Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
1 sáv visz a városközpont felé és 2 a másik irányba... ha ez a 2 sáv be van állva (naponta többször előfordul), akkor aki balra akar kanyarodni, az feltartja a mögötte érkezőket és akár a lámpás kereszteződés közepén is rekedhetnek többen... az 52-es úton szintén hasonló a helyzet... nappal kb minden időszakban nagyobb a forgalom a város környékén és itt is feltartásra kerülnek a város felé haladók, ha egy balra kanyarodni kívánó elkezdi megvárni, hogy szemből elfogyjon a sor...
ilyen okokból tiltják a balra kanyarodást, nem pedig azért, hogy +1 indok legyen bírságolni
ui: na, előző kommentedben írtad is, de még elég reggel van és lassan dolgozik az agyam tehermentesítés a lényeg... ilyen szabályról én nem tudok, hogy kereszteződésben tilos megállni... óhatatlanul is adódhat olyan, hogy a lámpa vált és páran ott rekednek... pl ezen a ponton gyakori eset, hogy végig áll a sor többszáz méter hosszan és blokkolva van az út: a szemből érkező balra kanyarodni kívánók se bírnak lemenni a jobboldali utcába és a jobboldali utcából kifelé érkező, de a lámpánál balra kanyarodni kívánó se fér ki...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
DonLaca@
senior tag
Ne haragudj de ez a gondolatmenet még viccnek is rossz. Olvas el néhány éves baleset elemzést,.bármelyik országból valót. Az önértékelés nem tudom hogy jön képbe itt. Vagy a boyracerekre gondolsz? Meggondolatlanul lehet lassan is balesetet okozni. Youtube-on nagyon sok orosz csatorna van amiből lehet okulni.
Én abbahagyom ez a témát inkább lapozunk. Nem akarok vitát szítani. Véleményem tartom de elfogadom hogy vannak (a többség) akik máshogy gondolják ezt. -
mephi666
nagyúr
amikor előttünk sodródott le 2éve a motoros az úttestről és sz@rrá törte a gépét, akkor ha pár km/h-val gyorsabban megyek, akkor nem fér be és frontálisan telibekapja a beláthatatlan balosban szemből érkező furgont és nem mentem lassan: főúton 90el... mögöttünk meg még néhány kocsi hasonló tempóval, tartva a követésit... senki nem tekintgetett kifelé, hogy előzni akar... csak a motoros indult meg, hogy letudja a teljes sort a beláthatatlan balos előtt... így csak a motor tört össze és majdnem felgyújtotta a környéket... a motoros (csaj) meg megúszta úgy, hogy a bordáit és combját fájlalta... ha gyorsabban megyünk, akkor könnyen lehet, hogy ott annyi neki... olyan gyorsan történt az egész, hogy időszakosan néztem a tükröt és már jött a motoros a semmiből, szemből meg már láttam a furgont... hirtelen talán csak ösztönösen visszább vettem a gázból... minden esetben az előzőnek kell(ene) tudnia, hogy végre tudja-e hajtani a műveletet... nem pedig bízni abban, hogy "valahova csak beférek, ha gáz van", vagy "majdcsak nem jön szemből senki beláthatatlan kanyar előtt és letolom a teljes sort"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
büntetési tételt megtoldani egy 0-val, aztán majd megtanulnák, hogy érdemes inkább bluetooth-os kihangosítót venni a kocsiba, ha nem gyári felszereltség 3-4ezertől indulnak az ilyen kütyük... senki nem mondhatja, hogy megfizethetetlen... ugyanúgy büntetik, mint az övet, pedig sokkal jobban kellene, mivel a telefonálás simán vezethet balesethez és másokat is veszélyeztet vele az ember, övvel meg esetleges balesetnél csak a saját esélyeit rontja
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Ha hiszed, ha nem, van, aki tud úgy telefonálni, hogy vezet és közben nem veszélyesebb, mint az átlag autós.
Ilyen ember nem létezik.
mephi666 Teljesen mindegy, hogy valaki kihangosítóval beszél, vagy a telefont kézben tartva. Nem a kézben tartás vonja el a figyelmed, hanem maga a beszélgetés.
-
félisten
Nincs erre szükség. Max kisebb eltérések vannak abban, hogy kit mennyire foglal le a vezetés közbeni beszélgetés. Olyan nincs, hogy valakit semennyire, azt csak a vezető hiszi magáról.
A vezetés közben telefonálók reakcióideje 40%-al (!) volt hosszabb, mint a csak vezetésre koncentráló fiataloké. Tovább rontja a képet, hogy ellentétben a közvélekedéssel, ezen a kihangosító sem segített.
Ezekben a kutatásokban gondolom nem hiszel.
Vagy olvasd el ezt:
A Stayer tanulmány szerint a mobilt használó vezetők évente 20 órával többet töltenek az utakon. A pszichológus professzor elmagyarázta, hogy mindez azért van, mert az agy túlterhelt. Az agy homloki lebenyének kéregállománya adott idő alatt csak megfelelő számú feladatot képes elvégezni, ezért ilyenkor a normális reakció a lassítás.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
-
félisten
Én nem írtam, hogy azt hiszem, hogy semennyire, azt csak te szeretnéd belelátni.
Én sem írtam az ellenkezőjét és nem szeretnék belelátni semmit. Isten ments. A különböző kutatások és tesztek elég ismeretanyagot szolgáltatnak. Ezek pont azt cáfolják, amit te állítasz. Ezzel semmi gond nincs. Volt itt aki azt állította, hogy az alkoholtól csökken a reakcióideje.
-
mezis
nagyúr
Defenzív vezetés: minden figyelmemet a forgalomra, az útra, környezetére koncentrálom. Nem görcsösen, lazítva rádióval, utasokkal beszélgetve, jobbra-balra tájat megbámulva (nyakizmok lazítása) de nem telefonálva !
(Próbáltál már telefonáló emberrel kommunikálni ? Akikkel én próbáltam, azoknak akár fejre is állhattam volna, azt sem vették volna észre. Amikor meg azt szeretném jelezni, hogy ne tegye le, mert nekem is lenne pár szavam a túloldalhoz, akkor ezt csak az orra előtt való élénk hadonászással tudom elérni.)mezis
-
mephi666
nagyúr
ha ilyen szabályozás lépne életbe, akkor bevásárolnék pár heti hidegélelemből és ki nem mozdulnék a lakásból a családdal együtt, míg a sok önjelölt fittipaldi és schumacher meg nem ölné magát (vagy egymást) az utakon ez a "nem büntetjük a szabálytalankodókat, csak ha balesetet okoznak" garantálom, hogy oda vezetne, hogy menne minden elborult agyú, mint a meszes... (mert hogy nagyon tudnak vezetni és úgysem éri őket baj)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
őstag
"A kép alapján erősen indokolatlan"
Bagatell dolognak tűnik, de az útburkolati jelek hiánya indokolja (gondolom én, mert a 7-esen, és a 62-esen is addig kint volt, amíg le nem festették azokat).
A kedves olvasó meg úgy tálalja a sztorit, mintha a 40-es tábla miatt települt volna oda a fixtrafi
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
őstag
Nem feltétlen túlzás, mert munkaterület. Nincs felfestés, lehet táblák sincsenek még, munkagépek/eszközök kintmaradhatnak, szóval bármi lehet.
Írták a fb post-hoz páran, hogy az valójában e-útdíj kapu (neten se találni a 89-esen védát), illetve a táblán is elég érdekes az a 4-es szám. Kedves újságíró meg utánanézhetne a dolgoknak, mielőtt legalja clickbaitekkel kelti feleslegesen a feszkót...
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Elemental
addikt
Mindent lehet, csak a rendőr ne lássa. Ha van trafi lelassítok, ha nincs (nem látok), akkor nem. Minap is beleszaladtam egy 60-as korlátozásba az országúton, mentem tovább 100-zal, de a kanyar után ott volt a mérő, szóval satu, vissza 60-ra.
Amúgy szerintem is súlyosabb büntetés kellene, lehet itt regélni, hogy külföldön mennyivel jobb a közlekedési kultúra, pedig a francokat, csak sokkal magasabb a bírság. Ha itthon sem csak pár 10ezret kockáztaték, tuti úgy mennék, mint a kisangyal. -
amargo
addikt
Erre írtam, hogy akkor autópályán is kedvünkre büntetőfékezhetünk, de érdemben erre senki nem akar reagálni. Vajon miért?
Hova tovább pont ezen elv alapján kerdeztem rá a kettős mercére, de érdekes módon ebben is nagy a hallgatás.. fura, eddig csak terelés jött.Lauda, az a gond, hogy eddig sem írtál érdemben semmit, abból amit felvettetem.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
negroo
aktív tag
Látom nem jött le amit írok nem adja le a valóságot és a bmw kilött abból a kis udvarról és hirtelen áll meg.. Nekem ott még gondolkodási időm sem volt és ezt tettem. Az utas is meg dicsért, hogy nem esett el senki és még meg is tudtam állni. Utána nem irhatom, hogy mi lett volna az ellenkezője! Nem fékezek és nem áll meg a bmw. Kinyirom ennyire logikus lett volna. Attól hogy a bmw nagyon lassan jött a videón attól még az jött mint a meszes. A tesóm is össze vesztünk emiatt.
-
negroo
aktív tag
2001töl és nem érted a lényeget! A kresz kimondja a megtévesztő magatartást is tiltja. Mikor már megállt én is majdnem megálltam. Volt ilyen balesetem is 1. POnt Ő is meg tévesztet a sebességel és megállt. Nem lett volna semmi baj, mert 20 mentem és rányomtam a gázt, na Ő is gázt adott. Akkor megint ott jukadunk ki, hogy a csaj mit mondott? Hogy azt hitte be engedem, mert erősen fékeztem. Defenziv vezetés meg felejtsük el
-
negroo
aktív tag
Hát napokban történt 20 millás kocsi a szabályosan haladó szöszit simán kiütötte! Pördült 2öt azt felment a járdára(NEm volt ott éppen senki forgalmas rész) és úgy vitték be szegényt veszélyes sérüléssel, hogy Ő szabályos volt. Ehhez csak gondolni kellet volna. Ja egyszerencsés kimenetelü totál kár is hozzá tartozott, hogy egy másik fiatal gyerek milliós kocsit totál kárra ütötte, nehogy megséróljön az a fogyatékkal élő emberke aki épp haladt át a zebrán. ez csak 2 nap leforgássa és nehogy azt hidd, hogy aki észnélkül száguldozik az tud. Lehet, hogy szerencséje volt. Aki nap mint nap van a forgalomban az tudja igazábból, hogy nem csak ebből jön ki a balesetek. hanem az oda nem figyelésből túlzott sebbeség megválasztás.
És a bmw csak jobbra nézet, mert ott várta a csodát. Ide beleképzelhetsz egy kis iskolást is aki boldogan balról elé sétál! Erre még nem is gondoltál, hogy ott kitakarásban van?
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
"A rendőrség még nem erősítette meg, hogy a kaliforniai balesetnél csakugyan be volt-e kapcsolva az Autopilot"
...de ha kiderül, hogy be sem volt kapcsolva, akkor hogy avatkozott volna be? embereknél az is nagy probléma, hogy sokan bealszanak vezetés közben... a múltkori uber-es esetnél pedig az derült ki, hogy véletlenek rossz együttállása vezetett a balesethez...
ui: ez egy elég lényeges bekezdés
"A szakírók szerint a Tesla hibrid önvezető megoldása nem a legszerencsésebb: az önvezető rendszer állandó felügyelete és az autó kormányzása egyszerre több figyelmet követel a sofőrtől, mint egy hagyományos autó. Mások észszerűbbnek tartják a Google megközelítését, akik vagy teljesen kormányozható, vagy teljesen önvezető autókat terveznének; a kettő hibridjét nem tartják biztonságosnak."
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
vannak hibái még a rendszernek, az egyértelmű, viszont ha kiforr, akkor meg lehet majd nézni a statisztikákat idővel, hogy mennyi balesetet okoz az ember és mennyit a gép a gép nem fárad, folyamatosan figyelemmel kíséri a környezetét, nem alszik el, nem rúg be, nem postolgat fb-ra, jobb a reakcióideje, stb... nagy előnyben van az emberrel szemben éjszaka is és olyan téren is, hogy folyamatosan 360 fokban figyelemmel tudja kísérni a környezetet... az a baj, hogy vannak a rendszer ellenzői, akik félnek az egésztől és várják az összes olyan balesetet, ahol "gép" az egyik résztvevő, sőt örömtáncot járnak, ha kiderül, hogy az volt a hibás... holott napi szinten rengetegen halnak meg az utakon emberi hiba miatt, ami simán elkerülhető lett volna... féltik sokan a munkájukat is, főleg ha mondjuk a szállítmányozást is sofőr nélkül oldanák meg... én kicsit máshogy látom ezt a részét: irreálisnak tartom, hogy pl amerikát kizárólag önjáró kamionok járják: kell az emberi tényező ugyanúgy, viszont nem szimpla sofőrökre lesz szükség, hanem olyan emberre, aki egyben technikus is és amennyiben automata módban megy a gép, akkor csak felügyelnie kell, apróbb műszaki hibákat elhárítani és abban az esetben vezetni, ha gond van az automata vezérléssel... ja mellesleg védeni az árut: ha sofőr nélküli gépek mennének, tuti azonnal megjelennének az "útonállók", akik kihalt helyen útakadály emelésével megállításra kényszerítik az ember nélküli kamiont, majd felvágják a rakteret...
más: ma reggel megint szerencsésen belefutottam egy törtető gyökérbe, aki nem tudom hogy gondolta az egészet... van egy T alakú kereszteződés, ami néha be szokott állni nagyon: alulról érkezek, balra kanyarodnék és folyamatos a keresztirányú forgalom 1+1 sávban, valamint a jobbról érkezők közül is sokan kanyarodnak balra, mellém... itt tényleg van, hogy 4-5 percet is várni kell, mert megállás nélkül jönnek és senki nem akar lemondani az elsőbbségéről (mi is kötelezi erre? semmi) itt várok, jönnek balról-jobbról megállás nélkül... néztem, hogy itt-ott van-e nagyobb hézag, ahova be tudnék ugrani, de semmi... ha valahol ilyet láttam, ott akkor vagy az első kezdett el lassítani az utolsó pillanatban, hogy lekanyarodjon mellém, hol a hátsó kezdett el gyorsítani, hogy mire el tudtam volna indulni, már nem volt hely... na, kb 4-5 perc után már elkezdett dudálni meg kalimpálni a mögöttem levő, ami hirtelen megzavart és majdnem megindultam... gyorsan le is tettem róla, mert belém is jöttek volna oldalról (azt hittem, hogy bebambultam és valaki lemondott az elsőbbségéről, de szó nem volt ilyenről) ...el nem tudom képzelni, mit gondol az ilyen? láthatja a folyamatos forgalmat, sehol nincs hely, de azért dudál? nem fogok majd 1 barom miatt kockáztatni és erős fékezésre kényszeríteni mást, akinek ha mondjuk nem sikerül megállni, akkor összetöri a kocsinkat, a hibás meg majd én leszek... na, ilyen tolakodást se csinálna az automata rendszer
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
amargo
addikt
Igaz, ilyet ember nem csinál.. "Forduljon jobbra" és autópályán jobbra rántja a kormányt az ember vagy a lépcsőnek vezeti az autót, de még kis millió példa van.
Ezek az önvezető rendszerek még (éles) teszt rendszerek, így is kellene kezelni, csak sokan ezt félre értelmezik.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
jozefgucci1
addikt
-
Khelben
nagyúr
Ez tévedés. 60 km/h-ra képes jármű hajthat fel. Ez azért van leírva, hogy segédmotor és lassú jármű ne mehessen fel. De nem kell 60-nal menned, ha épp sűrű köd van és nem mehetsz a megengedettnél sokkal lassabban se, mert azzal akadályozod a forgalmat.
Kresz 26.§. (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
-
Khelben
nagyúr
Hol állítottam olyat, hogy van ilyen rész? Teljesen másról volt szó.
(#45147) Lauda : az a gond, hogy félreértelmezted az értelmezést. Nem azt mondja, hogy 60 felett nem lehet akadályozás, hanem hogy 60 alatt mindenképp az. Ettől még 60 felett is lehet, ha mindenki más 130cal menne.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
félisten
-
félisten
Mert azt írtad, hogy: "Azért oktatják így, mert ez írja elő a jogszabály."
Ilyet én nem írtam.
Ha van egy 20 méter széles zebra és a 20 méterre lévő végén lelép egy gyalogos, neked nem kell megállnod, csak akkor, ha az akadályozása nélkül nem tudsz elhaladni előtte.
Meg kell állnod, hiszen az elsőbbséggel rendelkező gyalogost még csak nem is zavarhatod:
Kresz. 1. számú függelék III. pont / b):
Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Olvasd el mit mire írtam. Ha kiragadsz belőle részeket, akkor teljesen máshova fogsz kilikadni. Persze te tudod.
miért zavarás az, hogy 20 méterre a gyalogostól áthaladok a zebrán.
Ezért:
- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti
Igaziból megint nem értem a fennakadást. Téged nem zavarna, ha mész át az átkelőn és a másik sávban suhognak el az autók? Engem nagyon. Ha gyalogos közlekedik az átkelőhelyen, akkor mindkét irányban álljanak az autók az átkelő előtt. Vagy szerinted mi az a határ, ahol már zavarja a gyalogost? 5 méterrel az orra előtt elhaladó autó, vagy két méterre?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen