- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
ph Az Evnia termékcsalád új, 86,36 cm-es modellje a VESA DisplayHDR True Black 400 mellé ClearMR 9000 validációt is kapott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
A gyalogos, kerékpáros eseteket kivéve általában egy másik járműre lesz bizonyíték a fed. kamera felvétele.
A rendszámot meg takarja ki a bíró úr, ha zavarja. Miután nincs más azonos típusú, színű,... gépjármű a felvételen, ezért közvetett bizonyítékként felhasználható akár kitakart rendszámmal is miután a balesetet okozó személynek azonos módon vannak sérülései a járművén.És a rendőrségi felvételeken is ki kell takarni a rendszámot ?
Szvsz amíg ezek a felvételek nincsenek nyilvánosságra hozva (közzé téve), addig nem sérthetnek személyiségi jogot. Kérjen zárt tárgyalást ilyen esetben az érintett. Bár ott sem szokás mutogatni, lobogtatni az ilyen felvételeket.
Elég lenne, ha csak a védőügyvéd védené a vétkeseket. Nem kellene ehhez a PTK-nak ilyen hatásos segítséget nyújtani. Így nagyon olyan sejtésekre ad okot, hogy akik alkotják a PTK-t magukra gondolnak, hogy bármikor kerülhetnek "kellemetlen" helyzetbe és a lehető legnagyobb mértékben szeretnék csökkenteni a következményeket....
mezis
-
mezis
nagyúr
"2:48. § [A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog]
(1) Képmás vagy hangfelvétel elkészítéséhez és felhasználásához az érintett személy hozzájárulása szükséges.
(2) Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén."
Szerintem aki kilépett az odújából közterületre, az már nyilvános, közéleti szereplés. Húzzon csuklyát a fejére, símaszkot,...ha mégsem akar közszerepelni...
Viszont egy utcakép készítése pár gyalogossal már ugyancsak kockázatos....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Régi szép idők jutnak eszembe. Állomás, vasút : fotózni tilos !
Laktanya környéke : fotózni tilos !, Aeroflot repülőjárat : távcsövet fedélzetre magaddal vinni : tilos !
Leningrád (Szt.Pétervár) Izsak székesegyház kilátó tornya : fotózni tilos ! (bárisnyák lengették a fényképezőgépekből kihúzott filmeket )Mindez akkor, amikor a műholdak felbontó képessége 50 cm körüli volt.
Jó néhány évvel ezelőtt állítólag úgy akadtak egy politikai fogságban szenvedő nyomára, hogy jókor, jó időben sétált a börtön udvaron és felnézett az égre. Pont akkor járt arra egy műhold....
Fölösleges azt tiltani, amit úgy sem lehet. (Mekkorára lehet lekicsinyíteni egy fed. kamerát ? WiFi-n titkos rekeszbe lehet eljuttatni a felvételt,....) A visszaélést kell tiltani és büntetni.
(A székely paraszt is kérte, hogy ha már megbüntették illegális pálinka főzésért, mert megtalálták a szalmakazalban az instrumentumot, kérte a bírónőt, hogy akkor büntessék meg liliom tiprásért is. Mire kérdezte a bírónő, hogy miért, azt is elkövette ? Mire az öreg azt válaszolta, hogy nem, de ahhoz is meg van a szerszáma ! )
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Óvatosan a motorosokkal ! Motorosok FIGYELMESEN!
Tegnap majdnem kikanyarodott elém egy alárendelt útról egy fiatal kismotoros. Pedig mindketten lassan közeledtünk a kereszteződéshez (30-as korlátok - betartva). Talán a motoros részéről az lehetett a szituáció, hogy egész télen tömegközlekedett, most a jó időben elővette a motort és ilyenkor még egy darabig "mazsola" az ember.
(Nagyon régen, még a Trabantos világban mondta nekem egy ismerősöm, hogy azért jár minden nap autóval, mert ha egész héten csak villamosozik, akkor a hét végi kiránduláson mazsolának érzi magát.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #33616 üzenetére
Loptam a képet egy másik fórumról. Ezen azt hiszem egyértelmű a a sebességmérési felület.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz bitpork #33663 üzenetére
Elszaladt a ló ezekkel a továbbképzésekkel tanfolyamokkal, vizsgáztatásokkal. Nem véletlenül. Biztos, jó üzlet ez néhány embernek.
Munkahelyen a főnök kötelessége arról gondoskodni, azt biztosítani, hogy a beosztottjai rendelkezzenek a feladatok ellátásához szükséges ismeretekkel. Meg kiszűrni azt, aki alkalmatlan. Meg ellenőrizni.
Ennek megkerülése a különféle drága továbbképzésekre, vizsgára kötelezés.Az oktatás, vizsgáztatás már nagyon régóta csupán annak eldöntésére való, hogy majd a gyakorlatban talán alkalmas lesz annak az ismeretnek az elsajátítására, ami az adott munkakör ellátásához szükséges.
Mára már az élet nagyon sok területén óriási ismeretanyag halmozódott fel, amit teljesen reménytelen egyetlen embernek alkalmazási készségig elsajátítani. Specializálódni kell.
Évenkénti KRESZ vizsga ? A balesetet nem azok okozzák, akik nem követik a változásokat és még úgy tudják, hogy autópályán 120, egyéb utakon 80, belterületen 60 a korlát....
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Reaper #33669 üzenetére
Engem meg az tud nagyon bosszantani, amikor autópálya belső sávjában "átlátható személy autóval csak azért nem megyek 130+ -al, mert előttem sem mennek gyorsabban. Mindnyájan előzésben vagyunk, jobb szélső sávban kamionok, stb. És akkor érkezik hátulról az emberszabású szaporán villogtatva.
Mit vár ettől ? húzódjak ki a kamionok közé, hogy ő egy autóval előrébb legyen ? Az előzés szabályai szerint én voltam ott hamarabb, én kezdtem meg az előzést hamarabb (meg előttem még néhányan), semmi nem kötelez lehúzódásra.Természetesen ehhez még kapcsilódik az 1 m-es követési távolság. Erre mit tehetek ? Kárenyhítés céljából növelem a követési távolságot, hogy ne kelljen hirtelen fékeznem ha előttem még valami matt lassítani fognak.
Mert még így is esélyes, hogy csattanni fog a marhája.mezis
-
mezis
nagyúr
Most hallottam a TV híradóban, hogy a súlyos balesetek döntő többségét a gyorshajtás okozza.
Ezek szerint az "időszakos, ismeretfrissítő" KRESZ vizsgát elegendő lenne csupán a sebességkorlátozások, sebességhatárok témakörben készíttetni.
És akkor már rendben is lenne minden....
Vagy semmit sem jelentene ?
Mostanában mintha kevesebbet szerepelne az alkohol, amióta vannak műszerek és sokkal nehezebb a "beszéljük meg ezt" megoldás kivitelezése....mezis
-
mezis
nagyúr
Valóban nagy forgalomban az elől haladónak illő lenne a megengedett (lehetséges) max.-al menni. Vagy időnként kiállni kis pihenőre, kávéra, frissítőre, ha már úgyis annyira ráér.
(A mögötte kígyózók meg gondoljanak inkább együttérzéssel rá. Lehet, hogy most kapott egy tragikus hírt,.....
Vagy reménykedjenek: lehet, hogy ez lesz az utolsó vezetése mert nem hosszabbították meg a jogosítványát. )mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Reaper #33721 üzenetére
"...de nem egyszer látok olyat, hogy az előttem haladó rendszeresen lenéz a sebváltóra, mielőtt kapcsol...."
Igen, ilyet én is megfigyeltem már. Nekem nagyon jó oktatóm volt. Amikor észrevette, hogy kapkodok a sebességváltó és a kormány között, akkor azt mondta, STOP. BAL kéz kormány, jobb kéz sebváltó. START !
Ez előzéskor lehet nagyon hasznos, amikor alacsony sebességfokozatról indul az ember.
Ifjabb családtagjaimat is sikerült rábeszélni erre a vezetéstechnikára.(Pedig akkor még a szervo kormány ismeretlen fogalom volt.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz DeFranco #33805 üzenetére
Rengetegszer cseréltem már izzót. Soha nem volt szükség utána a fényszóró állítgatására. Ezeket az izzókat nagyon precíz geometriával készítik. (Igaz sosem noname-et, hanem többnyire Tungsram-ot használok.)
A tompított ellenőrzése nagyon egyszerű. Piros lámpánál az előtted álló autón látszik az ha probléma van vele.
Még a beállítását is meg lehet saccolni. (A használtan vett Citroen BX-emnél azt is kiszúrtam így, hogy foglalkozni kell vele. Volt egy kis deformáció a tartó lemezeknél. Javítás után ismét megfelelő irányba, -vízszintesen, függőlegesen- lehetett állítani.)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #33838 üzenetére
Sejtettem, hogy nincsenek csodák, a szélhámosok meg ki fogják használni a LED fényforrások újdonságát.
Megjegyzés: a cikk elején azonnal elhatárolódik a cikk írója a az "izzó" szótól, mert hogy ez a fénykibocsájtó valami nem izzik. Helyette az "égő" szót használja. Miért ez ég ?
Talán a "lámpa" szó lenne a legkevésbé félreérthető. Aztán lassan majd hozzászokunk, hogy egy lámpában lehet, hogy ég valami, lehet hogy izzik valami de lehet, hogy csak úgy ontja a fényt magából....mezis
-
mezis
nagyúr
válasz #64791808 #33841 üzenetére
Nagyon soknak találom a vakító tompítottal kozlekedő autót. (Tompított ? Fele tompított, fele távolsági ? De akkor miért a belső van a távolságin ? Azért mert fordított esetben vakítja az útszéli tábla ? )
(Az ilyeneknek fényes nappal szoktam villantani, ha nem zavarok másokat. Van hatása, többnyire fékezni szoktak, talán azt hiszik, hogy traffipax. )
Lehetne tenni ellene, de csak egyetlen módon: Olyan zárt rendszerben, mint a traffipax, véletlenszerűen szedni ki a közlekedőket egy parkolóba, ahol fényszóró ellenőrzés a megfelelő műszerekkel. Megfelelt, mehet tovább, egyébként műszaki vizsga bevonva, kap egy ideiglenes útvonal engedélyt és mehet műszaki vizsgára.
Néhány év és ugyanolyan mértékű visszatartó ereje lenne, mint a traffipaxnak.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Reanault Megane GT-ben, Citroen C3-ban magam cserélem az izzókat (Kötelező vagy sem, tartok az autóban tartalékot). Igaz a kiskorúakat távolabb küldöm, ne hallják mikor a designereket irányítom melegebb vidékre. És fájó szívvel gondolok a Citroen BX-re, amelyiken még behunyt szemmel is lehetett izzót cserélni....
Ma már az autóvezetői vizsga műszaki kérdése annyi, hogy mennyi az Autóklub segélyszolgálatának a telefonszáma ?
mezis
-
mezis
nagyúr
Ez még durvább !
Higgyétek el, van aki beveszi. Akarom mondani megveszi.
Óvatosan a linkkel, az Eset bejelez rá!
[ Módosította: philoxenia ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Láttam ma egy biciklist mobilozni. Mögötte csomagtartón ülésben kicsi gyerek. mellette, mögötte 4 éves méretű gyerek tekeri a kis biciklijét. Így keltek át az ovihoz közeli zebrán. Lakótelep melletti kétsávos út, van 30-as tábla és csak kevesen autóznak arrafelé 60-al. Meg éppen nem volt forgalom, bár az a reggeli időszak volt, amikor mindenki siet.
Azért NORMÁLIS az ilyen ?
(A 100eFt-es bünti ilyen esetre is vonatkozik ? Vagy már csk 30eFt ? (Nem találom ahttp://kalkulatorlap.hu/kozlekedesi_szabalysertesi_birsagok.html.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #33996 üzenetére
" Vita a minimális alkoholszint, 0,005-ről 0,002-re csökkentését kísérte"
Vagyis addig nem vezethetek, amíg el nem értem a MINIMÁLIS ALKOHOLSZINT-et ?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Dany007 #34029 üzenetére
" Mikor körből kifele megyek és ott a gyalogos félek fékezni és megállni neki ugyanazért amit fent leírtam, nehogy nekem jöjjenek hátulról."
Minek ez a rohanás ? Hány másodpercet veszítesz azon az 50 m-en, ha sokkal lassabban mész (és akkor elegendő egy enyhe fékezés a gyalogos elengedéséhez ) ? Én a csomagtartóm óvása érdekében a jobb kis kanyar előtt jóval megkezdem a lassítást, hogy a kanyarodáskor már ne kelljen fékezni. Így a mögöttem jövő is kénytelen lelassulni, mert még teljesen a sávban vagyok.
Más. Az a körforgalom előtti zebra teljes mértékben keresztebe szeli az utat. (Általában.) Vagyis kb ugyanolyan mértékben lassítja a körforgalomból kihajtó autókat, mint a behajtókat ! Ha jól saccolom ez azt jelenti, hogy nem sok köze van a gépjárműforgalomban kialakuló dugóhoz....
mezis
-
mezis
nagyúr
Amíg nem látsz akadályt, addig mehetsz. Aztán amikor meglátod azt, ami miatt nem mehetsz, akkor megállsz.
Az a "behajtási tilalom" a gyakorlatban arra az esetre vonatkozik, amikor teljesen lelassult a forgalom, előtted a kereszteződésben állnak vagy kúsznak az autók. Nos ilyenkor kell megállni a kereszteződés, zebra előtt.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Dany007 #34101 üzenetére
Olyat még nem láttál, hogy egy autópálya valamennyi sávjában csak állnak az autók ? Mert előttük is állnak, megfordulni meg tényleg tilos !
Van olyan épelméjű, aki úgy gondolja, hogy egy autópályán csak úgy meg lehet (szabad ?) állni ! ?
Ezt még a leálló sávban is tiltja a KRESZ ! Nem véletlenül !
mezis
-
mezis
nagyúr
Városban 2 x 2 sávos főút, zebra, lámpás kereszteződés, de a lámpák sötétek, még a sárga sem villog. Mindkét oldalt a járdán egy-egy gyalogos biciklivel. Nem egyértelmű, hogy tekerve szeretnének átmenni a zebrán vagy szabályosan, tolva. Jó messziről lassítok, akár el is indulhatnának mert bőven van helyem megállni. Nem indulnak, mert jobbról mellettem egy jókora kamiont nem érdeklik az ilyen apróságok. Erre én is inkább belehúztam, félve attól, hogy ha megállok, becsalogatom a gyalogosokat a következő autó alá.
Az előtte, utána lévő, egészen közeli lámpák rendben működtek (zöldhullámos a vezérlésük). Valami olyasmi ugrott be nekem, hogy a gyalogosok bizonyára megvárják a többi lámpa pirosát. Én legalábbis így tennék.
Lehet, hogy ez egy kicsit túl bonyolult, pláne egy "nagyon gyalogosnak", de az "úttesten való átgyaloglás közelben lévő zebra" esetéhez hasonlóan talán ilyen esetre is alkalmazni lehetne (kellene ?), mert egy zöldhullámos, többsávos úton csak úgy két közeli lámpa között a harmadiknál egy intenzívebb lassításnak több koccanás lehet az eredménye.
mezis
-
mezis
nagyúr
Én megyek 20-al (10-el) a bicajos mögött addig, amíg nem érzem biztonságosnak az elhaladást mellette. Ő is egy közlekedő és nagyon sérülékeny a "karosszériája". Nem érdekel, hogy mögöttem hányan "biztatnak" nagyobb kockázatra. Legfeljebb akkor bosszankodom, amikor 10 m-re van a párhuzamos kerékpárút.
Ezek általában a városi közlekedés problémái. Ha elhúzok centikkel mellette, lehet, hogy a legközelebbi lámpánál ismét előttem lesz. Vagyis csak egy kis időre fogok gyorsabban haladni nála. Akkor meg minek kockáztassak ?
Ha meg már tarthatatlanná válik a közlekedési helyzet, akkor bizonyára lesz pénz a megfelelő műszaki megoldásra (nem csak focipályákra).
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
"Csúcsforgalom volt, kikerülni nem bírtam, senki nem engedett egy sávval beljebb, araszoltam a bringás után kb 5-tel a felüljárón fölfelé, majd lefelé is."
A lojális magatartás az lenne ilyenkor a belső sávban haladó részéről, hogy akkora követési távolságra lassít, hogy a szélső sávban "szenvedő" autó biztonsággal ki tudja kerülni a kerékpárost.
Meg kell azért érteni ha nem enged a a cm-eiből, hiszen súlyos másodperceket veszítene....mezis
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #34382 üzenetére
Miért is vannak ezek a forgalomlassító dombocskák ? Miért nem elég az a 30-as ( lakó-, üdülő övetet :20 ! ) tábla ? Miért kell hagynunk rongálni az autónk talpas csapszegjeit, szilent blokkjait, lengés csillapítóit ?
Javaslatom: a táblákba jeladókat építeni, autókba vevőt, végre hajtó egységet, ami nem is enged gyorsabban menni a megengedettnél...
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz AMD Power #34395 üzenetére
Természetesen. Tanúk hátha nem lesznek, vagy nem jól emlékeznek. Kocsiját valaki ellopta, az okozta a balesetet. Megdumál egy ismerőst (megfizet egy hajléktalant), hogy vállalja el a balhét. ( Ha volt sérült, akkor már cserben hagyásos a dolog. Vagy sérült nélkül is ? )
De ha csak a sarki kocsmáig eljut, már arra foghatja az esetleges alkoholszintet..
Adjak még tippeket bamba, becsületes olvasóknak ? (A zsiványnak nincs szüksége rá, neki ez a kisujjában van...)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz bitpork #34555 üzenetére
"...nagyobb baj lehet a bizonyítékként való felhasználásából..."
Nem kell bizonyítéknak használni. Csupán megtalálni az elkövetőt. (Aztat meg még nem tiltcsa a törvény. Joghézag ? Hamarosan befoltozzák ? ) Bizonyítéknak ott lesz a kocsidról a festék, szavahihető tanúk,...
mezis
-
mezis
nagyúr
A 65 évvel semmi. A nyugdíj korhatárral annál inkább. Fiatalok tömege nem jut álláshoz, de a nyugdíjkorhatárt meg folyton emelik az egekbe. Szó szerint. Nem jobb lenne hagyni a fiatalokat dolgozni ? Ígyis-úgyis el kell tartani az egyik csoportnak a másikat.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Nem írtad, de gondolom a szemközti utcában már csak egy sáv van. Figyelni kell egymásra és nem kellene harcolni a másodpercekért, jobb pozicióért. (Az önkormányzat meg biztonságosabbá tehetné a kereszteződést egy kis fehér festékkel.
Más: Évtizedekkel ezelőtt előfordult Moszkvában, hogy pl. egy út 6 sávjából a kereszteződés után már csak 4 maradt.....Lehet, hogy ez még ma is előfordul.)[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz jozefgucci1 #34830 üzenetére
Küldöm a közterületeseknek a hsz-edet, hogy szorozzák meg 730-al !
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Dluinet #34859 üzenetére
És ha mégis gond lett volna mert jött valaki a zöldből, akkor ki a hibás?
Mert ugye piroson csak a megkülönböztető jelzést szirénával együtt működtető gépjármű mehet át és csak akkor, ha az áthaladása biztonságos !Volt már néhány ilyen találkozás kereszteződésben. Ki volt ott a hibás ? Ki fizette a számlát ?
Én csak addig húzódnék előre, amíg nem érek a keresztező forgalom sávjába.
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI RX 580 ARMOR OC (8GB GDDR5 256bit) -- tesztelt :: BESZÁMÍTÁS! AKCIÓ!
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook S710 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 13,3" I DP I W10 I Garancia!