- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
MPowerPH
félisten
válasz philoxenia #26503 üzenetére
Én tudom mi az. Nem is én szajkózom állandóan, hogy az az autósok bibliája. Pont azért írtam le, mert akkor úgy látszik, más is fittyet hány rá, nem csak én. Csak van aki nem ismeri be.
Don't Tread On Me
-
mezis
nagyúr
Hihás lennél, mert nem adtad meg az elsőbbséget. Örülj, ha csak a saját károdat kell fizetni. Ez a jobbra index úgy is előfordulhat, hogy az elakadásjelzője villogott csak éppen akkor égett ki a bal első indexlámpa.....)
(A vasúti kereszteződésben villogó fehér lámpa sem azt jelzi, hogy nem jöhet egy vonat, hanem azt csupán, hogy a jelzőberendezés működik és valószínűleg piros jelzés lenne amikor vonat érkezik ! ! !)
mezis
-
MaciG
addikt
Jobbra akkor szoktak indexelni a kereszteződés előtt, ha le akarunk fordulni. Ha ő le akar fordulni én mért ne hajthatnék ki? Ha meg nem hajthatok ki, akkor minek indexelni? Úgy is észreveszem ha lekanyarodik... Elakadás jelzőt menet közben nem szokás használni, ha azt semmi nem indokolja. De ha már elakadásjelző. Azt sosem értem, hogy h valaki vontat egy másik műszaki hibás járművet akkor mért kell menet közben elakadás jelzőzni?
A másik. Az a szabály se egyértelmű nekem a kreszben ami arról szól, hogy a buszt lakott területen belül ki kell engedni a megállóból. Vagyis nem ki engedni kell hanem segíteni az elindulásban, de ez nyilván abban nyilvánul meg ,hogy kiengedem. Másik részről meg a busz akkor indulhat el, ha meggyőződött az elindulás veszélytelenségéről. Tehát ha én ki akarok kanyarodni a megállóból és távolabb jön egy kocsi én meggyőződtem a veszélytelenségről, mert tudom, hogy a kocsinak segíteni kell nekem. Vagy legyen az ,hogy a busznak elsőbbsége van, vagy pedig az ,hogy nincs. Sokkal egyértelműbb lenne... Azt meg ,hogy a zebrán ,mért a gyalogosnak van elsőbbsége a busszal (és minden más járművel) szemben megint nem értem. A gyalogosnak nagyjából 2-3 másodperc megvárni még a busz 50-el elhalad előtte, viszont a busznak lefékezni, megvárni a gyalogost jóval nagyobb időveszteség amit még megszorzunk azzal mondjuk a 100 utassal aki a buszon utazik. Az energiafelhasználásról és a környezetszennyezésről nem is beszélve ami az újboli felgyorsításhoz kell. Gyalogos nem hiszem ,hogy sok energiát veszít azzal ha vár 3 sec-et.Szóval vannak itt badarságok meg ellentmondásos részek a kreszben....
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Legalább hülyeségeket ne beszélj, ha nem értesz hozzá...
(#26506) MaciG : a gyalogosnak azért van elsőbbsége, mert ha elütöd, megsérül, meghal. Ilyen egyszerű. A busznak meg nem lehet elsőbbsége a megállóból indulva, mert az elsőbbség azt jelenti, hogy abban a pillanatban, amikor kiteszi az irányjelzőt, elsőbbsége lesz veled szemben akkor is, ha épp mellette mész.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #26507 üzenetére
Látszik, megint nem vagy tisztában a vezetési szabályokkal... Én utálom a kresz -t, de annyi tudok, ha a busz kiteszi az indexet, akkor ki kell engedni. Sok marha meg nem tudja ezt sem, de jár a szájuk, hogy autópályán a sok gyorshajtó de veszélyes. Nagy okostojások. Pont amit mindig mondok. Buszsávban előz, elsőbbség adási szabályokat nem ismeri, lámpánál janizik, tipikus 3. katos eset, kint meg ríl mert megelőzik.
"24. § (3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. "
MaciG: Zebra előtt kötelező a 30km/h, számítani kell a . A gyalogos bármikor leléphet a zebrára, ha nincs lámpa, avagy zöld a lámpa. Biciklis is, ha kijelölt bicikli út van, ott még le sem kell szállnia.
"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti. "Szvsz, a kresz ezen pontjai azok, amiket be kell tartani. Olyan mint a jobbról előzés, vagy a buszsáv, vagy a cikázás. Azért mondtam, hogy nem minden hülyeség, van benne értelmes dolog is. Ha jól tudom, ezek friss szabályok, ellentétben az előzési, és sebesség megválasztási pontokkal, amik dobfékes Trabira vannak írva.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #26510 üzenetére
Zebra előtt kötelező a 30km/h
Aztán mióta?
Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Látod, még be is idézed, hogy miért nincs igazad. Mert nem elsőbbsége van. Az elsőbbségnél nincs olyan, hogy meg kell győződni, hogy megadják-e.
Hülyeséget meg még mindig nem tudtál idézni a kreszből.
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #26511 üzenetére
Az utolsó módosítás óta...
Ha kiteszi az indexet, az autósnak lassítania kell. Ennyi. De látom nem esik le, ezért kimásolom "Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek... - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni." Amit Te mondasz, az a hirtelen fékezés nélküli eset. De ha mögötte vagy 30,m-rel, akkor köteles vagy lassítani, illetve megállni. Ha vizsgán nem így csinálod, meghúznak. A rendőr is megbüntet, ha nem látja. Persze sok az ilyen tapló, aki nincs tisztában ezzel. Meg ugye 65-ről egyébként is csak vészfékkel lehet lelassulni, így értem már mi a gondod. Nem kellene úgy száguldozni, akkor talán képes lennél beengedni. Nem a városban kell behozni azt az időt, amit a közúton való tötymörgéssel elvesztegetsz.
Hülyeséget? Pl. lakott területen nem lehet refit használni, nagy hülyeség. Előzési szabályok is hülyeségek, a régi időkben használhatóak voltak, mai utakon nem azok,azóta 20x nagyobb a forgalom. Majd még gondolkodok páron, csak neked.
Don't Tread On Me
-
neduddki
nagyúr
válasz MPowerPH #26512 üzenetére
HI!
2db 30km/h-s sebesseg van a hatajos krezben:
"Sebesség26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
aa) autópályán 130 km/óra,
ab) autóúton 110 km/óra,
ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
ad) lakott területen 50 km/óra,
a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
autópályán 80 km/óra,
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
40 km/óra,f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
25 km/óra,g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek
20 km/óra,h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel
15 km/óra.
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
"Útvonalengedélyhez kötött járművek
51. § (1) Amennyiben a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló miniszteri rendelet eltérően nem rendelkezik, közúti forgalomban csak az út kezelőjének hozzájárulásával (útvonalengedély), az abban meghatározott útvonalon és feltételek megtartásával szabad részt venni
a) olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb össztömege vagy tengelyterhelése meghaladja a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló miniszteri rendeletben meghatározott mértéket (túlsúlyos jármű vagy tengelytúlsúlyos jármű);
b) olyan járművel, amelynek magassága, szélessége vagy hosszúsága meghaladja a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló miniszteri rendeletben, vagy - rakománnyal együtt - a 47. §-ban meghatározott mértéket (túlméretes jármű);
c) lánctalpas járművel.
(2) Ha az útvonalengedély más sebességet nem határoz meg, túlsúlyos, illetőleg túlméretes járművel legfeljebb 30 km/óra, lánctalpas járművel legfeljebb 15 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
(3) Az e §-ban foglalt rendelkezések nem vonatkoznak a fegyveres erők által üzemben tartott járművekre."
a 30as zebra az par eve volt felvetve, a sok marha okan, aki a zebran utotte el a gyalogosakat /sok volt v. sok gyalogosgazolast kapott fel a media/, de arrol letettek, hogy beezessek
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #26512 üzenetére
Nincs a kreszben kötelező 30km/h a gyalogos átkelőhely előtt. Látod, én az ilyenektől félek az utakon, akik a kereskedelmi tv-k bulvárhíradóiból tanulják a kreszt.
Lakott területen fényszórót azért nem lehet használni, mert nem látod, kit vakítasz vagy zavarsz vele (gyalogos, biciklis, út mellett lakó, stb). Ezek sokkal nagyobb eséllyel fordulnak elő, mint lakott területen kívül és nem biztos, hogy veled azonos úton közlekednek, tehát észre sem veszed őket, csak zavarod a fényszóróddal. 50-es tempóhoz elég a tompított, de még 80-hoz is, annál nagyobb sebesség meg úgy sincs megengedve lakott területen.
Konkrétan milyen előzési szabályok avultak el?
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #26514 üzenetére
Lehet rosszul fogalmaztam, nem kötelező, de ajánlott. Mivel bármikor leugorhat a zebrára egy gyalogos. Ha megnézed, zebrák előtt szoktak rakni kis sebességmérőket. 30 -nál mutatja, hogy jó sebesség. És egyébként az le van írva, hogy a zebrát úgy kell megközelíteni, hogy a gyalogos nyugodtan leléphessen.
Parancsolj:"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."
Tisztán le van írva, mérsékelt sebességgel!
A refis szabály miért hülyeség? Mert az úton gyakori a kivilágítatlan kerékpáros, aki ráadásul taj részeg. Vagy gyalogos, aki szabályosan megy veled szemben, de nincs rajta mellény. Aztán nem beszélve az állatokról, kutya, macska, sün... És ha ismeretlen szakaszon jársz, akkor egy-egy kátyú is csúnya dolgokat tud csinálni.
Egyszer állított meg rendőr ilyenért, megmondtam neki, hogy ha még vár 1 percet, ideér egy kivilágítatlan részeg biciklis, amit a refinek hála nem ütöttem el. Elengedett.
Ha meglátom, hogy valami szembe jön, akkor értelem szerűen lekapcsolom.(persze ha ki van világítva, vagy van rajta mellény) A lakosságot meg nem zavarja, ez a legnagyobb hülyeség.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #26516 üzenetére
Igen, abban az esetben, ha nincs rajta láthatósági mellény. Ha van, akkor azonnal kapcsolom, amint elkezdem vakítani. Tehát mi a lényeg? Az úton csak láthatósági mellényben közlekedünk, még a biciklisnek is kötelező. Ha netán részeg a gyalogos, akkor lazán bedől elém, én meg ráfutok. Így van esélyem átsorolni a másik sávba. Vakítom? És? Vegyen fel mellényt, vagy vigyen a kezében lámpát. Akkor nem fogom.
Ez olyan mint a jobbról előzés pályán. Szigorúan tilos. Ha Te azért gyorsítasz, mert valaki jobbról akar előzni, az meg beléd jön, egyértelműen a másik fél a hibás. Főleg ha még az indexet sem használja.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #26518 üzenetére
Nem tudom mennyit autózol, és abból mennyit éjszaka. Valszeg nem sokat, mert ha igen, akkor már meglenne a tapasztalatod, hogy bizony a részeg ember a kocsmából a főúton keringőzik hazáig. A biciklis meg alapon ott megy, nem a járdás. Ált. világítás nélkül.
Már ne is haragudj, az hogy valaki refivel jön, te meg a járdán gyalogolsz egyáltalán nem kellemetlen. Ezt kár szajkózni, bődületes nagy hülyeség. Nem egyszer tapasztaltam már, nincs benne semmi veszélyes, nem kell odanézni, ennyi. Ellenben Te sok életet megmenthetsz azzal, hogy felkapcsolod, és nem feltétlen emberi életet. Mondjuk ha Te 65-el mész, és elgombázol egy részeg bicajost, nagyobb az esély, hogy elhal, mintha csak 50-el mennél. Ha meg refit kapcsolsz, akkor nincs esély arra, hogy elütöd. Nem véletlenül még soha életemben nem ütöttem el semmit sem, pedig már találkoztam részeg gyalogossal sáv közepén, cikázó bicajossal, sünnel, kutyával, macskával, kivilágítatlan kerékpárral meg rendszeresen.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
kételkedem
addikt
Körülbelül tíz métert repült annak a motornak a vezetője, amely személygépkocsival ütközött hétfőn délután Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A 4911-es úton a Nagykálló felől Nyíregyháza irányába tartó Opel vezetője a nyíregyháza-nyírjesi bekötőútnál balra akart kanyarodni az autóval a Könyves utcára. A sofőr nem adta meg az elsőbbséget a szemből érkező Honda motornak, amely az Opel elejének csapódott. A motoros körülbelül 10 méterrel távolabb, az árokba repült, a 20 éves fiatalember olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A bukósisakját 25 méterre, a másik árokban találták meg. Az Opel sofőrjét a mentők kivizsgálásra kórházba szállították. A műszaki mentésben a nyíregyházi tűzoltók vettek részt.
A srác a szomszéd utcában lakott, 14 éves kora óta motorozott. Ésszel, óvatosan ment, nem száguldott, nem vagánykodott. A konkrét esetről sajnos én is csak ennyit tudok, de úgy tűnik teljesen vétlen volt. Meghalt, mert rosszkor volt rossz helyen.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
szőröscica
addikt
válasz kételkedem #26520 üzenetére
Ezért nem motorozok, pedig egy nagy túragéppel vagány lehet bejárni Európát, de ha egy ilyen bamba majom benéz valamit, akkor is én halok meg.
-
MaciG
addikt
válasz MPowerPH #26510 üzenetére
Én értem, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége, csak miértet nem, mert a józan ész nem ezt diktálná és ez pl. egy hülyeség a kreszből amit helyetted idéztem
De azt se értem pl. hogy lakott területen belül mért nem lehet dudálni? (kivéve persze vészhelyzetben). Ez is egy marhaság...
BANZAII
-
MPowerPH
félisten
Dudálni azért nem lehet, mert zavarsz másokat vele. Olyan mint a refi használat, hülyeség. Ehhez képest Bp.-n 1 perc alatt 5 autót dudál.
A gyalogosoknak elsősorban a zebrán van elsőbbsége. 1. Ha nem lenne, akkor sok szakaszon át sem tudnának menni. 2. ez a zebra lényege, ha nem így lenne értelmét vesztené az egész.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
philoxenia
MODERÁTOR
A KRESZ ismereteim szerint két rendelkezést ütköztet itt, az egyik az, hogy nagy forgalmú útra ráhajtáskor az úton közlekedőknek lehetővé kell tenniük, hogy a rácsatlakozó útról is besorolhassanak a járművek, a másik az, hogy Neked mint ráhajtónak meg kell győződnöd arról, hogy a ráhajtás biztonságos....
Ezért jön gyakran közös felelősség....
Minden szitu egyedi, de egymásra figyeléssel és a KRESZ szvsz. legfontosabb* rendelkezésének betartásával elkerülhetőek a balesetek....*3. §
(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
....
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.Azaz lefordítva, ha már közel van a kanyarodást jelző jármű, akkor várd meg, míg az indexelést a ráutaló magatartással/ / erősítve kanyarodni kezd, ha messzebb van, látja, hogy jössz, de még enyhe fékezéssel ki tud engedni... többek között erre jó a sebességkorlátozás.... Hiába lép a gázra, hogy mihamarabb ki tudj hajtani utána, hogy ő már elhaladt, ha véletlenül másképp ítélnétek meg az adott szituációt, ha az 50 /egyes esetekben 30 vagy 20/ km/h sebességet nem lépi túl, elkerülhető az ütközés.....
Nagyon sokat számít a lelkiállapot vezetéskor, ha úgy állsz hozzá, hogy a /bocs a sértő szóhasználatért/ hülye autóstárs miért nem vár a sorára, gyakran kerülhetsz balesetveszélyes szituációkba, ha úgy gondolkodsz, hogy a Téged szabálytalanul előző Q7-es biztosan beteg gyermekét viszi kórházba, akkor sok idegeskedéstől és esetleges balesettől is kíméled Magad...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
neduddki
nagyúr
HI!
mai sztori: kotelezo gyenesen behajt jobbra, beall az egyiranyu utcaba szembe a forgalommal a zebran majd mikr kozlom vele hogy ez most min 30rugo, akkor visszakedez: hogy miert? szoval gartulalkol kevesse risztetl ezust auris-os holgyemeny!!!:- (((
udv
beduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem lett volna gusztusom a mai puntóshoz, aki a leállósávon előzött ki, lakott területen én 60-al mentem....de még ez is belefért volna, ha legalább indexel, legalább, mikor elém visszajön.......
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MPowerPH
félisten
válasz philoxenia #26530 üzenetére
Ha kiersz a telepulesrol utana kell menni, hogy tudja hol a helye, mar ha idegesit. Valakinek azt is le kell vezetnie.
Don't Tread On Me
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MPowerPH #26531 üzenetére
Igazából nem idegesített, csak próbáltam neki integetni, de az ilyen úgyse néz tükörbe, a körforgalom után meg másfelé mentünk.....
Mondjuk előtte egy BMW-s /aránylag új kocsi/ gyorsan végigcikázott már, de hát mindenki a saját jogosítványával játszik.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MPowerPH
félisten
válasz philoxenia #26532 üzenetére
Persze ilyen helyen nem áll rendőr, az autópályán méricskélnek. Pedig itt is lehetne pénzeket beszedni, és még a biztonságot is növelnék azzal, hogy ott dekkolnak, nem valami felüljárón csak a pénzt majmolni...
Don't Tread On Me
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Calogero
addikt
-
kételkedem
addikt
válasz Calogero #26535 üzenetére
Jöhet a sokszor hallott mondat:
"Az anyagi kár milliós nagyságrendű, a felelősség tisztázására a Hajdú-Bihar Megyei rendőrség szakértők bevonásával kezdte meg az eljárást!"Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
MaciG
addikt
Ugye jó tudom, hogy csak az számít zebrának ahol kint van a gyalogátkelőhely tábla is és a felfestés önmagában nem elég? És mikor a zebra mellet közvetlen kerékpárút is visz át akkor ott a biciklisnek elsőbbsége van? És még 1. Ha a kereszteződés előtt kint van a gyalogátkelőhely tábla akkor az a kereszteződés előtti átkelőt jelzi vagy azt is ami a kereszteződés másik felén van? (ha egyenesen haladok)
BANZAII
-
tbs
addikt
A felfestés önmagában is gyalogátkelőhely - útburkolati jel, mint a forgalomtól elzárt terület; ott sincs behajtani tilos.
Zebra melletti kerékpárút az útkereszteződés. Kerékpárral csak akkor gyalogos valaki, ha tolja.
A kereszteződés előtti táblák sohasem vonatkoznak a kereszteződés utánra, ismételni kell őket.
-
MaciG
addikt
Értem. Én is valahogy így gondoltam, csak nem értem, hogy akkor minek gyalogátkelőhely tábla. Egyik helyen van, másikon meg nincs... Télen mikor havas az út és nincs tábla akkor honnan tudjam ,hogy ott zebra van? És mikor valamiért felbontják az utat, mert pl. csatornáznak stb. és nem festik vissza akkor csak az úttest feléig van átkelőhely?
A bicikliset meg azért kérdeztem, mert olyan bátran tekernek és ha netán kilapulna egy azért jó tudni, hogy akkor ki is a ludas.
BANZAII
-
-
MPowerPH
félisten
Hétvégi kalandom... A pécsi szerpentin előtt gondoltam tankolok egyet, a kanyarokban mindig sok benzin elfogy, és legalább Pécsen nem kell megállnom, ott kicsit drágább a nafta. Mögöttem jött egy új Passat, elég nagy hévvel teszem hozzá, előzni ott nem lehetett, így a hátsó lököst csiszolta. Kiindexeltem, ő jött utánam a nélkül. 1 szabad állás volt, meg is céloztam. Erre az ipse kövér gázzal beelőz, és bevág elém, úgy hogy félig keresztben tud megállni. Barátnőm csak nézett, én is csak hápogtam. Természetesen kiszálltam, és rákérdeztem, hogy ezt mégis hogy gondolta. Ő erre annyit felelt, hogy mit pattogok, úgyis megelőzött volna, és egyébként is ha nem tudok tempósan haladni, várjam ki a soromat. Volt vagy 18 éves a srác napszemcsiben, kis mitugrász, sz@ros tdi -vel. Vérnyomásom kétszázon volt, ő elment fizetni, szőke cicája követte, kapott egy mini chipset. Majd mikor beült még odanyomott egy "na ugye hogy kitudtad várni a sorodat" mondatot. Ez volt a hab a tortán, hagytam a fenébe a tankolást, elindultam utána, asszonynak annyit mondtam, hogy most ne szóljon hozzám Pécsig. A további részt nem írom le, megmutattam neki hol a helye a szarjával együtt. Mikor a városra rávezető utolsó dupla sávos útra értünk már esze ágában sem volt kielőzni, szépen jött mögöttem 80-nal. Természetesen párszor tanítanom kellett, hogy ő most elém nem fér be. Meg a kanyarok után is mindig be kellett várnom, szegény valahogy nem bírta a gyűrődést. De ugye fiatal még, gyorsan meg is tanulta a leckét. Talán egyszer még vezetni is megtanul, nem csak az egyenesben mutizni, hogy mennyire jól tapossa a pedált.
mod: Szépen lerontotta az addig nagyon szépen alakuló átlag fogyasztásomat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Rick4
félisten
-
vikvuk
aktív tag
A CSUPA NAGYBETŰ nem jelent semmit.
-
#51736960
törölt tag
válasz MPowerPH #26544 üzenetére
nekem is volt már benzinkutas kalandom, és én is az utolsó szabad helyre készültem beállni, amikor egy audi Q7-es szemből, tök szabálytalanul beállt a helyemre
mondjuk a tankolásig nem jutott el az ipse, mert azonnal elkezdtem vele ordítani, és a többi ember is látta, mi volt a szitu, elég hamar ellene fordult a közhangulat.
úgyhogy káromkodva bő gázzal elhúzott a kútról a fazon. (az érdekes az, hogy valami öltönyös fószer volt, még az is lehet, hogy valami politikus-féle...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen