Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zseko

    veterán

    válasz sgery #45830 üzenetére

    "A körforgalmak olyan prímán használhatóak, hogy megérti az ember, hogy ennek tényleg van értelme - mármint hogy nincs is jobb(bal)kezes utca, ott is mini körforgalom van."

    Jaja, először kinevettem, hogy nézd már, szinte minden kereszteződés mini körforgalom :D de szerintem is tök értelmes és jól használható. Az a körforgalom viszont, amit Hemel Hempstead-ben látttam... :Y

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • kw3v865

    senior tag

    válasz sgery #45830 üzenetére

    Legutóbb Norvégiában jártam, ahol kb. 2 hétig kicsit több, mint 2000 km-t vezettem (bérlet autóval). Elképesztő a különbség Magyarországhoz vagy akár Romániához képest.
    - Veszélyes szituációba nem kerültem, még csak szabálytalan előzéssel sem találkoztam, dudálás egyáltalán nem jellemző (itthon 95%-ban indokolatlanul használják, zavaró), követési távolságra általában figyelnek.
    - Még ha lassú jármű, traktor megy a forgalmas főúton előttük, akkor sem előznek tiltott helyen, szépen türelmesen megvárják, hogy szabad legyen az út.
    - Még csak erősebb fékezésre sem kényszerültem egyszer sem más közlekedő miatt.
    - Az ország második legnagyobb városa közelében is ez a helyzet, ahol azért vannak elég forgalmas utak. Annyi szabálytalanság tapasztalható, hogy néha a buszsávban előznek, de ennyi.
    - Nem sok hosszú egyenes út van az országban, nagyon kanyargósak az utak, és ami meglepő egy ilyen gazdag országban: lényegesen keskenyebbek az utak, mint itthon vagy bármely szomszédunknál. Az alsóbbrendű utakon két kisebb személyautó még éppen elfér egymás mellett, de pl. ha kisbusz vagy ami nagyon gyakori: lakóautó jön szembe, az egyiknek a padkára kell lehúzódnia. Elképesztően keskeny utakra is bemennek nagy turistabuszokkal, gyakran az egyiknek nagyon gyakran tolatni kell, ha találkoznak (néha még személyautóknak is), vannak azért néhol kitérő helyek, ahol kicsit szélesebb az út.
    - A keskeny hegyi szakaszokon is türelmesen, intelligensen vezetnek, ha kell visszatolatnak. Néha a külfüldieknek probléma, amikor a bérelt lakóautóval kell manőverezniük a keskeny utakon.
    - Az utak általában sokkal jobbak, mint itthon, kátyú alig van, de sok helyen hullámos az út.
    - A sebességkorlátozás lakott területen kívül 80 (nagyon ritka kivétel, ahol 90), tanyás részeken 60, lakott területen belül 50, néhol 40 vagy 30. Ezeket tartják is általában, ha 80-nal megyek nem sokan előznek, ők is normálisan.
    - Útépítéseknél 50, akkor is, ha nem dolgoznak.
    - Elképesztően szép ország, gyakran még 80-nal sem mentem, annyira szép a táj. :K
    - Büntetési tételek: a legdurvább Európában, de szerintem az egész világon. Pontrendszer is van: 8 pont után fél évre ugrik a jogsi.
    50 helyett
    55 km/h: 30.000 Ft (országúton 85 km/h)
    71 km/h több mint 300.000 Ft -nyi bírság (országúton 126 km/h-tól) +3 pont
    76 km/h: ugrik a jogsi, felette minimum 30 óra közmunka
    96 km/h: minimum 18 nap börtön (országúton 135 km/h-tól)

    Veszélyes előzés 3 pont, záróvonal 3 pont, piros lámpa 3 pont.
    Talán csak 2 rendőrautóval találkoztam, de valószínűleg mérnek civil autóból is, meg persze vannak fix mérőpontok is.

    Tehát elég komolyak a büntetések, ami nagyon jó szerintem (hozzáteszem, hogy ott az átlagfizetés kb. 1,5M Ft, tehát ez nekik nem igazán komoly tétel). Szerintem ezt a szigort nálunk is be lehetne vezetni (de kellene még több trafi, civil autóban elhelyezve), hasonló büntetési tételekkel. Gyorsan javulna a helyzet.

    Érdekességképpen: a halálos balesetek tekintetében Norvégia a legjobb Európában, Magyarországon 3-szor annyi a halálos baleset (1 millió főre vonatkoztatva). Forrás: https://etsc.eu/euroadsafetydata/

  • NoLF

    addikt

    válasz sgery #45830 üzenetére

    7 ev folyamatos mindennapos delnyugat-angliai vezetes utan pontrol pontra az osszes allitasodat nyugodt szivvel meg tudom cafolni.

    Ergo: egy orszag vezetesi stilusa /= az adott teruleten tapasztalt vezetesi stilussal :K

    Mod: vezettem mar costa rican, kubaban, braziliaban, del-afrikaban, thaifoldon, most epp sziciliaban...

    Szerintem mi magyarok szepen sunnyogva kussoljunk be szepen a picsaba amikor elokerul a “bezzeg kulfoldon” anekdota es oruljunk, hogy vannak utak, savok, tablak, lampak, szabalyok, es ezeket tobbnyire figyelembe is veszik az emberek :K

    [ Szerkesztve ]

    The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

Új hozzászólás Aktív témák