- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pandur99
aktív tag
válasz Formaster #37011 üzenetére
Mit jelent a félprofi? Hol publikálod? Mert ha nem plakáton vagy nemzetközi színes magazinban, akkor Sony vagy Panasonic, ha jó videó is kell. Sonyban a 6000-st dicsérik, Panából GX7, 8, 80 vagy GH sorozat, pénztárcától függően. 4/3-ból objektív is van bőven, Sonyból szűkösebb a választék.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
Victoryus94
őstag
válasz Formaster #37015 üzenetére
Sony szenzora nagyobb, mint a panasonic -ennek több az előnye, mint a hátránya.
Sonyhoz sokkal jobb képminőségű objektívek érhetők el (véleményem szerint - bár erre max dxomarkt, illetve saját tapasztalat alapján jutottam) -de ezek az objektívek több százezerbe kerülnek.Panasonichoz 100.000 alatt/körül jóval nagyobb választék van objektív terén.
Következtetés: Gondold át, pontosan mire akarod használni, és milyen körülmények között. Ha találsz Sonyhoz olyan objektívet, akkor nyugodtan válaszd azt. Ha nem, vagy csak jóval drágábban, inkább Panasonic.
Emellett menj el egy üzletbe, és fogd meg őket, próbáld ki. Van rá esély, hogy nem fog bejönni valamelyik (fogásra), vagy épp a menüje tűnik az egyiket full-logikátlannak, míg a másik tetszik.
Átalakító van mind sonyra mind panára (occó m42-től kezdve canonig mindenféle olcsó konverter van) -de ezek nem viszik át a jelet, vagyis:
Canonnál pl. elképzelhető hogy blendét sem tudnál állítani, emellett ugye AF-ről ne is álmodj.
M42-es objektívnél mindent tudsz állítani, de csak manuálisan, az objektíven. (makro, portré képekhez előnyös, esetleg tájképhez nagyon olcsón jó minőségű objektívek).
Emellett léteznek jelátvivős konverterek is. Na ezek drágák. És emellett nem annyira megbízhatóak. Pontatlanabb, lassabb lesz az af, vagy épp nem is működik (bizonyos beállítások mellett).
Sonyhoz lehet venni Sony A bajonettes adaptert, az nem olyan vészes árban (használtan). Így régi minolta obik, és Sony A bajonettes obik is feltehetők rá (jelátvivős).
Igazából ez annak hasznos, aki Sony A-ról tér át E-re, és van 1-2 jó objektívje, amitől nem tud megválni (mert pl Sony e-re nincs is ilyen).Ui.: Az állvány nem függ attól, melyiket választod.
Kamera kit-en nem tudom mit értesz.
Videózni egyébként manuális obikkal szeretnek, mert az AF néha meg tud hülyülni, főleg gyengébb fényben, MF-fel pedig sokkal szebb élességállításokat lehet csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Formaster #37019 üzenetére
Nem, ez azt jelenti, hogy ha egy sony milc gép belövi automatán az élességet, akkor nem engedi finomhangolni manuálisan.
Ha nem tetszik neked az élesség ott ahol van, akkor újrakeresteted vele, vagy a képernyőn klikkelsz rá oda, ahol szeretnéd hogy éles legyen. Nem pedig finomhangolod az objektíven.Bár nem tudom hogy ez melyik gyártók melyik gépein van így.
Alapból más a fókusz egy MILC és egy DSLR gépen (kontraszt alapú vs fáziskülönbség alapú)Szerintem az a vidi nem releváns, nem kell ilyesmitől tartanod. Simán lehet user error is. (pl szar sd kártyát használt a srác), látszik a felvételen is, hogy nem profi. -meg itt az objektív volt a lényeg, sztem (videóban)
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37019 üzenetére
Sonyt kifejtette Victoryus94. Most a "Sonyhoz sokkal jobb képminőségű objektívek érhetők el" nem tudom mi értelme...
Videó élességben nagyon jók a Panák, ez főképp a moiré kimagaslóan jó kezelése miatt van és elég egységesen, minden modellnél. Itt megnézheted különböző gépekkel ezt a részét. Meg a színek is nálam (Pana G6) legalábbis tök rendben vannak, bár mindent utómunkázok, hogy számomra a lehető legtöbb legyen kihozva. Azon a mikro laggon nemtom mit értesz, viszont elég parkinsonos a videós csóka meg gáz az egész a folyamatos rángatással, svenkeléssel, ferdén tartással... Youtubos videó ne legyen mérvadó, mert teljesen félre vezet, pl amiket feltöltök teljesen szétcseszi...
A GX80-ast néztem ki utódnak abban a 4k és egyéb ficsőrök mellett van még szenzor stabi is így minden régi manuál jól stabilizált objektívként működne. A FHD-ra konvertált 4k pedig hab a tortán -
silmatauki
őstag
válasz Formaster #37015 üzenetére
"Ha kiegészítőket is akarok, pl állvány, kamera kit, akkor többlet költésegekkel járna a Sony vonal?"
Nem, mert minden kurrens Sony és Pana kamera
- Arca-Swiss nélküli (de gyak. mindhez kapható max. 30 USD-ért Arca-Swiss markolat)
- középen van az állványcsavar, azaz nem kerülsz hátrányba egyikkel sem, amelyen esetleg nem lenne középen (lásd pl. panófotózás rendes panófej nélkül) -
jjeahh
nagyúr
válasz Formaster #37026 üzenetére
Mft topikban egyik kolléga is panaszkodott amúgy, hogy az lx100 4k-ban enyhén lagzik, szal lehetséges hogy valós probléma, fogalmam sincs. De azért azt is számold bele, hogy az a6000 egyáltalán nem is tud 4k-t...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Victoryus94
őstag
válasz Formaster #37026 üzenetére
Mint fentebb már írtam, panához olympus obik is jók, szóval ha árukeresőn keresed, a sima m4/3, és az olympus 4/3 obikat is kipipálhatod. Teljesen kompatibilisek.
+ árukereson Sonyhoz a Sony A és Sony E objektíveket is egy csoportba rakja, amik nem kompatibilisek!(már látom, nem ott nézegeted az obikat)[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37028 üzenetére
ha a sony vonalon maradnál, akkor a6000 csak vázat + 18-105 F4 obit vegyél, és első körön semmi mást. ez pont 1000 euró.
rámehetsz úgy is, hogy veszel egy a6000 kitet alapobival ismerkedni, aztán továbblépsz, de ha videózol, a 18-105-öt neked találták ki, arra tökéletes, fotózni is, és nagyjából lefedi az alap gyutáv igényt.
később jöhetnek a fényerősebb obik (kezdetnek pl. egy 50mm F1.8). ha meg a váz kevés, majd jövőre veszel egy a6300-at, az tud 4K-t is.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Formaster #37028 üzenetére
4k jelenleg főleg akkor hasznos ha utómunkázod is a videót, mert ha utólag lekonvertálod fullhd-re, akkor úgy croppolsz ahogy akarsz, felbontás veszteség nélkül tolhatod rá az anyagra a szoftveres stabilizálást, kevesebb lesz a zaj és brutálisan részletes lesz a lekonvertált anyag.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37038 üzenetére
nem tudsz igazán jól vagy rosszul dönteni egyik vonalon sem. a sony erőssége a verhetetlen autófókusza, és hogy a nagyobb szenzorméret miatt jobban kezeli a sötétben készült felvételeket (kevésbé zajos a kép), hátránya meg pl. az érintőkijelző hiánya, és az, hogy azért elég drágák hozzá az objektívek, cserébe jók. az általam ajánlott 18-105-öt pl. videózásra találták ki, és arra egyszerűen zseniális, főleg ár-érték arányban. és abban sem vagyok biztos, hogy ezzel a kombinációval, esetleg kiegészítve 1-2 fényerős objektívvel, több kellene neked, vagy bárkinek, aki mondjuk nem amatőr videós akar lenni.
a csak vázban biztos, hogy van aksi is, csak nincs benne a 16-50-es objektív. az aksikról nemrég írtak, hogy jók az utángyártottak is olcsón, egy külső töltőt azért idővel érdemes venni hozzá.
az mft rendszert nem ismerem, nem használtam, nem nyilatkoznék róla a youtube felvételek alapján.
rendszert válassz, ne modellt. a rendszerben aztán továbblépkedhetsz objektív bővítéssel, gép cserével.
-
80hun
addikt
válasz Formaster #37040 üzenetére
A full frame obik az FE jelölésüek. Ezek kifejezetten az A7 sorozathoz vannak de ha akarod rá tudod tenni az aps-c szenzoros vázakra is.
A 18-105/4 G egy kifejezetten videós obi. Manuális zoom helyett powerzoom van benne tehát motoros zoom.
A PZ mindig jobb videóra mert egyenletesen tudsz zoomolni a sima zoom-al ellentétben.
Plusz még zoomoláskor a hossza sem változik ennek az obinak.
Fényerőben is jobb mert ez végig produkálja az F4-es fényerőt.Ez az érintőkijelző kinek hogy jön be én speciál semmi hasznát nem veszem de ez egyénenként változik
A panának is vannak PZ obijai.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Formaster #37040 üzenetére
Szia. A Full Frame-es szenzor nagyobb, mint az APSC-s. (1.5 -1.6 szorosa)
Általában drágábbak is az ilyen szenzorú gépek (a szenzor a képérzékelő mérete)
A te géped APS-C -s szóval ilyen szempontból csak akkor számít az objektív, ha később feljebb váltanál.Na most objektív téren is, ha általánosítunk, akkor a Fullframe lencsék jobb minőségűek (de ez APSC-s vázon egyébként nem feltétlen észlelhető, APS-C obik között is van jobb, FF-esből is gyengébb)
Viszont a 18-105-ös fix rekesz értékű!
A másik nem. Ez azt jelenti, hogy ha beállítod az F éréket F4-re, és közben zoomolsz, az egyik objektíved automatikusan szűkíti a rekeszt, és csökkenti a fényerőt. (értsd: 18mm-nél lehet, hogy a rekesz F3.5, de mire kitolod 105mm-re, már a rekeszérték f6.3)
Persze ha van elég fény, állíthatsz fix f6.5-ös rekeszt, és akkor nincs ilyen gond a zoommal, de ilyenkor is lehet előnyösebb a jobb háttérmosás, ahhoz pedig tágabb rekesz kell.
Ez videó közben idegesítő (mármint az, hogy zoomolás közben sötétül a kép)
Ez a 18-105-nél nem jelentkezik, ott megtartja fixen a rekeszt, amire állítottad.Ezen felül nem tudom, milyen eltérések vannak a két objektív között, nem használtam őket.
Ui.: 80Hun beelőzött. Amit a zoomról ír, az teljesen igaz, és videós szempontból fontos megfontolni. (ha viszont fotózom, engem idegesít a motoros zoom, de ez saját vélemény -lehet, csak én próbáltam rossz lencsével, és a Sony megoldása jobb)
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37045 üzenetére
Szokás kérdése. Pl akkor is jó mikor át akarod tenni valaki/valami közelebbiről egy távolabbira, vagy fordítva. Meg mikor többen vannak a képen és egy valakit szeretnél élesben tartani, vagy róla átugrani másra, máshova... Használat közben alakul ki. G7 is tud 4k-t, aszem jóval olcsóbb, viszont nincs szenzorstabija mint a GX80-nak, míg ennek viszont mikrofon bemenete nincs A 4k-val úgy láttam a Pana összehasonlítókban, hogy utómunkánál visszakonvertálva FHD-ra kevesebb a zaj, mintha csak FHD-ba rögzítetted volna, no még egy nagy lapáttal rátesz az élességre. A Panák nem melegednek túl 4k rögzítés esetén, még nem olvastam róla, mint az A6300. Ez egy elég kellemetlen dolog felvétel közben.
80hun: a külső rögzítő hobbistának elég nagy nyűg lenne, még ha ingyen adnák is. Alig jelentene pluszt a képminőségben. A szerkesztéshez nem kell különösebben nagy erőgép, inkább a render idő nő meg derekasan. Legalábbis amiket letöltöttem pana 4k fájlokat és kicsit próbálgattam a 8 éves CPU-s gépemen ezt tapasztaltam. Egy Neat, vagy Mercalli... viszont betesz, az még fhd esetén is csak a végén ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37040 üzenetére
többiek leírták: azért jó a motoros zoom, mert videóban egyenletesen tudsz zoomolni, ami baromi nagy előny. a fix fényerő pedig egyszerűen kötelező: baromi ostobán néz ki, ha zoom közben sötétedik a kép, pontosabban utánaállít a váz, és emeli az iso-t, vagy csökkenti a záridőt, és nem lesz folyamatos a felvétel.
az érintős fókusz remek dolog, a 70D-men, ami megvolt 2.5 évig, talán ha 10x használtam. hasznos, bizonyos kompozícióknál, ha állványtól csinálsz mondjuk átmenetes felvételeket, vagy ha mást szeretnél fókuszba állítani, mint amire a gép ráfókuszál helyetted, de az arc/szem automatikus fókusz - szerintem - százszor hasznosabb.
egyébként kezdem úgy érezni, hogy most, mindenféle ismeret nélkül akarsz előre bevásárolni magadnak mindent, hogy aztán később már semmi gondod ne legyen: ez nem fog működni. előbb meg kell nézned, mi is az, amire kell neked a gép, mire fogod használni, és aztán kialakítani hozzá azt, amire szükséged van, szépen, lépésenként.
ha komolyabban videózni akarsz, vegyél hozzá egy rendes videokamerát, ne egy fényképezőgépet. nem camcorderre gondolok, hanem rendes profi kamerára, amire ugyanúgy rakhatsz obikat, csak éppen pont azokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amivel egy videokamerának kell.
ha meg családi videókat akarsz, akkor bőven elég az a6000 + 18-105, vagy a megfelelő alternatívája mft vonalon, mert kb ugyanazt éred el vele, csak az egyiknek ez, a másiknak az lesz kicsit a hátránya. na és...
a 4K meg jó dolog, csak nem fogod tárhellyel bírni, és nem fogod az összes videódat órákig konvertálgatni full hd-ba.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37055 üzenetére
vagy az a6300 ára megy le arra, amit ma az a6000 tud. szerintem se költs többet, mindegy, hogy sony, vagy valamelyik mft, először tanuld meg a fényképezés és a videózás alapjait, és utána válts feljebb. de az obin ne spórolj: szinte mindig az a szűk keresztmetszet, ha nincs egy rendes objektíved, hogy megvalósítsd, amit akarsz.
aps-c-n az F4 egy jó kompromisszum, főleg, hogy ez az obi F4-en is teljesen használható. benti felvételek kicsit zajosabbak lehetnek, de azt kompenzálja neked a szenzor vagy az utómunka, kint pedig az F4 pont elég háttérmosást tud csinálni ahhoz, hogy ne valami gagyi "lapos" felvételnek tűnjön az egész.
én nem mondtam, hogy tanulásra vegyél milliós kamerákat, de ha ennyire a tökéleteset akarod, jobban jársz azzal. fényképezővel is lehet tisztességes videókat csinálni, akár publikálhatóakat is, de ahhoz is kell ám további felszerelés, és itt nem csak állványra, hanem az egyéb kiegészítőkre gondolok, pl. nd szűrő, vagy a steadicam, a külső mikrofon vagy hangrögzítő, világítás, stb - ezeket megtalálod a neten a leírásokban.
csak kezdd el valahol. teljesen mindegy, hogy sony, vagy mft vonalon, nagy különbség nincs. de ha egyikbe beleugrasz, utána már nem valószínű, hogy újra akarod tanulni a másikat (beállítások, menürendszer, lehetőségek, obipark, stb).
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37058 üzenetére
a 16-50-es obi megér 100 euró felárat, mert ha olyan helyre mész, felcsavarod a gépre, és van egy kis helyet foglaló géped, amivel azért lehet tisztességes fotókat csinálni, de az 55-210-nek egyszerűen nem látom értelmét. ha madarakat akarsz fotózni, ott a tele vége még talán kevés is, utazás közben garantáltan nem fogod csavargatni, ha egyszer ott a 105-ös vég, szóval alig lesz a gépeden. az arra való, ha van egy alapobid, és mellé kell egy tele is. sokkal inkább egy fényerős fixet vennék, azzal lehet játszani.
de én nem vennék semmit, csak a 18-105-öt meg a vázat (esetleg a 16-50 kitet, mondom, 100 eurót megér az az obi).
aztán ha kiismerted, és megtanultál fotózni, jöhet a többi. biztos, hogy nem költeném el a pénzt előre tök feleslegesen.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37061 üzenetére
amelyik neked bejön én pl. megvesztem volna egy 50-esért, a végén meg 5x volt a gépen, mielőtt eladtam...
a 18-105-el szépen majd 1 hónap után megnézed, miket fotózol, hol lenne jobb a kisebb mélységélesség és a jobban elmosott háttér, illetve a nagyobb fényerő, és veszel egy olyat.
nincs tökéletes választás. ha sokat portrézol, mondjuk egy 85-ös jó lehet, de ha pl. sokat csinálsz normális látószögön sötétben felvételeket, akkor egy 28-30 körüli fix-el jobban jársz. ha jól elmosott hátterű tárgyfotókat akarsz, akkor pl. egy 50-es. de lehet, hogy neked a makró jön be, akkor meg egy olyan obi. ez full egyedi ízlés kérdése. de a 18-105-el ki fogod tudni deríteni.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37063 üzenetére
az első képet nem érzem igazán makrónak, ezt egy 50/1.8-al simán lefotózod. a második meg nem éppen elmosódott háttér.
játssz ezzel, sokat megértesz a háttérmosásról, a tárgytávolságról, a gyujtótávolságról, és mindjárt rájössz, hogy minél kb mit kapsz.
-
#31733248
törölt tag
válasz Formaster #37043 üzenetére
A Sony 18-105mm f4-nek egyszerűen nincs a Panánál ellenfele. Nagyszerű objektív, a videózáshoz számos kedvező tulajdonsága van: hatszoros átfogás, állítható sebességű (és hangtalan) motoros zoom, belső fókusz, állandó külméret, minőségi kialakítás, állandó f4 fényerő. Ez az obi önmagában is egy nagyon erős érv a rendszer mellett.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37066 üzenetére
igen, az a sony 50-es fix obija E mountra. egész jó képpel, ráadásul stabilizált is. azért nem egy art üveg, de átlagos fotósnak bőven jó, árban is.
mft-nél ha ekvivalens gyutávot és mélységélességet akarsz ehhez az obihoz, akkor egy 38mm f1.35 kellene, de persze ez az általad linkelt is közel van hozzá. mondjuk aps-c-re átszámítva ez az olympus 60mm f2.4-nek felel meg gyujtótávolságban és mélységélességben, meg nem stabilizált, mint a sony, de talán az olympus vázban van szenzorstabilizátor, szóval ott mindegy is.
viszont a tesztek szerint az olympus optikailag azért jobb. árban meg ugyanannyi.
ha rá akarod beszélni magad az egyikre, ne emiatt tedd.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Formaster #37066 üzenetére
(#37066) euzsolt
"Az 50/1.8 -ra gondolom egy ilyen megfelelne majd. (közben nézem MFT-be is mennyi lenne az ehhez hasonló, hát ha ez a vetélytársa, akkor lehidalok, hogy még drágább is.)"
Tegyük hozzá, hogy a távolabbra történő fókuszálás az említett Olympus objektívvel problémás. A Panasonic 42.5mm f1.7, amivel ki lehet váltani, még drágább...
(#37073) London26
Sony E-re sok objektív van, 59 darab olyan, ami csak az APS-C szenzormérethez használható és 53 darab olyan, ami APS-C és FF változathoz is alkalmas.
(#37077) NxAlex
Érdemes APS-C szenzorméretben gondolkodni a háttérmosás erőssége miatt és az egyes objektívek karaktere is jobban előjön, mint MFT-n. Én egy régi manuális Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5 objektívvel is elég sokat portrézom (20-30 ezer körüli összegbe kerül), szép színei vannak éles és szépen mos. Itt egy virágfotó vele.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37094 üzenetére
zebra. a csíkozott rész túl- vagy alulexponált. elég hasznos dolog fotózásnál. menüből amúgy kikapcsolható.
sony menürendszere amúgy eléggé... érdekes. canonnál minden fontosat kiraksz gombra, és a menübe be sem kell lépned, az a5000-nél meg a legegyszerűbb szarokért is be kell lépkedni, ráadásul a menü struktúrája is elég szar. dehát ez a milc átka: kevés a hely.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37098 üzenetére
Pana sajnos kevés helyen van MM-ben már évek óta nem láttam. Bp-en az Alléban van egy Pana bolt, meg a körút-Üllői sarkán. Ez utóbbi kicsit furcsa hely Meg a Fotoplus ahol elég nagy volt a választék, szinte az összeset láttam kitéve.
G7-ben nincs stabi és igazából nem tudom még mindig mit értesz a laggolás alatt. Youtubra feltöltve máshogy néz ki minden videó, ne ez alapján ítéld meg egyik rendszert se. Van ami úgy néz ki mintha montírozott videó lenne pedig semmi ilyesmi nem történt.
Nincs a Panának olyan nagy átfogású motoros videós obija mint a Sonynak. Két motoros zoomja van a pz 14-42 és pz 45-175. -
Tin
veterán
válasz Formaster #37098 üzenetére
azért fura, hogy pont videózásra akarsz fényképezőgépet, és a mérete izgat legjobban
a formának, a fogásnak szerintem nagyjából fényképezésnél van értelme, videózásnál pont tök máshogy fogod a gépet, és kétlem, hogy legtöbbször fejmagasságban, ráadásul ott kifejezett előny is a súly, mert normális videóhoz úgyis felrakod egy stabilizátoros gripre, amit meg amúgy is tök máshogy kell fogni, tehát, a kis súly csak előny.
ha meg fényképezni akarsz sokat, és a méret nem számít, vegyél egy batár dslr-t. nekem nagy a kezem, a 70D már egész jó méret volt, kényelmes is, de alkalmi fotózásra ki akar plusz egy kilót és 3x akkora méretet cipelni
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37103 üzenetére
de ez egy elég komoly fényképező, rengeteg beállítási lehetőséggel. megnyugtatlak: a panasonic is. ezek nem automata fényképezők, és videózás közben sem automata módban fogsz videózni, hacsak nem családi emlékeket akarsz megörökíteni, hanem nd szűrővel, fix záridővel, fix blendével, lenn tartott iso-val, és a végén manuális fókusszal.
úgy érzem, hogy nem igazán tudod, mit akarsz, és valami olyat keresel, ami mindenre jó. ilyen viszont nincs. mindegyik típusú fényképezőnek (dslr, milc, kompakt), vázméretnek, rendszernek, gyártónak megvannak az előnyei és a hátrányai, de csak akkor fogod tudni eldönteni, hogy mire van szükséged, ha már ismered a fotózás és videózás alapjait, és végigjárod az utat - és aztán idővel ez is változhat.
ha tényleg tutit akarsz, vedd meg a sony a7 ii-esének valamelyik tagját, attól függően, hogy mekkora a pénztárcád, és mit preferálsz. én, ha sokat fotóznék, biztosan ezt venném, az obik, a szenzor, a milc felépítés, és egyebek miatt, de ez meg k* drága, főleg obikkal.
én a helyedben egyébként ott kezdeném, ahol mindenki: alul. olcsó, akár használt dslr vagy milc, alapzoom, olcsó fényerős fix, aztán könyvolvasás, gyakorlás, tanulgatás, az egész megértése. utána majd tudni fogod, mit akarsz....
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Formaster #37103 üzenetére
Pana kezelése valamennyire az általánosan megszokott sémát követi, tehát ha volt már valamilyen fényképeződ aminek nem túl elborult a gombkiosztása, akkor kb már pár perc után magától értődő lesz minden rajta. Ezzel szemben a sony kissé külön utakon jár, de szerintem is szokható és amúgy semmi gond nincs vele, én nem ez alapján döntenék.
A markolat meg... úgy látom a g7 markolatán olyan sokat nem változtattak a g6-hoz képest, aminek a fogása számomra a legkényelmesebb amit valaha próbáltam, persze ez kézméret és ízlés kérdése is. Cserébe a sony borítása sokkal jobb minőségű...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37107 üzenetére
olcsón kompromisszum-mentes rendszert nem fogsz találni. ha nagy a kezed, minden kényelmetlen lesz a canon 7d mérete alatt, ami viszont már elég nagy és nehéz is. az egy klasszikus fényképező, baromi jó fogni, minden kézre áll, pont annyi gomb van rajta amennyi kell, és ott, ahol kell...
Amatőr vagyok még ez tény, de nem akarok 1 év múlva gépet/rendszert cserélni és már most szeretnék jó minőségű videókat is.
ehhez viszont először meg kellene tanulnod fotózni és videózni, ami pár évedbe bele fog kerülni. és még akkor sem fogja garantálni semmi, hogy a szemed is megvan hozzá, nem csak a "vas", és a technikai tudás.szerintem (magánvélemény, és no offense) messze vagy még attól, hogy el tudd dönteni, mire van szükséged váz és objektívek ügyében. éppen ezért is érthető, ha ránézésre akarsz gépet választani.
-
#31733248
törölt tag
válasz Formaster #37103 üzenetére
Kutyafuttában nem érdemes gépet próbálgatni... Előtte olvass el egy-két tesztet, a kezelésről, a programozható gombokról külön is érdemes. Ha egyszer személyre szabod, utána már csak ritkán kell a menüben kotorásznod, mindent villámgyorsan elérhetsz. Az A6000 szerintem egy nagyon jó váz, kicsit és még az én lapátkezeimmel is egészen jó fogása van. Persze megértem az is, ha valaki nagyobbat és még kényelmesebben foghatót akar.
A Pana G7 videója számomra nem meggyőző. A rosszul stabilizált, remegő gép, a kínosan lassú fókusz számomra több hátrányt jelent, mint amennyit a 4K videó hozzátesz. Az obiról nem is szólva.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37134 üzenetére
mi az az "extrém laggolás" neked?
most már marhára érdekel... csúszik a kép és a hang?
vagy az, hogy a kép alja lassabban követi a tetejét?
utóbbit rolling shutternek hívják és MINDEN CMOS érzékelőn van. csak a stabilizátor nélküli képen (videón) sokkal szembetűnőbb. amúgy vicc, hogy a kezelésében pont a pana egy hangyányival a jobb.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Formaster #37134 üzenetére
Fókusz nem sz*r szerintem, amatőr célra bőven elég, csak nem mindegy milyen beállításokkal használod. Ezen a videón a remegés szerintem meg valami user error, ennyire az első gen pana kitobival sem remeg a kép ha picit odafigyelsz. Ez a 4k lag valóban aggasztó szerintem is sajnos , de érdemes lenne kipróbálni, mert simán lehet, hogy ez is beállítás kérdése (pl. eszetlen rövid záridő) vagy valamit a youtube-vimeo tömörítése szúr el, esetleg lehetséges, hogy nem szeretik a nyers avchd-t, mivel pár media player is megbolondul tőle.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37137 üzenetére
Persze mert a Sonynál magasabb képfrissítésre volt állítva állítsd át te is FHD50/60pre, egyből olyan folyamatos lesz. Amíg mobilon hasonlítod össze a 4k/25p-t a FHD50/60p-vel addig mindent ilyennek fogsz látni, ez nem márka függő. Záridőről nem is beszélve. A 4k meg mobilon tenyérnyi méretben nem sok előnyt jelent. A mozi amúgy még darabosabb ott csak 24 kép van másodpercenként!
Ha meg nem használsz se optikai se szenzor, se elektronikus, se steady stabilizátort, se riget se állványt, addig minden kamra képe remegni és rolling shutterezni fog mintha parkinson kóros fogná, főképp ha sétálsz vele. Még ha állványra teszed és hozzáérsztalán az a6000 is remegős meg rollingozik ezerrel.
A G7 4k-ban max 30fps lehet, amihez az EU modelleket át lehet kapcsolni szervizmenüben 4k/30p-re, az már elég folyamatos. Bár én utálom ezt a brazil sorozatos feelinget
De FHD-ban megy az 50p ami mint a vízfolyás olyan folyamatos!Helyedben nem innen közelíteném, hanem hogy a m4/3-nál nincs az az átfogású videós objektív, mint a 18-105. m4/3-on kb. 14-75-nek felelne meg, de ilyen nincs, meg kell elégedni a Pana 14-42 és 45-175-el mint motoros zoom, változó fényértékkel.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37148 üzenetére
Ez nagyjából a kínálat.
Speciel engem a zoomok nem nagyon izgatnak, inkább a fényerős sorra mentem rá a méret és súly miatt is. Szerettem volna egy nagylátót videóra ezért van a 14/2.5-es meg a kittnél nagyobb fényerő ekkor jól jön, meg marha pici, meg van a 20/1.7 az általános (kb 90%) és 45-ös a portréra. Van hosszabb manuálom de ritkán kerül fel. Viszont van aki meg a 14-140-el is el van, vagy az alap kitzoommal, vagy csak a 20-assal. Ez persze rendszerfüggetlen milyen látószöget preferálsz.
A legtöbben végigjárjuk a létrát, minél nagyobb távcső meg 180 fokos halszem, aztán letisztul -
#31733248
törölt tag
válasz Formaster #37148 üzenetére
(#37148) euzsolt
MrChris kolléga tőle nem túl meglepő módon épp ezt a videót választotta ki, ahol sokáig használják az optika hosszú végét és alig van olyan, hogy a kamera ne pásztázná a tájat. 50 másodperctől például azt láthatod, hogy a végéig kitolt objektíven elkezdi keresni a tulaj a fókuszkapcsolót, emiatt izeg-mozog a gép.
Nézd meg inkább ezt, amatőr felhasználó videója, végig kézből, sok jelenettel. Amatőr módon kezeli a kamerát, de legalább nem gondolja azt, hogy állandóan pásztáznia kell.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37164 üzenetére
nem, semmi pökhendiség nem volt benne, maximum bele akarod látni. azért is igazságtalan lenne ezzel vádolnod, mert nem kevés időt fordítottam arra itt, és privátban is, hogy megadjam neked azokat az információkat, amik ahhoz kellenek, hogy megalapozottan dönthess.
de nem tudsz megalapozottan dönteni, mert nincsenek meg az alapjaid. ez nem baj, ezért kértél segítséget, de azt meg nem fogadod meg, és olyanok alapján akarsz dönteni, ami vicc. van fogalmad róla, hogy akarod majd fogni a kamerát videózás közben? hogy mennyi jelentősége lesz az érintőkijelzőnek vagy a kihajthatónak, a fel-lehajthatóval szemben? hogy mennyit számít sötétben videózni egy kevésbé jó érzékenységű szenzorral? hogy mennyire szar lesz amikor túlmelegszik a gép? és sorolhatnám ezer évig.
de te megnézted a sony-t, azt mondtad, nagyon kicsi. összeraktam neked a Canon 1D-től kezdve vagy 6 gépet méret-hasonlításra, elmondtam a véleményem, megmondtam, miket próbálj ki, hogyan... de most a Pana G7 van beakadva. gondolom ha végre eljutsz odáig, hogy megnézz egyet, és mégsem jó, akkor majd megint jön a vacillálás a Sony és a Pana között.
Sajnos nem tudok naphosszat kockulni a gép előtt és krvára nincs időm jelenleg könyveket olvasni, majd csak nyaralás alatt, de addigra szeretném eldönteni mi is legyen, hogy utána ne bánjam meg, ne vegye el a kedvem a fotózástól-videózástól.
ezzel pedig elmondtál mindent. éppen ezért menj be az első MM-be, és vedd meg azt, amit ajánl az eladó. és ezt halál komolyan mondom. mert a jelentlegi tudásodhoz TÖKMINDEGY lesz, mit veszel.
-
Sefter
veterán
válasz Formaster #37167 üzenetére
Az a baj, hogy nincs tuti recept.
A 0-ról kezdők 99,9%-a vázat (akár rendszert) cserél 1 éven belül (főleg ha rákap a fotózásra).
Először kompromisszumokat kötsz, jó az neked stb. de amikor kialakul, hogy mi az ami igazán érdekel, akkor jössz rá milyen felszerelésre van szükséged (meg mit tudsz/akarsz megfizetni)Psn ID: sefter_hun
-
#40935168
törölt tag
válasz Formaster #37167 üzenetére
Figy, én rengeteget filóztam sok évvel ezelőtt, mi legyen, végül összevissza hezitálás után lett egy Canon EOS 450D, ami anno űrtechnikának számított jó drágán. 3 évig szolgált és mire elértem a limitációit, meg úgy felismertem igazán, mik a korlátai, még akkor SEM voltam igazán elégedett a tudásommal.
Első gép mindig tanulóváz, nem tudsz olyat választani, hogy ne érezd ebben-abban hiányosságát. Köss egy kompromisszumot, állíts fel egy paraméter-rangsort, mi a legfontosabb Neked:
1. rolling effekt kicsi legyen
2. iso
3. obipark
4. fogás
.
.
- és utána ezek mentén úgy vegyél gépet, hogy a legelső pontok boruljanak a legkevésbé, a később jövő, kevésbé fontosak pedig sérülhetnek itt-ott. Egyrészt egy kompromisszumos váz megtanít ügyeskedni, kerülőutakat megtanulni, másrészt ez drága hobbi, ha mindenben profit akarsz, az sokkal több pénz, mint amilyen kaliberekről tárgyalgatsz itt a többiekkel.Kezdd el, ez sokkal fontosabb, mint szétagyalni Magad a létező legjobb gépen. Nézd az első 2 legfontosabb szempontodat, a többit felejtsd el, úgyis kell kompromisszum valamelyikben, csak nem mindegy, hogy az egy rohadt fontos, vagy kevésbé fontos dolog.
Ha jól választasz, kevésbé fontos dologban kötsz kompromisszumot, ami persze fájni fog, de mindjárt nem, ha belegondolsz, hogy a legfontosabb pontjaid pipálva és teljesítve vannak az újdonsült váz által.
Boldogságod feltétele tehát a NAGYON KORREKT prioritáslista. Behunyt szem, kis meditáció és tényleg alaposan állítsd fel, hogy ne legyen kérdőjel később, tényleg az 1-es számú pont a legfontosabb-e a listádon: egyértelműen tudd, hogy igen, az a legfontosabb, bármi legyen is. Így örömmel lehet belevágni kompromisszumokkal is a buliba
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz Formaster #37167 üzenetére
Talán kicsit nyers volt Tin, de igaza van. Mire belejössz a fotózásba, addigra változhatnak az igényeid, szóval úgysem tudsz most optimális döntést hozni. De mindkét rendszer elég jó, szóval biztosan nem fogsz rosszul járni, bármelyiket választod.
Azt vedd meg, ami kézbe véve, kipróbálva tetszik, mert akkor fogod szívesen használni. Az a legrosszabb, ha az marad benned, hogy inkább a másikat választottam volna... -
Muerte68
addikt
válasz Formaster #37167 üzenetére
azt nézd meg hogy a több kezelőszerv mennyire hiányzik kezelés közben-ha nem hiányoznak annyira a sony-val nem tudsz nagyon mellélőni szerethető kis gép .
Ha kell a több kezelőszerv pana A videó mindkettőben jó(főleg kezdésnek)
bármelyiket veszed ha nem jön be szinte veszteség nélkül kiszálhatsz belőle elég jó az értékállóságuk.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- nVidia tulajok OFF topikja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- Napelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen