Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
Tudtok olyan kombit ajánlani nekem, amiben el lehet hátul férni három felnőtt embernek teljes vállszélességgel? Na meg mondjuk nem kerül bő egy milliónál többe? Jelenleg a helykínálat a legfontosabb, a többit később szűröm, mert kb. pont csak erre nem lehet rákeresni mondjuk hahu-n. Én annyira elanyátlanodtam, hogy már MPV-ket nézek, mert abban biztos elférünk majd a három gyerekkel.
-
kelly416
veterán
válasz lenko #148355 üzenetére
Az 1.9 TDI nem lenne rossz, de a PD-től már fázom, a nagyobb motorok meg állítólag nem igazán barátságosak a pénztárcához. Az ötlet jó, bár szerintem az sem szélesebb, mint a mostani 626 kombi.
Qru:
Igen, ez megér egy konkrét tesztet majd valamelyik kereskedésben, bele szuszakoljuk magunkat majd hárman szerintem, hátha...rbalint88:
Köszi, gyanúsan egy méret a Mazdával. Majd kipróbáljuk ezt is.vzsryl:
Ez is megér egy próbát, tényleg nagy hajók kívülről...Jorus:
Én is ettől a végkövetkeztetéstől félek. Igaz, jelen pillanatban van egy 10 éves lányom meg egy 8 éves fiam, és ha minden jól megy, jövő nyárra lesz egy frissen született csöppség, de 13-15 évesen még egy gyerekülést maguk közt tartani eléggé konkrétan vetekszik majd a három felnőtt egymás mellett kategóriával...richie900812:
Akarod mondani Caravelle? Mert ha már 8-9 személyes mikrobusz, akkor legalább normális kárpitozás legyen benne és hűtés-fűtés a teljes beltérben. Igazából sokáig gondolkoztam rajta, de mindenféle költségvonzata és határátlépési hátrányossága is van a dolognak (még ha ez relatíve elenyésző mennyiségű is). Nincs elvetve amúgy az sem, de egy jó Caravelle baromi drága vagy baromi öreg ebben az ársávban.
Ezért is néztem többek közt MPV-t, mert 7személyeshez képest sem nagy kívülről, viszont belülről sokkal több hely van benne, mint egy 5-ös Mazdában vagy egy Corolla-Avensis Verso-ban. Kb. csak a Sharan tudná megszorongatni meg a Galaxy - S-Max, amiből a Galaxy-t nem sokan ajánlják, az S-Max meg éppenhogycsak beköszön a kínálat aljával a pénztárcámhoz képest...Mindegy, köszönöm a tippeket, nézelődök még sokat. Majd egy évem van autót cserélni, de az enyémet sem fogják 3 nap alatt elvinni, az is biztos, anélkül meg hiába is keresgélek egyelőre.
-
kelly416
veterán
válasz focvis #148366 üzenetére
Nem, nem vetettem el, de be kell sorakozzunk hárman abba is, hogy megbizonyosodjak.
kalmanchris:
Igazából lehet, hogy elcsépelt, de Fiat és francia nálam kiesett a pakliból. Volt/van francia autó a családban, tapasztalatból írtam ezt. Nem, köszönöm, nincs szükségem a meggyőzésre. -
kelly416
veterán
válasz Integrale #148382 üzenetére
Hogy ne érhesse szó a ház elejét, megnéztem amiket ajánlottál. Ezek közül leginkább a C8 jön be és talán a 807, ha tényleg nincs velük jelentősebb gond. A Fiatról nem sok jót írnak, a csomagtér általában egyikben sem nagy, ha 7 üléssel szaladgál az ember, és 3 gyereket egy sorba tenni... akkor már a kombi is elég lenne. Vagy ezek határozottan szélesebbek, mint a kombik? Minden esetre nekem most az az elképzelésem, hogy a harmadik sorban legalább egy emberke fog ülni, hogy középütt se legyen nagy a nyomorgás.
És akkor nem csak Neked, hanem bárkinek, aki hajlandó litániát olvasni (előre is bocsi):
A lenko által ajánlott B5 Passat, Qru által ajánlott Accord, rbalint88 féle Avensis és a vzsryl tippjére megtekintett MK3 Mondeo sajna mind "szűk", kicsi a lábtér is, a 626-ban egy hűtőláda befért a középkonzol vége és a hátsó ülés közé. Röhögve. Ja? focvis! A C Vectra-ba sem nagyon fér be a hűtőláda oda.
Szóval úgy nézem, le kell mondanom a kombikról (illetve maradt még a kalmanchris által ajánlott Xsara Picasso, ami még talán...), marad csak az a lehetőség, hogy egyterű, de akkor érdemesebb szerintem a Ford S-Max (Galaxy, talán C-Max, de az picinek tűnik), Mazda MPV vagy esetleg Mazda 5 (ami szintén pöttöm, mint a C-Max kategórián belül), VW Touran, illetve itt van még a Toyota Previa is, ahol a 7 ülés mögött marad annyi csomagtér, hogy ne csak egy laptoptáska férjen be. A franciákban jellemzően nagy helyet foglalnak a becsukott hátsó ülések, ki kell venni őket ha helyet is akar az ember. És ha már ülések, gondolom a Renault Espace féle menetiránynak háttal fordítható ülésekről egyik autónál se álmodjak a felsoroltak közül. Na meg a nagy kérdés, ilyen szívás lehetőségek, mint kettős tömegű meg társai mennyire találhatóak meg ezekben? Többnyire így keresgélek most, tehát másfél misi a korlát, bő fél év alatt hátha megy majd le annyit az áruk illetve szedek még össze zsetont, hogy akkor beleférjen ami most a felső határon van, lehetőleg dízelt, azt is leginkább 2 liter körül, meg igyekszem 10 évnél nem sokkal öregebbet venni.
Illetve ha nagyon-nagyon nekifekszem, kimegyek Húgomhoz Németországba és hozok be magamnak onnan egyet, bár annak a lehetőségével nagyon nem vagyok tisztában, lehet, meg sem úsznám olcsóbban, csak reményeim szerint megbízhatóbb lenne az előélete és a szervizelése a gépnek.És még egy kérdés, a Pumma által ajánlott Premacy miért olyan olcsó? 2005-ös nagyon jó állapotban lévő modelleket lehet találni 700-800 körül?! A 626 helyett az Asszonynak itthon rohangálósnak és esetleg, ha a másikkal van valami, egész családdal is elszaladgálósnak tökéletes, csak nyaralni nem kell elindulni vele.
-
kelly416
veterán
válasz Integrale #148517 üzenetére
Nem tudom, mennyire egy a gyártósor, de a Tesco is a (nem akarok hülyeséget írni, de talán) Sió üdítőket árulja itthon saját csomagolásban, ami a Sió-nak nem volt megfelelő minőségű. Sok ember sok véleménye van összegyúrva, és tudom, az egyik legkönnyebb hazugság fajtája a statisztika, de mégis valamiért sokat hallom, olvasom, hogy Sharant lehet venni, de Alhambrát nem ajánlja senki (pedig azok is tök ugyanolyanok). Az általad ajánlott nyolcas négy fiatalabbja nekem is feltűnt, hogy mind ugyanolyan belülről, tehát gondolom egyébként sem lehet túl nagy eltérés, csak ami mondjuk a (és itt totális feltételezés következik, semmi alapja az egésznek) Citroen minőségellenőrzésén nem felelt meg valamiért, az megy tovább a Fiat-ba meg a Peugeot-ba, vagy pont fordítva. Azaz nem feltétlenül rossz az, csak nagyobb az esélye a meghibásodásnak.
De amúgy igen, valószínűleg igazad van, a régi "beidegződések" már nagy részt nem állják meg a helyüket, mert ebben a nagy összefonódásban mindenki mindenkitől vesz alkatrészeket, ötleteket.Nem mellékesen Anyám azért él a mai napig, mert egy CX-el trafált telibe egy IFA-t oldalról kereszteződésben. Ha akkor szinte bármi más autónk van, amit Magyarországon meg lehetett akkor venni átlag embernek, azóta jobb esetben "csak" nyomorék lenne. Mindez valamikor 93-94-ben történt. Szóval a "szarfrancia" szerintem nem annyira szarfrancia, sokat köszönhetek Nekik, csak éppen azóta volt egy két Francia autónk, aminek elektromos hibája volt... hát egyiket sem kívánom megismételni.
A másfél milla sajna adott, és ahhoz is össze kell kapjam még magam. A 10 év az csak próbálkozás, gyanúsan nem fog sikerülni, azt én is tudom. A javítás meg mindig fenn áll ilyen korban már, illúzióim nincsenek, csak ne kelljen az első műszaki előtt még egy autó árát rákölteni.
A német úttal meg az odautamat nem kell számoljam, bár sokat azzal nem spóroltam. A haza út meg a többi lesz pénzbe, ha egyáltalán belevágok.
Ok, Turan és Zafira kihúzva. Az Opel nekem is szűknek látszott, a Touran annyira nem.
rbalint88:
Nem kicsi, csak nem minden tetszik úgy, ahogy van. A Transporter meg rémálom olyan szempontból, hogy ebben az árban csak öregek vannak, Caravell-ből (mert olyant nem is vennék, ami nem kifejezetten körbe kárpitozott, utasoknak is van fűtés-hűtés rendesen) meg még öregebbek vannak csak.
A Galaxy régebbiben is jó lenne akár, csak műszakilag legyen karban tartva. Az S-Max csak szép álom jelen pillanatban, az tuti. Sajnos nem csak a Previa-k, hanem általánosságban a Japánok rohadnak. A Mazdámra is azt mondta a műszakin a koma, hogy hamarabb fog lerohadni róla a kasztni, minthogy motorikusan vagy egyébként baja legyen, ha karban tartom.
A Premacy max. itthonra kellene kutyákkal és családdal Tiszára kimenni, vagy bármi egyéb, mégiscsak 5-7 évvel fiatalabb, mint a 626-osom.gaborbol:
Akkor lehet, esélyt kellene adni egy Xsara Picasso-nak is, legalább egy hárman beülés erejéig? Az is eléggé szélesnek látszik.
Amúgy én is úgy terveztem, ha lehetséges, akkor kettő-kettő-egy ülés lenne csak bent az autóban, a középső-középsőt ki is paterolnám amikor nem kell feltétlenül.Qru:
Max. másfélért a kínálat alja van csak, és nincs benne a főfékhenger ára.lenko:
Nyugi, én alapjáraton az vagyok, aki agymenést kap a figyelmetlen nyomiktól, akik a parkoló autókra is veszélyesek, úgyhogy mindegy, milyen autót veszek, úgyis ugyanaz maradok, aki most vagyok. Amcsi verdát nem akarok, mert ha nem nagy bengás motor van benne, akkor szinte csak csúfolódás, a nagy bengás motorra meg nincs pénzem. De igény volna rá. -
kelly416
veterán
Szerintetek egy módjával leharcolt (leginkább "korának megfelelő állapotban" jelzőt használnék rá egy "nem mindig mindent javítottak meg rajta, ami nem volt létfontosságú" kiegészítéssel megtoldott) kombi 626-ost ha el akarok adni, akkor érdemes elvinni autókozmetikába (most beszéltem a sráccal, vegyszeres tisztítás, minden egyben, kültér, beltér, reggel 8-ra viszem, másnap reggel mehetek érte) 20000-ért? Értem én, hogy nagyon sokaknak nem sok pénz ez, meg azt is, hogy ennyit megérdemel az autó, de egy vas is visszaköszön ebből?
A másik amitől félek, hogy elhozom és nem akarom majd eladni, annyira megtetszik. -
kelly416
veterán
Megcsinálhatnám, de egy 99-es családi kombi két gyerek és két kutya után nem egyszerű feladat. Kárpittisztító gépem nincs is, ez már gubanc, ráadásul én nem fogom kitakarítani olyan helyekről a koszt, ahová a srác mutogatott, hogy ki fogja takarítani (első üléstámla döntésért felelős fogaskerekek például). A tetőm hátul össze van firkálva (csak pár csík, de akkor is) valami zsírkrétával vagy filctollal, már így vettem, de azt szintén nem biztos, hogy ki tudnám takarítani. Meg alapból munkás autónak lett véve, cipelt ez már sok mindent csak a nálam töltött 3 év alatt is. Cserép, tégla, létra, mosógép, a páromat a két gyerekkel meg az egyik kutyával és teljes lakásberendezéssel együtt költöztettem ezzel haza... kíváncsi is vagyok, ebből mit hoznak ki végeredményben.
lenko:
Tudom. Ha olyan célra vettem volna, úgy is nézne ki. De nem olyan célra vettem. És nem hiszem, hogy például a kéziféked alatt lévő vájatban nincs kosz. Vagy a fent említett mechanikában. Vagy mondjuk az ajtók réseiben. Ha tényleg nincsenek, Te nem is nagyon használod, meg én biztos nem ülnék be melléd. Én nem azért vettem az autót, hogy szentélyként tiszteljem, hanem azért, hogy engem és a családomat kiszolgáljon.focvis:
Mondanám, hogy láttad Te ezt a Mazdát, de akkor is annyira jellegtelen volt, hogy gondolom meg sem nézted. Jégvert (nem nagyon, de akkor is látszik) a motorháztető. Korrodáltak a hátsó kerékívek, a motorháztető első pereme, az ajtók alsó pereme és a küszöb több helyen. Igaz, amit lehetett javíttattam, illetve ami olyan volt, az megfogtam rozsdaátalakítóval és festéssel, de látszik, hogy már egyszer beleharapott az élet itt-ott. A gyerek neki tolta a talicskát, ott van karc rajta, valaki neki támaszkodhatott az egyik ajtónak, ott van egy minimális horpadás, de mégis meglátszik rajta... ez nem mutat jól se tisztán se koszosan, de a beltér megkímélt, igényes, a körülményekhez képest tiszta. Ja? És ettől eltekintve a fényezése is egységes. Se cserélve se újra festve nem volt semmi, vagy minden egyszerre mielőtt megvettem, de egységes.
A feltételezés meg megállná a helyét, és ha kép is készült volna róla, akkor még láthatnád is, de annyira jellegtelen, hogy a talin sem képelte le senki. -
kelly416
veterán
Gány, az biztos. Ha tetszik az eredmény, szerintem a leváltóján is megcsináltatom majd.
lenko:
Így nem annyira nehéz autót tisztán tartani. De akkor vehetnél kétülésest is akár, és az nagyobb élmény, nem?Qru:
Pont a saját képeimen? De ciki.focvis:
Nem, nem egy "újszerű" állapot. Olyan, mint ami kiszolgálja a családot. De azt derekasan teszi. Sajnálom is kicsit, de ha minden jól megy, szűkös lesz nemsokára. Jövőre lenne jó túl adni rajta, de most van még egy év műszaki, meghirdetem, aztán ha nem viszik el, legalább nem másnak ajándékba csináltattam meg ezt a tisztítást. Tényleg nagyon kíváncsi vagyok, hogy ahhoz képest, amit én is meg tudok csinálni, mennyivel nyújtanak többet.
Amúgy nincs egy napom erre, sőt, igazából ha ennyiért vehetnék napokat, lehet, még vennék is párat. De komolyra fordítva, tényleg nincs egy napom ilyenre, meg amikor esetleg van időm és affinitásom is, akkor is beesik valaki, közbejön valami, ha más nem, el kezd szakadni.
A külső mosás és a külső műanyagok leápolása tényleg smafu, azt én is simán megcsinálom bármikor, a kárpit tisztítása az, ami nagyon megérné nekem, ha tényleg olyan jól sikerül, mint mondta a srác. És miért ne sikerülne? Mégiscsak ő van a szakmában tízen éve, tán csak nem ígér olyant, ami első pillanatra látszik, hogy sikerült-e vagy nem, és még fizetés előtt bele tudok kötni... -
kelly416
veterán
Hát... (ha már egyszer ezzel a szóval nem kezdünk mondatot) ha egyszer veszek egy kárpittisztítót, és venni fogok, az biztos, akkor majd én sem adok ki érte pénzt, az biztos. És még most is kétséges, hogy tényleg kitisztíttatom-e, de ha kitisztíttatom és szép lesz az eredmény, biztos, legalább 20-al többért teszem ki, legalább többet alkudhat le belőle a vevő jelölt.
lenko:
Értem. -
kelly416
veterán
Az ötlet nem rossz. Ha rá csapok az ülésre, az egész utasteret betölti a por. Bármelyik ülésre. Ezen segít a kárpittisztító avatatlan kezekben, vagy felejtsem el? Mert addig győzködtök, hozzáteszem nem alaptalanul, hogy még a végén megcsinálom tényleg én és azt a 20ast rá költöm a házra.
-
kelly416
veterán
válasz siebener #148731 üzenetére
Nekem 626 Mazdám van, 2.0 DITD. Ráadásul kombi. Nem egy boyracer, de ez az állapotán is meglátszik. Az évek rajta hagyták a nyomot, viszont sem széthajtva sem, gagyituningolva nincs. Ha arra kell, hogy menj vele, ráadásul pici pénzből ki a világból is, akkor ajánlom. Nagyon praktikus, nagyon ötletes megoldások vannak benne. De 6-ost én sem vennék milla alatt, még felette kicsivel is necces.
Ha meg nincs pénzed autót venni, ne bömöst akarj. Kollégámnak van most egy V8-as öreg darab, előtte volt valami 4-as dízel (nem értek hozzájuk ennél jobban, nem érdekelnek), de mindkettőt hajtókarig szétkapja, össze rakja, tudja mitől megy, mitől nem megy, mindent magának javít (nem kókányol, ügyes kezű srác, autószerelő mellett is dolgozott másod állásban, szerették, csak a gyereke többet ér Neki mint a pénz amit a másodállásért kapna), így is költségesnek titulálja a dolgot, de ő erről álmodott 5-6 éves kora óta, ezért áldoz rá. Szóval ha nem vagy fanatikus, inkább más vonalat javaslok. -
kelly416
veterán
válasz siebener #148760 üzenetére
Még mindig ajánlom a 626-ost, legalább egy megtekintést megérdemel, mert a Te általad megjelölt ársávban már egészen szépen megőrzött vagy szépre kipofozott példányok vannak belőle.
Én a kombival 5,2-vel jártam meg most Erdélyt húsvétkor négy személlyel, csomagokkal, sok városi autózással, pálya nélkül. Jó, mentem valami 10km-t pályán, de 1087km-re tankoltam (teli tankból teli tankra) 56,78 litert. És hely van benne, azt garantálom. -
kelly416
veterán
Tegnap délután a Lidl-ből kijövet láttam egy szerintem 10km-t futott Megane-t. Ezt mi sem erősítette meg jobban, minthogy a tulaj állt az autó mellett, már látszott rajta, hogy ideges, nyomkodta össze-vissza a távirányítót de nem nagyon akart kinyílni az autó. A nője meg a jobb egynél kissé rogyasztva a tető jótékony takarásában vigyorgott a csávón és a szitun.
-
kelly416
veterán
Autót vettünk már párat, de amikor személy szerint eladó leszek, nekem ez lesz az első. Ma du. valószínűleg el is viszik a Mazdát. Adásvételit kitöltjük, pénzt leszurkolja, átadom a forgalmit meg a törzskönyvet is, és had szaladjon?!
Utána mi teendőm van? Biztosítást nemrég fizettem be, tudtommal vissza kapom időarányosan a pénzemet, de gondolom jelentenem kell a biztosítónak a jármű eladásának tényét, nem úgy megy, hogy a csávó köt egy biztosítást magának, akkor az enyém automatikusan megszűnik. Vagy esélyes, hogy ennyire jól működik a rendszer?
És még egy biztosítós kérdés, meddig marad meg a bónuszom? 3 hónapon belül kellene autót vennem, úgy emlékszem, de más meg azt mondja, egy éven belül. Ezt hol tudom lecsekkolni? -
kelly416
veterán
válasz focvis #149514 üzenetére
Az egyértelmű, hogy óra perc, azt már megtanultam vásárláskor. Bár volt olyan, aki azt mondta, ha gondolom, írjunk be egy esti időpontot kora délután 20000Ft-ért cserébe és úgy jövök haza, ahogy akarok. De nem éltem vele.
Nem volt semmi, Párommal ketten kipucoltuk amennyire tudtuk, kívülről lemostam, leviaszoltam (mosóban pisztolyból) és kb. ennyi.
Szerk.:
Majd dobok fel pár képet ide is, ha érdekel, bár "előtte" képek nem nagyon vannak, úgy ütnének a friss képek.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz focvis #149545 üzenetére
Enyhén... Ez ilyen volt, amikor megvettük, úgy cirka négy éve. Koranttal kezeltem (és kezelem is fél évente legalább egyszer), meg alvázvédőztettem minden évben, azóta sehol nem fejlődik tovább vagy jön elő újabb rozsda. De ezt a lehetséges vevőnek hiába mondanám akárhányszor, viszont költeni meg nem akarok rá, az nem jön vissza soha. Majd ha így nem jó Neki még pár évig, akkor költ rá.
Tiszta, megkímélt, vannak hibái de nem is adom drágán pont ezért. Évekig jó lenne még, ha tágasabb lenne, ezért kell mennie, meg mert keveslem a fűtést-hűtést hátul, a gyerekeknek csak nagy sokára tudok jó időt varázsolni.Because:
Ugyanmár. Nincs mit. -
kelly416
veterán
válasz Djuree #149840 üzenetére
Ez jópár JMF, mire kipofozzák, de normális javítás meg normális alvázvédelem után azért nagy bajod nem lehet, bár ha már válogathatsz, én a helyedben másikat keresnék. Nálam a 626 4 év alatt semmit nem rohadt pluszba a mevgételi állapothoz képest, de ehhez az is hozzá tartozik, hogy még az ajtókárpitokat is leszedtem, koranttal kikentem mindenhol, meg normális alvázvédőzést kapott minden tél előtt.
Most MVP-t veszek, ha majd a 626 elmegy, és nem márkafanatizmus miatt, hanem praktikum, ár, egyszerűség és helykínálat miatt. -
kelly416
veterán
OPC Zafiráról valami hideget, meleget érdemes tudni? Konkrétan ezt szemeltem ki. Mennyire bajosabb, mint a társai? Van valami, amire kimondottan oda kell figyelni átnézéskor, használatkor?
-
kelly416
veterán
válasz focvis #152689 üzenetére
Mivel eleve úgy árulják, hogy magyar forgalomba helyezéssel másfél, tuti külföldről behozott. Szerintem kint valakinek direkt csak öt üléssel kellett, de mindegy is. Lehet 7 üléssel 7 személyesre vizsgáztatva is kérni, úgy már rendben lenne nekem is.
Azt olvastam, hogy 14 literre számíthatok városban, de mellette megmaradna a Mazda futkosósnak, ezt hetente egyszer-kétszer járatnám meg kicsit, többnyire nagyobbacska távon városon kívül.Meg igazából nem is vagyok benne biztos, hogy pont ezt venném meg, inkább volt kollégámat kérném meg egy hasonló beszerzésére, aki Belgiumból hoz be autókat évek óta.
Egyébként a motorról bármi? Többnyire jó motorok? Nem betegágy?
Gergőke88:
Köszi. Nekem is nagyon tetszik, csak félek, hülyegyerek autó volz és meg van hajtva rendesen.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz focvis #152696 üzenetére
Ja? Azt hittem, ez is kiszedős. Akkor utána kérdezek.
Az Opel totyikot is felkeresem majd, köszi. Utána lesek majd a check engine dolognak is. Tény, hogy hülyegyerek nem vesz, de "családos, de sosha nem fog benőni a feje lágya" pénzes fiatal apuka simán vehet, hisz meg is van ültetve, sörétítve is van. Na de majd utána lesek mindenképp, ha konkrétan ezt venném.
-
kelly416
veterán
válasz ArthurShelby #152800 üzenetére
Főleg fogyasztásra. Nem, jellemzően nem városban használnám.
-
kelly416
veterán
válasz NeoPampalini #152863 üzenetére
A Ford Mondeó nem pici, nekem Mazda 626 van, az sem kicsi, praktikus, kényelmes. 2.0 DITD, most jártam meg Erdélyt, majd 2000km-t mentünk, 5,64 átlagfogyasztással. Az ekkora dízelek mind hasonló módon fogyasztanak. Ilyen korú gépekben szerintem ajánlott a japán vonal, ha nem rohad nagyon. Mivel ezeknek ez a nagy rákfenéjük, motorikusan kinyírhatatlanok, felfüggesztés, futómű jó. De jók a Mondeók is, ugyanúgy a rohadásra oda kell figyelni, bár ebben az ársávban mindegyiknél.
Szerintem a Focus-ok és az Astra-k relatíve kicsik kategórián belül. Civic és Corolla passz részemről, semmit nem tudok. Golf-ból is van variant, azok sem pöppek, bár kb. Focus méret. A Passat már nagyobb érezhetően. VW-ből 1.9 TDI-t keress, kimegy a világból szintén. Igaz, már egyszer ki is ment előtted is, gyanúsan. -
kelly416
veterán
Rodius vagy MPV? Szemem nekem is van, ettől a megközelítéstől tekintsünk el. Kell a hely, főleg az ülőhely. Nem egyszer kellett volna már 6-7-en beülni az autóba. Városban relatíve keveset, nagyobbacska távokra többet lenne használva, rokonlátogatások, nyaralások minimum 2 gyerekkel (és mi ketten Párommal), meg néha 1-2 felnőttel kiegészülve, és még a cuccok is...
A kor, klíma, felszereltség a Rodius mellett szól, az ár és az "egyszerű, mint a faék" meg az MPV mellett. Mazdám van jelenleg is, nagyjából sejtem, mit várhatok az MPV-től, rozsda, egy-két kis hiba, de megbízható üzem. A Rodius viszont majdhogynem csukott könyv. Nem sok irodalmat találni róla, ami a mindennapokra is kitér és gyakorlati tapasztalatokon alapul, nem csak pár napos használat után. -
kelly416
veterán
Sziasztok!
Végre eljutottam idáig a sok vágyakozás után, pénz a zsebben, nemsokára indulok nézelődni/venni.
Túl tettem magam sok mindenen, Opelek hadán, lebeszéltem magam a Ssangyong Rodius-ról is, végül valami sokkal egyszerűbb, megszokottabb mellett maradnék. Focus. Egy jelen pillanatban még 4, de egy éven belül esélyes, hogy 5 tagú családnak csak a kombi jöhet szóba. Sokat keresgéltem, és tudom, nem kilométeróra állást meg ilyeneket veszünk, de azért van egy határ. Amikor Zafirára simán kiírják, hogy 640000-et ment már 2008-as létére, akkor elgondolkozik az ember, hogy tényleg meg akarja-e venni. Konkrét kiszemeltjeim is vannak, és igazából egy fontosabb kérdéssel jönnék ide, amire nem igazán tudom a választ.
Focus 1, Focus 2 vagy megéri azt a 100-150 Mátyás felárat a C-max 1, C-max 2?
Igazából még nem is olyan széles, mint a sima kombi Fóka, meg rövidebb is. Van olyan nagy és könnyen pakolható a csomagtartó, mint egy kombinak? Vagy csak a magasabb ülések miatt veszik az emberek, mert könnyebb ki-beszállni?Bocsi, mégis van még egy kérdés. Az alvázszámnak hol és mennyire hihetően lehet utánajárni neten civil emberként?
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz tboy93 #159196 üzenetére
Szerintem a Zafi vagy a Mazda5 kb akkora, mint a C-max, csak ebben nincs +2 ülés, ami mögött semmi csomagtér, és egy esetleges utoléréses balesetnél az ellenségemnek sem kívánnám, hogy ott üljön, főleg nem a kalandozó könyörgő gyerekeknek. Így legalább nincs hová hátra kívánkozzanak. Egyébként meg 4-5 évre tervezek csak, a legkisebb gyerek meg még csak buja gondolat. Akkor lesz a legkisebb 3-4 éves, a másik kettő 12-13 és 14-15. Ekkorkák még elférnek ilyen vállszélességben. Szerencsére sportosak, nem dundiégók. :))
-
kelly416
veterán
válasz bitpork #159204 üzenetére
Igazából pont ezért nem nagyon érdekelnek a számok ilyen szempontból, inkább az állapot.
Meg azóta ültem, körbenéztem egy c-maxot, meg tudott győzni, hogy kényelmesebb lesz pöppet, mint a 626 volt. Bár a 626 plüs ülései azért jó magasra tették a mércét, sosem volt forró nyáron vagy jéghideg télen, hálás dolog. -
kelly416
veterán
válasz athomi #159223 üzenetére
Így van, és ahogy elnéztem, a C-Max-ban lesz hely a csomagoknak 5 személlyel is.
Sok 7személyest néztem egyébként, de ebben az árban relatíve fiatal és nem egyenlítőt többször körbe autózott darab nem nagyon van. Azaz ami van, az kb. akkora, mint ez, plusz két üléssel, de ezt már írtam. A Rodius is azért került képbe, mert az MPV-t nézegettem sokáig, de a 626 után nem akartam csöbörből vödörbe kerülni. A Rodius nagy, hatalmas nagy, és tágas. Csúnya? Lehet, de sosem érdekelt igazán. Ha szépet akarok venni, akkor az max. 4, de inkább 2 üléses (esetleg mondjuk 3). Viszont egy meggyilkolhatatlan Merci motor van benne, csak éppen drága kicsit, mint a legtöbb nagyobb 7 személyes. Úgyhogy maradok gazdaságos még pár évig, max. pöppet szűk lesz vállban, és akkor ismét váltunk.
De így letettem a sima kombi Fókáról, marad a tőle kissé nagyobb egyterű.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Mágus2 #159232 üzenetére
Értelek. Megpróbálom, de olyan nem nagyon került még a szemem elé. Köszi a tippet.
Viszont akkor azt nem értem, miért akartak lebeszélni a 2.0 tdci Mondeókról? Mert akkor vagy C-Max, vagy inkább egy Mondeo kombi. Szerintem méretben és kényelemben simán partiban van vagy veri is a C-Max-ot.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz SzlobiG #159240 üzenetére
A Mondeóról ebben az esetben továbbra is letettem. Maradok a Fókánál. Abból keresek 2.0-sat, ha nem sikerül megcsípni, maradok az 1.6-nál, de nem 90 lovasnál. Olyant szinte nem is találok. Viszont kollégámnak van egy szerelője, aki megoldja a dpf gondot, így a turbóval nem lesz gondom. Ha mégis megcsípem a 90 lovast, akkor a turbóra figyelek. Hálásan köszönök minden tippet.
-
kelly416
veterán
válasz molnarpeter #159243 üzenetére
Mármint valami VW-re gondolsz? Sajna ami bevallottan is 250000km felett ment, már nem érdekel. Tudom, hogy nem km óraállást veszünk, de azért röpködnek a 300000-400000 km feletti értékek, ami már sok nekem nagyon. Alatta viszont szinte csak PD-TDI van 1,1-1,2 milláig. Sajnos. Skodából meg szintén szinte csak PD van.
Mike81:
Köszi a tippet és az infókat Neked is. -
kelly416
veterán
válasz Declare #159271 üzenetére
1.9 C Vectra volt az első kiszemelt, de szépen lassan letettem az Opelekről. Valahogy "elment a kedvem" tőlük. Pedig amikor belelovalltam magam, már OPC Zafi is terítéken volt. :DDD Nem tudom megmondani, miért pártoltam el, de most valahogy nem szeretnék Opelt, és nem igazán jó szájízzel venném meg. Úgy meg nem akarok autót venni.
-
kelly416
veterán
2011-es C-Max-ot láttam élőben, klasszisokkal nagyobb(nak tűnt) a csomagtartója, mint a 2007-eseké. Úgyhogy miután ma vagy 20 autót végigültünk, legalább 3-4-re alkudtunk (volt benne Avensis kombi is, az is nagyon szép, de túl drága vagy széthajtott), lefoglalóztam ezt a sima kombi Focus-t. Már ameddig még él a link, megleshetitek. Még nincs honosítva, ennyiért honosítással együtt kapom meg, csak az illetéket (55550Ft) kell kifizessem a feltűntetett áron felül, és még horgot is tetet rá az eladó, ezt alkudtam bele még az árába. Szerintem nem rossz vétel, teljesen végig vezetett Belga szervízkönyv, minden számlával van igazolva. Azért adják el a lányáék (Tőle hozta haza eladni), mert ott vastagon sokba fájna a vezérműszíj csere az autó értékéhez képest, itthon meg még pénzzé lehet tenni. Úgyis csereberélnénk olajat, minden mást, ennyi plusz költséget nekem megér, hogy vezérlést is cserélnek és teljesen pöpec kis autóm lesz. Aztán majd kiderül évek múlva az igazság, remélem nem csalódom.
-
kelly416
veterán
válasz BigBlackDog #159328 üzenetére
Eddig azt szűrtem le, 1.8-at kerüljem, akár bengás, akár traktor. Dízelből a 90 lovas 1.6 jobb, a 109 lovas 1.6 kissé nyűgösebb, ha jót akarok magamnak, vegyek a 2literest. Erre most kiderül, még abból is válogatni kellett volna. Komolyan el vagyok veszve, de már igazából mindegy is, majd tapasztalatot írok, hogy mennyire gázos, csak kérdezz rám pár év múlva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Óra topik
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Politika
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs