- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz xTREem #86197 üzenetére
"nyúlik az álló helyzetből elindulás ideje"
Ebben van a lényeg. Nem karburációs problémád van ahogy a többiek gondolják (persze ez csak az én véleményem), hiszen az nem csak a közvetlen elindulásnál jelentkezne, ez tipikusan a hajtás elmelegedésére utaló jel. A dolog érdekessége, hogy az ilyen alap, a gyárira hajazó konfligokra egyáltalán nem jellemző ez a hiba, hanem inkább a tuningolt (azoknál is az erősebben) gépeknél gyakran előforduló jelenség ez. Első körben cseréld ki a kuplungrugókat eggyel erősebbre. Ha ezután is fennáll a jelenség, akár csak részlegesen is, akkor próbálj bele egy 30 kilós kontrasztot. Ettől nem fog kevésbé melegedni, hanem kicsit még jobban, viszont sok mindent tud ellensúlyozni, és lehet hogy megoldja a problémádat. Ne foglalkozz vele, hogy gyárilag nem való ilyen erős bele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz xTREem #86269 üzenetére
Írtam, hogy erősebb kuplungrugókat kéne beletenni. Kicsit hirtelenebb lesz az elindulás és nagyobb fordulaton történik (sportosabb) amit nem mindenki szeret, de cserébe amikor kezd elmelegedni nem lesz olyan nagy különbség a hideg és meleg motor között az elindulásnál.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz xTREem #86271 üzenetére
Ja értem. Nem tudtam a történetet. Ilyen gyári jellejű setup-nál max 30 kilós kontrasztot érdemes használni, ha az nem segít, akkor már fölötte sem fog.
Ahogy olvastam az írásodat a hibajelenségről, egyből a hátsó tárcsa fogalmazódott meg bennem, de tovább olvasva ugye már ezen is túl vagy... Hát passz, így hirtelen sajnos nincs más ötletem nekem sem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz xTREem #86271 üzenetére
A vario hogy van hézagolva? Mi van ha nem a melegedés a lényeg, hanem a megtett táv? Hol fekszik fel a szíj? Nem lehet hogy az van nagyon fent és amiatt van behúzva a kuplungba mint az alsógatya? Amikor elindulsz még nagyjából jól áll. Erővel elviszi. Aztán már csak limitál. Álltában meg szépen vissza igazodik a kezdeti vacak de még használható pozícióba. Hozzáteszem hogy csak brain stormingolok.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz xTREem #86277 üzenetére
Hát így akkor már tényleg passz. Át érzem. Megjártam így egy Aerox-al anno. A teljes blokkot újra építettem, de akkor sem lett jó. Végül eladtam... Ha hő hatás akkor még annyit néznék hogy melegen leakasztom a szíjat. Aztán megforgatni a kuplungot meg a hátsó kereket, érezni-e valami szorulást.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
válasz xTREem #86280 üzenetére
Vesszőparipám a gyári állapot, az számomra szitok szó A szükséges rossz vásárlás után, amivel sokak eggyütt élnek, mert hamis biztonságérzetet ad.
Ha hajtáslánc akkor első körben egy iylen hűtött haranggal próbálkoznék, majd ha ez sem vált be akkor magasabb fémtartalmú 3pofás kuplunggal.
Nálam az aeroxnál ez csodákra volt képes, de mellé kellett egy Polini levegős deknifedél.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz xTREem #86287 üzenetére
Csak atfutottam gyorsan amiket irkaltal, szoval lehet atsiklottam ezen a reszleten.
A kipufogod az eredeti, regi maradt?
Nincs veletlenelul tele kokszlerakodassal?
Jartam igy, ugyanilyen jelensegeket produkalt, pontosan hengerszett csere utan (csak az nem volt ismert, hogy elotte is csinalta). Mindenre gondoltam en is, de mivel full uj volt a hajtasban minden, karbi rendesen belove, eszembe jutott hogy egyedul ahhoz nem nyultam, mert latszolag szep allapotu volt(kivul...) Saccra a harmada lett a sulya, miutan ki lett pucolva es a meg is oldotta a problemat.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86287 üzenetére
Érdekes. Anno a Speedfightom csinált hasonlót. Az volt az érdekes, hogy ha görgőket cseréltem könnyebbre, akkor csak annyit változott, hogy ez az erőlködős szakasz emelkedett meg, de csak egy hangyányit, majd amikor elkapta, akkor meg jóval magasabb fordulaton pörgött, ami meg már sok volt. Ezt csinálta gyári varióval. Aztán vettem valami jobb nem márkás csodát (talán Tun'R varió), azzal meg, ha rárántottam a gázt, hirtelen üresben felpörgött vagy 6000-ig, majd elkapta a kuplung, akkor vissza esett vagy 3-4 ezerig, onnan gyorsult valamennyire, majd megint lassan esett a fordulatszám és akkor jobban húzott, míg fel nem gyorsult és emelkedett a fordulatszám.
Aztán jöttek az őrült professzoros kísérletezések. Mint mondjuk, hogy a nyomólapon minden egyes görgőpályát megvágtam és beljebb hajlítottam. Na érdekes módon az hozott javulást, bár természetesen ott is voltak anomáliák. Végül már ott jártam, hogy könnyebb görgőkkel, a gyári Peugeot varióval, de a Tun'R nyomólapjával ment mondhatjuk, hogy elfogadhatóan.
Hozzá teszem, hogy ott is volt aztán minden csere-bere közben, amit el lehet képzelni. Kontrasztrugók ide-oda, kuplung rugók cserélgetése, meg minden. Volt, hogy két napon keresztül vagy 20x szedtem szét és raktam össze különböző variációkban.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz xTREem #86275 üzenetére
Én a videó alapján azt mondom, hogy erősebb kuplungrugó. Értem én, hogy a gyáriasságra törekszel, meg azt is írtad, hogy eleve valami sportosabb kuplung van benne a gyárihoz képest, de akkor is. Én azt mondom, hogy ezzel fogsz elérni javulást.
A gyáriasságra rátérve: Teljesen tuningmentes, a gyári minőségnek megfelelő alkatrészeket nem tudsz venni ha csak ez lebeg a szemed előtt. Jobbá lehet tenni egy robogót egy enyhe tuningal, mondjuk malossi-pollini stb cuccal ami helyettesíti a gyárit és még a minőségre is megegyezik vele, vagy még jobb is mint egy gyári. De ha olyan alap cuccokat veszel amikre az van írva, hogy no tuning, viszont a minősége megegyezik a gyárival na az egy nagy hazugság. Gondolok itt a Tun,R, Motoforce stb cuccokra. Ezek nem lesznek gyári minőségűek, és ezáltal viselkedhetnek másképp a motorban, pláne ha a hajtásról van szó.
Mondok egy példát mondjuk a hátsó tárcsára. Ezt már régen egyszer leírtam itt, de szerintem akkor is sokan kétkedve fogadták. Ha a gyári tárcsát akarod pótolni egy olyanra ami gyári méretű és minőségű, akkor az egyetlen alternatíva a piacon a mai napig a Top-nak a hátsó tárcsája. A gyári méretűt nem véletlen hangsúlyoztam ki, mert ugye lehet a nagy gyártóktól venni mindenféle high end tuning túlméretes hátsó tárcsákat, de azok nem lennének jók a te gyárias hajtású motorodba. Nem tudom, hogy most mennyibe kerülhet, 2-3 éve is 30 környékén volt (mina, piaggio). Amik alatta vannak azok egy sapka sz@rok, mert mindegyiknek van valami nyűgje. Még a 4-5 éve 18 ezer forintba kerülő doppler hátsó tárcsa is vacak volt. És akkor elmondom, hogy mi az az egyik fontos dolog amit a gyári hátsó tárcsák és az említett Top tud, a többi árban alatta lévő viszont nem. Az hogy nem nyitnak ki eléggé, ezáltal kisebb lesz a végsebesség. Érthetetlen, hogy miért ilyen sz@rra csinálják meg a többit, de a helyzet továbbra is változatlan, ha egy tökéletesen működő hátsó tárcsát akarsz ami hozza a gyári minőséget és nem csak tuningra jó, akkor továbbra is az egyetlen lehetőség a Top. Mivel nagyobb az átmérője mint egy gyári tárcsának, így már nem csak a gyári helyettesítésére, hanem tuning célra is alkalmas, de nem annyival nagyobb mit egy komolyabb tuning tárcsa, amit csak átalakítással lehetne behelyezni a motorba.
Közben utána néztem, már negyvenezer az ára. Mondjuk a mai árak mellett nem csodálkozom rajta.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz xTREem #86334 üzenetére
Nem tudom, de a hengertalp es a blokk talalkozasanal tobb lukat latok mint ami indokolt lenne.
Felteve ha nem csaloka a kep es ez igy volt, akkor az a csoda ha csak melegen van gondja.
De ha nem, akkor se tul szerencses, meg ha normalis hengertalp tomites van felrakva, mert nem tudom ott hogy tudna rendesen tomiteni. -
nyogo83
Topikgazda
válasz xTREem #86339 üzenetére
Lattam mar mas blokknal is ilyen elterest a ket blokkfel kozott, full gyari allapotban.
Nagy problemat nem szokott okozni gyari hengernel, a gond akkor jon amikor az utangyartott henger nem pont ugyanott es olyan vastag feluleten fekszik fel(mint itt).
Az a baj, hogy azt a rest normalisan tomiteni eleg nehez lesz... -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz xTREem #86348 üzenetére
Ha "eredetileg" is volt ott res, akkor az biztos, hogy gyarilag nem igy jott ki. A hengertalpnal az hogy nem vonalban er ossze a ket blokkfel belul meg elofordul, de hogy a henger ne illeszkedjen ra, olyan nincs.
Akkor valaki mar szethuzta a blokkot es valami masik blokkfel kerult oda(gondolom csapagyfeszket szetvertek a regin vagy valami). Nem pont azonos evjaratbol, tipusbol, gondoltak ha osszemegy, akkor stimmel is.Igy meg azt is eltudom kepzelni, hogy nem biztos hogy vonalban van a fotengely es ahogy melegszik emiatt is van gondja.
-
perge666
veterán
válasz xTREem #86348 üzenetére
Nem lehetséges hogy amit gyárinak vélsz az nem is erre a motorra való hanem valami másik Piaggiora csak régen rátették?Lehet azzal is gond volt,az előző tulaj meg leszedte a hengert,beballagott vele egy motoros boltba és rendelt egy ugyanilyet ami nem rá való?Bocsi,Most olvasom az előzménybe hogy te tettél rá új hengerszettet.
Amikor újítottad akkor ezt a hibát hogy nem vetted észre?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86339 üzenetére
Lehet, hogy csak nekem tűnik fel, de ha ott így van rés, az szerintem önmagában nem is lehetne pusztán amiatt, hogy a két blokkfél nem passzol össze.
Végig gondolva a henger tőcsavar azért elég jól megvezeti és kijelöli a henger pozícióját. Oké, pici játék van a henger csavar furatában, de alig hiszem, hogy vagy fél centi. Egyszerűen kizártnak tartom, hogy egy blokkot (felet) úgy gyártottak volna le, hogy ilyen keskeny legyen a perem, amire a hengernek fel kell feküdnie, míg a többi részen meg megfelelően széles. Pláne egy Piaggio blokknál tudnám nehezen elképzelni, hogy ekkora eltérés legyen. Meg vegyük oda még a peremet, ami a hengertalpnál van. Az is van vagy 4-5mm. Akkor bele lehet gondolni, hogy a hengerben kiképzett járat széle és blokkon kiképzett rész között mekkora eltérés van. Brutális.És tényleg vegyük oda a tőcsavarnak a blokkon lévő járathoz viszonyított helyzetét.
Lehetne számolgatni és méricskélni, hogy a négy tőcsavar egymáshoz képest hogyan helyezkedik el. én biztos kimérném a tőcsavarok közötti távolságokat minden irányban. Átlósan is. Ha abban nincs nagy eltérés, akkor vagy a blokkot cseszték el gyárilag, vagy esetleg valami kis gyökér kimarta a járatot, mert azt hitte, attól jobban fog menni és lehet, hogy nála még olyan henger volt, aminek húsosabb volt a talpa. Vagy a frász tudja. De akkor is eléggé mérvadó lenne a blokkon a négy csavarfurat egymáshoz mért távolsága.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86360 üzenetére
Pont ez volt a felvetésem, ahogy írtam is, hogy mintha valaki kitágította volna. Ezért is írtam, hogy ott sokkal kisebb a felület. Javítani nem igazán lehetne szerintem ésszerű - anyagi - keretek között. Én a helyedben keresnék egy bontott blokkot, vagy csak blokkfelet.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
#TOTTI
őstag
válasz xTREem #89520 üzenetére
Valamelyik típusnál a hangtompítóban is van folytás, esetleg ez nem olyan? Elsőre azt mondanám, vagy keményebb kis kuplungrugó, mert nagyon hamar megindul a kerék, ilyen setupnál 7-8000 fordulaton kellene megmozdulnia egyátalán. Görgő is mehet akár 5 gramm alá. Gyújtás nem tiltana ennyire lenn, ha nem hibás. Illetve a hengernél a préshézag nem nagyobb mint a megengedett? 0-5-0,8mm között kell lenni. Talptömítés papír vagy fém? Esetleg vedd le a légszűrőt egy próba erejéig, levegő is lehet kevés.
-
#TOTTI
őstag
válasz xTREem #89522 üzenetére
Levett légszűrővel sem pörög feljebb? Illetve mekkora volt a gyári főfúvóka, szivató automata? Mert ha az is nyitva van amiatt is kaphat sokat. Illetve még fesszabályzó is okozott egyik ismerősnek hasonlót, de ugye azzal nem volt gondod. Ha a gázt meghúzod, teljesen kinyit a karbi?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban