- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
A kovsol által linkelt előadást mondjuk pont reklámozza a Fotoplus, de a korábbi élő ingyenes és a mostani online-okat is mindig jelezték hirlevélben, ahogy az ilyen-olyan visszatérítéseket is.
Aztán, hogy mi az ami kimarad, azt csak az tudhatja, aki rendes fotós és más forrásból is vannak infói
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez szokott lenni ugye a fő kritika, hogy a belső órajel megbízhatatlan és a szerkezet minőségétől függően rövidebb-hosszabb idő után bekövetkezik a drift, amit ugyan ki lehet korrigálni utómunkában, de akkor meg pont a TC szinkron lényege veszik el.
Ahol a TC szinkron megbízhathatósága és folyamatossága (ne kelljen mindig utánállítani manuálisan) fontos, oda kelleni fog a sync terminal a kamerára, ami egy minőségi TC jeladóra tud szinkronizálni. De ez csak egy példa volt a sok közül, hogy miért csinálja jól a Sony, hogy nem félti annyira a CineAlta sorozatot.
Na meg egy nagy produkción nem a kamerák ára, bérlési díja lesz a nagy költség, hanem a stábtagok munkaóradíja és amikor valamivel úgynevezett szarakodást kell művelni, az egyszerűen a végén többe fog kerülni, mint amennyit a kamera bérlésen/vásárláson megfogtak.
-
p_adam
addikt
Vagy az LCD-t. Logikus, amit csinálnak: a szenzor és feldolgozóegység önmagában eladhatóvá teszi, a többi dolog nem elsődleges, még lehet frissíteni, ahogy az A9->A9II váltás is történt és akkor engedélyezhető a 8k60p is, ezek a szenzorok már valószínűleg erre is képesek.
Mondjuk az R5 ára ezek után aligha fog lejjebb menni és továbbra is jól fog fogyni, meg egy GFX 100S is olcsóbb lesz már, ha valakinek nem a sebesség vagy videó az elsődleges és emellett (a jelenlegi helyzetben is) ennyi pénzt tud egy rendszerbe invesztálni.Jobban örülnék ha lenne egy "unlimited" 24 megapixeles kamerának.
Ha kell az összes videós képesség, akkor gyakorlatilag muszáj megvenni egy 45-50 megapixeles gépet, vagy pluszban egy A7SIII-at 12 megapixellel.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Szerintem az A7III-ról láttam thread-et ilyen problémáról. Azóta picivel nagyobb hely van a bajonett és a markolat között és a grip és mélyebb/nagyobb lett, lehet ez kicsit javít a helyzeten: [link]
Én még nem ütköztem ilyen problémába a III-ason az átlagos kezemmel, bár a legszélesebb obim a 85 FE. -
Neck
veterán
Ezt mindig leírod, biztos nagyon bánt, de szerintem ez tényleg szubjektív dolog.
Nekem pl a Fuji táskarádiós retro design-ja, meg a markolat nélküli "grip" nem sül.Persze nekem is kicsi kezem van, lehet japán vagyok.
Arigato!
Az A1-en egyébként az általad linkelt képen is látszik, hogy még nagyobb a grip, ergo kevésbé "érnek be" az ujjaid a bajonettig.
Ha annyira elbaltázott konstrukció, majd maximum nem veszik meg, akiknek nem jön be.
Te sem veszel ilyet, és kész Attól még sok embernek bejön.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Akkor ne sértegesd őket
Tök jó Sony A1 összefoglaló a DPReview-os srácoktól.
Néhány érdekesség:
- Kiváló eredmény S-LOG-ban ISO4000-nél --> valószínű dual gain szenzor, de nem erősítették meg.
- A 30fps 14-bit lossy RAW-ban érhető el. Uncompressed RAW és Lossless RAW 20fps.
Hagyományos zárral 10fps.
- A Lossless RAW 20-50%-al kisebb, mint az uncompressed.
- A Lossless RAW elérhető lesz-e a korábbi vázaikban? kérdésre az a válasz érkezett, hogy "nem kívánjuk kommentálni a jövőbeli fejlesztéseket, de meghallgatjuk a vásárlóink kéréseit". --> szerintem nem
- eShutter - vaku kombó 1/200-as záridőig működik. APSC módban 1/300.
- Mech. zárral 1/400, APSC módban 1/500. Ezek a sebességek csak hot shoe-n, X-syncen nem.
- a 9.44M EVF ilyen felbontáson 120Hz-en működik. Ha bekapcsolod a 240-et, a felbontás leesik 1600x1200-ra. 2 üzemmód van: Full screen (0.9x nagyítás) és "zoom out" , ez utóbbi is bekapcsol 240 Hz-nél.
- a melegedésre annyit mondtak, hogy a hűtés működése hasonló az a7SIII-hoz. 5x jobb az a7RIV-nél. Több mint 30 perc 8k anyagot fel lehet vele venni. Hőmérséklettől és beállításoktól függően "lényegesen több, mint 30 percet" is fel lehet vele venni.
- S-LOG3-ban 15EV érzékenység
- 4k 120fps 10bit 4:2:2 1.1x croppal.
- a Pixel shift mód 2 féle üzemmódban megy ugyebár, 50MP (4 fotó R G és B), vagy 200 MP.
Mivel baromi gyors az eShutter, ezért hamarabb végez a váz, emiatt sokkal használhatóbb, mint eddig. Ezen felül, mivel működik a vaku + eshutter, lehet vakuzva pixel shiftelni (ez tárgyfotónál érdekes lehet). Be lehet állítani az expok közötti szünetet, hogy a vaku vissza tudjon tölteni.
- a zár kikapcsolt állapotban csukva van.
- Képes közvetlenül USB-ről tápellátást nyerni, de ekkor nem tölti az akkut.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
-
Stauffenberg
Topikgazda
Amúgy linkelhetsz be ilyet, mert érdekel (szarkazmus nélkül). Amiket én láttam lehet még pluszban túl voltak húzva utólag, de nagyjából úgy néztek ki, mint egy Panasonic vázon, mikor a DR kiterjesztés a csúcsra van pörgetve, persze behúz mindent amit csak tud, de mondjuk olyan kontrasztos részeken, mint például ahol a fák az égbolt előtt vannak már nem volt túl szép.
No offense, én szeretem a mobilos képalkotást, csak erősnek éreztem ezt a kijelentést, hogy A7 III-akat hagy helyben.
-
Neck
veterán
Mitől olyan nagy durr a mobilos videó? Ideális körülmények között biztos jó, de ahol komolyabban szűrőzni kell, vagy emelni kell az ISO-t, ott nem látom sok értelmét.
Arról már nem is beszélve, hogy nem tudsz a fókusszal játszani, nincs kis mélységélesség...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Ez is bracket. 3, vagy 5. Csak megcsinálja in-body.
Viszont pl a kád nem lett szép, tiszta "digitális" az oldala.De ha brackettel meglövöd egy FF vázzal mondjuk, akkor szebb lesz a háttér is, csak több melóval.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
topikk
senior tag
DPR-en is megy a vita erről, csak egy tájkép kapcsán
-
topikk
senior tag
Szerintem is, az m4/3 meg pont ideális lett volna erre, hozhatta volna a viszonylag kis szenzor adatfeldolgozási előnyét és a cserélhető obikat is. De az Lly is csak mondogatta, csináltak pár funkciót. de nagyon komolyan nem feküdtek rá erre. És abból is párat csak a csúcsvázba (live ND, kézből highRes)
-
topikk
senior tag
Már megy is a spekuláció, hogy az A1 szupergyors szenzorát hogyan lehet majd ebbe az irányba használni
-
PuMbA
titán
Az A9 egyébként csak egy Sony féle próba váz volt, ami most az A1-gyel forrt ki. Teljesen ugyanaz a történet, mint A7 -> A7 III esetén Ezt 2-3 éve is írtam itt, hogy egy Nikon D4-gyel fotózó NFL sportfotós tesztelte a megjelenésekor és használhatatlannak ítélte profi munkára az A9-et az EVF lag meg csomó több-kisebb használati gond miatt. Természetesen akkor is ki lettem kiáltva, hogy hülyeségeket beszéltem, de így visszamenőleg tisztán látszik, hogy megint az A1-re csiszolta csak ki a Sony, mert megjelent a compressed RAW, a gyors dupla kártyahely, a lagmentes interfész, a lagmentes EVF. Az A1 az egy több, mint korrekt sportváz lett, de ehhez kellett 2 előző váz, tapasztalatok és visszajelzések tömkelege.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Igen, az. Azért írtam, hogy "ha innen nézem" --> eShutter, nem mecha.
De egyébként a Canon 12 fps mech. shutter is leveszi magát a fenti anomáliák hatására.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
És akkor sokan egyszerűen nehezen hiszik el, hogy egy iPad/iPhone (rokon architektúra) mennyire jól elboldogul a fotó vagy videószerkesztéssel (csak a benne rejlő erőre gondolok, nyilván az appok azok olyanok-amilyenek). A Windows is rendelkezik már egy ideje ARM támogatással, de az Apple fogja igazából ezt a trendet előre mozdítani.
Hordozható eszközökbe egyszerűen ez a jövő, egy "hagyományos" Intel vagy AMD procis laptopot már egyre nehezebb hatékonyan hűteni és ami egy ARM SoC-nak csuklóból megy, ahhoz egy x86/x64 laptopnak már szinte lehetetlen boldogulnia dedikált GPU nélkül (többlet fogyasztás, többlet hőtermelés). Asztali rendszerekhez még nem jött el a váltás, mert ahol az áramfelvétel vagy a hűtés nem jelent szűk keresztmetszetet, még mindig bődületes extra teljesítményt lehet kiszedni (meg nem is mindenben hatékonyabb az ARM), de a kettő jól megférhet egy háztartásban.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pontosan, meg gyakorlatilag bármelyik Pencil kompatibilis iPad úgy viszi a grafikai appokat sok réteggel, nagyon alacsony input lag mellett hogy bármelyik hordozható Wacom Cintiq cucc elsírhatja magát bánatában. Utóbbiakat is volt alkalmam használni és egy kifejezetten kellemetlen élmény (normál laptop hardver van bennük, abból sem túl izmosak, mert a melegedés/fogyasztás oltárán is áldozni kell).
-
PuMbA
titán
Ez még mindig nem magyarázza meg, hogy egy nem kifejezetten sportfotós gép (R5) eye AF-je miért van alapértelmezetten jobban beállítva sport (ebben az esetben NFL) szituációs mozgásokra, mint egy tényleges sportfotós gépé. Vagy a Sony még mindig nincs toppon az alapértelmezett beállításaival vagy nem tudom. Én a 7D Mark II-mmel alap AF beállításon tökéletesen elfotózok jégkorongot, pedig nem lassúak a fiúk. Nem hiszem el, hogy a Sony-nak nehezére essen egy gépet úgy kiadni, hogy alapértelmezetten egy jó kompromisszummal be van állítva az AF.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
[link] Jared Polin esetében is voltak problémák, bár csak a "régi" 70-200 2.8 GM objektívet érintette a dolog (de ez még nem indokolja, hogy ne legyen jó a fókusz, abban is dupla AF motorok dolgoznak) szóval túlságosan sok változós és célszerű megelégedni azzal a megállapítással, hogy ezek a legújabb MILC AF rendszerek nagyon fejlettek, de nem tökéletesek és ha az ember jobban átveszi az irányítást és megmondja pontosan hova kell fókuszálni, akkor adott esetben jobb eredményt érhet el.
Az R5-ön sem tökéletes a dolog (bár egyes "tesztek" ezt írták...)
Főleg 35mm-en egy méteren belül EF objektívvel 1.4-es rekeszen észleltem "problémákat", de az igazsághoz hozzátartozik, hogy nagyon kis mélységélességről beszélünk és csak 100%ra nagyítva látszik a dolog és 45MP (ha valaki DSLR-hez szokott akkor valószínű azt mondaná, hogy a fókusz tökéletes), valamint az sem egyértelmű, hogy a fókusz ment picit félre, vagy a zársebességet is még tovább kell növelni a jobb élességhez, vagyis user error, akár még az IBIS is mozdíthat rajta picit.
Az biztos, hogy esetenként a távolabbi szemet találja meg akkor is, amikor elvileg egyértelmű volna, melyik van közelebb.
Az RF objektívvel érzésre jobb volt a találati arány (valószínűleg maga az objektív is élesebb, nincs akkora görbülete a fókusznak), de folyamatosan ilyen közeli távolságban véletlen mozgással még nem próbáltam, már az is meglepő, hogy ezt a teljesítményt hozza az alapbeállításon.
Az RF 28-70mm f/2 objektív már a régi R vázon is elég magas találati arányt hozott, ami arra utal, hogy az objektívtől függ (és butaság volt eladni, persze ki tudta, hogy még felfelé száll majd az ára...) -
topikk
senior tag
+1, es nem artana ha a gyartok is tobb infot adnanal arrol, hogy mi hogyan mukodik. Napokig kinlodtam felem futo kutya fenykepezesevel, mert egy Nikonos forumban azt olvastam, hogy a Dynamic area jo erre. 10-15 centivel mindig a szeme mogott volt a fokusz. Aztan probakent attettem Large wide- ra, es tadammm, tokeletes. De hogy miert, arrol csak sejtesem van.
-
nozs23
addikt
Egyedül a Fuji ilyen jelenleg (leszámítva a két-két Sony, Canon vázat, akik ugye a saját szenzorjaikat használják). A 4:2:2, ami talán a legkevesebb potenciális vásárlót érdekel ezekből a funkciókból mondjuk ott is hiányzik (internal). Gondolom ők többet perkáltak és/vagy nagyobb rendelést adtak le, plusz sok faktor játszhat még.
Feltéve, hogy igaz ez a felvetés.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ja, csak van a bénácska, meg a tökéletesen mindenre alkalmatlan foskupac és a kettő közül nem utóbbit választanám... ha már.
A tekerés sebességén alapuló non-linear nagyon jó fotóra, ahol nüanszokon is sok múlik, de videózni nemhogy kényelmetlen vele, hanem egyenesen lehetetlen.
-
nozs23
addikt
Én úgy tudom, hogy kb. 3 Fuji pro zoomban van lináris motor (az összes Sonyban, vagy Lumixban ilyen lináris van amúgy), minden más obijuk a fotóra kihegyezett stepping motorral van szerelve. Nekem AF-nél is észrevehető az ugrálás: [link] pedig ez nem is egy teszt. Lehet nem viselkedik minden szituációban így, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Én sokáig szemeztem a Fujival, engem ez tartott vissza főleg (fixeket szeretem). Nekem DPreview Fuji fórumon azt írták, hogy egyedül a 2.8-as zoomoknak nincs ilyen kínja és egy-két tesztet megnézve, azok tényleg szépen kezelik. Most az új fixük is linárissal jött, de még ez sem tuti ([link] 4:02; 4:15).
A Lumixoknál nem látom ezt, még a legolcsóbb 20-60kit is egész szépen csinálja ([link] 3:34). Mondjuk biztos izzadnak rajta, hogy legalább a MF használható legyen. -
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hogy nagyon hiányzik az túlzás, de én meg egy X-T40-re vágynék, kb ilyen X-S10 tudásban meg is tenné, csak szerintem éppen emiatt a váz miatt nem lesz már talán soha X-T40.
Ott az X-E4 ha rohangálós, utazós, utcai fotózós vas kell, kicsit jobb felszereltséggel meg az X-S10. Szerintem emiatt nem fogják már bevállalni az X-T40-et, nincs értelme lejjebb menni tudással, mert ott az X-E4, feljebb meg azért nem, mert akkor az X-T4-nek kavar be.
Akkor látnám esélyét, ha kiderülne, hogy az X-S10 nem fogy jól, de szerintem nem ez fog róla kiderülni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem a Pro Neg HI profilt is ritkán használtam, nincs így meg annyira az emlékeimben, hogy pontosan miért, talán az nem volt annyira kontrasztos vagy szaturált. Ami persze nem okvetlenül baj, inkább csak hiányoltam egy profilt, ami természetes, de közben kontrasztos és nem alulszaturált.
Nem mondom, hogy a Panasonic mindenben hozza az elvártat, de nekik azért jól megy ez a természetes vonal. Cserébe más meg nem, videóban sem próbálkoznak olyasmivel, mint a Fujinál az Eterna.
De az látszik, hogy így 2 évtizeddel a digitális forradalom után egyre nagyobb az igény arra, hogy az emberek tudjanak válogatni remek profilok között a számítógépes csúszka tologatás helyett, mint amikor analóg filmet választottunk (aztán a többség amúgy is beadta laborba, legfeljebb a papírtípussal variált még amire a kidolgozást kérte). Szerintem a következő évek trendje az lesz, hogy a többi gyártó is megpróbálja majd kihívni a Fujit ezen a területen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen