Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz mezis #35012 üzenetére

    "Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani."

    Ami úgy általában senkinek se sikerül. Sőt, sok esetben télivel is necces megállni ha olyan a helyzet.
    Ráadásul télen, amikor tényleg van hó meg fagy, meg olvadás meg fagy kb naponta változnak az útviszonyok. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy kitapasztalod nyárival a féktávot, mert akár utanként is változhat.
    Ezért is jobb a téligumi adta plusz tapadás / kapaszkodás a hóba.

    "éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet."

    A napi átlaghőmérséklet van megadva 7 fokban. Nyilván a gumi sem hűl ki illetve melegszik fel egyik pillanatról a másikra. Ezért adták meg a 7 fokot napi átlagban.

    "Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás."

    Alkalmasnak alkalmas, akár egy slikgumi is csak nem mindegy mennyire.
    Korábban linkeltem egy cikket, abban szépen leírják, hogy miért is nem jó nyáron a téligumi, amellett, hogy sokkal gyorsabban kopik és nagyobb lesz a fogyasztás. [link]
    Két dolgot emelnék ki a cikkből, de attól még olvasd végig.
    Az egyik, hogy mivel a téli gumi eleve lágyabb, hogy a fagyban se dermedjen meg annyira, ezért nyáron a forróságban (mittomén elég csak 20 fok nem kell 35-re gondolni egyből) mégjobban meglágyul, ezáltal veszít a tapadásából.
    A másik meg, hogy a bordázata / mintázata nem a víz kiszorítására lett kitalálva, hanem arra, hogy belekapaszkodjon a hóba. És a kettő között hatalmas különbség van. Ezért veszélyesebb nyáron egy nyári esőben vagy eső után télivel közlekedni. Persze itt nem a 30-as csigatempóra kell gondolni, hanem nagyobb sebességnél vízrefutás lehetősége vagy a kanyarok bevételének lehetősége, vészfékezés stb...

Új hozzászólás Aktív témák