- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
it Az NVIDIA következő AI-chipes platformja a 2026-ban esedékes Rubin lesz, árulta el az NVIDIA vezérigazgatója. Eközben a cég hamarosan értékesebbé válik, mint az Apple.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #37845 üzenetére
Épp felújítás alatt volt. Most már van fék, de ronda
De tervben van, hogy beleöntök évek alatt 2-3 taliga papírpénzt, és újrakrómoztatom, meg kap még egy fényezést, meg blokkbontást, mindent. Aztán lesz egy szép gépem amivel csak jó időben, kimegyek veteránozni Meg van a szépsége...www.dongosofor.hu
-
válasz wolfnet #37976 üzenetére
Hagyd a fenébe még meleg van. Ha később se jó akkor kell vele tökölni. Pl reggel milyen? Én 5 fele indulok, olyankor jó, még a célállomásnál is, hazafelé már kevesebb. = meleg a baja. Most este is mentem, jó volt. = a meleg a baja.
Grillo! Nekem az odaút is egy kisebb túra, azért nem átlagos. Meg itt felénk más, ott lehet kóricálni jó nagy területen.
[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
válasz wolfnet #37994 üzenetére
Azért valami "megkímélt, garázsban tartott, hibátlan, 7000 km-et futott, totál gyári (de új gumikkal, frissen szervizelve, bejáratós), hölgy tulajtól, számzáras bicikli lakattal, 50-es de 150-es órát akasztja, végsebességen 2 literes fogyival" olasz robogód lenne, akkor könnyebb lenne a dolog.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #37988 üzenetére
Már csak elméletben sem lehet "kizárólag" (!) kézfüggő.
Gondolj bele, hogy minden megállás után az elvesztett
(fékezéssel elfűtött) mozgási energiát vissza kell nyerni.
Gyorsítás közben tehát mindenképpen többet fogyaszt
a motor fajlagosan, mint amikor csak a légellenállást +
gördülési ellenállást (és más súrlódási veszteségeket)
kell ellensúlyoznia. Az nyilván igaz, hogy függ a fogyid
a gázkezeléstől nem kicsit! Ilyen szinten én le szoktam
sz*rni, úgy megyek, ahogy kényelmes, ha kell tankolok.
De hogy városon kívül nem csak a csuklód miatt eszik
kevesebbet a vasparipa az is tény. Ott már inkább csak
a választott utazósebesség számít, mert a légellenállás
azzal nem egyenesen, hanem négyzetesen arányos.
(Példának okáért a hivatkozott személygépjármű majd'
2 literrel többet kér folyamatos 130-nál, mint 90-nél.)De erről szerintem kérdezd a hypermilereket, ők biztos
tudnak praktikákat, hogyan megy a 600-as gép 3L-ből. -
kcsa
veterán
válasz wolfnet #37997 üzenetére
A moto-zeta a gyors google keresésem alapján az a feltűnően randa (szubjektív sorry ) műanyag rácsos-fényszórós csoda? Egy időben volt egy csomó a környékben, aztán eltűntek...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #38003 üzenetére
2T 50-esem 4-4,5L/100km városban. Az alá nem nagyon tudom bevinni, igaz, hogy Budapesten nem akarom a forgalmat feltartani. Hosszú távon 45-55km/h szinte állandó sebességnél: 2,7L/100km Annyira sokat nem tudok a kezemen spórolni, 1-2dl-t. Akkor meg már gooo
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
korpicschess
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #38003 üzenetére
Ehhez még annyit (az új kuplungom apropóján), hogy csak próbálj meg
az én motorommal 2-3 ezren elindulni - vagy ilyen fordulaton közlekedni.
Hint: 4000 fölött nyit a kuplung, és kb. 3000-nél old le. (Alapjárat 1700.)Lassan gurulós fordulat az ilyen 5-6000. 7000-től már kellemesen gyorsít
8000 meg most a max. nyélgázon. Ha benne hagytam volna a hézagolót,
akkor végsebességnél "leforogja" a 9000-et, sőt, de így is utálom kínozni,
jó lesz nekem ez a 8000 is. (Legalább picit csökkenti a fogyasztást is.)Ahhoz meg végképp nem akarok hozzászólni, hogy milyen "gázállással"
érdemes indulni a fogyasztás minimalizálása érdekében. Nem vagyok
ugyanis hypermiler. De nagyon nem biztos, hogy az így "lefojtott" motor
eszi a legkevesebbet. (Lásd még: fojtószelep.) Igazából ha valaki nagyon
rá van erre kattanva, az tudja, hogy leginkább folyton megállni a necces,
mert a felgyorsulás emészti a legtöbb energiát. Teszem hozzá, hogy az
nagyjából mindegy (bevitt energia szempontjából), hogy milyen gyorsan
érted el az adott utazósebességet, mert a mozgási energiád adott lesz.A dologba az rondít bele, hogy a belsőégésű motorok hatásfoka messze
nem ideális, ráadásul a különböző súrlódások legyőzése (a légellenállás
is ebbe a kategóriába tartozik) a legnagyobb probléma. De ezt már írtam.Jah, a kifeküdt mutató: nyilván nem akkor fog kifeküdni, amikor már üres
a tank, főleg, ha nincs "tartalék" állás a benzincsapon. Eléggé ciki lenne,
ha akkor eszmélsz, hogy az utolsó decivel mész, amikor (végül) beesik a
mutató. Az még a városban is necc, hogy 1 decivel találj egy benzinkutat.
Én is ki szoktam centizni amúgy, mert itt nincs kockázata (sok itt a kút).
Azért a "túrán" hazafelé jövet már egy kicsit paráztam, hogy hol tankolok.
(Csákvárnál sznobságból nem tankoltam, mert majd a Shellnél, erre több
kút nem esett konkrétan útba egészen Herceghalomig... Ha minden igaz,
akkor maradt 4-5 deci üzemanyagom, szóval végeredményben nem para.)Jah, és én direkt gyorsabban (!!!) szoktam menni, ha már kevés a benya,
hogy még azelőtt odaérjek a kúthoz, mielőtt kifogy. Muhaha...Amikor a pirosnál állsz, alapjáraton pöfögsz, akkor éppen mennyi a fogyi?
Szigorúan véve a végtelenhez konvergál, mert akkor is fogyasztasz, mikor
állsz. Városon kívül meg sokkal ritkábban kell megállni: szintén számít.
De biztos "vakegér nőciknek" írnak autógyárak a katalógus adatokat, hogy
országúton ennyi, városban meg annyi, vegyesben meg... (Aztán azt sem
könnyű hozni, mert speciális körülmények közt mérik... Marketing...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #38024 üzenetére
Kérlek hogy ne kezelj butának.
Eszemben sincs, csak olyan stílusban kezdtél írni,
ami kezdte kiverni a biztosítékot... Persze ez csak
egy dolog: máskor meg én viccelődök másokon.
Főleg a vakegér nőcin gondolkodtam, kire érthetted.Ezek alul nyomatékosak nem felül.
Azért ezt így kijelenteni egy kicsit merész. Nekem
is 4T a motorom (180 ccm), a nyomatékmaximuma
6500-nál van, teljesítmény maximum meg 8000+.
Nem véletlen tartja (gyárilag!) a CVT 6500-on...2.5l a fogyasztás, ami engem igazol
Vitatkoztam én bármikor, hogy jársz vele annyiból?Én is utálok tötyögni, 60-70el járok általában.
És akkor jön, hogy kell neki 3,6L is százon? Értem.minden tankolásnál felírom a kilométer állást és tudom
mikor mennyit teszek meg, mennyi anyaggal
A normális ember így csinálja, mert a megnövekedett
fogyasztás előre jelezhet egyéb problémákat. Vagy
csak motorbuzi, és kíváncsi. Én is írom mind a motor,
mind az autó esetén. Amúgy honnan tudnám? Hasra?Szerk: a fenti ábrához annyit, hogy a SpeedoHealerem
bekavar a fogyasztás mérésnek, ellenben gyárilag meg
több távot mért a motor, tehát ott meg ellenkező előjelű
volt ez a bekavarás... (+4%/-10%) Lehetne normalizálni
az ábrát ezen infók ismeretében, de ezt rátok bízom.
(Azért a varió hatása rögtön látszik, picit odacsapott.)[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz wolfnet #38024 üzenetére
"...minden tankolásnál felírom a kilométer állást..."
Én lusta vagyok számolgatni úgyhogy ezt használom, remek app.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz wolfnet #38355 üzenetére
Nekem erről ez a vicc jut eszembe:
Megy az arab a tevén, elhúz mellette egy motoros, borkabátban, sállal, kesztyűvel. Leszól neki:
- Miért van maga ennyire felöltözve ebben a nagy melegben?
- Mert gyorsan megyek, és a menetszél hűt.
Gondolja az arab, biztosan a tevének is nagyon melege van, ráférne egy kis hűsölés. Vágtára sarkallja szegény állatot, de az csak liheg. Még jobban meghajszolja, egyszer csak a teve összerogy. Megszólal az arab:
- Mi van teve, megfagytál?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
t.kristof
senior tag
válasz wolfnet #38412 üzenetére
A szivató ellenőrzéséhez érdemes levenni a karbit, így könnyebben hozzáférsz, de ez nélkül is ki tudod húzni. Két csavarral van felfogatva, ezeket kitekered, ezután ki tudod húzni. Széthúzod a csatlakozót és 12voltot csatlakoztatsz rá, de úgy is jó, ha kihúztad, akkor karbi vissza és elindítod a motort. Pár perc elteltével ki kell tolja a végét pár mm-el, de bőven észrevehető szabad szemmel (Én így próbáltam le az enyémet). (Ezt az egyik felhasználó írta)
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #38475 üzenetére
Az akku új (garanciás, számlával igazolt, amikor vettem akkor rakták bele). Tekeri rendesen, bár rúgni nagyobbat tudok rajta.
szerk.: Hidegen-melegen 1-3 rúgás (90%ban 1). Viszont ha napokat áll, akkor sok... Lehet, hogy karbi?
Ezeket néztem ki, ilyen sorrendben. Esetleg valakinek van tapasztalata valamelyikkel? Michelin gyanúsan olcsó, annak ellenére, hogy számomra a legszimpatikusabb márka
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #38485 üzenetére
Én csak az autósokat szoktam gázfröccsel arrébb tessékelni.
A zebrán átsétáló bácsika rendben van, legalább ő szabályos...
(Ellenben ha eléd ugrik takarásból, akkor necc. Mondjuk ezért
is jó a hangos kipu, meghallják, hogy vmi jön, nem ugrálnak...)Ezt már nem tudtam szerkeszteni, de még kommentálok hozzá:
"Mintha te is azt írtad volna, hogy mekkorát szólt a 125-ösöd."
...mielőtt (újra) bedugaszoltad a kipufogóját.#38487: na ez az, hosszú távra én sem indulnék a tompító nélkül!
Szerencsére a 4Road-on simán szerelhető a hangtompító, szóval
ha kell, a műszakira is ezzel megyek - akkor nem nyitott dobként
funkcionál, hanem "lefojtottként". Az előírásoknak megfelelően.hirtelen gázelvételre még gyakran vissza is durrant!
Azt nekem is szokott. Leállításkor meg ilyen lángnyelvet köp...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
-
huszi.gyb
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fogyjunk le!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kupon kunyeráló
- Futás, futópályák
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Microsoft Excel topic
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs