- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dragonfx
veterán
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz dízelracer #26406 üzenetére
Jah... Hát, tudni kell, hol lehet 150-el menni. Én tegnap Pécsről jöttem haza a 6-oson hajnali 1 felé, árva lélek nem volt az úton. 150 -el jöttem Szekszárdig, utána az egyenes szakaszon még gyorsabban is.(<=200) Ebben nem látok rosszat. Nappal ezt nem igazán lehet megtenni.
És egyszer baromi nagyot kellett satuznom, mert a kapaszkodón Pécs után mászkáltak az őzikék.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
plömplöm
őstag
és csodálkoznak a bmw-sek, hogy miért alakult ki az általános "köcsög bmw"-s vélemény... 150-nel és 200-zal egy egyszámjegyű főúton, remek, gratula.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
MPowerPH
félisten
válasz plömplöm #26408 üzenetére
Tévedés, nem BMW-vel voltam. Mondeo 2.0 rulz.
Egyébként ha üres az út, akkor mit óvatoskodjak?! Találkoztam vagy 20 autóval, beleértve a szembejövőket is. Szekszárd után meg már eggyel sem. Nem értem a problémádat...
mod: Az előítéletekről... Ne a poweresekből indulj ki, mert azok tényleg állatok. Ezért nem megyek többet vadkertre sem, elég volt belőlük. Gyere fel E39.hu -ra, meglepődnél, hogy milyen emberek tartoznak a klubhoz. Intelligens és rendes társaság, nem állatok. A sok V8 meg M5 tulaj(50%) meg nem azért vett ilyen erőgépet, mert túl sok a pénze benzinre, hanem azért, hogy kihasználja az autó lehetőségeit a normális kereteken belül.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #26407 üzenetére
"Ebben nem látok rosszat."
"És egyszer baromi nagyot kellett satuznom"Rajtad kívül szerintem mindenki látja.
(#26409) : "kihasználja az autó lehetőségeit a normális kereteken belül."
A normális keretet a normális embereknek a KRESZ szabja meg.
PS: múlt héten mentem kb 1000 km-t a német autópályákon. 1 (egy) db autót láttam, ami 150 felett ment (hülyegyerektuningos merci volt), az átlag 110-120 körül. BMWk, Audik, stb. 130-cal szinte ki se kellett mennem a belső sávból, a bentley meg a porsche szépen lehúzódott előlem. És mégis odaérnek mindenhova, pedig sokkal nagyobb távolságok vannak.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #26410 üzenetére
Megfogadtam, veled nem vitázok. Jó volt úgy ahogy jöttem, 90-es tempo mellett félő volt, hogy elalszok. Nagyon nem volt mind1 az a 45 perc, amit megspóroltam ezzel. Forgalomban pl. már én sem hajtok, akkor sok a sün, meg a vezetni nem tudó sofőr. Akkor csak arra törekszek, hogy ne egy konvojban haladjak.
A KRESZ egy badarság, tele már rég elavult hülyeségekkel. Nem véletlenül a tesztkönyvekben is a Dacia, Lada, Skoda trió a menő. És hagyjuk is ezt, akinek az a biblia, az nézegesse. Aki meg normális, az úgyse veszi szentírásnak az egyes részeit. Persze ennek van másik véglete is, amikor másokat veszélyeztetsz.
Én, és még sokan rajtam kívül meg így látják. Még azok is, akik ezt a hülyeséget be akarják tartatni, mert civilben azok is ívesen tojnak rá.Ebben az évben 4x voltam kint németben, 1x vezettem konkrétan én, egyébként utas voltam. Ez legalább 3000km, nem 1000 holmi... Én nem úgy vettem észre, ahogy Te mondod. A tempó 130, és az a minimum a személyautók körében. Egyébként 160-170 ott is, ahol nincs korlát. A nagyobb gépek meg 200 fölött mennek. Szóval nem tudom merre jártál, de nagyon benézhettél valamit.
Don't Tread On Me
-
MaciG
addikt
Én komolyan mondom nem értem, hogy a biciklisek mért hiszik azt, hogy a jelzőlámpa rájuk nem vonatkozik ha az úton tekernek...
Az egyik hídra karbantartási munkálatok miatt kitettek 2 lámpát, mert csak fél pályán lehet haladni, de a biciklisek nem foglalkoznak a lámpával, mert 10-ből 8 simán továbbteker. Ennek egy része tovább az úton, a másik leszáll, felteszi a járdára még kikerüli a lámpát, majd vissza az útra és teker tovább.... ÍGY néz ki a helyszín , és véleményem szerint a tábla azt jelenti, hogy a kerékpársávnak vége, és közös forgalmi sáv halad tovább, ahol jelzőlámpa van. De lehet én vagyok a hülye.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Rick4
félisten
válasz MPowerPH #26414 üzenetére
Nem ártana picit az arcból visszavenni... Egyébként is kurva unalmas állandóan azt olvasni tőled, hogy mindenki hülye, mindenki lassú, és 250 alatt nem is érdemes pályán menni...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Dugdosnám be mindnek az első villa mögé a seprűnyelet... Le szoktam ugatni azokat a köcsögöket akik a járdán bicikliznek. Egyet kettőt már majdnem a hídról való lehajítással jutalmaztam, rendszerint ahelyett hogy azt mondaná, igazam van, még neki áll feljebb... Én se értem, mit képzelnek magukról...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
dízelracer
senior tag
válasz MPowerPH #26411 üzenetére
"A KRESZ egy badarság, tele már rég elavult hülyeségekkel."
"És hagyjuk is ezt, akinek az a biblia, az nézegesse."Ha tetszik ha nem ennek a "bibliának" minden egyes pontja rád is vonatkozik és köteles vagy azt betartani. Ha egy ilyen nyomom neki mihamarabb hazaérjek mert álmos vagyok típusú ember a gyorshajtása miatt fáradtan lebombázná a szabályosan közlekedő családomat puszta kézzel ölném meg nem érdekel hány évet kéne leülnöm miatta.
-
dragonfx
veterán
válasz Khelben #26410 üzenetére
én nem látom ugszintén.csak legen már végre a a 25i....
a kresz egyfajta utmutatás mit KÉNE tenni.... ...hehe leirtak helyettem. ..jaja jack sparrow a király. .
amugy özes helyen necces a 2 kilo....tényleg még meg se vnéztem generál ota mit visz a vas.csak előzésakor volt 150 véletlen rajtamaradt a lábama gázon.110 is elég lett volna.csak ug jött.jolesett.de nem is 140nél már elvettem csak kicsit tulugrott...
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #26418 üzenetére
Szerintem inkább ilyen kisebb "badarságokra" gondolt. Csak pár példa szerintem: Ha jövök haza este és senki nincs a környéken, mert egy nyugodt kis utcában lakom, akkor minek indexeljek?. Ha a kereszteződésbe stop tábla van, minek álljak meg ha én a kamion fülkéből látom ,hogy a közelbe nincs senki? Mikor valaki nagy tudású kitesz egy 30-as táblát egy gyalogátkelőhelyhez, mert teszem azt iskola van a közelbe vagy akármi, akkor ott én hajnal 2-kor minek menjek 30-al mikor a közelbe nincs senki? És stb.
BANZAII
-
plömplöm
őstag
te hogy fogalmaznád meg a döntéshozók helyében azt, hogy "a kanyarodáskor irányjelzést kell adni, kivéve MaciG-nek, ha megy haza este és senki nincs a környéken". mert ez így ebben a formában kicsit vicces...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Khelben
nagyúr
Az irányjelzésen kívül ez mind táblaelhelyezési kérdés, semmi köze a kreszhez. Indexelned azért kell éjjel kettőkor, mert az, hogy te nem látsz senkit, nem jelenti azt, hogy más se lát téged.
A 30as táblát is ki lehet rakni úgy, hogy reggel 7től este 8ig, ez megint nem a kresz hibája. Stop táblát nem feltétlen a beláthatóság miatt tesznek ki, hanem a balesetveszély miatt, de szintén nem a kresz hibája, ha feleslegesen van kinn.Szóval még mindig nem tudtál egyetlen badarságot sem idézni a kreszből.
-
MaciG
addikt
válasz plömplöm #26425 üzenetére
Ilyen csőlátással nem is fogod megérteni sosem... Azért kell indexelni kanyarodáskor, mert ezzel tájékoztatod a forgalom többi résztvevőjét arról, hogy mi a továbbhaladási szándékod és ezzel elkerülheted az esetleges, ebből adódó baleseteket. Azonban ha nincs senki a környéken, utcában, akkor kit tájékoztatsz? Ez nagyjából arra hasonlít mikor magadnak beszélsz egy üres szobában...
(#26426) Khelben : Igazad van a táblákkal kapcsolatban, de ha te nem tartod be az indokolatlan 30-at, akor nem az illetékes szerveket büntetik, mert xar helyen volt a tábla, hanem téged, mert megszegted a kresz szabályait.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
nyogo83
senior tag
"Ha jövök haza este és senki nincs a környéken, mert egy nyugodt kis utcában lakom, akkor minek indexeljek?"
Nem tudom, lehet csak nekem van olyan hülye berögződésem hogy szinte észre se veszem hogy használom az indexet, szinte zavarna ha nem a megszokott módon vezetnék.
"Ha a kereszteződésbe stop tábla van, minek álljak meg ha én a kamion fülkéből látom ,hogy a közelbe nincs senki?"
Mire a kamionnal kifordulsz, addigra ott lesz BMW001 mert az általad számított max sebesség minimum kétszeresével jön
-
Khelben
nagyúr
De ennek nem az a megoldása, hogy beleírjuk az összes kresz szabály végére, hogy "kivéve, ha Ön nem látja értelmét." Rengeteg sebességkorlátozást tudok neked mutatni, aminek az okát egyszerűen nem látod se autóból, se kamionból, sehonnan. Viszont ha nem tartod be, valaki belehalhat, leginkább te.
Ugyanez az irányjelzésnél: nem tudhatod, kinek adsz információt. Az autódnak vannak holtterei, az utcán rengeteg dolog takarhat más közlekedőket, nem tudod megállapítani, hogy "na, most senki nem lát, tehát nem kell indexelnem". Csak egy példa, mész az üres utcán, valaki meg épp kiállna az udvaráról. A bokrok közt az életben nem veszed észre, ő viszont figyeli, hogy merre indexelsz és ha nem teszed, esetleg pont oda tolat ki, ahova bekanyarodsz. -
MaciG
addikt
válasz Khelben #26430 üzenetére
"esetleg pont oda tolat ki, ahova bekanyarodsz." Meg is lepődnék ha valaki az én udvaromból tolatni ki anélkül ,hogy én adtam volna neki kapukulcsot...
Nem tudom te hova valósi vagy, meg plömplöm fórumtárs, de egy kisebb városban, vagy egy olyan helyen ahol alig járnak (kertvárosrész, sok kis utca, köztük zsákutcák), ott azért látom, hogy rajtam kívül nincs senki az úton. Aki meg nem látná abban a szituációban, vagy ne venne észre egy másik autóst az inkább ne üljön kocsiba, vagy inkább ki se menjen az utcára, mert még a végén nekisétál egy villanypóznának...
BANZAII
-
nemcso
senior tag
Az index rendszeres használata rutinná válik, akkor is használom, ha egyedül autózok az utcán, akkor is ha tömegben.
Amint előttem már leírták, az index használata annyira rutinná válik (annál aki rendszeresen használja), hogy nem csak akkor nem felejtem el, amikor egyedül autózgatok, hanem pl. körforgalomból kihajtáskor, amikor akár Te is állhatsz ott, és mivel előre jelzem kihajtási szándékomat, kényelmesen behajthatsz a körforgalomban, szemben akkor, ha index nélkül kimegyek, Te meg szidod (jogosan) felmenőmet.
Csak nézd meg jobban pl. a hivatásos söfőröket, ők mindíg használják azt, pedíg néha - laikusan szemlélve - senki másnak nem ad információt, mivel a közelben ő van egyedül.Egy kis mozdulat az egész, rendszeres használata nem éget zsírt, nem fogyaszt, de segít másnak is a közlekedésben, a forgalom zökkenőmentes folyásában.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nyogo83
senior tag
válasz Khelben #26430 üzenetére
Az a baj hogy elég sok ilyen embert ismerek...
Amugy tényleg, lehetne számukra írni egy másfajta KRESZ-t, ami nem "badarság".pl.:
- Jobbkezes utcánál elsőbbség megadása - kivéve ha nem találja jogosnak, vagy siet.
- Megengedett maximális sebesség betartása - kivéve ha siet.
- Indexelés irányváltoztatáskor - kivéve ha feleslegesnek tartja, vagy lusta odanyulni az index kapcsolójához.
- Vasuti átjárón tilos jelzés ellenére áthajthat, ha nem lát sehol szerelvényt/mozdonyt.
- Kereszteződésben piros lámpa ellen ha nem lát sehol egyetlen járművet sem, szabadon áthajthat.Persze ez csak úgy működhetne, hogy aki ezt a KRESZ-t elfogadja, arra egyéni Btk. is vonatkozzon és a minimális büntetés nem pénzbírság hanem súlyos letöltendők még a legapróbb balesetnél is
Mondtam a haveromnak is, és felháborodott h miért vonatkozna rá más büntetés?
Mondom egyáltalán miért gondolod hogy Rád pl más KRESZ szabályok vonatkoznak??Esélytelen megmagyarázni nekik...
-
MaciG
addikt
válasz nemcso #26432 üzenetére
És mi van ha én kímélni akarom az index kapcsoló kart? Hivatásos sofőrként dolgozom és volt már, hogy szétesett a kar mikor indexelni akartam...
De még mielőtt elmennénk teljesen más vizekre, én mikor ezt felhoztam arra próbáltam rávilágítani, hogy vannak szituációk amikor ez teljesen felesleges (még ha körülnézni több energia is), de ha meg elmulasztod .és bár senkit se tévesztesz meg, nem okozol balesetet,stb; mégis kresz szabálysértés.
BANZAII
-
a_tesz
Korrektor
-
MaciG
addikt
válasz nyogo83 #26433 üzenetére
- Kereszteződésben piros lámpa ellen ha nem lát sehol egyetlen járművet sem, szabadon áthajthat.
Nah ha már felhoztad ez az a kérdés ami még foglakoztat. Ha nekem piros van és én körbenézek és nem jön senki, és átmegyek akkor az nekem 100K (tán még sárgán is, bár olyat még nem hallottam, hogy valakit azért is megbüntettek 100k-ra). Viszot ha a gyalogosnak van piros, körbenéz, nem jön senki és átsétál, azt vagy le se xarja a police, vagy megbünteti ilyen aprópénzre... Hol van ebben a balance?
BANZAII
-
Calogero
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz nyogo83 #26415 üzenetére
Elég régóta vezetek, elég sokat. Most értem haza Varsóból, Krakkóban meg kellett éjszaka utasért. Oda-vissza 2000km, össz. 120km autópálya. És egy grammot nem aludtam, mert tegnap későn délután indultam, és következő délelőtt már jöttem is haza. Saját tempóban jöttem, Szlovák szerpentineket mindenki ismeri. Ha lassan megyek, akkor még mindig úton lennék, nem beszélve arról, hogy nem értem volna időben oda.
Rick4: Senki kedvéért nem veszek vissza semmiből....nincs is mit. Az hogy unalmas az legyen a Te gondod, nekem van egy véleményem, e szerint vezetek a közutakon. És nem fogadom el senkitől a kritikát, addig amíg olyan emberek mondják, akik vezetéstechnikailag nullák, már bocsánat. Mert az aki megszerzi a jogsit, és csak vezet, tök mind1 mennyi km -et, az attól meg egy nulla ezen a téren.
Ma egy köcsög szlovák passat -os miatt akkorát kellett fékeznem, hogy azt hittem megborul az autó, mert a nyomorék olyan kanyarban előzött, természetesen jött a szembejövő is. Én a padkára húzódva satuztam, hogy beférjen. Mert nem tudta kivárni, míg a kanyar után megelőzőm a kocsisort, neki elém kellett kerülnie még a kanyarkijárat előtt. Utána orrba-szájba szivattam a mocskot, soha nem felejti el. Egyenesben tudta nyomni a gázt(ahhoz mindenkinek van ész és tudás, mert ő a király), de a kanyarokban a 140 is sok volt neki, már a féket nyomta telitalppal. Utána már nem akart megelőzni, még faluban a 40-es táblánál sem.A kreszben pedig mindent betartok, csak előzéskor a biztonságos követési távolságot(egy baromság, ha betartanád nem tudnál előzni sem, mert mire felgyorsulnál, és utolérnéd, már jönne a szembejövő), és lakott településen kívül a megengedett sebességet nem. Akinek ez fáj, annak meg nyasgem, menjen vezetéstechnikát tanulni, mert abban nulla az okoskodók 99%-a.
Khelben: Nem fogok én semmit keresgélni, nagymotorra átrágom amit kell, és örökre elfelejtem a sok marhaságot.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz nyogo83 #26428 üzenetére
Erre még válaszolok. Azért van fék és rendes gumi az autón, hogy az ilyen helyzeteket ki tudd védeni. Ha megveszed a szar noname papucsot, meg elhanyagolod a fékeket, akkor ne csodálkozz, ha nem tudsz megállni. Mert nem csak tempósan kell tudni közlekedni, de utána le is kell tudni lassítani. Sokan vészhelyzetben a féket sem tudják rendesen lenyomni, az ilyen majmoknak miatt találták ki a vészfék asszisztenst, ami némileg kompenzálja a sok nagyokos bénaságát.
Belém is pont így rongyoltak be hátulról, abban az autóban még nem volt ilyen asszisztens, az én káromra.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
DeadMeat
veterán
válasz zoo8800 #26446 üzenetére
mert nem látsz ki azon az oldalon talán?Pláne ha előtted és mögötted is állnak.Ha nincs előtted senki akkor persze kilátsz,de ha nem szembe parkírozol a forgalommal csak pelepillázol a tükörbe és látod szabad -é az út.Szerintem ilyesmi lehet az oka?
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
qdak
addikt
válasz nyogo83 #26433 üzenetére
Jobbkezes utcánál elsőbbség megadása - kivéve ha nem találja jogosnak, vagy siet.
multkor mutogatott 1 uj táliás nő pedig nekem volt elsőbségem, igaz anno tábla volt ott de azt kitörték, ő meg rutinbol gondolta sztem...(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
nyogo83
senior tag
válasz MPowerPH #26445 üzenetére
Az eddig okés hogy ha van az embernek egy kis esze akkor gumin,fékeken nem spórol mert az élete múlhat rajta.
De azért gondolom azt te is elismered hogy nem mindegy hogy 90-ről vagy 130-ról kell állóra fékezni az autót, vagy 180-200-ról...
Nem 2 méter lesz a különbség a fékút között. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen