- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
Az ilyen szituáción a kresz betartása enyhítene. Aki miatt vészfékezni kellett, annak semmi köze a balesethez, hiszen aki vészfékezett, az meg tudott állni. Max egy szabálysértési bírságot kaphat, amiért nem adott elsőbbséget. Akkor okozott volna balesetet, ha az első autó belemegy. De mivel az meg tudott állni, így ott nem történt baleset. Ahhoz meg semmi köze, hogy a kolléga nem tartotta be a kresz sebességre vonatkozó részét.
Helyettesítsd be az induló autót egy kátyúval. Akkor ki lenne a hibás? A kátyú? -
félisten
az ELŐTTEM HALADÓ autó nem tudott volna megállni, ha nem tér ki oldalra,
tehat az elotte halado sem tartotta be a kovetesi tavolsagot
így ő durran, majd ekkor már én is bele,
ebbol pedig tisztan latszik, hogy a kollega sem...
Egyebkent erdekes, hogy mindenki lereagalta rendesen az esetet es semmi baj nem lett, biker meg belement hatulrol a fekezobe. Na most itt vagy nem a vezetessel/forgalommal volt elfoglalva, vagy mas problemak vannak.
runner 125 kovetesi tavolsag be nem tartasa, a tobbi csak maszlag.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Khelben #27701 üzenetére
Ma délelőtt Sopronban is egymásba csúszott két busz.
Pár facebook-os bejegyzés szerint az első busz már sárgát kapott, és inkább belefékezett...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Khelben
nagyúr
válasz runner 125 #27704 üzenetére
Kb. két percen múlt, hogy nem kellett a dugóba állnom...
-
Khelben
nagyúr
De itt a kihajtó és a balesetet szenvedő semmilyen kapcsolatban nem állt. Az első autó fékezett a kihajtó miatt. A második az első miatt. A harmadik kivágott a második miatt. A negyedik meg balesetet okozott.
Ha a kihajtóba belemegy az első, akkor a kihajtó okozza a balesetet. De itt erről szó sincs.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
ennyi okostojást, basszus, komolyan.
Pont az történt, mint Mezis írta, mindenkinek olvasási zavara van?
"El tudok képzelni ennél sokkal csúnyább esetet is: előtted megy, nem látsz tőle semmit, ő előtte van egy álló autó, neki még van helye, az utolsó pillanatban átvált a szomszéd sávba, neked erre már nincs helyed, mert melletted vannak. Hiába tartottad a követési távolságot, a féktávolságod annál sokkal hosszabb. És ilyenkor ki, milyen mértékben volt hibás ?"
Továbbá ha az előttem haladó fékez, és meg tud állni, én is meg tudok állni, de ha az előttem levő belecsapódik az álló autóba, és nem 50m alatt áll meg, hanem 2m alatt, akkor én hogy a pélóba álljak meg? csak így nem 50-el taroltam le őt, hanem kevesebbel a másikat, nem értem, hogy a pi...be nem lehet ezt felfogni.
És azt, hogy írtunk egy betétlapot, hogy elismerem, én mentem bele hátulról, hogy nem lehet felfogni? miért kell kérdezgetni, szerintem ki a hibás? bakker, ha nem ismerném el, nem írunk!
pár embernek elkelne egy kis olvasás óra a jogszabályok Schmittelése helyett!
"így ő durran, majd ekkor már én is bele,
ebbol pedig tisztan latszik, hogy a kollega sem..."Értem, tehát Lauda kolléga úgy vezet, hogy bármikor az előtte haladó autó azonnali álló tárgynak ütközése esetén megáll
"A konkrét esetre az első rész vonatkozik: meg kell tudnod állni az általad belátott távolságon belül. Pont. Nincs kivétel, ezt mindig be kell tartanod."
írás helyett olvass: még egyszer leírom: TAKARTA EGY AUTÓ AZ ÁLLÓ AUTÓT!
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #27706 üzenetére
Szerinted balesetet okozónak kapcsolatba kell kerülni a balesetet szenvedővel? Egy másik példával szemből kivág valaki előzni kocsisort, a frontális ütközést elkerülendő árokba jutsz, felfordulsz, aki előzött, karcolás nélkül tovább száguldott. A hibás ezek szerint Te voltál, miért nem húzódtál jó előre le az átázott útpadkára, vagy miért nem az árok aljában közlekedsz.
Ugyanígy okozott már balesetet úttestről körülnézés nélkül hirtelen, féktávolságon belül lelépő gyalogos is. Ő is megúszta karcolás nélkül...
mezis
-
Khelben
nagyúr
Erre is csak azt tudom mondani, amit a 26.§. mond: meg kell tudnod állni az általad belátott távolságon belül. Hogy bukkanó, kanyar vagy autó miatt nem látsz előre, az teljesen mindegy.
Ha az előtted haladó nem kivág, hanem belemegy a lexusba és te utána őbelé, akkor az előtted haladó lenne a hibás a követési távolság be nem tartása miatt. Így viszont te vagy a hibás gyorshajtás miatt. -
mezis
nagyúr
-
biker
nagyúr
válasz Khelben #27709 üzenetére
Ha az előtted haladó nem kivág, hanem belemegy a lexusba és te utána őbelé, akkor az előtted haladó lenne a hibás a követési távolság be nem tartása miatt. Így viszont te vagy a hibás gyorshajtás miatt.
látom, lassan megérted, mi a szitu.
ÍGY én vagyok, pedig nem így kellett volna történni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
plömplöm
őstag
LUG-, azaz erősen garos az autó, ezt még meg sem javíttathatod akárhol. tudom, hogy elméletben meg lehet akárhol, de emiatt esetleg bukni a gart, hát... remélem van casco-d, anélkül mélyen zsebbenyúlós lesz
az előtted-előled kiugró autó mögé nem tudtál te is elmenni?
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
MaciG
addikt
"TAKARTA EGY AUTÓ AZ ÁLLÓ AUTÓT!"
Előrelátó vezetés, főleg nagy forgalomba. Nem csak az előtted haladó autót kell figyelni, hanem azokat is akik ő előttük vannak. Tehát ha egy kamion van előtted vagy egy dobozos teherkocsi amitől nem látsz, akkor az átlagosnál nagyobb követési távolságot tartsz, mert nem tudhatod, mi történik a teherkocsi előtt.
Jelen esetben pedig nem volt szerencséd, de attól még a felelős te vagy.
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Én értettem az elején is. És ami fontos: egy szóval sem mondtam, hogy ugyanezt a helyzetet nem szoptam volna be ugyanígy! Csak kifejtettem, hogy melyik kresz szabályt sértetted és miért nem lett volna értelme reklamálni.
(#27714) FF23: nem biztos. Ha az előtted haladó nem fékezve áll meg, hanem ütközik, akkor az ad neked betétlapot, aki azt az ütközést okozta. A követési távolság a hirtelen fékezésre vonatkozik, ütközésre nem kell felkészülnöd.
[ Szerkesztve ]
-
-
biker
nagyúr
nem mindegy, hogy elsőbe második, másodikba harmadik, vagy a harmadi tolja bele a kettest az elsőbe
(a kocsit e szerviz nem is akarja bevitetni, amig nem jön a biztosítós, mert GT-sre gondolnak )
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
Ha nem birod a kritikat, akkor ne forumozz. Az az auto nem az egbol esett eled, hanem addig is ott haladt, egesz egyszeruen nem figyelted a forgalmat/fogalmad sem volt mi torteni elotted.
Nem ugy vezetek, ahogy mas sem, de figyelek, nem veletlen csak Te csattantal mas senki. -
biker
nagyúr
az építő jellegű kritikát bírom, az értelmetlen beszólást nem annyira
mindegy, pár nap, és kiderül, javíthatjuk vagy GT
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mr X
veterán
A követési távolságot a KRESZ szabályozza, annak is a 27. §-a, mely szerint “járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött -ennek hirtelen fékezése esetén is- meg lehessen állni“.
Az első két autó meg tudott állni, a harmadik kitért, tehát még nyertél is egy autónyi helyet, mégis csattantál.
"Értem, tehát Lauda kolléga úgy vezet, hogy bármikor az előtte haladó autó azonnali álló tárgynak ütközése esetén megáll"
Ez azért nem jó, mert az előtted haladó sem álló tárgynak csattant volna, hiszen az is fékezett, és úgy állt meg. Nem lassult azonnal nullára, neki is volt féktávja, meg az előtte haladónak is.
-
biker
nagyúr
Minden autó átlátszó? vagy van zárt, meg lefüggönyzött, megy megpakolt, meg ezer ok, ami miatt nem minden autón látsz át előre?
nem akartam eddig felhozni, lehet nem is teszek jót vele, de 99-óta napi munka miatt vezetek, korai szakaszban havi 10-11e km-t, mostanság már "csak" 4.000km-t, eddig ez az egyetlen komoly okozott kár, karcolásokat kivéve, nem mondanám magam közlekedési analfabétának. általában alattam csak elkopnak autók, szám szerint 4 is volt, amit futásteljesítmény miatt kellett cserélni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Az első két autó meg tudott állni, a harmadik kitért, tehát még nyertél is egy autónyi helyet, mégis csattantál.
"Értem, tehát Lauda kolléga úgy vezet, hogy bármikor az előtte haladó autó azonnali álló tárgynak ütközése esetén megáll"
Ez azért nem jó, mert az előtted haladó sem álló tárgynak csattant volna, hiszen az is fékezett, és úgy állt meg. Nem lassult azonnal nullára, neki is volt féktávja, meg az előtte haladónak is.és mire megyek egy autónyi hellyel? (barátok közt mondjuk 20-22m volt amikor megláttam) mennyiről lehet megállni 10m alatt, ha 0s a reakció idő? és mennyi a fékút 50km/h esetén szárazon? (de itt nyálkás út volt)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mr X
veterán
0s reakcióidőd azért volt, mert nem tartottad be a követési távolságot. Ha betartod, akkor lett volna időd érzékelni, hogy előtted lassítanak és megállni. Mivel egyikük sem csapódott betonfalnak, így egyikük sem 0 sec alatt állt meg. Csak hirtelen fékezés volt, ami ugye benne is van az idézett szövegben.
Nem egy autónyi helyed volt megállni, hanem egy autónyival több, mint ha az előző kocsi nem tért volna ki. Ráadásul gondolom mikor az előtted haladó fékezni kezdett, akkor még az előzőek is épp lassítottak, tehát nem álló autók voltak.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Hiába tartja be a követési távolságot (ami 50-nél ~14 m), egy autó kisorolt előle, aki nem tartotta be a követési távolságot (hiszen akkor nem félrerántja a kormányt, hanem lefékez), tehát volt kb. 25 métere megállni 50-ről. Ebből 14 méter a reakcióidő, 11 m marad, ami száraz úton is határeset.
Ha az az autó nem megy ki előle, akkor most neki lenne egy betétlapja. -
MaciG
addikt
Ebban a forgalmi szituációban ha a zöld és piros gépjármű összeütközik, ki lesz a hibás?
BANZAII
-
Mr X
veterán
válasz Khelben #27728 üzenetére
A követési távolság nincs számszerűsítve, a jogszabály meghatározza, mit jelent. Vagyis 50-nél nem 14m a követési távolság, hanem annyi méter, amennyinél meg is tud állni.Ha az előtte haladó nem tér ki, akkor is a hátsó (biker) lesz a hibás, mert nem tartott akkora követési távolságot, hogy meg tudjon állni. Az, hogy az előtte haladó sem tartotta be, az más kérdés. Számítania kell arra is, hogy előtte baleset történik. És mint írtam, nem betonfal volt ott, hogy nulla méteren lassuljon állóra előtte az autó.
Azzal meg, hogy az előtte levő autó kitért, még nyert ~10 métert.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
Mondom még egyszer: az előtted haladó hirtelen fékezése esetén kell tudnod megállni. Ha ütközik, akkor nem. Akkor ő lesz a hibás, és ő ad betétlapot neked is, meg az előtte lévőnek is, akibe belement.
A rendőrök előszeretettel intézik el úgy az ilyen baleseteket, hogy mindenki az előtte lévőnek adjon betétlapot, de ezt nem szabad elfogadni.
Ha nekem nem hiszel, idézd be a kreszből azt a részt, mely szerint az előttem haladó ütközése esetén is meg kell tudnom állni. -
Mr X
veterán
válasz Khelben #27732 üzenetére
Itt nem történt ütközés, csak biker esetében. Egyébként pedig az előző jármű is fékez mielőtt ütközik, tehát az egyébként rendelkezésre álló fékút relatív kis része veszik el ennél fogva.
KRESZ hivatkozás pedig nincs, ilyenre ugyanis nem tér ki. Mivel nem történt ütközés, ezért mindegyik autó csak hirtelen fékezett, innentől pedig megáll az, hogy nem tudott megállni, ergo nem tartotta be a követési távolságot.
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #27731 üzenetére
Ez valami ladás cikk lehet
Egy modern autó azért nem 22 méteren áll meg 50-ről, hanem kb. 10-12 méteren. És 90-ről sem 63 méter kell, hanem max. 40, de inkább csak 35. (A múltkor olvastam egy összehasonlítást, a magyaországi újautók közül egyedül a dacia logannak volt 40 m felett a 100-0 fékútja)(#27733) Mr X : Az ütközést arra írtam, ha az előtte lévő nem tért volna ki. Akkor az előtte lévő ütközik neki a lexusnak hátulról, biker pedig a már összement autókba ment volna bele. Ebben az esetben nem ő lett volna a hibás, hanem az előtte lévő és az adott volna betétlapot bikernek és a lexusnak. Hiszen a kresz szerint az előtted haladó hirtelen fékezésére kell felkészülnöd a követési távolsággal. Az ütközésére nem tudsz felkészülni, mert az sokkal rövidebb úton történik, mint a fékezés. Ez eddig egyértelmű.
Biker ott szívta meg, hogy az előtte lévő eltűnt, ezért szembetalálta magát egy álló autóval, amit addig nem láthatott. Mivel olyan gyorsan ment, hogy az általa belátott útszakaszon (ami most véletlenül a közte és az előle eltűnő közötti távolság, de lehetett volna köd, kanyar, akármi) nem tudott megállni, ezért nekiment. 26.§., relatív gyorshajtás. Ugyanez van akkor, ha bemész 100-zal egy kanyarba és ott egy álló kocsisor. Beléjük mész -> te vagy a hibás gyorshajtás miatt.[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
válasz Khelben #27734 üzenetére
A relatív gyorshajtás akkor is megállna, ahogy írod is. Nem tudom, mi a hivatalos állásfoglalás, de szerintem számítani kell arra is, hogy előtted baleset történhet, hiszen autók közlekednek. Innentől meg hiába ment bele az előtte levő a másikba, biker meg beléjük, el tudják meszelni a relatív gyorshajtás címén.
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #27736 üzenetére
(#27737) Mr X: Ez a hivatalos álláspont, nem csak nálunk, hanem mindenhol. Ott is, ahol büntetnek a nem megfelelő követési távolság betartásáért.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #27738 üzenetére
De a forgalomban azért nem ilyen rövid, az út is más, a kocsik is, ráadásul a legtöbb gumi azért valamelyest kopott, a satufék pedig ritkább... Lehetne mérni, forgalomszegény úton mész ötvennel, a melletted ülő rád szól, hogy fékezz és megnézni a fékutat...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
De a balesetért? Azt majd a szakértő megmondja. A döntő kérdés, hogy mennyi idő/méter telt el a zöld szabálytalansága és az ütközés között és a piros észlelhette-e a zöld szabálytalanságát. De 95% hogy a piros lesz a hibás, hacsak a zöld nem jelentős sebességtúllépéssel érkezik. A rajz alapján elég hely volt észlelni a másik autót és semmi nem zavarta ebben. A zöld meg kap egy 15ezres bírságot a szabálytalan be-nem-kanyarodásért.
Ja, és a biztosító egyiknek sem fog fizetni, ez a tipikus osztott felelősség kategória, amit előszeretettel húznak rá az ilyen esetekre.[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
Ez most megintcsak noobság lesz, de betétlapot egyszer kértetek biztosítótól, s mindig ott van a kocsiban? Vagy mi történik ilyenkor? Kéne nekem is beszerezni, s hordani magammal, ha baleset történne netán? Fogalmam nincs mit kezdenék balesettel, az adminisztratív részéről nem igazán volt szó oktatáson.
I am having fun staying poor.
-
Khelben
nagyúr
válasz Drizzt #27743 üzenetére
Nem kötelező, de egyszerűsíti az életet, ha nem akkor kell utána rohangálni. De minden balesetnél, ami komolyabb egy koccanásnál, érdemes rendőrt hívni és náluk mindig van betétlap. A betétlapra írt adatokat bárki bármikor visszavonhatja és helyszínelés hiányában utólag nehéz bármit is bizonyítani.
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27741 üzenetére
Nem értem mitől lenne a piros. Nem teljesen pontos az ábra, de a 2 kocsi nagyjából egymás mellet megy, és a piros bekanyarodik a belsőbe amint a mellet lévő kanyarodó sávnak vége, és mivel onnan NEM lehet egyenesen menni, így mért is számítani rá, hogy a zöld egyenesen megy? Hasonló szitu mint mikor mész és valaki bevág eléd a forgalom elöl elzárt területről. Röviden és tömören, a baleset a zöld szabályszegése miatt következett be.
"A betétlapra írt adatokat bárki bármikor visszavonhatja és helyszínelés hiányában utólag nehéz bármit is bizonyítani." Ez most komoly? Mert ha igen, és véletlenül nekikoccanok valakinek akkor akárki a hibás gyors bevállalom, aztán a következő nap meg visszavonom...
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Mr X
veterán
Mivel a kereszteződés után történt a baleset az ábra szerint, így ott már mindegy, hogy hogy került oda a zöld autó, a piros autó sofőrje nem győződött meg róla sávváltás előtt, hogy nincs-e ott valaki.
A kulcskérdés az, hogy a kereszteződés után mennyivel történt a baleset.
-
Khelben
nagyúr
Csak itt nem a forgalom elől elzárt területről jön, hanem egy forgalmi sávban halad. És aki sávot vált, annak elsőbbséget kell adnia a másik sávban haladónak. Akkor is, ha az szabálytalan. Kivéve, ha a szabálytalansága olyan súlyos mértékű, hogy akadályozza az észlelhetőséget. Ezért írtam, hogy a piros akkor úszhatja meg ezt, ha a zöld a megengedettnél jóval gyorsabban jön. De ha egymás mellett mennek, akkor biztosan a piros lesz a hibás. Attól, hogy valaki szabálytalan, még nem lehet nekimenni. Mint ahogy az 50 helyett 70-nel jövő elé se mehetsz ki, ha elsőbbsége van.
Szerk: Igen, komoly. Ha találsz rá megfelelő indokot. De nyilván ha egyértelmű a helyzet vagy a másiknak van tanúja, akkor sokra nem mész vele, esetleg még kapsz egy kis pénzbüntetést a hatóság félrevezetéséért.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Még egy bőrt húzzunk le az autósokról?
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen