- Netfone
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1240 üzenetére
Jó akkor elmondom hogy ha a barátom 3 éves Ditech-je szintén odaveri kényelemben, gyorsaságban, gyorsulásban. De most komolyan szerintem az új modell csak visszaesés.
"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1258 üzenetére
Barátom 3 évs Aprillia sr50-je, leirt dolgokban jobb, mint az általam kipróbált 2005-ös sr50, erre mondom hogy az új modell csak visszaesés.
[Szerkesztve]"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1261 üzenetére
Igen, először az enyémmel, aztán meg a barátom sr-jével hasonlitottam össze, és nemcsak a fényezés más, hanem az egész.
Na itt az új:
És a régi:
Meg mint mondtam teljesitményben is nagy a külömbség.
Szerk.:és az enyém:
[Szerkesztve]"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1264 üzenetére
Mondom sokkal szarabbul megy mint a régi sr50-ek, nagyon kicsi, lábam a nyakamban van, és nagyon eszik.
Na itt az enyém, magam fényképeztem:
[link]
[Szerkesztve]"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1266 üzenetére
Már tuningolt volt, viszont a barátom régi sr-je még szűz.
"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1268 üzenetére
Áááá, mondtam neki hogy rosszul megy, asszongya az összes uj Sr ilyen.
"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1266 üzenetére
''Majd jól elkapnak a yardok téged is kópé ''
mert melyik zsaru nem hiszi el hogy ez egy régi, csak svácban kapható négyütemü sr50? Papirok szerint az. ."Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
sharpapa
aktív tag
válasz Topiccsendőr #1273 üzenetére
Ha azt megtalálják....Egyébként a Slyder van 70kg, a Dio legfeljebb 50. Éreztem magamon is.
RAM:Ha vagy olyan bika, akkor sima ügy.
[Szerkesztve]"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
neongorack
senior tag
válasz Topiccsendőr #1293 üzenetére
Ha visszaolvasol akkor itt is lehet hallani szóval nem én kezdtem el terjeszteni, különben meg haveroktól is hallottam....A pontos forrás ismeretlen.. Remélem csak pletya és kamu! Én örülnék neki a legjobban elhiheted...
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #1301 üzenetére
semmit, csak nem hagyhatta ki ezt a kis demagóg szöveget. ráadásul a súlyadó tudtommal az önkormányzatokhoz megy.
az smkp regadója ost 10k plusz áfa, jövőre 20k plusz áfa, hát nem ez fogja kíhúzni a költsévetést a szarból, ráadásul ez egyszeri tétel, nem vmi havi sarc.
tehát ez a pénzügyi megközelítés hülyeség.
akkor mi is válozna még a rendszámmal? nem lehetne pl 90-100-al nyargalni büntetlenül a városban, nem lehetne 50-es papírokkal 125-ös motorokat használni.
és, jé, hát nem pont ez a két dolog az ami a hatóságokat legjobban irritálja? de...
csak egy kis önmegtartóztatás kellet volna, örülni szép csendben hogy van egy olcsón fentartható, egyszerűen eladható/vehető, szinte bárki álltal vezethető járműkategória, nem pedig nyitott kipofogóval üvöltő feltuningolt verdákka, a 125-9ösökről nem is beszélvel áthágni minden szabályt, meg törni össze magukat másokat....www.simson4t.hu
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1308 üzenetére
és ha én épp csinálom ajogsit akkor is megb*** a zsernyák?
mer havert elkapták eccer de ő cask vmi figyelmeztetést kapott. -
tgabi
tag
válasz Topiccsendőr #1307 üzenetére
Hali!
Az elején mikor kaptam/vettem a mocit akkor még naggyából jól ment, kocsival mérve 40-45 között ment útviszonyoktól függően.
Aztán szépen lassan elkezdett lassulni, szinte csutka gáznál is már csak 30-at ment, alig tudott felmenni a kisebb emelkedőkön is, hát gondolom a tizenakárhány év alatt a kipuff nem igazán volt kiégetve/takarítva, ezért leszedtük és csak egy kb 40 centis csövet raktunk rá, hát hangja az volt rendesen, alapjáraton nem lehetett megfogni szegényt, aztán mentem egy kört , hát majdnem hanyatt vágtam magam vele úgy gyorsult, egykerékre is állt.
de mivel ez nem állapot, a nagy hangja miatt vissza kellett tenni a kipufogót, de a sebesség így meg alacsony.
Hát most annyi a változás hogy kifúrtuk a dobot és megy mint a golyó, de viszont eszik is rendesen, de valami lesz majd tavasszal egy szakszervízben. Eleinte úgy füstölt mint egy gyárkémény, most már nem annyira, gondolom a lerakódott kosz/olaj kiégett belőle.
Hangja sem olyan vészes így.'' Senki se tud semmit! ''
-
tgabi
tag
válasz Topiccsendőr #1312 üzenetére
Na ma változott a helyzet.
A gyári kipufogó helye egy kis lyuk, az ugye be volt hegesztve mivel a kipufogóvég ilyen ''tuningvég'', és ne legyen 2 füstölő, ezért az előző tulaj behegesztette.
Mi ezt fúrtuk ki akkor. De ma betömítettem valami 2 komponensű gyurmafélével ami megkeményedik és ekkor elvileg bivaly erős, láncszemet szoktak helyettesíteni vele.
Mikor megszáradt, beindítottam a robeszt, halk meg minden, annyi a különbség hogy nehezebben gyorsul, meg gyengébb, de a végsebessége maradt kb. ugyanannyi mint ezelőtt.
Majd nehezebb görgőkkel javítok a végsebességen, és kicsit megturbózom a tuningvéget, ami igazából csak egy vég, dísznek tökéletes, de azért jelentősen lefolytja a mocit, fúrunk arra is pár lyukat .
Persze csak okosan, hogy halk is legyen aránylag, meg azért erő is legyen benne a nehéz görgők miatt amik belekerülnek majd. Amúgy ezeket házilag ki lehet cserélni vagy macerás lenne?'' Senki se tud semmit! ''
-
tgabi
tag
válasz Topiccsendőr #1314 üzenetére
Szóval a gyári kipufogón egy kis lyuk van amin kijön a füst, esetleg egy kis 2 centis csövecske. Ezt a lyukat hegesztették ők be, és helyette lett feltéve egy vég, amit én tuningvégnek nevezek mert jól néz ki
Ezen jön ki most a füst. A gyári lyukat pedig mi fúrtuk ki ismét, és ez az ami most be lett tömve, hogy ne legyen olyan hangos, ezzel együtt pedig csökkent is a motor ereje.
Remélem így már érthető
Üdv.'' Senki se tud semmit! ''
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #1301 üzenetére
Regadón kívül? Átírási díjat, forgalmi vizsga díjat (és bár ha jól tudom motorra jelenleg nincs, de ha valakinek kipattan a fejéből akkor akár lehet még környzetvédelmi vizsga díjat). Továbbá egyszeri alakalommal le lehet akasztani pár ezrest magáért a rendszámtábláért is. Sok kicsi sokra megy. És hát jól meg lehet bírságolni minden robogóst aki őrült ámokfutó módjára átlépi a 40 km/h álomhatárt (vagyis mindig mindet, egytől egyig) Persze ez csak demagógia... Kívánom hogy nektek legyen igazatok, és csak annyi legyen az egész hogy egy táblát kell biggyesztenünk a seggünkre...
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #1329 üzenetére
Estleg fenyezot nem tudsz ajanlani?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #1328 üzenetére
Khmm. Akkor ilyen esetben megnő az okmányirodában dolgozók fizetése? És egy nagyköbcentis autó átírása bonyolultabb, és drágább dokumentum kell hozzá mint egy motoréhoz? És valóban két heti folyamatos munkája van egy közalkalmazottnak egy forgalomból ideiglenesen kivont autó újbóli forgalomba helyezésével, hogy 60-70 ezer forintba kell kerüljön? (konkrétan pont nemrég ennyit kellett kicsengetnie a bátyámnak az autó ilyen-olyan díjaira és illetékeire) Azért naívak se legyünk már... Az ország nem ettől van kettészakadva, hidd el, és azt is hogy nem vagyok befűtve. Rég hozzászoktam, hogy állambácsi a leghülyébb kifogásokkal szed egyre újabb és újabb adókat, illetékeket és díjakat, a millió lyukon ide-oda elfolyó pénzek pótlása gyanánt. Ötszáz év után újra nyugodtan be lehetne vezetni akár a kapuadót és a füstpénzt is (lásd vagyonadó), amely díjak aztán ''az azt intéző emberek fizetését, illetve a szükséges dokumentumok elkészítésének díját fedeznék''.
De ne offoljunk tovább, azt meg végképp nem akarom hogy flémbe menjünk át... Ha te örömmel és az állam iránti töretlen bizalommal telve perkálsz mindenért, mint a katonatiszt, az a te dolgod, nekem meg hadd legyen jogom legalább anyázni egy kicsit a pénzemért, ha már cserébe nem kapok semmit. Písz. -
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #1694 üzenetére
Azert azok a motorok mennek majdnem kilencvenet, nagyon konnyuek.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Tigi
őstag
válasz Topiccsendőr #1713 üzenetére
Engem nemérdekel a gyorsulás, tartósan menjen 50-et kis fogyasztással.
Én márcsak ilyen nyugdijas tipus vagyokAzt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #1721 üzenetére
Egyik ismerosomnek van egy SR Ditechje. Kb valos 85-90-et megy es ugy eszik 2,5 litert. Szerintem ez fel liter barati ahhoz kepest, hogy megy, mint a meszes.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1725 üzenetére
ja. Én tapasztalatbol mondom a sajátom fogyasztását és elég pontosnak mondhatom. Való igaz, hogy jelenleg olyan 45 korul motorozok vele, de hát még benne van a folytás feleslegesen pörgetni meg nem akarom. mer minek.
Amugy most mindenki ''dolgozik'' ? -
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1727 üzenetére
mindkettő és asszem csak ennyi
-
Janesz
őstag
válasz Topiccsendőr #1737 üzenetére
jah 2-2,5litert sehogy nem eszik egyik robogó sem...
nekem a yamaha jog-om evett amíg nem volt tuningolva 3l körül és tuningolva 5-6liter körül..
amikor meg már full tuning voltr benne akkor nemtom mennyit evett mert akkor már nem jártasm vele hosszabb távon csak padlógáz-satufék kombó ment... -
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1742 üzenetére
4 azért megy csak ennyit, de viszont joval kevesebbet fogyaszt, meg környezetkimélőbb , halkabb kevésbé büdös nekem nagyon tetszik. Nem egy teljesítménybajnok, de olyan éles különbség nincs szerintem a 2 ütemüekkel szemben. Bár én csak a 83-as Honda Aero robogomhoz tudom hasonlítani Az 3-at evett 57-et ment, tuti, mert kozlekedesi felugyeletnel mertek: mert rendor beutalta
-
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1744 üzenetére
majd ha nem lesz benne folytas akkor etsztelgetem Remélem 2.5 fölé semmi esetre sem megy majd...
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1744 üzenetére
ha jól emléxem akkor az pont annyit megy...
de haver ha folyamatosan 60-al közlöködik akkor téllleg max 2,5-öt eszik a simoja. -
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1746 üzenetére
? mit hagy el simán mi? embert nem hallottam még akinek bármilyen körülmények között 2.5 liter fölött evett volna Agility
-
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1750 üzenetére
egyik se eladni akarta. Akkor meg nem értem miért túloztak volna. Én nem túlzok. Igaz a kut mérőórájának és a kmszámlálónak a pontosságától függ az adat, de max 5 %-nyi tévedés van jelenleg benne. Szal nekem hihetsz. Majd ha többet fogyaszt esetleg mint 2,5 liter, akkor majd szívom a fogam, de nem fogok belole titkot csinalni.
-
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1752 üzenetére
Van olyan aki csak fullgázon megy? Az szerintem semminek sem használ... Full gáz nem egyenlo a maximalishoz kozeli sebesseggel, aki meg maxon hajtja non-stop a robogojat az hulye, tudhatna hogy jelentosen kevesebb benzinnel is alig menne lassabban. Legalabbis án így tapasztaltam, huzhatnám én is csutkaig, de minek ha ugyanannyit megy ha félig huzom is és nem csak a motor bömböl feleslegesen, igaz az én mocimban még van folytás is, így ez halmozottan érvényes, de így fodok tenni majd ha ki lesz véve a fojtás belőle akkoris...
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1755 üzenetére
én nem!
még marad egy kis és 62-vel megyek.
nem megy többet az aerox.
meg fogom görgőzni...
azzal mennyit javíthatok a végsebességen??? -
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #1771 üzenetére
hmmmost nézem vanzsír új DR főtengely 16k-ért.. hát akkor én nem fogok 15k-t költeni felújításra az tuti. Úgyis DR párti vagyok, 70es henger is DR.. namost csapágyra ilyen 2k-s árakat látok, de DR-t nem.. elvileg szerelőm 5-6k-ért tud olyat.. Term eűazárakat egünél néztem...
szerinted egyébként egy főtengely felújításért mennyit kérhetnekel!? azazminél többet ne adjak érte? én olyanmax 5k-ra gondoltam... de lehet ez irreálisan kicsi.. de 15k felejtés aztuti.... a tűgörgöknek egyébként semmi bajuk, szóval ''föl-le'' nem mozog.. csak balra ű-jobbra van egy olyan 3mm-es rés.. namost oda valami alátét kéne, de nincs ott.. az baj? Szerinted?
jah főtengelyt nemcseréltem a 70-es hengerhez. De a DR henger nemaza negyon brutál 70-es henger, csak mégis tuning.. de nempörög annyit, mint az aluhengerek, szóval elvileg elégnekkéne lennie... meg ugye a csapágy is kb 8éves volt... Meg a főtengelynek végülis ''csak'' olyanbaja vanamit fenn leírtam.. csakén nem értem, hogy mehet e így még...
[Szerkesztve] -
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #1775 üzenetére
már szét van szedve.. és nem az 15k.. hanem a hajtókar csere lenne 15k, de azt nem ő csinálja.. de ha erre meg mersz esküdni, hogy a minarelli blokkban lévő hajtókar oldalra mozoghat, és oda alátétet be selehet tenni.. akkor megy vissza így mert a tűgörgök azok jók.. annak nincs baja
mod: a főtengely csapágy alapból kuka.. amiatt lett szétszedve.. mert a kosárkák darabokkra hullottak...
[Szerkesztve] -
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1768 üzenetére
Egün mondték h elvileg pneumatikus kulcs vagy miszösz kéne hozzá.
de állítólag meg lehet oldani egy 32 és egy 17 kulcs kombójával is vhogy.
de lehet h majd eccer ha sok péze melszaladok vele a szervízbe és megkérdem a srácot h nézzék már át.
vgay ha itthon teszem akkor ahhoz kell fater is.
[Szerkesztve] -
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #1778 üzenetére
enyémet se lehetett két kulcsal szétszedni
figyu légyszi gyorsan javasolj valamit! Mert most megyek át majd hozzá, és látom érdesz a dolgokhoz, szóval adok a véleményedre! -
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1778 üzenetére
nekem egyelőre megfelel így is félgázon 55-el elmászkálok a környéken csak ugye jó lenne ha eljes értékű lenne a gép...
-
GodHeart
senior tag
válasz Topiccsendőr #1781 üzenetére
adj telszámot felhívlak! privibe dobj meg
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1787 üzenetére
hol lenne normális????
fojtással 70-80???
fojtás nélkül meg 110-et megy, vagy mi?
abba vagy nincs fojtás, vagy naggyon csal az óra.fojtott aerox 7500-nél adja le a 2,7Le-t
[Szerkesztve] -
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1796 üzenetére
még nme vettem ki mert apám tiltakozik.
de olyan1cm körül lehetaz a vmi. 4mm-től nagyobb szerintem. kb mint a kisujjam(cingár vaok) -
a.t.t.i.
senior tag
válasz Topiccsendőr #1795 üzenetére
Ezt nem nekem akartad irni?Ha igen,akkor a válaszom,hogy az előző tulaj,aki nem utolsó sorban olaszból hoz be robikat,és ezt ő használta.
Szerinte a kipufogóban van. -
bagesz
csendes tag
válasz Topiccsendőr #1809 üzenetére
akkor megvagyok elégedve.az öregemnek van egy hond dio-ja,sohasem mérte hogy mennyit eszik,csak annyit szokott mondani,-na már megint mehetek tankolni,majd kimérem egyszer azt is.van egy 1980-as vespám 4-ebességes 50cm3-es 85-ös végsebességgel,igazi vas.annak az átlag fogyasztása volt 4l.ezek szerint meg lehetek elégedve a gulliverrel.
-
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #1822 üzenetére
reméljük. De ismétlem kb. 1 éve nézegetem fórumokon. Vannak olyan robogok amik 1000 km-t sem birjak ki hiba nelkul. Szeretném ha 20 000 km-ig semmi komolyabb baja nem lenne. kb. annyit mentem a 18 éves Honda Aero robogommal is hiba nelkul (csak olajjal és benzinnel, mindenféle karbantartás nélkül.), pedig az mar igencsak hasznalt volt mikor hozzam kerult
-
a.t.t.i.
senior tag
válasz Topiccsendőr #1827 üzenetére
El tudnád küldeni?azt milyen progival lehet olvasni,vagy a matrica kivágó tudja majd értelmezni?atti4@freemail.hu
köszi -
a.t.t.i.
senior tag
válasz Topiccsendőr #1827 üzenetére
Tökéletes lenne
-
a.t.t.i.
senior tag
válasz Topiccsendőr #1830 üzenetére
Jó a cdr formátum.szeretném kivágatni valakivel.2001 aeroxom van,az aeroxR es szett tetszik,de nagyon örülnék ha elküldenéd ami van aeroxhoz.Alsó nagy yamaha felirat,sárvédőn kicsi yamaha,a ''szélterelőn''elől kétoldalt,az ülésmögötti idomon is 2 oldalt.
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #1832 üzenetére
vannak még ilyen cuccaid gépen amikból matricát lehet gyártani/gyártatni...
nme gyári hanme pl nekem Pireli kéne mert olyan gimim van, Brembo fék, Grimeca a felni... etc -
a.t.t.i.
senior tag
válasz Topiccsendőr #1832 üzenetére
Ok,majd megnézem mit tudok vele csinálni,ilyen brembo meg ilyesmik is érdekelnek.
köszi -
bocX
tag
válasz Topiccsendőr #1859 üzenetére
...na látod ez jó kérdés, én sem tudom a választ, illetve senki sem tudott nekem érdemleges választ adni. Téli időszakban annyi volt hogy láttam elkezdett folyni, és a karbi tulfolyóján folyt kifele (de a 'tiszta' olaj) - akkor csak annyi csináltam, hogy betette malá egy üveget, ne folyjon mindefele a garázsban az olaj.
az a helyzet nem vágom témát én sem...sok munka és ugyanannyi lazaság
-
a.t.t.i.
senior tag
válasz Topiccsendőr #1888 üzenetére
ezt most megprobálom...
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #1891 üzenetére
Oraja szerint ment 85-t, nem volt tore huzva.
Hatvanat kimerte egy utcai mero muszer, dekara stimmelt.
Ennyit tudok mondani, meg nem mertuk ki kocsival a 85-t, de 80 valos biztos lesz.
Amugy pl a Derbi Atlantis valos 88-at tud gyari beallitasokkal."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #1901 üzenetére
Ha az auto is csal, akkor mi az istennel merjem ki?
Derbi Atlantist tobb helyrol is megerositettek, en szemelyesen nem probaltam.
En annyit tudok mondani, hogy hatvannal meg teljesen jo az oram."önmagam hite vagyok magamban"