasználónak vesztett ügye van, mert tudta, hogy ő nem az. És nem hivatkozhat arra sem, hogy nem is olvasta el az igazolást.

    Persze utólag kiderülhet, hogy lett volna jobb lépés. De ezt most senki sem jósolhatja meg. Szerintem még a döntési helyzetben levőknél (katolikus és T-s vezetők) sem dőlt el véglegesen, hogy mi lesz a végső kimenet.
    Tehát ebben a kármentő szakaszban mindenkinek magának kell mérlegelnie és dönteni, milyen megoldást választ. És garantált megoldásra senki sem tud tanácsot adni.

    Egyébként az igazolás magánokirat, mert az egyház nem hatóság. De a hamisítás az áll.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Stafni #2335 üzenetére

    sifarr: az igazolás valószínűleg eredeti volt. ha nem az lenne, akkor ebből most rendőrségi ügy lenne. csak valaki túl sok igazolást állított ki. ha eredeti, akkor nem lehet mit kezdeni, mivel nem vagyunk jogosultak átsorolnak.
    Látom, nem érted.
    Hozok egy példát és világos lesz.
    Ha a te lakásodról, ami a te tulajdonod, a Földhivatalban a hivatal berendezéseivel a hivatal alkalmazottja kiállít egy tulajdoni lapot, de engem ír be tulajdonosként, akkor az a tulajdoni lap hamis. Nem alakilag, hiszen pont úgy fog kinézni, mint egy igazi. Hanem a tartalma miatt lesz hamis. És ha én a hamis tulajdoni lap felhasználásával eladom a lakásodat, akkor én csaló vagyok.
    Most már világos?

    A te szempontodból az az érdekes, hogy tudod-e bizonyítani, hogy jóhiszemű voltál. Ha az igazoláson szerepel, hogy szolgálattevőnek jár és nem vagy az, akkor a jóhiszeműség nagyon nehezen bizonyítható.

  • sifarr

    senior tag

    válasz MaciLaci1970 #2339 üzenetére

    Nem tudom ki hogy van vele, de én ha egy hirdetés alapján veszek "valamit" nem feltételezem, hogy ügyvédet/közjegyzőt kellene magammal vinnem.
    Nem kell.
    De ha egy szerződést aláírsz, ha egy ilyen igazolást felhasználsz, akkor abból nem árt megőrizni egy példányt.
    Az előfizetői szerződésből biztos kaptatok egy példányt a T-től. Én azt nem értem, hogy az igazolást miért nem másoltátok le és tettétek el. Mert úgy tűnik, ebből senkinek sincs példánya. Pedig ennek a szövegétől függ a jóhiszeműség.

    Egyébként nem kell félni. Nem lesz ebből rendőrségi ügy senkinek. A ti felelősségetek még ha megállna is, olyan kis súlyú, hogy nem foglalkoznak vele.
    Az okirat kiállító esete persze más. Esetleg az ő perére mentek tanúnak.
    Ahogy llaszloval is történt.

  • sifarr

    senior tag

    válasz smoki2 #2343 üzenetére

    ... A másik szomorú dolog sajnos hogy az amcsiktól kezdve a román szolgáltatókig mindenhol olcsóbb percdíjjak és jóval kedvezőbb konstrukciók vannak publikus csomagokban, a szolgáltatók itthon sajnos nem alakítanak ki árversenyt :(
    Na ebben tökéletesen igazad van!!!!
    És az az igazi kérdés, hogy miért van így. De ez már politika - tiltott.

    Viszont ebben a topicban azt meg lehet beszélni, hogy miért dőlnek be sokszor a különböző flották. Hogy ebben bizony a flottatagok is közreműködnek - jóhiszeműen is.
    És hasonlók.

  • sifarr

    senior tag

    válasz llaszlo #2349 üzenetére

    Nincs felelősséged, ha ilyet kaptál.

    De a névre szóló igazolást azért töröld a netről.

  • sifarr

    senior tag

    válasz edusos #2356 üzenetére

    Akkor, most ez jó, vagy rossz?
    Attól függ, mire? ;)

    Ezzel a papírral eljátszhatod az ártatlant. :K
    Ugyanis nem azt írja, hogy XY szolgálattevőként jogosult a belépésre, hanem azt, hogy XY jogosult szolgálattevői csomagra.
    Azaz a kiállító "végezte" el, a személy jogosultságának vizsgálatát. És a kiállítónak kellett minden szükséges és elégséges feltételről tájékoztatnia a igazolás kedvezményezettjét.
    Az pedig, hogy milyen tájékoztatás hangzott el, utólag bizonyíthatatlan. Ahogy valaki korábban írta: két állítás fog szemben állni egymással. A felhasználók rosszhiszeműségét bizonyítani piszok nehéz ilyen esetben.
    Viszont aki pl. arra hivatkozik hogy pénzért vett "szolgáltatást", na az saját maga vallja be, hogy rosszhiszemű volt.

    Arra viszont nem jó ez a papír, hogy benne is maradj a flottában.

    A harmadik pedig az, hogy azért azt mindenki sejtette, hogy ez az ügy nem kerek.
    Senki sem lehetett olyan naiv, hogy azt hitte, hogy a T úgy akarta támogatni a katolikus egyházat, hogy pár ezer forintos "adományért" ilyen kedvező tarifát ad bárkinek.
    Ha ez lett volna a szándéka, akkor egyszerűen átutal nekik pár száz milliót és kész.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gre@T #2369 üzenetére

    A mohóság vezet mindig a flották végéhez.
    Így van. :K

    Még a legálisan nyílt flották (egyesületi, alapítványi) esetében is ez vezet legtöbbször a bezáráshoz.
    Kódolva van a megszűnésük, mert érdekellentét áll fenn a 3 résztvevő (szolgáltató, flottatulaj, flottatag) között.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zirowe #2377 üzenetére

    ..., de most térjünk vissza a topic eredeti témájához, elég az off áradatból!
    A probléma csak az, hogy a topic eredeti témája egy önellentmondás.
    Ugyanis itt a topiclátogatók olyan jó tarifájú flottát keresnek, amely teljesen legális és bárki (!) számára legálisan hozzáférhető. Ráadásul a tagok száma is legyen korlátlan. Hiszen szeretnének nyugodtan aludni.

    Márpedig a hangalapú szolgáltatás esetében ilyen gyakorlatilag nincs. (Ha lennének ilyen flották, akkor azok intenzíven reklámoznák önmagukat és nem ilyen topicokban terjedne a hírük.) Ugyanis ez már a virtuális szolgáltató, a saját néven forgalmazó viszonteladó (posta), esetleg a co-branded csomag (pl. ikea, ha még van) kategóriája.

    Van 1-2 flottatípus, amelyik majdnem megfelel az igényeknek, még a legalitás tekintetében is, de ezekre írtam, hogy kódolva van a megszűnésük középtávon.

    Az előbbiek miatt ez a topic mindig is arról fog szóni, ki és milyen szürkét tud, és hogy hogyan szuszakolhatja be magát valaki kisebb-nagyobb trükökkel. Ha meg bedől egy flotta, akkor törvényszerűen megjelennek érintettek, hogy mit tegyünk.

    Ehhez a topichoz hiányzik egy bevezető cikk. Ami számbeveszi a jellenző flottatípusokat, jellegzetességeiket, kockázataikat, stb. Amíg a működési mechanizmust nem ismeri valaki, addig bármikor beleszaladhat egy problémás helyzetbe. Ráadásul úgy, hogy a kockázatot nem is tudta felmérni előre.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zirowe #2382 üzenetére

    Te már egyszer megégetted magad, tanultál is belőle, jogász is vagy.
    Most biztonságban érzed magad. Kívánom, hogy így is legyen, a flottád legyen maximálisan biztonságos. Gondolom a tarifád is jó.
    Magam is örömmel találnék egy ilyet, mert rajtam kívül az egész család publikus csomagban van.

    A flottád leírása alapján, ha szeretnék belépni, akkor a következőkkel tesztelném a flottád. (Ne írd meg, hogy melyik cég, nem akarom tudni!)

    Azt írtad:
    Én jelenleg biztonságban érzem magam, rendesen léptem be, minden hónapban mindent rendben megkapok, ha vmi problémám van, rögtön fel tudom hívni a cég ügyfélszolgálatát, ahol azzal is tudok beszélni, aki a beléptetésemet rendezte, illetve fizetek havi adminisztrációs díjat (gondolom ebből van egy kis profitjuk, de nem sajnálom tőlük, mert nagyon korrektek), ami feltehetőleg még egy kisfokú védelmet is nyújt a nem fizetőkkel szemben.
    Kérdés, hogy mit küld havonta a cég?
    Csak egy csekket? Az ugye önmagában kevés,
    Híváslistát is? Ha ez csak annyi, hogy a hívószámhoz hívásirányonként mennyi a forgalom, díj, akkor még ez is kevés.
    Küldenek-e számlát? És a számla mit tartalmaz. Milyen szolgáltatásokat számláz le az ügyfél felé a cég? Milyen szj szám(ok) szerepel(nek) a számlán? Az szj 64.20.13-as szerepel-e benne?
    Az erre adott válaszokból dönteném el, hogy számomra biztonságos, vagy se.

    Az biztos, hogy te is a 3 mobilszolgáltató közül az egyik hálóján lógsz.
    Tehát, ha számlát kapsz, akkor a mobilszolgáltatás szj számának rajta kell lennie a számlán. Mert nem az ügyintézésért fizetsz havonta X forintot. Ráadásul havonta változó összeget. Mert egy ügyintézési díj nem változik hektikusan.

    Még egyszer mondom nem érdekel a cég neve. Nekem továbbszámlázósnak tűnik.
    Ami működhet jól és akár sokáig is.
    De a 100 %-os legálisságáról én nem lennék meggyőződve.

    Ezt persze te is leellenőrizheted. Papírjaid vannak a flottatulajtól. menj be velük az érintett mobilszolgáltatóhoz és kérdezd meg őket, hogy minden rendben van-e.
    Meg fogják mondani. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zirowe #2382 üzenetére

    A flották nagy része pedig nem is tekinthető szolgáltatónak, mert nincs számottevő profitja a felhasználók által generált forgalomból, illetve az intenzív reklámokat pedig a szolgáltatóval kötött szerződések korlátozzák gondolom, illetve a szolgáltató sem nézné jó szemmel ezt.
    Itt egy fontos kérdést érintesz.
    A flottáknak nem a nagy része nem tekinthető szolgáltatónak, hanem egyik se. Én úgy tudom, hogy egyik mobilszolgáltató sem engedi meg a flottásoknak, hogy mobilszolgáltatóként lépjenek fel. Tehát a szolgáltatást üzletszerűen nem értékesíthetik tovább - 3. személynek, ahogy a jogban szokták mondani. ;)
    Ha egy cégnek továbbértékesítési joga van a szolgáltatásra, akkor az a cég valójában virtuális szolgáltató. És miért ne reklámozhatná magát ezerrel?
    Ha van olyan cég, amelyik továbbértékesítési joggal rendelkezik, akkor annak a cégnek nevét, elérhetőségét, a tarifarendszerét, melyik mobilhálón üzemel, stb. nyugodtan közzé lehet tenni. Ehhez a céghez akkor korlátlan számú ember mehet előfizetésért. A mobilszolgáltató is bármikor elismeri, hogy a cég az ő hálóján jogosultan szolgáltat.

    Mondj nekem egy ilyen céget, mert én nem tudok ilyenről. Bár lenne jó tarifával!!! Azonnal vinnék oda 5 előfizetést. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz néha #2386 üzenetére

    Engem is érdekelne ez a flotta :)
    Akkor keressük együtt, mert én még nem találtam. :O
    Félek tőle, hogy nincs is. :(

  • sifarr

    senior tag

    Most olvastam az Indexen, hogy egy "neve elhallgatását kérő informátorunk megerősítette azt a korábbi pletykát" (ezt hívják félhivatalos kiszivárogtatásnak), hogy 2012-ben indul a Tesco Mobile - a Vodafone hálóján. A két cég közös céget hoz rá létre.

    Ami ebből a topicot érinti. Eddig is a legtöbb "flotta" - szürkék, féllegálisok és a legálisok is - vodás volt. Ha beindul a tesco mobil, akkor ezek többségét sorba be fogják zárni. Az eddigi "megtűrt félhivatalos" flottákat nyugodtan lehet előzetes tesztnek tekinteni. Tesztelték tarifaszinteket. Ráadásul a felhasználók költségén. :))

    Szóval most a Voda esetében különösen igaz a minden flottára érvényes általános szabály: 2 évet nem aláírni!

  • sifarr

    senior tag

    válasz club1 #2505 üzenetére

    Én nem látok összefüggést, a Posta szolgáltatásának indítása sem jelentett semmi változást a flották életében.
    A prognózisom alapja kissé összetett. Jó, ebben van a sebezhetősége is.
    A jóslatom természetesen a szürke, elsősorban a továbbszámlázós flottákra vonatkozik. De vonatkozhat a píár értékkel nem bíró szponzorációs jellegű flottákra (pl. alapítványok, hasonlók) is.

    Szóval.
    1.) Felfigyelhettél rá, hogy 1-1 szolgálhatóhoz köthető flották száma és a szolgáltató piaci részesedése fordítottan arányos. Magyarul: legtöbb a vodás, t-mobilos alig van. Az okát könnyen kitalálhatod.
    2,) A szolgáltatók jelenleg a mobilinternettől várják a bevétel növekedését. Ráadásul a fejlesztésekből fakadó kapacitásbővítést el kell adni.
    3.) A mobilinternet területén kezdetben a különálló modemeken volt a hangsúly. Viszont ez rész lassan kezd telítődni, ugyanis nem jellemző a netbookkal rohangaló felhasználó még cégeknél sem. Az okostelefonok terjedésével (alsóbb régióban is) a mobilinternet elsöprő része telefonhoz fog kapcsolódni. Egyébként a laptopot is egyre inkább másod-simmel fogják használni, ami a fő-sim adatcsomagját fogyasztja.
    4.) Az előzők miatt a mobilinternet piacbővülése a hanghívások tarifájához és piaci részesedéséhez fog kötődni. Csomagban (hanghívás és internet) fogja a felhasználó vizsgálni a tarifát.
    5.) A voda le akarja győzni a telenort. Nem a dicsőségért - a pénz miatt. A mobilinternetnél kiegyenlített a "küzdelmük". Viszont internetdíjakkal és "sebességekkel" önmagában győzni nem lehet, kell a sima tarifa is.

    6.) Az 1-6 miatt a tesco még nem ismert tarifái át fogják lépni a fogyasztói "észlelési küszöböt". Nem jöhet ki olyan csomagokkal, amelyek úgy megbuknak, mint a posta, vagy nem különböznek az alapcsomagtól, mint a red bull. A voda érdeke, hogy amikorra az alsó szegmensben is elterjednek az okostelefonok, addigra növelje a ma még mobilnetet nem használók körében a piaci részesedését. Magyarul terjeszkedni akar a másik kettő kárára. Ehhez jól jön neki a tesco marketingje, vásárlói köre.
    7.) Persze mindezt csinálhatná a voda "házon belül" is, kedvezőbb tarifákkal, robbantva a beállt piacon. Ez igaz. Csak ha ezt tenné, akkor elsősorban a saját, jelenlegi előfizetői váltanának olcsóbbra és ez nem érdeke.

    A szürkeflottákra rátérve.
    8.) Az nyilvánvaló, hogy a szolgáltatók tudnak a továbbszámlázós flottákról. Amikor egy noname kft-nek sok száz, vagy több ezer előfizetése van, az könnyen lebuktatható szolgáltatói oldalról. Sok köznyilvános adat van minden cégről, amik beszédesek. De eltűrik, mert kell az előfizető, pár száz is a havi HIF (nmhh) statisztika miatt. Persze csak addig, amíg nem túl mohók, mint írta valaki korábban.
    9.) A tesco megjelenésével a vodának ezen a területen megszűnik az érdekeltsége. Ugyanis ha a tescos kooperációt komolyan gondolja (szerintem igen), akkor a tescos csomagok összevethetők lesznek a nem publikus szürkeflottákkal. Drágábbak lesznek, de a biztonságot, legalitást is figyelembe véve a legtöbb szürke felhasználónak megéri.
    Hadd hozzak erre egy létező (telenoros) példát. A Menedzser 4000-es vállakozói csomag valójában versenyképes a legtöbb szürkeflottával (jobb mint a dpi!), 100 %-ban lebeszélhető, 23-as másodperc alapú percdíj, 500 mega internet, 0 forintos flottán belüli hívás havidíj nélkül. Ha az előfizetés számát akár 5-re korlátozzák, akkor is jó. 4 ezer a díja, de nincs admindíj, csak hálón belül lebeszélhető rész és hasonló trükkök. Viszont van biztonság.
    Szóval, ha ilyen jellegű csomagokkal jön a tesco, akkor a voda szerintem bezárja a szürke flottákat. Letelik a 2 év és csak annyit mond, hogy ennyi volt.
    Az esetleg elvesző szürke előfizető pedig, aki 2-2,5 ezerért max. 15 forintért akar telefonálni és a havi számlája nem is haladja meg az előfizetési díjat, az nem is érdekes. Nem vonzó piac a másik kettőnek se.

    Szerintem a tesco mobilra a telenornak lépnie kell valamit. Mégpedig sürgősen, mert könnyen lemaradhat. Lehet, hogy már ő is keresi a partnert? :)
    T-Mobile inkább kivár. A Telekom stratégiája szerintem más.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dellfanboy #3580 üzenetére

    havidíj 0
    percdíj 0

    Elég kisigényű vagy.
    Hát a fogadott hívásokból a visszatérítés nem is kell? :))

  • sifarr

    senior tag

    válasz gboszi #3844 üzenetére

    Az én előfizumban sehol nincs feltüntetve, h flottás lennék. Partner3 dijcsomagban vagyok.
    Hogy flottás vagy, az nem szerepel a számlán. A Partner3 is stimmel.
    De nem idéztél pontosan a számláról. A Partner3 sor úgy folytatódik, hogy "vállalati kedvezménnyel".
    Azután nézd meg a kedvezmények számlarészt is.
    Biztos szerepel benne pl. a Matrix lebeszélhetőség, az üzleti sms jóváírás,
    Ezek mind üzleti előfizetésre utalnak, annak ellenére, hogy magán előfizető vagy.

    Adó szempontjából érdekes kérdés lesz, hogy a nem publikus tarifák minek fognak minősülni magán előfizető esetében.
    Én teljesen nem vagyok nyugodt, mert hasonló cipőben járok, mint te. A 700 pedig jobban tetszene, mint a 2,5 ezer.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dellfanboy #3993 üzenetére

    Nem eszik olyan forrón a kását ... :N
    A jelenlegi flottásokra, ha át akarnák hárítani, akkor már rég tárgyalni kellene szolgáltatóknak a flottatulajokkal. Ugyanis a flottáknál a szolgáltató vállalt tarifahűséget. Nettó tarifákra, ezért lehetett az ÁFA-emelést automatikusan áthárítani.
    De az új adó nem ÁFA, hiába is hasonlít hozzá. Tehát erőből nincs flottás tarifaemelés.

    Minél később kezd a szolgáltató tarifa egyeztetésbe, annál kevésbé éri meg hozzányúlni a jelenlegi flottatarifákhoz. Ugyanis január 1-től kimegy az egyik különadó, tehát a helyzet ugyanaz lesz adó szempontjából, mint 2012 első félévében.
    Tehát nem lesz túl sok értelme bolygatni a dolgot, bosszantva az ügyfelet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz g0dl #4001 üzenetére

    Nem véletlenül próbálkoztak a szolgáltatók olyan javaslattal, hogy a mezei lakossági előfizetőkre nyomni a terheket.
    Így is ők fogják fizetni. Esetleg még a publikus tarifás üzleti előfizetők is.
    Emelnek a percdíjon 1-1,5-et, a családi opción 150-200-at.
    Korlát pedig nem lesz. Ahhoz mélyebben kellene belenyúlni a számlázási rendszerbe.

    Érdekesebb, hogy a Tré eddig még nem nyilatkozott tarifaügyben. ha ma vagy holnap nem teszi közzé a változásokat, akkor júli 1-től nem emel.
    Még az is lehet, hogy ő benyeli az adót.
    Ebben is lenne ráció. Most kell előfizetőszámot növelni, akár a többi rovására. És növelni a készülékhűséges előfizetéseket.
    A négyeske szerintem decemberben indul, kibekkeli a duplaadós időszakot. Akkortól lesz harc az ügyfelekért. A publikus részen is beindul, mert a flották jelentős részét folyamatosan elviszi majd az új.
    Szóval a nem emelést akár ügyfélszerző befektetésként is lehetne tekinteni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz g0dl #4005 üzenetére

    Valójában a negyediktől várom ennek a megtörését.
    Pont ez fog történni szerintem.
    A négyeske először a nagy flottákra (államiakra) fog startolni, egyre többet elvisz az eddigi háromtól.
    Ezeken nem volt igazán profit (ráfizetés sem), viszont fontosak voltak a költségek minél nagyobb számú előfizetőre szétosztásában. Az elment flottásokat viszont érdemes, szükséges visszapótolni akár jelentősebb alacsonyabb publikus tarifacsökkentés mellett is.
    Ebben pedig az elsődleges konkurens nem az új, hanem a jelenlegi másik kettő.

    Valamint a négyeskének muszáj a lakossági piacon is megjelennie. Ez is a tarifacsökkenés irányában hat.

    Szerintem a tesco és a bluemobile is már az új prepaid árszintet tesztelte.

  • sifarr

    senior tag

    válasz apatyas #4008 üzenetére

    Ez a változtatás nem érinti a tarifát, csak a szerződésbontásról szól.

    Tehát a Tré július 1-től nem emel.
    Addig biztos, hogy nem is fog, amíg az adó maximumának a csökkentését elfogadják.
    Szerintem pedig utána sem változtat.

    A Voda mai esete csak erősíti ezt a feltételezésemet.
    Ugye az új adó ellen a 3 grácia együtt küzdött. A fogyasztókat is maguk mellé állították. Nem volt nehéz, minden adót mindenki utál.
    Az új adót bevezették.
    Telenor elsőnek bejelentette, hogy áthárítja. De a konkrétumokról mindenki hallgatott. Mind arra várt, mit lép a többi.
    Ma kellett közzétenni a változásokat, hogy júliustól bevezethető legyen.
    A Vodánál elszakadt a cérna. :DD Bejelentette az emelést. Nem mindhárom, kettő sem lépett együtt! És hogy reagálják a fogyasztók? A Mobilarena jó fogyasztó tesztelő fórum, mert sokan olvassák és aktív, tudatos fogyasztók. Akik, ha anyáznak, elmondják másoknak is. Hát anyáznak is rendesen.
    És mivel nem mind a három emel azonnal júli 1-től, ezért a fogyasztók a voda, a szolgáltató ellen fordulnak. :K A voda nagyot hibázott.
    Már hiába próbálja kommunikálni, hogy ha a parlament csökkent, akkor azonnal visszacsökkentjük, meg januárban megint. Ez veszett fejsze nyele.
    A vodát csak az mentheti meg, ha a másik kettő hasonló arányban emel. Azaz visszaáll a kartell. :)
    De ez most nem biztos, hogy érdeke a többinek.
    Telenor. Ha betartja a korábbi ígéretét, akkor is kisebb arányban fog emelni. Bár itt sem kizárt, hogy lenyeli. Ő a fő előfizető vesztő az elmúlt években.
    Tré. Szerintem nem emel. A voda által teremtett helyzet (megspékelve egy telenor emeléssel) jól kihasználható az ügyfélhűség erősítésére. Marketing szempontból pedig jól kihasználható. Szerintem már csinálják júliusra a reklámokat: érted vagyunk - nem emeltünk! :C
    A négyeske miatt nagyon kell az ügyfélmegtartás. a pozitív szolgáltatókép erősítése.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Core2duo6600 #4718 üzenetére

    Egy ilyen csomag sokakat érdekelhet, engem mindenképp.

    Írhatnál róla többet: havi díj, lebeszélhetőség, percdíj irányonként, perc- vagy másodperc alapú, stb. Mivel a húgod, minden infót elérhetsz.

    De különösen arról, hogy hogyan szerezte a húgod ezt a csomagot (magánemberként)? Bement a T-mob ügyfélszolgálatára és a 3 előfizetésre hivatkozva kért egy külön, nem publikus kisflottát magának?
    Nekem 4 előfizetés van a nevemen. Nem hiszem, ha egy T ponton kérnék egy hasonló csomagot, akkor adnának. Vagy a húgodnak volt valami "összeköttetése"?

    Olyanról tudok, hogy valakinek volt egy céges flottához kapcsolódva több munkavállalói (magán) előfizetése. A cég szolgáltatót váltott, és a leváltott szolgáltató (egyébként épp a T-Mob) a munkavállalói előfizetéseket azoknál a dolgozóknál, akik nála maradtak, nem változtatta meg. Tehát megmaradtak a nem publikus csomagban. Olcsó percdíjjal, másodperc alappal, egymás között ingyenes hívással.

    Ha a húgod esete ehhez a hasonló, akkor ez nem érhető el egy sima, mezei előfizetőnek.

    Szóval kíváncsian várom a részleteket! :K Megköszönném! :R

  • sifarr

    senior tag

    válasz Core2duo6600 #4732 üzenetére

    Én annyit tettem, hogy nem használtam a dominomat.
    Évente 1 szer töltöttem fel, mert muszály volt, és ennyi.

    Látod, miattad telefonálnak mások drágábban! :K
    Évi 3 ezerért benne vagy a 11 millióban és használod a hálót. Hívásra alig, fogadásra biztos jóval többet, egyébként minek tartanád meg.

    Viszont egy mobilcégnek van egy jól kalkulálható működési költsége (hálózatfenntartás, -üzemeltetés, -karbantartás, -fejlesztés, ügyviteli költségek, ügyfélszolgálati hálózat, stb., meg az adó). Ehhez hozzárendel egy bevételt, amit mindenképp el akar érni, hogy a nettó profitja meglegyen.
    Elméletileg mondom, de gyakorlatilag is igaz lehetne. :K
    Ha ma bármelyik szolgáltató teljes (!) ügyfélköre (2,5 - 3,5 - 5 millió) aláírna 2 év hűséget mondjuk egy nettó 4 ezres havi előfizetési díjra (némileg akár kevesebb is lehetne), akkor ez a szolgáltató minden ügyfelének hálón belül és kívül korlátlan és 0 forintos hívásdíjat tudna adni belföldre. Ha ezekre a hangalapú előfizetésekre mind vállalnának mobilnetet is, akkor kb. nettó 1 ezerért 5 gigát is adnának.

    De ez csak elmélet. Mivel az előfizetők többsége ezt nem vállalja, ezért minden szolgáltatónak muszáj játszani a tarifacsomagokkal. Olcsóbbal, drágábbal, publikussal, nem publikussal. És ezzel a tarifajátékkal akarja elérni azt a bruttó bevételt, amiről az előbb írtam.
    Pedig hidd el, nekik egyszerűbb, kényelmesebb, olcsóbb lenne.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Core2duo6600 #4736 üzenetére

    Csak ehhez nem kellene pofátlannak is lenniük egyszerre !
    Én ezt nem nevezném pofátlanságnak, mert nem érzelmi kérdésről van szó.
    Ez az előfizetők eltérő igényeihez, szokásaihoz és pénztárcájához kapcsolódó szolgáltatói reakció.
    A pofátlanság - jó, nevezzük így - abban van, hogy publikus tarifafronton gyakorlatilag hallgatólagos kartell van közöttük.

    Persze ez esetlegesen csak annak érné meg, aki ki is használja a 4000 Ft ost.
    Mondjuk azok mind jól járhatnának, akik havonta töltik a dominojukat !
    De persez akár a vezetékes is kiváltható lenne !

    Így van! Lakossági területen ha a mobilköltséget és a vezetékest összeadjuk, akkor az előbbi tarifa valóban kiválthatná a vezetékest az előfizetők legtöbbjénél. (net esetében nem.)
    A lakossági vezetékes egyébként is egyre inkább visszaszorulóban van, illetve át fog alakulni.
    Hogy a T Komm-nak ez nem érdeke, azt megértem, de a másik kettőnek?

  • sifarr

    senior tag

    válasz g0dl #4738 üzenetére

    Meg abban, hogy a flotta áraknak kb. 3-4 szereséért beszélhatnek a publikus előfizetések használói. Meg abban, hogy magánemberek csak perc alapú elszámolással beszélhetnek, aminek sem műszaki, sem ( amit hazudozni szoktak) számlázási okai nincsenek.
    Ne felejtsd el, hogy a 11,5 millió előfizetés közel fele prepaid, tehát 5,6 millió. Van fél millió "forgalmazásban nem részt vevő" kártya, ez mind feltöltős. Ezek egyáltalán nem termelnek bevételt. De az 5,1 millió feltöltős legnagyobb része is olyan, hogy csak 2-3-4 havonta töltenek rá 3-5 ezret, vagy éppen évente csak egyszer.
    Tehát a szolgáltató a bevételének a döntő többségét a postpaid előfizetésekből szedi be.
    A publikus lakossági és vállalati tarifákban nincs valódi verseny a szolgáltatók között. A nem publikus fronton viszont van. Tehát ott van árverseny, és verseny az előfizetőkért.
    De ebből az is következik, hogy minél nagyobb a nem publikus előfizetők aránya a postpaid részen belül, és/vagy minél nagyobb az árverseny, annál jobban fognak emelkedni a publikus tarifák. Mert a szolgáltató bevételi terve nem változik - csak más összetételben szedi be a pénzt.

    A négyeske, ami december végén indulhat, ha a bíróság megengedi, hogy hogyan változtatja meg a helyzetet, azt még nem tudni.
    Elvileg a nem publikus részre fókuszál főképp (állami, önkormányzati szegmens). Ennek elméletileg akár olyan következménye is lehet, hogy a 3 gráciánál a publikus tarifák nőnek. Vagy a profitból kell engedni.

    De azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a mostani áremelések (Telenornál, T Mobilnál mindenképp) valójában profittartalékolás miatt vannak. (Ezt a mostani adót bőven le tudták volna nyelni, nyereség mellett is. Nézd meg a Telenor negyedévenkénti pénzügyi jelentéseit. És a TKom se lenne veszteséges, ha az átmeneti adót lenyelné.)
    És ha a négyeske publikus fronton is felkavarná az állóvizet, akkor januárban jönnének ki a versenyképesebb publikus tarifákkal.
    Most emelnek egy jót. A négyeske ehhez a jól megemelt szinthez képest határozza meg (kedvezőbb) tarifáit. Tehát amikor a többi is csökkent, annak nagyobb a marketing hatása.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zeki #7499 üzenetére

    Miért nem akar lenni egy mobilaréna flotta?
    Erre a kérdésre csak a portáltulajdonos tudna adekvát választ adni. :K

    De 1-2 válasz kitalálható.
    A portál minden bizonnyal mindhárom szolgáltató támogatja, ki így, ki úgy. A teszteknél pl. rendre olvasni lehet, hogy az egyik szolgáltató - jó, kimondom, a T-Mobile - egyik szolgáltatása segítette.
    Ha flotta szerveződne az egyik szolgáltatóhoz kötve, amit ugye a fórum önmagában is reklámozna, akkor a többi szolgáltató közel sem maradna semleges. Nehezebben adna infót, megszűnhetne az eddigi segítség, romolhatna az eddigi munkakapcsolat, stb.
    Tehát mobilaréna, prohardver, IT café flotta akkor jöhetne létre, ha mindhárom szolgáltató lehetőséget kap rá. A tagság is ezt igényelné mondjuk a lefedettségi, szolgáltatási különbségek, hasonlók miatt.
    Egy ilyen flotta viszont gyakorlatilag teljesen nyílt flotta lenne. Mi érdeke fűződne a szolgáltatóknak a teljesen nyílt versenyre a nem publikus fronton? Ahhoz túl nagy a portál nézettsége (100 ezer feletti napi látogató, a regisztráltak számát nem tudom becsülni).

    Valamint ott a kérdés, ki lenne tagként a flottára jogosult?
    Minden fórumra regisztrált tag?
    Ez esetben az újoncok száma ugrásszerűen nőne. Regisztráció, igazoláskérés, aztán ennyi. Többet nem is látogatnák a portált. Ez nem érdeke a portáltulajnak. Nem növeli az igazolható látogatottságot.
    Vagy a fórumtagság szintjéhez kötötten lehetne flottaigazolást kérni? Akkor rögtön teleszemetelnék a fórumot az újoncok off-okkal. S ha megvan a szint, megint csak viszlát.

    Aztán hogyan működne a flottatagság megszerzése, megtartása?
    Az igazolások kiadása egy rakat adminisztrációt igényel, mert ez költség. A portáltulaj ezt nem hiszem, hogy ingyen felvállalná. Tudom a választ, kérjen egy méltányos adminisztrációs díjat.
    Ez még mondjuk megoldható.
    De a flották sosem szólnak örökre. Általában csak 2 évre. Viszont ki tartsa nyilván, hogy valakinek a jogosultsága még fennáll? És mikor maradjon meg a jogosultság?
    HA a tagsági szinthez kötődne a flottajogosultság, akkor a fórumtagság szintjének rendszerét át kell alakítani. Mert az jelenleg a hozzászólások függvényében csak egyre magasabb szintű lehet. Át kellene alakítani mondjuk úgy, hogy csak az elmúlt 2 év hozzászólásai alapján osztja ki a szinteket. És akkor újra felvetődik az igazolások megújításának a költsége.

    Szóval van itt sok kérdés. És biztos sok más is.

    Nem kizárt egy ilyen flotta létrehozása. De ehhez kevés a fórumosok igénye. A portáltulajnak és a 3 gráciának is meg kellene találnia benne a maga érdekeltségét.
    Viszont 4 fél érdekét összehangolni, ez szinte a csodával egyenértékű! :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz odihari #8897 üzenetére

    DE!!! Azt mondta ma az ügyintéző h nem mondhatják fel az ügyfelek. Mondtam is neki h ilyen nincsen, válaszolta: de van.
    Jól mondta az ügyintéző!
    Ugyanis amit Club1 írt a kötbérmentes előfizetői felmondásról csak akkor igaz, ha a Voda egyoldalúan módosítja az előfizetői szerződést. Viszont a Voda a kiküldött értesítésben közös megegyezésen alapuló szerződésmódosítást kezdeményezett. Ezt elfogadhatod vagy elutasíthatod, de ez még nem jogosít kötbérmenetes felmondásra.
    Az más kérdés, hogy mit tesz a Voda, ha nem fogadod el. Ebben az esetben a Vodának az ÁSZF szerint lehetősége van arra, hogy ő mondja fel a szerződést. És természetesen ha ő mond fel, akkor nem kérhet kötbért sem.
    Szóval szerintem akinek semmiképpen nem elfogadható a módosítás, az jelezzen vissza a Vodának, hogy nem fogadja el a módosítást. Aztán lépjen a Voda.

  • sifarr

    senior tag

    válasz odihari #8918 üzenetére

    közöse megegyezésen alapuló... azt nem kéne akkor mind a kettő félnek aláírni? vagy ez úgy néz ki,hogy indítványozza és aki nem reagál azt úgy tekintik, hogy beleegyezik?
    Olvasd el az ÁFSz 9.2-t. Aktívan elfogadhatod levélben, ügyfélszolgálaton aláírt módosított szerződéssel, telefonon, e-mailben, és úgy is, ha nem csinálsz semmit (ráutalás).
    Ugyanilyen módokon jelezheted, hogy nem fogadod el. Pl. e-mailben, levélben, vagy úgy ahogy NorbiG2 tette, azaz telefonon jelezte, hogy nem fogadja el.

    NorbiG2-nek ezért próbálnak "megoldást" keresni. Nem akarnak egyoldalú szerződésmódosítást kezdeményezni, mert akkor bukják a kötbéreket azoknál, akik csak tarifára szerződtek és készüléket nem vettek.

  • sifarr

    senior tag

    válasz NorbiG2 #8923 üzenetére

    Mondom ha én mint egyik fél én nem fogadom el, akkor ez csak egyoldalú, akár hogy is számolom józan paraszti ésszel.
    Nem egészen.
    Ha nem fogadod el és ezt jelzed a Vodának (dokumentálhatóan), akkor nem jött létre a közös megegyezésen alapuló szerződésmódosítás. Ilyenkor a Vodánál pattog a labda. Ő dönti el, hogy mit lép.
    Variációk:
    - felmondja a szerződésed, amire az általad is elfogadott AFSz szerint joga van. Viszont kötbért nem kérhet,
    - minden marad a régiben, azaz a változás a te szerződésre nem lesz érvényes,
    - ajánl valami mást, amit te elfogadsz.

Új hozzászólás Aktív témák