Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
"Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani."
Ami úgy általában senkinek se sikerül. Sőt, sok esetben télivel is necces megállni ha olyan a helyzet.
Ráadásul télen, amikor tényleg van hó meg fagy, meg olvadás meg fagy kb naponta változnak az útviszonyok. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy kitapasztalod nyárival a féktávot, mert akár utanként is változhat.
Ezért is jobb a téligumi adta plusz tapadás / kapaszkodás a hóba."éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet."
A napi átlaghőmérséklet van megadva 7 fokban. Nyilván a gumi sem hűl ki illetve melegszik fel egyik pillanatról a másikra. Ezért adták meg a 7 fokot napi átlagban.
"Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás."
Alkalmasnak alkalmas, akár egy slikgumi is csak nem mindegy mennyire.
Korábban linkeltem egy cikket, abban szépen leírják, hogy miért is nem jó nyáron a téligumi, amellett, hogy sokkal gyorsabban kopik és nagyobb lesz a fogyasztás. [link]
Két dolgot emelnék ki a cikkből, de attól még olvasd végig.
Az egyik, hogy mivel a téli gumi eleve lágyabb, hogy a fagyban se dermedjen meg annyira, ezért nyáron a forróságban (mittomén elég csak 20 fok nem kell 35-re gondolni egyből) mégjobban meglágyul, ezáltal veszít a tapadásából.
A másik meg, hogy a bordázata / mintázata nem a víz kiszorítására lett kitalálva, hanem arra, hogy belekapaszkodjon a hóba. És a kettő között hatalmas különbség van. Ezért veszélyesebb nyáron egy nyári esőben vagy eső után télivel közlekedni. Persze itt nem a 30-as csigatempóra kell gondolni, hanem nagyobb sebességnél vízrefutás lehetősége vagy a kanyarok bevételének lehetősége, vészfékezés stb...