Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz DeadMeat #987 üzenetére

    Pont a kétütemü az, ami azonos körülmények között megbízhatóbb szerkezet, mint a négyütemüek. Már a jóval egyszerűbb felépítésük miatt is. No meg általánosságban elmondható, hogy pörgősebbek és valamivel hatékonyabbak is a négyütemünél. Jó lenne az, ha nem lenne az a fránya keverékolajzás. Mondjuk az viszont érdekes, hogy pl a dízeleknél miért olyan ritka még mindig (Pl a Daihatsunak volt egy 88 lovas 1200-es kétütemü dízelje, de azért személykocsiba ritkán kerül). Pedig ott kézenfekvőbb megoldás lenne. És hatékonyabb. Vagy ha nem elég, még ott van a wankel, vagy esetleg az überhatékony Stirling-motor :)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák