Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tulku

    veterán

    válasz Marseille199 #9460 üzenetére

    Igaz, WB az felejtős, de a lájtrúmban az a kis pipetta nálam egy pillanat alatt mindent megold.
    Ezt a zajkarakterisztikát nem értem...szerintem nagyszerűen kezelhető a zaja...nekem tetszik.
    Akár 3200-ig el lehet menni, semmi gond vele.
    Most az hogy alacsony iso-n is zajosak a szürke és árnyékos részek azt hagyjuk...ez szerintem minden mft gép sajátja (na majd az OMD...hallom jobb felől, Fedman kartács szájából :) )

  • madgie

    titán

    válasz Marseille199 #9460 üzenetére

    Én sem estem hasra tőle elsőre, aztán elkezdtem kicsit húzgálni a csúszkákat LR-ban, mellette párhuzamosan a GF1-ét is (ugyanaz a téma). Nem mondom, hogy excellent, kicsit jobbra is számítottam, de igazán magas érzékenységen rendesen odaver ez a 16-os Pana lapka a réginek.
    A GH1-nél a banding miatt nem mentem ISO 1000 felé, a GF1-nél a zaj jellege miatt ISO 1600-nál már bőven stop volt, a G3-nál meg egész barátian szűrhető az ISO 3200 is (ami a régi lapkánál kb 2000-nek felel meg).

    Alacsony érzékenységű dinamika jó kérdés, nem tudtam még rendesen megvizsgálni. Az biztos, hogy a LR4 Beta-ban a GH1-féle több, mint 1 Fé plusz csúcsfény bravúr itt nem jön össze, de messze nem tűnik kevésnek a dinamika, csak előbb meg kell tanulni, milyen beállításokkal (képstílus, kontraszt) lőjek és hogyan mérjek fényt, hogy a rawban minél több részlet legyen (GH1 határokon lépked, nem szabad kiégetni, a GF1-et viszont kicsit túl kell engedni, mert még a Smooth -2 beállítás után is majd' fél félértéknyivel sötétebb képem lesz a Lightroomban).

    Ja, a WB. Szerintem is rapszodikus, de majd elválik pontosan, egy nap után még csak az tűnt fel, hogy kicsit több idő kell neki az alkalmazkodáshoz, mint a GF1-nek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák