Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
degu
senior tag
Ez igy igaz!
De ne mondd,hogy mara ebbol nem maradt semmi!...hat a csillagaszati bankszamlak?
Az oskorban,a hordaban sem a torzsfonok volt a legokosabb,legbecsuletesebb,csak neki volt a legnagyobb pofaja! A varazslo meg az lett,aki a legjobban meg tudta vezetni a hordat...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
#24889344
törölt tag
Egy valamit nem értek. A motorosok egy része miért világít folyton reflektorral. Vagy annyira rosszul lennének beállítva a lámpáik?
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából ez teljesen jogos abból a szempontból, hogy a használó fizet...
A vasúton minden jármű akár egy km-es közlekedése is pályahasználati díjat generál.....[link]
Gyakorlatilag mi adófizetők és autósok fizetjük a külföldi és magyar kamionok úttönkretételének árát...
[link][link]
Nemcsak beszélni kellene a környezetvédelemről.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
dízelracer
senior tag
Én semmi kivetnivalót nem találok abban ha a kamionokra úthasználati díjat rónak ki. Nem mi tesszük tönkre az utakat az 1-1.5 tonnás autóinkkal, hanem ők. Járuljanak is hozzá a helyreállítás költségeihez. Teherautók számára olyan útdíjat (főutak) kell megállapítani ami "felkényszeríti" őket az autópályára. Múlt héten hazafelé menet az 51-es úton Kiskunlacháza belterületén (a városban végig 40-es korlátozás van) kb 80al előzött meg egy kamionos. Persze külföldi volt. Velük kéne már valamit kezdeni nem mindig a magyar fuvarozók vérét szívni.
-
runner 125
nagyúr
válasz dabadab #24963 üzenetére
Nálam a normálisan beállított xenon megoldotta ezt a kérdést.
Előtte előfordult, h én is refivel jártam - nem egy esetből kifolyólag.
Nyitott kipufogóm is volt, ennek előnyét csak városban lehetett igazán kihasználni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz philoxenia #24965 üzenetére
Most is fizet a hasznalo. Nekem ezzel a fo problemam az, hogy megint azon apellalnak, hogy ebbol mennyi plusz bevetel szarmazik az allamnak, ami nagyon jol hangzik. Csak az a penz el fog tunni a feneketlen kutban es nem fog semmi sem pozitiv iranyban valtozni, ellenben sok vallalkozas tonkre fog menni es olyan dragulast hoz magaval ez a magas utdij, hogy abban nem lesz koszonet.
-
azurrio10
csendes tag
Autósként és gyalogosként is járom az utakat.
Sok dolog felháborít, de az egyik legfrissebb ' élményem' osztanám meg .
Egyik reggel akartam átmenni egy olyan zebrán, ahol nincs jelzőlámpa. Egyirányú, két sávos útról van szó.
Leléptem, és óvatosan elindultam, mire a tőlem távolabbi sávban egy autós megijedt ( szerintem, későn látott meg ) és nyomott egy satuféket. Jöhetett vagy 80-nal ( lakott területen belül !!!), le is fulladt.
Komolyan elgondolkodtam, ha egy idősebb ember akar átmenni ilyen és ehhez hasonló helyeken, az egyenlő egy horror filmmel....
Miért nem lehet lassítani? Arról nem is beszélve, hogy ha el is indul a gyalogos, kb akkor állnak meg az autók, ha már nem férnek el....
A közlekedési kultúránkkal kapcsolatos elkeseredésemet némiképp enyhítette, amikor Olaszországban töltöttem egy hetet és sokat jártam a várost.
Na náluk a piros lámpa azt jelzi, hogy jöhet gyalogos, úgyhogy lassíts. :-D -
dabadab
titán
"Most is fizet a hasznalo. "
Nem igazan. Csornat a kamionforgalom teljesen tonkreteszi, meg ugy a 86-ost altalaban es ennek a kamionforgalomnak a nagy reszet olyanok adjak, akiknek semmi dolguk Mo-n, csak egyszeruen olcsobb erre menniuk, mint a kornyezo orszagokban kifizetni az utdijat. Szoval fizetni nem fizetnek gyakorlatilag semmit sem, magyar cegeknek nem szallitanak, ellenben tonkreteszik az utakat, akadalyozzak a forgalmat es elhetetlenne teszik az utmenti telepuleseket. En ebben nem igazan latom a nagy bizniszt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
philoxenia
MODERÁTOR
Persze, csak nem mindegy mennyit...
Most nagyjából a warez/filmletöltő oldalakra küldött SMS-ek nagyságrendjét fizeti, azok is szokták mondani, akik oda regelnek, hogy ők fizetnek a termékért.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #24973 üzenetére
Epp ez a lenyeg, hogy mennyit fizet? A tranzit nem erdekel, az fizessen 10-szereset, mint most, de sajnos ezek az utdijak nem csak orajuk fognak vonatkozni. Arrol nem is beszelve, hogy a szemelykocsikra tervezett 6 ft/km is horribilis emeles.
-
Kickass
őstag
szombat delutan, 4es fout Bocskaikert utan elso H.hadhazi keresztezodes utan
haladok nyugis tempoban, elneztem jobbra mert ket szalado alakot lattam az ut mellett de azzal a lendulettel vissza is szegezodott a tekintetem az utra ahol addigra a sajat savomban egy szembol erkezo olajzold Alfa 156 tekintete fogadott, szinte kozvetlen kozelrol, satufek+huzodas le jobbra a dzsindzsasba nem jon belem hallelujah, de meg egy k***a any*d se hagyta el a szamat arra nem volt idom, sajnos megfordulni sehol nem lett volna lehetosegem pedig ha van tuti utana megyek es utolertem volnakozutkezelos utellenorzo kocsit elozte nem birta mar kivarni azt a fel percet, kb 100-150 meter mulva egy feher (f)asztra hasonlo manovert hajtott vegre egy belathatlan kanyarba szinten az en kraomra, neki mar refivel es folyamatos kurttel koszontem meg nemes szandekat hogy szeretne eltenni lab alol.....
-
runner 125
nagyúr
válasz Khelben #24969 üzenetére
..csak, csupán ott annyi a különbség, h egy dobozban ülsz, ütközés esetén több esélyed van a túlélésre, míg ha motorral kijön elém valaki, akár 50-nel is meg tudok halni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Khelben
nagyúr
válasz runner 125 #24976 üzenetére
Ha a kamionos nem vesz észre, akkor kb annyi esélyem van, mint a motorosnak személyautó ellen... És volt már rá példa, csak az volt a szerencsém, hogy volt hova menekülnöm. Ha fényszóróval jöttem volna, akkor meg lehet, hogy észrevett volna.
-
Khelben
nagyúr
válasz runner 125 #24978 üzenetére
Elég ha egy nem vesz észre. És ha emiatt úszom meg a hordágyat, akkor igazából magasról szarnom kellene a többi autósra és tényleg folyamatosan fényszóróval kéne közlekednem, ezt diktálná a logika. Csak én nem szarok a többi közlekedőre, ellentétben a motorosokkal.
Az meg külön anatómiai előadás témája lehetne, hogy mit csinálnék egy olyan motorossal és a kipufogójával, aki pl. felkelti a gyerekemet. Nemtom, ki mennyire tudja, de míg autóra 100dB a megengedett max hangerő, addig motornál ez csak 90. Ehhez képest a tőlünk 5-6 km-re lévő főútról én csak a motorosokat hallom, autót, kamiont nem. Csak hát a rend éber őrei erre (is) szarnak, pedig ez is jó bevételi forrás lenne és sok embernek nyugodtabb lenne az élete. -
philoxenia
MODERÁTOR
Természetesen nem.
Ha csak a külföldi fizetne, akkor magyar felségjellel járnának ugyanazok a kamionok és kész....
Aki rongálja az utat, az fizessen... A 6Ft személyautó valóban sok lenne minden útra, de ha jól értem ez nem vonatkozna minden útra, csak a fizetősekre, ami így olcsóbb lenne, mint a matrica ma...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #24980 üzenetére
Megoldhato lenne ugy pl., hogy a magyar rendszammal kozlekedok fele dijat fizetnek, az elektronikus rendszer amugy is a rendszamot figyeli.
Igy van, fizessen, de legyen a dij esszeru es sulyosabb a tranzitra vetitve. De mint irtam is, nekem azert buzlik az egesz, mert csak penzt akarnak beszedni, amitol nem lesz jobb semmi sem es ez gusztustalan. Ja es ez is rajtunk, fogyasztokon fog lecsapodni elobb-utobb, de inkabb elobb.
Csakis a fizetos szakaszokra vonatkozna es sokkal dragabb lenne, mint a matrica, szamolj kicsit utana.
-
Kickass
őstag
szerintem az ilyennek mindegy, mert egyszeruen marha
de nem leszoritott (vagy ahogy vesszuk) szimplan szembe jott, vegulis meglett volna a lehetosegem h frontal hagyom h belem rohanjon csak az ugye kinek jo
de emiatt vegyek most SUV-t vagy vmi nagy batart, erted? vagy vegyen mindenki nagy batart, attol meg a hulyek ugyanugy az utakon lesznek es mar elonyom se lesz
szetcsapni a fejen az ules ala rendszeresitett borosuveget, az ilyen sumaher csak ebbol ert -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Kickass #24986 üzenetére
Nem jó a túl nagy kocsi, nem fértek el hárman egymás mellett az úton előzéskor....
Velem megtörtént, ha fél méterrel keskenyebb az út, vagy szélesebb a kocsi, nem fértünk volna el hárman az úton egymás mellett....
Természetesen a szemből érkező, előzött, rossz rágondolni, mi van, ha a fiam vezet az akkor friss jogosítványával...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
félisten
válasz Winner_hun #24988 üzenetére
Bortonbe vele gyorsan.
-
félisten
-
degu
senior tag
válasz runner 125 #24968 üzenetére
*Nyitott kipufogóm is volt, ennek előnyét csak városban lehetett igazán kihasználni.*
Kisse inkvizitori megallapitas volt ez!
Ok mondtak,hogy a spanyolcsizmat,meg a huvelykszoritot csak az embereken lehet igazan kihasznalni...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
jozefgucci1
addikt
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
zsid
senior tag
válasz dabadab #24972 üzenetére
Ez azért így nem teljesen helytálló szerintem.
A 86os tényleg egy kalap sz@r köszönhetően a tranzitnak (és nyilván az út minőségének ) , de már épül az M86, és ha kész lesz akkor nem lesz a lakott részeken tranzit, viszont az M86 már teljes egészében útdíjköteles szakasz lesz, a bevétel nagyrésze meg a tranzitból fog befolyni.
Másrészt a 86-os két szakaszokon most is útdíjköteles (3,5 tonnát meghaladó legnagyobb megengedett össztömegű tehergépjármű ill. autóbusz esetében): Egyházasrádóc–Körmend és Mosonmagyaróvár–Jánossomorja között, tehát aki erre tranzitol annak is meg kell venni a matricát (és eddig is meg kellett vennie), tehát az arra haladó összes kamion fizet. Az, hogy a pénz az ÁAKhoz vagy nemtom hova kerül, nem pedig a közútkezelőhöz..."ennek a kamionforgalomnak a nagy reszet olyanok adjak, akiknek semmi dolguk Mo-n"
Ez a meg olyan, hogy banán, déligyümölcs meg elég sok minden teleportáljon hozzánk, mert ha Spanyolországból hozza a magyar kamion, akkor annak semmi keresnivalója a franciáknál???
#24982:"A pénzbeszedés önmagában csökkenti a tranzitforgalmat és egy csomó embernek attól sokkal jobb lesz. "
Ezt azért gondoljuk végig mégegyszer. Megfelelő infrastruktúra esetén ez egy tök jó dolog, gondoljunk csak bele:
-van egy korszerű úthálózatunk, aminek a fenntartási költségeihez jelentősen hozzájárul
-a pihenőidőt töltő kamionos fizet akár a parkolásért, a zuhanyzásért, a kajáért ez mind mind bevétel, ja és ÁFA
-a nálunk tankolók szintén ugyanezAbból, hogy az olasz észak-keleti tranzit rajtunk áramlik, tök jó dolgokat lehetne kihozni, csak ebben az országban minden szarul müködik...
Az úthasználati díj emelése, nem biztos, hogy a tranzitot drasztikusan csökkenteni tudja, viszont az általa okozott fuvarköltség növekedést viszont mi fizetjük meg. Minden kamion alapanyagot vagy készterméket szállít, és a szállítási költség beépül a végfelhasználó árba.
Egyszerű példa: én csak élelmiszert szállítok, havi 10-12 000kmt megyek csak belföldön. A havi D4 matrica 24 000. Ha 8000kmt megyek díjfizetős úton, és 6FT/km lesz az útdíj, akkor ez havi szinten 48 000 forint lesz. Ha nem lesz belekalkulálva a fuvarköltségbe akkor mindenki csődbe megy. Ha bele lesz, akkor ezt bizony te/ti fizetitek meg azzal , hogy vásároltok, mindegy mit. 22es csapdájaNem vitát akarok indítani, csak ez szerintem kicsit komplexebb kérdés annál, hogy emeljük az útdíjat vagy sem. /OFF
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
whitezo88
nagyúr
amúgy épp tegnapelőtt volt,csak elfelejtettem beírni hogy mi voltbár szerintem mással mindennapos)
kereszteződés, én jobbra akarok főútra kanyarodni, szemben a Hölgy meg ugyanarra (tehát balra nagy ívben.) na kinek van elsőbbsége, ha nem jön főúton senki? hát nekem. na, ő nem így gondolta, megindulok, ő meg egyidőben velem (nem intettem, nem villogtam neki h menjen), persze én korábban kiérek neki meg fékeznie kell h belém ne menjen, bezzeg még le is dudál, hát köszi -
mezis
nagyúr
Tévedés, hogy most nem fizetünk útdíjat. Ugyanannyi pénz kell annak a karbantartásához, felújításához, új utak építéséhez akkor is ha szednek útdíjat meg akkor is ha nem szednek.
A használat mértékével arányos útdíj lenne az egyedül igazságos. Biztosan sokkal drágább lenne pl. a horganyzott anyacsavar, de azt az árat (beépített útdíjat) az fizetné meg, akinek kell a horganyzott anyacsavar, nem pedig mindenki.Talán irritálóbb lenne, ha a balatoni vitorláskikötők fenntartását szintén államkasszából finanszíroznák és nem az ott horgonyzó vitorlások tulajdonosai, bérlői.
mezis
-
zsid
senior tag
Nem mondtam, hogy mi most nem nem fizetünk útdíjat. Azzal is egyetértek, hogy a használat arányában fizetendő útdíj lenne igazságos. Attól viszont tartok, hogy ez Magyarországon úgy következne be, hogy azzal mindenki jól járna.
A drágább közúthasználatot pedig igenis mindenki érezni fogja. Azt azért tudjuk, hogy mindent azért szállítanak, mert azt a lakosság felhasználja, legyen az közvetett vagy közvetlen felhasználás. A horganyzott anyát majd megfizeti a felhasználója, de ha készterméket készít belőle akkor,ezt majd továbbterheli arra aki azt megveszi. Ha szolgáltat, és a szolgáltatás fenntartásához kell az az anya, akkor a szolgáltatás árába kalkulálja majd bele, amit a szolgáltatást igénybe vevő fizet.
Szerintem nem nagyon van olyan példa, aminek a végén nem egy sima lakos állna.Csak érdekességként, a 86os úton a tranzitforgalom nagyrészt Rédics-M1 (és vissza) irányú. A Rédics országhatár-Mosonmagyaróvár M1 csomópont 184km, a D4 napi matrica 3000Ft, ez elolsztva 16,3Ft/km ( ha Hegyeshalom országhatárig számoljuk akkor 198km 15,15Ft/km). Ez azért jóval felülmúlja, a tervezett 6Ft/km-t. Ha a román tranzitot nézzük : Nagylak-Hegyeshalom 395km és 7,59Ft/km. Egy egységes 6 forintos útdíj nem lesz kib@szás a tranzitolóknak, sőt még jól is járhatnak. A belföldi fuvarozók viszont megszívják, és ezt bizony mi fizetjük meg.
Szerintem ha ezt folytatni akarjuk, akkor menjünk át a kamionok logisztika topicba, ott ez nem off.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
degu
senior tag
Nem lenne eleg a hasznalat aranyaban kivetni az utdijjat,mert a nagy szallito cegek nem fizettek meg az uthalozat kiepiteset,karbantartasat,hanem keszen kaptak! Innen indul a jatek! Ez mar eleve nem korrekt!.
/Kezdettol fogva mi fizettuk a benzinarba epitett horribilis adoval az *allami utepiteseket*/
De ha a hazai autosok ingyen hasznalhatnak a kozutakat a magas benzinarba epitett adok miatt +sulyado,stb,akkor a szallitok hordulnenek fel.
Igy meg-lassuk be- a mi f*kkal verik a csalant... Ok szepen keresnek...mi meg szepen ..fizetunk! ,es szenvedunk a sz*r utak,es az allando utelzarasok/javitasok miatt!
Es ez is az egyik tenyezoje annak,hogy *ugy vezet mindenki,mint egy allat*verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
zsid
senior tag
"Nem lenne eleg a hasznalat aranyaban kivetni az utdijjat,mert a nagy szallito cegek nem fizettek meg az uthalozat kiepiteset,karbantartasat,hanem keszen kaptak! Innen indul a jatek! Ez mar eleve nem korrekt!"
A karbantartását ugyanúgy fizetik, erre van az úthasználati díj. Te sem fizettél egyik külföldi közút megépítésébe egy fillért sem, mégis ingyen használhatod ( a németeknél még az autópályát is )."/Kezdettol fogva mi fizettuk a benzinarba epitett horribilis adoval az *allami utepiteseket*"/
Igen, mi fizettük, ők nem nagyon az úthálózatra fordították."De ha a hazai autosok ingyen hasznalhatnak a kozutakat a magas benzinarba epitett adok miatt +sulyado,stb,akkor a szallitok hordulnenek fel."
Ingyen használhatod a magyar közutakat."Ok szepen keresnek...mi meg szepen ..fizetunk! ,es szenvedunk a sz*r utak,es az allando utelzarasok/javitasok miatt!"
Máshol is szépen keresnek, mégis jók az utak, ez így szerintem nem függ össze.De mondom, ezzel a témával vonuljunk át ide, mert lassan kapunk a pofánkra
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen