- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Lakott területen belül másik személykocsit előzni a legtöbbször indokolatlan. Vagy lekanyarodik előtted a másik és el tudsz menni a helyén, vagy olyan indok miatt megy lassabban, amivel csak az előzése után találkozol. Például egy rendőrautót követ......
Szabályosan ötvennel közlekedőt meg nem előzhetsz meg szabályosan nyilván....
személy szerint úúútálom, hogy egy gyalogátkelőhely védelmére pl. Szolnok egy bizonyos, nagyjából külterületi, de táblán belüli részén 30-as táblát tettek ki, de az szintén felháborító, hogy mikor ott, akármekkora sebességgel mentem még, volt, hogy megelőztek a zebrán... Nem feltétlen 30-ra gondolok.....Mondjuk a videón a "csigatempó" nemigen marad el az ötventől szvsz.... Persze még soha nem vezettem kamerával a szememen...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
brd
nagyúr
Igen, azért én is büntetnék a rendőrök helyében, mert az erősen balesetveszélyes (de függetlenül a zebrától természetesen). Mert pl. mi van, ha ez a barom Skodás egy hasonló barmot akar megelőzni, és az ugyanakkor gondolja, hogy előzni fog? Egyik sem tudja majd előre a másikról, hogy előzni akar, csak az autók mozgásából, az pedig nem biztos, hogy elég lesz nekik, a baleset elkerülésére.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #23602 üzenetére
Nagyrészt igazad van, de ennek mi köze a jelen helyzethez? Én, bevallom, nem tudom megmondani ezen video alapján, hogy milyen gyorsan haladnak, 30 és 60 között bárhol lehetnek.
The only real valuable thing is intuition.
-
lujó55
őstag
"lőjük le rögtön" <--- ilyet ne írj, mert megkapod te is a sablonszöveget moderátorunktól: "Ez a megjegyzés viccnek rossz, arra meg nem is merek gondolni, hogy komolyan gondolod..... Ilyesmit ezen a Fórumon inkább ne!"
Bár elképzelhető, hogy neked lehet, ez esetben én kérek elnézést
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
brd
nagyúr
-
philoxenia
MODERÁTOR
Előzésről:[link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
dokar
addikt
válasz philoxenia #23602 üzenetére
Lakott területen belül másik személykocsit előzni a legtöbbször indokolatlan.
akkor gyere el egyszer veszprémbe egy kis városi furikázásra. a sok béna 35-40-el közlekedik 50 helyett, kb 10-ből 9 ember. elég bosszantó, hogy csak egy pici hiányzik még, hogy be tud szúrni a negyediket. hétvégenként ennél is rosszabb a helyzet. szóval én ha lehet, akkor előzök és 55-el elgurulgatok így ni:
extra - SEXRay
-
Rick4
félisten
Szegediként nekem Veszprém egyébként is érdekes, nem tudom, oltt milyen oktatók vannak, de tele a város balfasz sofőrökkel. Plusz minden utca girbe gurba, sok a kanyarodósáv, meg a záróvonal, valóban nem sok lehetőség van előzni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MaciG
addikt
Így engedj át valakit a zebrán... Az a fura ,hogy most kivételesen magyar állampolgárok a résztvevők, pedig ezen a szakaszon nem ez a jellemző.
BANZAII
-
brd
nagyúr
Ezt most komolyan kérdezed? A leírás szerint egyértelműen a Fordot vezető. Persze lehet, hogy a szabályok alapján okoskodó illetékesek 50-50-re hozzák ki, de álló kocsisort nagy sebességgel csak az idióták előznek.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem lehet 50%-os, hiszen a kanyarodás megkezdésekor a lekanyarodó jármű előzését még nem kezdte meg a hátulról beleromboló jármű.... Ha én elöl haladok és balra akarok fordulni, nekem van elsőbbségem tudtommal a mögöttem lévővel szemben, ezért is álltak meg a többiek mögötte.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #23624 üzenetére
kresz 36§. 6. bekez. 50-50%, de a kanyarodó hibázott. Elsőbbsége a kanyarodónak pedig nincs.
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #23624 üzenetére
öö 31§
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #23625 üzenetére
Nálam a 31-es paragrafus és a 34 -es 4. pontja, mivel a leírás alapján nekem nem az jött le, hogy párhuzamos közlekedésű útról lenne szó.....
Az, hogy a mögötte megálló járműveket mellőzni akarja, nem is látható a kanyarodás megkezdésekor valószínűleg, mivel a tükörben már csak akkor látja ha már a sávból kitért... Ilyen alapon soha nem kanyarodhatna az ember balra , ha már megálltak mögötte,mert mindig jöhet valami barom a sort előzve......[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
Amit emlitesz, az az elozo 50%-a, a bekanyarodoe pedig ez:
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Hogyan győződsz meg róla, ha mögötted állnak?
Az, hogy a bal hátuljának ütközött, arra enged következtetni, hogy a kanyarodás megkezdése előtt, tehát mikor még a tükörben látta a mögöttes területet, a Ford még a sávon belül lehetett... Ott pedig nyilván nemigen láthatta a tükörben...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #23629 üzenetére
és mivel főúton az útkereszteződésben is lehet előzni, eléggé körültekintőnek kell lenni...pont.
-
félisten
válasz philoxenia #23629 üzenetére
Tukor+bal vall felett hatratekintes. Te nem szoktal hatrapillantani?
-
philoxenia
MODERÁTOR
Úgy őszintén, Ti hogy fordultok le balra, ha áll mögöttetek, vagy lassít pár kocsi? Egyre inkább kötekedésszagúnak tűnik amit mondtok, vagy a sort előző Fittipaldi védelmének. Ha főúton, ha már ez olyan fontosnak tűnik, lassít a sor, akkor nehogy már az legyen a helyes, ha kivágódsz balra és mint az állat belerohansz a kanyarodóba... Nem ötven-ötven százalék a valószínű, hanem a 99-1 % -os hibázási arány. Nekem nagyon nagy látóterű három tükröm van, de nem látok keresztül a mögöttem álló, lassuló kocsikon, elfordulás után pedig a tükörben már mást látok ugyebár, aztán azért arra is figyelnem kell, hogy hová fogok kanyarodni. Hátrapillantok lefordulás előtt, de folyamatosan nem nézek hátrafelé, mert előre is kell.... Ráadásul azt sem tudjuk, hogy irányjelzést láthatott-e egyáltalán, jelzett-e a Ford... Mennyi idővel hamarabb váltott sávot, stb......
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #23632 üzenetére
En ugy fordulok, hogy tukor, jelzek, lassitok, behuzodok a felezovonalhoz es miutan megyozodtem arrol, hogy nem eloz senki, elkezdem a bekanyarodast.
Nem is kell keresztullatnod a kocsisoron, mellettuk kell baloldalt hatrapillantani.
Masik pelda. Allsz az ut szelen jobb oldalt a parkolo kocsik kozott. Onnan hogy indulsz el, hogy kapcsolodsz be a forgalomba? Kirakod az indexet es lesz ami lesz alapon gazt adsz, vagy meggyozodsz arrol, hogy jon-e valaki?
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #23632 üzenetére
Ez nem kötekedés.. Gondolj bele. Valaki előzi a sort, gyorsít. A balesetet csak a balra kanyarodó tudja elhárítani, ha nem kanyarodik be.
-
Khelben
nagyúr
válasz dovitt #23634 üzenetére
A rendőrség először is megnézi, szabad-e az adott helyen előzni. Ha nem, akkor egyértelmű, hogy a Fordos a hibás. Ha lehet előzni, akkor meg fogják hallgatni a tanúkat és ki fog derülni, mi volt előbb: a Ford előzése vagy a Mercedes indexelése. Ha a Merci előbb indexelt, és a Ford csak utána kezdett előzni, akkor megint csak a Fordos lesz a hibás.
A Fordos amúgy tuti bukta a biztosítást, mert a biztosító a rendőrségi vizsgálattól függetlenül azt fogja mondani, hogy kereszteződés előtt megálló kocsisort előzni olyan felelőtlenség, ami a biztosítási szerződésbe ütközik.Az elhárítási kötelezettséget meg lehetetlen számonkérni, elég, ha annyit mond, hogy nem vette észre.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #23634 üzenetére
Nem, a kocsisort előző tudja elhárítani, mert ő folyamatosan figyelhet.....
Nonszensz, hogy számon kérnétek a kanyarodótól, hogy nem figyelt, holott a kocsisort előző mindenképpen többet lát. Ha szerintetek indexeléskor látnia kellene a kanyarodónak, hogy előzik-e akkor az előzőnek szintúgy látnia kellene, hogy valaki kanyarodik. A lassuló kocsi mögött lassuló többi kocsi nyilván azért nem kezdett előzésbe, mert a kanyarodó indexe már ment egy ideje.... Nézzétek meg a térképen a kereszteződést, nyilván jó ideje indexelt már lefordulás előtt. Legalábbis én úgy szoktam.... Amint elhagyom az egyik kereszteződést rögtön,ha a másikban le karok fordulni.
Ti arra gondoltok, hogy a sort előző úgy gondolta, hogy úgysem fordul le a kanyarodó?
Ha pedig, ami valószínűbb, nem vette észre, miért lassul a sor, akkor a lekanyarodó hogyan láthatta volna őt? Egyik irányban egyenes irányú a fény, a másikban pedig kanyarodik?
Ha egy járművet előzök, mindig számítanom kell arra, hogy legkésőbb mögé vissza tudjak húzódni, ha elé már nem tudok.... Minden előzésnél lehet olyan körülmény, amit a másik jármű mögül nem látok. Ha tehát sávot váltok duplán figyelek, hogy be tudok-e menni az előzendő jármű elé, ha sort előzök, akkor pedig mindig sanszos, hogy vissza kell sorolnom valahová a sorban... Ez alól egyedül az út szélén parkoló kocsik a kivételek.... Majdnem álló kocsisort nem ötvennel előzök nyilván, mert nem tudom miért állnak. Ha ilyenkor olyan járműnek ütköznék, ami jóval nagyobb, akkor saját épségemet kockáztatnám. Persze vannak az országban valóban nagytudású sofőrök, akik az ilyen sor előzését vasúti átjáró előtt is megjátsszák.... Olyankor szinte soha nem lökik le a vonatot a sínről.....Szerk. Sőt, az út szélén parkoló kocsik előzésekor is fokozott óvatossággal kell eljárni, mert előfordulhat, hogy valaki éppen indulni akar.....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
dokar
addikt
-
félisten
-
runner 125
nagyúr
Hali,
Leírok egy esetet ami még a nyáron történt meg velem, csak most jött elő bennem újra.
A lényeg, h a mai napig nem tudom, h én voltam-e fsz, vagy a másik fél.Csatoltam egy rajzot is, úgy egyértelmű az eset, de azért vázolom is.
Mentem ki motorral Sopronon keresztül, 4-5 óra magasságában, Győri út szokás szerint körforgó miatt beállva, amúgy sem vagyok egy türelmes alkat, de ha motorral vagyok haladni is szeretek. Kb 60-as tempóval mentem a külső - üres - sávban, ami a rajzon is láthatóan kezdett elfogyni, mellettem végig autósor, nem láttam a szembejövőkből kb. semmit, egyszer csak arra eszméltem, h befordul elém egy autó.
..megmondom őszintén, kb az őrangyalom védett meg, mert centiken múlott, h befért előttem a kombi Astra és nem rongyoltam bele oldalról.
Annyira "ki volt számítva", h már fékezni sem volt időm, elrántottam a kormányt és mögötte elmentem."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Khelben
nagyúr
válasz runner 125 #23645 üzenetére
Ez a Jysk előtti parkoló, ugyen? Ugyanott, ugyanebben a szituációban törtem össze egy fiestát tavaly. A belső sávban álló elengedte, a külsőben meg jöttem én és nem figyelt rám. A kresz szerint természetesen ő volt a hibás, adott is betétlapot (bár a céges autónak csak pár karcolása lett), nem vitatta. De lehet, hogy én is figyelhettem volna jobban, hogy megindult a sor, egy autó meg valamiért állva maradt.
Amúgy ott mindig ez megy, a birkák állnak a belsőben, 2 km hosszan, elállva az összes kereszteződést, a külső meg töküres. De jó ez így, van külön sávom, csak figyelni kell az ilyen balra kanyarodó kamikazékra. -
brd
nagyúr
válasz runner 125 #23645 üzenetére
A szabályok szerint egyértelműen a kanyarodó, de a saját érdekedben te is figyelhettél volna.
The only real valuable thing is intuition.
-
runner 125
nagyúr
válasz Khelben #23646 üzenetére
Jaja, az a rész igen.
Az igen... piszok szarul van megoldva, bár most a lidli miatt lőttek egy lámpát kicsivel a történtek elé, bár sok vizet nem zavart vna a történetben.
..én is arra tippeltem, nem éreztem magam hibásnak, mivel ő vágott elém.Csak a kérdőjel azért maradt meg bennem, mivel ugye kezdett elfogyni a sáv...
Noh köszi nektek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Marvel Snap
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Ford topik
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen