- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Hívószám-hamisítás
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yaye
őstag
Wow, robis totyik!
Épp ma voltam a bejáratás utáni ötszázas revízión. Aprilia Scarabeo 50, hajszálra ilyen, csak dupla nyereggel:
Bővebben: link
Én direkt a nagyobb testűeket szeretem, a kicsiken úgy érzem magam mint majom a köszörűkövön. Ráadásul ennek a kereke is nagy, így talán nem szakad le a vesém a pesti utakon
Bejáratás alatt nemigen mentem 50 fölé, így evett városban szűk 3 litert, folytás nélkül. Sík úton óra szerint 65 körül van a vége, de tervezem hogy egy kis piszkálgatással (esetleg egy 70cc dugóval?) legalább az óra tetején díszelgő 80-as számot meg kéne célozni.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
5000 km?! A Jog nem 2ütemű? Mert ha igen, akkor itt valaki nagyon el van tévedve aszem (2üteműben az olaj nem ''bírja'', hanem üzemszerűen elfogy a keverékképzés során és nem cserélni kell hanem utántölteni.)
(és persze nem folytás hanem fojtás, ezt mindig elszúrom... )
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Pontosan, a sima benyához az olajtartályból keveri magának a keveréket. Ha kiiktatod az olajozását, akkor lehet bele tankolni egyből keveréket is, és akkor az olajjal nem kell foglalkozni.
Aztán van még váltóolaj (legalábbis az enyémben biztos), az más téma, azt tényleg cserélni kell, de szerintem az elég sokat kibír (autóban sem szokás sűrűn cserélgetni).
Minden automata robinak röpsúlyos a kuplungja (tudtommal legalábbis). Megbízhatónak megbízható, max az elhasználódás során elkezd csúszni. Ezt onnan lehet látni hogy nem megy föl a lejtőn Nekem ennyi a tapasztalatom -
Yaye
őstag
Reklám :
Én is részletre vettem, munkába járásra, ezért csak az új jöhetett szóba. A Scara 50 bruttó 350, de adnak hozzá 25k tesco-s utalványt, szóval csak 325k. Nem tudom van-e egyáltalán új robi ennél olcsóbban (kivéve a Keeway-t és társait).
Nincs sisaktartója (a nagykerekűeknek többnyire nincs, vagy csak nagyon pici), de az árban benne van egy hátsó ''doboz'' (zárható, levehető), ami nagyobb mint bármelyik sisaktartó, én is mindig abba vásárolok be (de sokszor csak földobom a szatyrot a lábtartóhoz, van direkt erre a célra egy szatyorfül-tartó kampója). Nem csúcstechnika, nagyon hagyományos dolgokból áll, de épp ezért állítólag jól bírja a strapát és a szar utakat (utóbbit nem utolsósorban a nagy kerekei miatt).
Nekem tetszik benne hogy a kistestűekhez képest motorszerűen néz ki az úton, így talán jobban elfogadnak a forgalom teljesjogú szereplőjének. Tervezem még rá egy nagy szélvédő beszerzését, ősszel jól fog jönni. [l][/l]
Fojtás nélkül 60-65 a csúcssebessége, napi 70 km-hez én már biztos megtuningolnám egy picikét, legalább egy 70cc-s készlettel.
Szerintem jól is néz ki, diszkrét kis retro-dizájn. -
Yaye
őstag
Pár hsz-el följebb (itt: Bővebben: link) már szóltam róla. Aprilia.
Részletek: Bővebben: link
A Hold utcában van az Aprilia szalon, velem nagyon készséges és informatív volt a srác akivel dumáltam. 24 hónap hitelre vettem, havi kb 14k a részlet, 70k-t fizettem előre (kb ennyivel drágább, mintha megvennéd 350k készpénzért). Az összes papír beszerzése után kb 2-3 nap míg a bank elbírálja a hitelt, és amint megküldte a visszajelzést, már mehettem is a gépért. Helyben megcsinálták nekem a kötelező biztosítást is. Mint említettem, nagyon egyszerű szerkezet, nincs rajta semmi műszaki extra. Kézi szivatós, karburátotos, 2ütemű, léghűtéses, önindítós+berúgókaros, elöl tárcsa- hátul dobfékes, 16-os kerekekkel, kb 90 kg. Az enyémen annyi érdekesség van hogy nem volt benne fojtás (holott még az alvázszám alapján is kellett volna legyen benne), és van rajta hátsó lábtartó (ami elvileg extra, ráadásul szabálytalan 2 utast vinni rajta), valamint az említett hátsó box.
A kasztni kivitele helyenként kicsit spártai, az idomok illeszkedése egy-két helyen finoman szólva nem hajszálpontos, de ez úgy láttam hogy darabról darabra némileg változó.
Így másfél hónap nyüstölés után alapvetően elégedett vagyok a választással.
Létezik különben ugyanez a kasztni 100 köbcentis változatban is, és volt ditech-es (befecskendezős), ami nagyon keveset fogyasztott és nagyon jól ment, de ez a változat már nem kapható.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Áh, én két hétig nem ülhettem rá, mert a márkaszerviz ekkora határidővel tudott időpontot adni az 500as revízióra, én meg már túlléptem az 500at mikor észbekaptam és bejelentkeztem
Ja, még annyit hogy a gyári fojtást (ha van) az első revíziónál a márkaszerviz 7k pénzért készségesen és szakszerűen eltávolítja (ez több helyen is van a gépben, és vágással és hegesztéssel is jár, nem csak két mozdulat)
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Márpedig az nem árt ha tetszik már az elején (és ez szinte mindennel így van). Az mindig sokat segít a kisebb csalódások elviselésében, hiszen ''de legalább királyul néz ki''
Nekem ezek a ''sportos'' robogók nem jönnek be annyira, inkább a klasszik stílus. Yamahából én a Slidert nézegettem, az olyan kis bájosan otromba (csak hát az árcédula épp nem fért be a pénztárcámba)
Jelszavaink valának: mindenki alá neki tetsző robit!
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz neongorack #79 üzenetére
7 liter. (13 sec. Az ember legjobb barátja a Gugli. )
-
Yaye
őstag
Nézd meg a Totalbike-t, keress rá a derbire, van jópár cikk, igaz többnyire nem robogósak (van azért az is egypár), valami azért leszűrhető belőlük a gyártóra nézvést. Bővebben: link (sok köztük a versenyhír, de fusd végig) Nekem úgy tűnik hogy korrekt gyártó, valódi műszaki teljesítménnyel. 2001 óta a Piaggio része, ha jól emlékszem a Piaggiokba/Vespákba is gyártanak blokkokat.
Ha megnézed ezt: Bővebben: link
meg ezt: Bővebben: link
akkor látszik hogy tudnak valamit.
Van hazai importőrük is (derbi.hu).
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Igazán kedves hogy szimplán lehazugozol minket úgy hogy soha nem volt robogód, továbbá szemmel láthatóan fingod sincs hogy mitől robogó egy robogó. Elárulom: nem attól hogy automata váltós, kicsi a kereke és 50 köbcentis!
Én _hajszálpontosan_ lemértem, és simán 2.9 volt a fogyasztásom, városban, pirostól pirosig, 50-es max sebesség mellett (bejáratós időszakban). És ez egy sima karbis robi, kőkorszaki technika, egy befecskendezős simán jóval kevesebbet eszik. Továbbá a robogóhoz (az 50-esekhez) nem kell 'A' kategóriás jogsi, se rendszám, se forgalmi, úgy adom-veszem ahogy nekem tetszik, kicsi, könnyen kezelhető, fillérekért karban tartható, kényelmes, és akár öltönyben is vezethető. Továbbá ha valaki akar, vehet nagyobb robit, akár váltóval, félliteres négyütemű motorral, vagy amivel akarod.
Szóval kezdheted enni a kalapod, befejezni az értelmetlen fikázást, és csomagolni a melegebb éghajlat felé.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Na, ma reggelig volt robogóm. Élt 2 hónapot, béke poraira. Ennyit a golyós lakatokról...
-
Yaye
őstag
Mint a sicc. Két napja voltam vele a bejáratás utáni revízión. Egy kb 2 cm átmérőjű Abus golyóslakattal volt odazárva egy hatos zártszelvényhez, de ezek szerint úgy elnyisszantották (nem a szelvényt, a lakatot) mint a huzat, egy darabka fémforgács nem sok, annyi sem maradt utána. Pedig terveztem venni egy brutál láncot, mert mondták a boltban hogy a golyósok végső soron vághatók, de egy jó lánc elég drága, és most a halogatás elég szépen megbosszulta magát. Körfolyosós belső udvarról, alighanem már fényes nappal, mert délelőtt tízig a kapu (hacsak valaki nem lusta becsukni maga mögött) zárva van. Úgy összesen potom 400k-m bánja. Még jó hogy a hátsó dobozt óvatosságból többnyire leveszem, így megmaradt a dzsekim, meg a bukóm. Király, mi?
joe69: A Vespa zsír. Ne sajnáld rá a lóvét, és vedd meg a legjobb, legvastagabb motoros láncot (rendes láncot, ne golyóst) akármilyen drága és nehéz, és mocit a lábtartónál kösd oda valami vastag vashoz, ne a keréknél, mert a kereket két perc alatt lekapják, aztán a többit már viszik is. Ehhez pont olyan hosszú lánc kell, ami átéri a lábtartót, de nem lehet kibújtatni a motor elejét-hátulját. Én is ezt terveztem, de az a vas, amihez rendszeresen kötni akartam, most épp nem hozzáférhető, ezért is nem vettem még meg a hosszú láncot
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz oceanearth #204 üzenetére
Hát nem tudom. Dél körül lementem, nézem, üres a placc. Gondoltam: na, erre sincs több gond. Szépen visszasétáltam a dobozzal meg a bukóval, valahogy még csak a pulzusom se ment föl. Talán mert már hozzászoktam, eddig három bringámat fújták meg, mindet a házból (nem innen, még apáméktól), szinte számítottam rá tudat alatt. Mióta világ a világ, ez a formám, az lett volna csoda ha megmarad.
Rendőrségen bejelentettem, de hát egy rendszám nélküli robit... csak formaság. De most azért örülök hogy mégsem a Mojito Customot vettem 6 kilóért, pedig hezitáltam rajta. A legbosszantóbb az lesz hogy 2 évig havonta adhatom föl a részleteket valamiért, ami már rég nincs is meg. -
Yaye
őstag
válasz oceanearth #210 üzenetére
A bank sem ennyire hülye Úgy van megírva a kölcsönszerződés, hogy direkt robogóra, amit nem lehet ugye elvenni ha nem fizetsz. Ha veled végképp nem boldogulnak, akkor meg rászállnak szegény kezesre. Ez van, beszoptam Majd veszek valami ótvar használt kiskerekű pici szutykot 80ért.
-
Yaye
őstag
Hát, ezt ismerem, de ez sem tartotta volna ott a gépet (talán a riasztós változat ami üvölt ha megmozgatják...) Ezzel csak valami nehezebb nagymotort lehet védeni, a robik annyira könnyűek, hogy ha nincsenek odakötve valami fix tárgyhoz, akkor bedobják a kombizsiguli farába és már viszik is. (anno mikor ellhagytam a kulcsát, mi is így vittük haza az előző robimat, fényes nappal, és nem szólt érte a kutya sem!) Az enyém is le volt lakatolva egy hatos zártszelvényhez, de elvágták a lakatot (pedig nem a legvékonyabb szar biciklis kábellakat volt) és onnan vége is a dalnak. Csak a legbrutálabb motoroslánc ér valamit, az is csak akkor ha a váznál (és nem a keréknél) odakötöd egy fölrobbanthatatlan ojjektumhoz.
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #294 üzenetére
Öregem, hogy én hogy örülnék ha az enyém bármilyen lelakott állapotban is, de meglenne... Leszarnám én a gyújtáskapcsolót... A lopott motoroknak statisztikailag 75-80%-a soha nem kerül elő.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #296 üzenetére
Hát nem ugyanaz a szituáció az biztos. Nekem a tanksapka eleve nem záras, úgyhogy csak a gyújtást, a nyeregzárat meg a kesztyűtartót lehet szétkúrni, mondjuk legyen darabonként egy tizesért, de a motor sem 100k-t ért hanem 350-et.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Baazzzz.... ezt nézzétek : Bővebben: link
-
Yaye
őstag
válasz oceanearth #309 üzenetére
Nem spórolták le, az a szögletes csíkos fekete felület az ott hátul. Vagy nem.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Az olaj nem ajánlat kérdése. 2T olajat kell beletölteni. Abból, és a tankba tankolt sima benzinből keveri ki magának a gép menet közben a kétütemű keveréket. Előre is megkeverheted a keveréked, de az külön macera és ilyenkor ki kell iktatni az olajszivattyút is, szóval minek, ha egyszer a gép megcsinálja neked. Van különben olcsóbb olaj is, de azért gagyit ne vegyél, szerintem a jó olajat hosszabb távon meghálálja a motor, és egy liter különben is baromi sokáig elég (vagy tízszer tankolhatod tele a jog-odat belőle, abból megtehetsz vagy 1000-1500 kilométert!)
A hátsó telóban lehet hogy gáz van, nem olaj. A keréknek szerintem nem volna szabad semmihez hozzáérni, még ha egy nagy kátyúban felütközik is a hátsó futómű, akkor se. Az volna a gyanúm, hogy ott valami nincs egészen a helyén.
A hajtóműolajat az én egykori robimban 12000 (tizenkétezer!) kilométer, vagy két év után kellett cserélni.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #383 üzenetére
Mit lehet tudni erről a GP1-NR-ről? Jól értem hogy ugyanabból a gépből van 50estől 250ig? Mennyiért mérnek (majd) idehaza egy 50est ebből (ha kapható egyáltalán)?
-
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #391 üzenetére
675k? Az 50-es? Húbazz, az autóm nem ér annyit jóformán
-
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #393 üzenetére
Az a baj, hogy az árcédula még csak a prémiumságnak sem a garanciája. Az Aprilia szalonban megtapogattam a Mojito Custom-ot (=Habana), mert eredetileg azt akartam venni (pontosabban annak az egyszerűbb változatát). Azon is 600k-s cédula fityegett, de az az egész motor olyan gagyi, kínai érzés volt hogy nem is értettem. Mindenhol ócska műanyagok, a ''króm'' mindenhol csak foncsorozott műanyag, a kasztni szánalmasan reszketeg, még amiről az ember azt hinné hogy krómozott kormányszarv, arról is kiderül hogy egy rosszul illeszkedő, sorjás műanyagdarab... Műszakilag pedig a világon semmi különös.
-
Yaye
őstag
válasz oceanearth #411 üzenetére
Mit érdemes tudni róla? Feltéve hogy publikus.
-
Yaye
őstag
válasz Hójember #428 üzenetére
Nem értem miért jönnek ismételten emberek ezzel a szöveggel
Nem kövezés, de jól mondtad: a simson az motor, a robogó meg robogó, tök más a kettő. Akinek az egyik kell, annak nem felel meg a másik, és fordítva. Aki robogót vesz, azt részben épp azért teszi mert nem akar váltóval szarakodni, marhára nem érdeklik a motorozás ''fortélyai'' (sőt) és előnyben részesíti a kényelmesebb ''stoki'' pozíciót, és a kvázi karbantartásmentes kényelmet és kezelési egyszerűséget. Városban pedig a többségnek épp elég az a 70 amit egy fojtatlan 50es robogó tud. És ne felejtsük el azt sem hogy egy robogó kifejezetten jól tud kinézni, ellentétben egy Simsonnal.
A Simson robogó az meg már robogó, és nem jobb választás mint egy japán vagy egy olasz. -
Yaye
őstag
A fojtást szvsz kiszedi a márkaszerviz is, bár lehet hogy nem épp olcsón. Nekem (aprilia) 7k-ért szedték volna (ha lett volna benne) a márkaszervizben, de abban kipufogódob vágás-hegesztés is lett volna. Alighanem egy 70-es big bore kit beszerelése elől sem zárkóznának el. Jogot nem ismerem, az aprilia scarabeo fojtással 45-50-et ment (volna), fojtás nélkül sík úton hosszas gyorsítás után elérte az óra szerinti 70-et.
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #450 üzenetére
Papíron talán van mindben, de a gyakorlatban nem feltétlenül. Én két hónapja vettem zsír újonnan a scara 50esem, amiben a -márkaszervizben a vázszám alapján lekérdezett- gyári homologizációs adatbázis alapján is _kellett volna_ hogy legyen fojtás, mégsem volt! A szalonból kitolva vitte a 65-70-et.
-
Yaye
őstag
válasz oceanearth #453 üzenetére
És te hol olvasod hogy hogy a szalonból kitolva húztam neki full gázon?! Ha az első revízióig nem szedtek ki belőle fojtást (márpedig nem szedtek, hacsak nem az éjszaka leple alatt amíg aludtam...), akkor elég evidens hogy a szalonból kitolva is pont ugyanannyit tud mint 300 km-el később. Ennyit a hozzáértésről. Ha már nem értelmezed a mondatokat, legalább ne fikázz le mást.
A fojtás _nem_ a bejáratás alatti motorvédelem kedvéért van benne, hanem a jogszabályok kedvéért. Ahol a jogszabály nem olyan szigorú, azokban az országokban nincs fojtás.
Különben a bejáratás nem azt jelenti hogy egyáltalán nem húzhatsz neki teligázt. A motor kézikönyvében le van írva, hogy mennyi kilométeren át kell tartózkodni a gáz egy bizonyos hányadának _huzamosabb_ átlépésétől, mindez fokozatosan. Néhányszáz méteres meghuzatás rohadtul nem számít.
A másik, hogy az apriliások _kifejezetten_ javasolták a bejáratás alatt is az időnkénti fullgázt (mivel a fojtás miatt úgysem lehet meggyilkolni, nem megy 45-50-nél többet), hogy kiégjen a motorban és a kipufogóban maradt ilyen-olyan szerelőzsír, meg miegymás. Ennek megfelelően jártam el, és csodálkoztam nagyot hogy hová megy már... Utána 300 kilométeren át csak nagyon módjával mentem (hisz nem volt fojtás ami megvédjen), 300 után aztán már lehet kicsit jobban húzni, és 500-nál revízió, onnantól ami belefér.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #455 üzenetére
Nem is egyezik meg. A robiban pontosan 6 kilométer volt mikor elhoztam, beüzemeléskor kb ennyi próbautat mennek vele. A motor láthatóan új volt, nem volt benne többszáz kilométer (az azért meglátszik itt-ott, és előbb nincs is értelme kiszedni a fojtást). Az első revizión a szervizben pedig szétszedték a fojtás kiszedéséhez, és az nem már ki volt szedve, hanem nem is volt benne. (mint említettem, a scarabeonál ez a dob vágásával-hegesztésével is jár, így elég egyértelmű az ábra)
-
Yaye
őstag
válasz oceanearth #460 üzenetére
Nem csak szerintem nem volt benne. Ez asszem nem kérdés. És jól gondoltad, ez volt a vége full gázon. Csak azt nem fogom, honnan vetted hogy a szalonból kitolva egyből mint a barom, digitálisan vezettem, és különösen fájlalom, hogy egyből lelámáztál, holott még a manuálé sem tiltja hogy néha kapjon egy _kis_ bő gázt a bejáratós gép. A bejáratás végefelé és utána már enélkül is tudhattam volna hogy hol a vége (még mindig szalonállapot, hozzányúlás nélkül!), de mint említettem, épp az apriliás srácok tanácsára már az elején is belehúztam egyszer (amikor rögtön ki is derült hogy vigyázni kell mert nincs sehol a fojtás).
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz oceanearth #462 üzenetére
Semmi gond
Topiktárs ráharapott a Rallydra? Most az ellopott helyett pótlás gyanánt nézegetem a használt robikat, és most egy hagyományos Scarabeo (legfőbb előnye hogy olcsó, és király matt fekete), egy ellentmondásos leírású, ám potenciálisan befecskendezős, nagyon keveset futott és még garanciális Scara között hezitálok, de ha még megvan, és jó árat mondasz akkor benne lenne a kalapban a tiéd is, főleg ha tényleg ilyen szépen megy. (Bár bevallom a Scara retrodizájnja jobban fekszik, de akkor is.)
Nézegettem a neten a használt Rallykat, és ezek alapján Bővebben: link úgy saccolom, hogy a tiéd valahol olyan190-200-at érhet (különös tekintettel a megkímélt, 7000 km-es tuningkipufogósra 160-ért, de vegyük úgy hogy az a sürgősség miatt ilyen olcsó). Kb ennyiért kínálják az ellentmondásos (mivel 50es négyütemű scara nem létezik), scarát is, és tokkal-vonóval ennyit még épp megadnék egy tényleg jó használt robiért. -
Yaye
őstag
Nem jó a link, szóval itt Bővebben: link kiválasztva az Apriliát és típusnak a Rally-t.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz oceanearth #466 üzenetére
Aham. Azt hiszem úgy lesz a tuti hogy előszöris megnézem azt a két scarát, mert elsősorban azért azt szeretnék. (Főleg a második, hmmm... ha az valóban egy vízhűtéses, injektoros ditech blokk, ahogy sejtem, ráadásul csak 2600 km-el, és papírokkal, garanciával, akkor habzás nélkül megveszem 200ért. De egy vacak százasért a másik is jó vétel lehet ha szép állapotban van.) De ha nem jön be egyik sem, akkor nem keresgélek tovább (úgy látom igen ritka az alig páréves scarabeo a hazai piacon), és megnézzük a Rally-dat, oké? Ha tényleg olyan tip-top mint mondod, akkor 180-at nekem megér, bár terepre aligha fogok menni vele. Elég terep nekem a pesti úthálózat. Talán szentségtörésnek érzed, de ugye lehet erre is hátsó dobozt szerelni? Mintha láttam volna valahol. Gondolom kell hozzá valami tartó rá. Külön öröm lenne ha rámenne a scaráról elárvult dobozom. Elég gyakran hurcolok magammal mindenféle bizbaszt, és én már tuti nem indulok el egy húszkilós lánc nélkül sehová
Annyit még árulj el, mennyi van benne (tudom hogy föl volt újítva) összesen, és mennyit tettél bele a felújítás óta? A tuning amit a szerelő ismerős végzett, nagyobb dugót is magában foglal, vagy ha nem, akkor mit? Mennyit eszik viszonylag szolid (max 60 körüli) városi használat mellett?
Nem mellesleg az ország melyik fertályában lakik a jószág? -
Yaye
őstag
válasz oceanearth #469 üzenetére
Hát, jobb helyeken az injektoros ditech scarát ugyanannyiért mérték mint a porlasztóst, ami itt és most bruttó 325k. Ehhez képest a 2 kiló nem annyira kevés egy másfél éves motortól, bár nem is sok, az tény. Majd kiderül ha fölhívom az ipsét.
Szolidan 5-6 liter, huhh... az nem kevés, sőt sok. Az egész robogómizéria elsősorban azért indult nálam, mert elegem lett abból hogy 5-6 kilométereket megyek az autómmal reggel-este a dugóban, 8 literrel 100-on, be sincs ideje melegedni, a benzinár meg megy az egekbe. A robival minden hónapban jópár ezrest megspóroltam, a havi törlesztőrészlet nagyobb fele simán vissza is jött benzinben, meg a parkolás se gond sehol, és motorozni is jó. De a 6 liter, az bizony sok. -
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #473 üzenetére
Ez így van.
Azt azért nem értem, hogy lehet hogy egy őskori technikájú, 60 lóerős, 1400 köbcentis autó (konkrétan mondjuk az enyém) elmegy mondjuk 80 km/h-val szűk 6 literrel 100km-t országúton, pedig vontat egy 1 tonnányi vasat plusz az utast, ehhez képest egy tuningolva is max 10 lóerő körüli 50 köbös motortól, ami alig egy mázsa, nekem arányaiban iszonyat soknak tűnik 4-5 liter fogyasztás (kb ennyire tippelném egy tuningolt robi országúti étvágyát). Most nem konkrétan ocean robijára gondolok, hanem úgy általában. Ennyire katasztrofálisan gyík ezeknek a kis kétüteműeknek a hatásfoka? -
Yaye
őstag
válasz ReDPiTTY #483 üzenetére
Ha nekem most volna 350-em megint robira... Még jó hogy az előzőt nem kp vettem.
Első helyen valami jó állapotú, viszonylag keveset futott scarát keresek, max 200ig (de ahhoz már nagyon jó kell legyen). A tuning nem vonz különösebben, nem versenyezni meg gyorsulgatni akarok vele hanem munkába járni. Azért kösz. -
Yaye
őstag
Nem tudom arra milyen a helyzet, de javaslom, időben jelentkezz be a szervizbe. Én elkövettem azt a hibát hogy 515 km-nél tettem csak meg, így két hétig állt a moci, mert csak ennyi időre tudtak időpontot adni, és nem nézik jó szemmel ha túl sokkal lépi át az ember a ciklushatárt..
-
Yaye
őstag
Az abszolút naked: Yamaha Madass Bővebben: link
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #535 üzenetére
Hogy lenne Sachs, hiszen bazinagy betűkkel rá van írva hogy: SACHS Hiába... péntek délután
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Mivel nem szerepelt a kérdésben az ''itthon is beszerezhető'' kitétel, ezért bátran merem mondani hogy a legkisebb természetesen 50-es. Aprilia Scarabeoból is volt 50-es 4ütemű, aztán volt belőle 100-as is, szintén 4ütemű. Van még kicsi 4üteműje a Hondának is:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
A harmadik itthon is kapható ''Zoomer'' néven. A Honda Lead 100-as, és szintén 4T (honda.hu -n láthatók).
A többi gyártót nem guberáltam végig, de felteszem van másnak is 50cc 4T-je.
Végül a vilég legrusnyább ''robogója'', a Big Ruckus : Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Honda Joker hmmm... Bővebben: link Hiába, nekem ezek a klasszik retrobogók a bejövősek, nem a paródiaszagú ''sport'' dizájn.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Hát igen. Ezért is kell egy sportmociba minimum 125cc, vagy külön hanggenerátor. Legalább kicsit kifinomultabb, hangosabb, hörgősebb lenne... az F1 autók sem az öblös dörmögésükről híresek, oszt mégis... Bár ki tudja... talán mindegy is, zárt bukóban úgysem hallod a többiek röhögését