- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iOS alkalmazások
- Redmi 13C - C-terv
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
Hirdetés
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zseko
veterán
"A körforgalmak olyan prímán használhatóak, hogy megérti az ember, hogy ennek tényleg van értelme - mármint hogy nincs is jobb(bal)kezes utca, ott is mini körforgalom van."
Jaja, először kinevettem, hogy nézd már, szinte minden kereszteződés mini körforgalom de szerintem is tök értelmes és jól használható. Az a körforgalom viszont, amit Hemel Hempstead-ben látttam...
[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
kw3v865
senior tag
Legutóbb Norvégiában jártam, ahol kb. 2 hétig kicsit több, mint 2000 km-t vezettem (bérlet autóval). Elképesztő a különbség Magyarországhoz vagy akár Romániához képest.
- Veszélyes szituációba nem kerültem, még csak szabálytalan előzéssel sem találkoztam, dudálás egyáltalán nem jellemző (itthon 95%-ban indokolatlanul használják, zavaró), követési távolságra általában figyelnek.
- Még ha lassú jármű, traktor megy a forgalmas főúton előttük, akkor sem előznek tiltott helyen, szépen türelmesen megvárják, hogy szabad legyen az út.
- Még csak erősebb fékezésre sem kényszerültem egyszer sem más közlekedő miatt.
- Az ország második legnagyobb városa közelében is ez a helyzet, ahol azért vannak elég forgalmas utak. Annyi szabálytalanság tapasztalható, hogy néha a buszsávban előznek, de ennyi.
- Nem sok hosszú egyenes út van az országban, nagyon kanyargósak az utak, és ami meglepő egy ilyen gazdag országban: lényegesen keskenyebbek az utak, mint itthon vagy bármely szomszédunknál. Az alsóbbrendű utakon két kisebb személyautó még éppen elfér egymás mellett, de pl. ha kisbusz vagy ami nagyon gyakori: lakóautó jön szembe, az egyiknek a padkára kell lehúzódnia. Elképesztően keskeny utakra is bemennek nagy turistabuszokkal, gyakran az egyiknek nagyon gyakran tolatni kell, ha találkoznak (néha még személyautóknak is), vannak azért néhol kitérő helyek, ahol kicsit szélesebb az út.
- A keskeny hegyi szakaszokon is türelmesen, intelligensen vezetnek, ha kell visszatolatnak. Néha a külfüldieknek probléma, amikor a bérelt lakóautóval kell manőverezniük a keskeny utakon.
- Az utak általában sokkal jobbak, mint itthon, kátyú alig van, de sok helyen hullámos az út.
- A sebességkorlátozás lakott területen kívül 80 (nagyon ritka kivétel, ahol 90), tanyás részeken 60, lakott területen belül 50, néhol 40 vagy 30. Ezeket tartják is általában, ha 80-nal megyek nem sokan előznek, ők is normálisan.
- Útépítéseknél 50, akkor is, ha nem dolgoznak.
- Elképesztően szép ország, gyakran még 80-nal sem mentem, annyira szép a táj.
- Büntetési tételek: a legdurvább Európában, de szerintem az egész világon. Pontrendszer is van: 8 pont után fél évre ugrik a jogsi.
50 helyett
55 km/h: 30.000 Ft (országúton 85 km/h)
71 km/h több mint 300.000 Ft -nyi bírság (országúton 126 km/h-tól) +3 pont
76 km/h: ugrik a jogsi, felette minimum 30 óra közmunka
96 km/h: minimum 18 nap börtön (országúton 135 km/h-tól)Veszélyes előzés 3 pont, záróvonal 3 pont, piros lámpa 3 pont.
Talán csak 2 rendőrautóval találkoztam, de valószínűleg mérnek civil autóból is, meg persze vannak fix mérőpontok is.Tehát elég komolyak a büntetések, ami nagyon jó szerintem (hozzáteszem, hogy ott az átlagfizetés kb. 1,5M Ft, tehát ez nekik nem igazán komoly tétel). Szerintem ezt a szigort nálunk is be lehetne vezetni (de kellene még több trafi, civil autóban elhelyezve), hasonló büntetési tételekkel. Gyorsan javulna a helyzet.
Érdekességképpen: a halálos balesetek tekintetében Norvégia a legjobb Európában, Magyarországon 3-szor annyi a halálos baleset (1 millió főre vonatkoztatva). Forrás: https://etsc.eu/euroadsafetydata/
-
NoLF
addikt
7 ev folyamatos mindennapos delnyugat-angliai vezetes utan pontrol pontra az osszes allitasodat nyugodt szivvel meg tudom cafolni.
Ergo: egy orszag vezetesi stilusa /= az adott teruleten tapasztalt vezetesi stilussal
Mod: vezettem mar costa rican, kubaban, braziliaban, del-afrikaban, thaifoldon, most epp sziciliaban...
Szerintem mi magyarok szepen sunnyogva kussoljunk be szepen a picsaba amikor elokerul a “bezzeg kulfoldon” anekdota es oruljunk, hogy vannak utak, savok, tablak, lampak, szabalyok, es ezeket tobbnyire figyelembe is veszik az emberek
[ Szerkesztve ]
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Lenovo Ideapad 5 Pro Bivaly Ultrabook -35% 14" RYZEN 5 6600HS 16/512 QHD+ 2,8K Radeon 2GB 90Hz
- Komplett épített pc eladó szükség esetén minden kiegészítővel
- Dell Precision 7530
- Yamaha MusicCast RX-A1070
- Prémium alkatrészek! RoG 3070 Ti Z590 11600K 1000 Watt Platinum Vízhűtés 32GB RAM 1TB NVME Garancia!
- Sonos Beam (Gen1) 5.0 hangprojektor - Új, Bontatlan, Garanciális
- Apple iPhone 14 Pro Max 128gb Black - Használt, függetlenen, akku 96%, Apple gari
- Akció! GIGABYTE AORUS 15P XC - 240Hz, i7 10870H, 16 GB RAM, RTX 3070 (130W, 8GB), 512 GB SSD
- Eredeti JBL Quantum One vezetékes gamer fejhallgató
- 9. Gen Gamer //i5-9400F//16GB DDR4//MSI GTX 1070 8GB GDDR5//256GB M.2 SSD//1TB HDD//550W PSU//
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs